Osvježeno 6 Decembra, 2023 2:38 AM
sep 15, 2023 Adnan Huseinagić Autobiznis, e-ProAuto, Novosti, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Nakon što je predsjednica Evropske Komisije (EC), Ursula von der Leyen izrazila zabrinutost, jer je globalno tržište “preplavljeno” jeftinim kineskim automobilima, Evropska Unija (EU) planira pokrenuti istragu o kineskim subvencijama za električna vozila, dok se evropski “blok” brine za sposobnost svoje industrije da se takmiči s kineskim proizvođačima.
Ova najava je izazvala brzu reakciju Vlade u Pekingu.
Naime, kineska vlada je kritikovala pokretanje istrage Evropske Komisije (EC) o kineskim subvencijama za električna vozila, te upozorila da bi to moglo negativno utjecati na ekonomske i trgovinske odnose.
U saopštenju kineskog Ministarstva trgovine, navodi se: “Istraga je čisti protekcionistički čin koji će ozbiljno poremetiti i globalnu automobilsku industriju i lanac snabdijevanja, uključujući EU, i imaće negativan utjecaj na ekonomske i trgovinske odnose Kine i EU. Kina će posvetiti veliku pažnju protekcionističkim tendencijama EU i naknadnim akcijama, te čvrsto štititi legitimna prava i interese kineskih kompanija.”
Analitičari upozoravaju da bi, ukoliko Brisel uvede carine na subvencionisana kineska električna vozila, Peking vjerovatno uveo protivmjere, da bi naštetio evropskoj industriji. S druge strane, istraga bi mogla usporiti širenje kapaciteta kineskih dobavljača baterija, koji bi se mogli “okrenuti” drugim rastućim tržištima kao što je Jugoistočna Azija.
Kineska asocijacija putničkih automobila PCA (China Passenger Car Association), koja predstavlja proizvođače, tvrdi da je izvoz električnih vozila u procvatu, ne zato što je industrija dobila velike subvencije, već zato što je kineski lanac snabdijevanja veoma konkurentan.
“Cijene kineskih automobila u Evropi su gotovo dvostruko više nego u Kini”, upozorio je Cui Dongshu, generalni sekretar PCA.
Prema statističkim podacima, tržišni udio kineskih automobila na evropskom tržištu je tokom 2020. godine iznosio 1,1%, tokom 2021. godine je dosegao 2%, protekle godine je premašio 4%, ove godine je već dosegao 5,6%, a neki analitičari predviđaju da bi do 2025. godine, mogao dostići i do 15%.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Ukoliko bi obje strane (Evropa i Kina) nepopustljivo držale svoje stavove, to bi moglo izazvati pravi trgovinski rat, u kojem bi “deblji kraj” izvukli kupci automobili, koji su najmanje krivi za nastalu situaciju. (dm)
dec 05, 2023 0
dec 05, 2023 0
dec 05, 2023 0
dec 05, 2023 0
dec 05, 2023 0
dec 04, 2023 0
dec 01, 2023 0
nov 29, 2023 0