Osvježeno 5 Decembra, 2024 1:30 PM
nov 02, 2024 Adnan Huseinagić Autobiznis, e-ProAuto, Novosti, Vijesti 0
Kineska vlada je navodno već sugerisala svojim glavnim proizvođačima automobila da odustanu od ulaganja u zemlje EU koje su podržale nove evropske carinske tarife na kineske električne automobile. Sasvim je sigurno da već imaju potpuno razrađen plan kojim će indirektno natjerati ostatak svijeta da počne razmišljati drugačije.
Plan su imali i ranije i očigledno je da su u posljednjih desetak godina išli barem dva koraka ispred ostatka svijeta kada su u pitanju električni i elektrificirani automobili, što danas daje izvrsne rezultate. Kineski proizvođači prema svemu počinju prestizati ostale, a pogotovo kada je u pitanju cijena.
Kao rezultat toga, i Evropa i SAD su nedavno uvele velike carine na kineska električna vozila, strahujući da će kineski automobili potkopavati domaću industriju nižim troškovima proizvodnje. Kineska električna vozila su već prilično popularna u Evropi, iako se vrlo malo njih prodaje u SAD-u.
Dok je glasanje o carinama u EU prošlo lako, obrasci glasanja među zemljama uglavnom su odražavali strah od uzvratnih carina. Kao što je često slučaj sa carinama, zemlja ne može jednostavno nametnuti ograničenje bez očekivanja bilo kakve reakcije s druge strane.
Zbog toga je, naprimjer, Njemačka glasala protiv konačne tarife uprkos tome što je bila uzdržana za početno glasanje. Njemački proizvođači automobila u Kini imaju veoma dobro razrađene poslove sa visokim maržama i zabrinuti su za svoju budućnost na tom tržištu ukoliko Kinezi odluče uzvratiti udarac na pravi način. Ovdje nisu u pitanju samo automobili, nego ogroman broj drugih proizvoda, kojih se Kina jednim potezom može odreći.
Stoga ne čudi da je jučer, istog dana kada su nove tarife EU stupile na snagu, kineska vlada “poručila” proizvođačima automobila da dobro razmisle prije nego što ulažu u Evropu, posebno u zemljama koje su glasale za ili su se uzdržale od uvođenje tarifa EU.
Nekoliko kineskih proizvođača automobila već razmatra izgradnju fabrika u Evropi kako bi lokalizovali proizvodnju i zaobišli tarife, uključujući BYD, Geely i XPeng. Ovo je na neki način vrsta predviđenog efekta, zapravo osiguranje da će strani proizvođači investirati u pogone, zapravo u lokalnu proizvodnju na određenom tržištu, što je bolje od pukog uvoza puno jeftinijih automobila.
No, Kineska vlada želi osigurati da taj investicioni novac ide zemljama koje nisu glasale za carine. BYD, naprimjer, trenutno gradi fabriku u Mađarskoj, u zemlji koja je glasala protiv tarifa.
U međuvremenu, druge zemlje koje su glasale za carine pokušale su da navedu kineske firme da investiraju u izgradnju tamošnjih fabrika, poput Francuske i Italije. Ali ova nova direktiva bi otežala njihov put ka investicijama, ako kineske firme slijede vladine smjernice.
Ovo vjerovatno nije jedina akcija koju će Kina preduzeti kao odgovor na carine EU, već samo preliminarna. Ali to pokazuje spremnost Kine da brzo odgovori na uvođenje trgovinskih ograničenja.
Istovremeno, između EU i Kine su u toku razgovori o potencijalnom dogovoru o minimalnim cijenama kako bi se izbjegle carine. Nada je bila da će oni biti zaključeni prije uvođenja carina, ali čini se da će se morati nastaviti.
Jasno je da carine na kineske proizvode ne predstavljaju nikakvu pobjedu Evrope i sigurno bi bilo bolje da vlade podstiču vlastitu proizvodnju na svojim teritorijama, nego da rizikuju čitav niz neželjenih sekundarnih efekata.
Slično, ali puno blaže, bilo je prije 50 godina s japanskim proizvođačima automobila, što nije donijelo nikakve pozitivne efekte.
Evropi bi bilo puno bolje da se probudi iz decenijskog sna i da shvati važnost situacije u koju se dovela. Definitivno se radi o procesu koji je trajao decenijama u kojem su proizvođači spavali na lovorikama i mislili da će takvo vrijeme trajati vječno. Mlitav prelazak na elektromobilnost rezultat je silnog nepravednog nametanja, a ne želje potrošača, što je jedan od razloga za nedoraslost Evrope kineskoj proizvodnji koja je gotovo po svemu nadmašila tradicionalno evropsko poimanje proizvodnje. Konačno, to pokazuju i cijene automobila koje definitivno ne moraju biti nerealno visoke.
dec 05, 2024 0
dec 05, 2024 0
dec 05, 2024 0
dec 04, 2024 0
dec 05, 2024 0
dec 04, 2024 0
dec 03, 2024 0
dec 02, 2024 0