Osvježeno 15 Septembra, 2024 7:30 AM
jul 05, 2022 Adnan Huseinagić Kamioni, Komercijalni 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Za razliku od pravog kolapsa automobilske industrije, ruski proizvođači komercijalnih vozila se znatno uspješnije nose sa sankcijama koje je najvećoj evropskoj državi nametnuo Zapad nakon invazije na Ukrajinu. Posebno “žilavim” pokazuje se Kamaz, najveći ruski proizvođač kamiona koji je, nakon prekida saradnje s Daimlerom, prešao u mod “poslovanja pod vanrednim okolnostima”. Kompanija iz Tatarstana sada je predstavila novitet – Kamaz Jupiter 30 (Kamaz 6559), jedinstveni kiper za vanmrežne rudarske operacije.
Kiper koji je razvijen u saradnji sa stručnjacima Moskovskog državnog tehničkog univerziteta našao se u Kamazovoj paleti rudarskih kipera. Bespilotni Jupiter 30 je konstruisan za transport rastresite kamene mase ili rude pomoću bespilotne tehnologije – bez prisustva ljudi u opasnoj zoni teških vozila i bagera. To znači da na kiperu ne postoji kabina za vozača, umjesto koje je Jupiter opremljen svom potrebnom opremom za autonomnu vožnju – posebnim videokamerama zaštićenim od prašine, prljavštine, vlage i vibracija, potom 2D i 3D lidarima, ultrazvučnim senzorima i radarima. Tu su i GSM antene i GPS/Glonass navigacija.
Obje osovine su okretne, zbog čega “automobil” ima dobru upravljivost. Kiper ima sekvencijalni hibridni prenos s međuspremnim baterijama za povrat energije tokom kočenja i kretanja na nizbrdici. Također, da bi se poboljšale radne karakteristike kipera, implementiran je shuttle način kretanja, koji omogućava uštedu goriva, vremena i povećava efikasnost. Autonomni kiper opremljen je rednim 6-cilindarskim motorom Kamaz 910.12-450 radne zapremine 11,9 litara. Pogon na sve točkove ostvaruje se zahvaljujući upotrebi dva motora u kiperu – po jedan za svaku osovinu.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Dužina kipera je 8.769 mm, širina 2.709 mm, a visina 3.499 mm. Masa praznog vozila šasije je 23 tone, obje osovine trpe isto opterećenje – do 25 tona svaka. Vozilo je sposobno za transport tereta težine do 30 tona, u potpuno automatskom ili u daljinskom načinu rada. Maksimalna brzina je ograničena na 56 km/h. Za transport rude ili otkrivke koristi se kiper s dnom i bočnim stranama od specijalnog čelika povećane debljine. Zahvaljujući zagrijavanju čeličnih strana izduvnim gasovima motora riješeno je pitanje smrzavanja vlažnog zimskog tla. (jm)
sep 12, 2024 0
sep 11, 2024 0
sep 10, 2024 0
aug 29, 2024 0
sep 13, 2024 0
sep 04, 2024 0
aug 21, 2024 0
aug 16, 2024 0