Osvježeno 28 Marta, 2025 8:52 AM
feb 06, 2025 Adnan Huseinagić Autobiznis, e-ProAuto, Novosti, Vijesti 0
Konsultantska agencija “Escalent” objavila je zanimljivu studiju, koja pokazuje da bi kineski proizvođači električnih automobila trebali imati niže cijene, da bi konkurisali evropskim proizvođačima.
Naime, sprovedena je detaljna anketa, u kojoj je učestvovalo više od 1.600 kupaca novih automobila u Francuskoj, Njemačkoj, Italiji, Španiji i u Velikoj Britaniji.
Osnovno pitanje se odnosilo na interes kupaca za kineske električne automobile, a odgovori su varirali od starosti ispitanika, te njihovog prethodnog iskustva.
Čak 72% ispitanika imaju stav da bi kineski električni automobili trebali biti jeftiniji od evropskih.
U grupi mlađih ispitanika, starosi do 35 godina, njih 19% smatra da bi ih smanjenje cijena kineskih električnih automobila od 10% navelo na razmišljanje o kupovini, dok njih više od 30% očekuju smanjenje cijena između 11% i 20%.
Stariji ispitanici su skeptičniji, pa imaju znatno više povjerenja u etablirane automobilske brendove iz, prije svega, Evrope, Japana, te Koreje i SAD-a.
Sve u svemu, kineski električni automobili trebali bi pojeftiniti 27% (u prosjeku), odnosno trebali bi imati nižu cijenu da bi bili konkurentni na evropskom tržištu.
“Otkrili smo da na generičkom nivou, kredibilitet robe iz Kine ima tendenciju da zaostaje za drugim zemljama, i to s velikom razlikom. Ali kada je fokus na automobilima, taj jaz je malo manji, posebno kada razgovaramo s ljudima koji su spremni promijeniti svoje mišljenje o automobilu koji je uporedive cijene i kvaliteta. Jasno je da još uvijek postoji ‘prekretnica’ da bi ljudi bili spremni da pređu s pristrasnih, na zainteresovane kupce”, objašnjava Mark Carpenter, generalni direktor Escalent UK.
Ispitivanje je pokazalo da evropski kupci, posebno oni stariji, slabo poznaju kineske brendove, pa su brendovi kao što su MG, Polestar i BYD poznatiji, dok se Xiaomi još uvijek povezuje s mobilnim telefonima, jer tek 50% ispitanika zna da ovaj brend proizvodi i automobile.
Naravno, Evropljani još uvijek ne poznaju kineske brendove, jer za većinu njih nisu nikada ni čuli.
Ipak, najmanje jedan od pet vlasnika automobila (20%) “vjerovatno” bi ili “definitivno” bi razmotrio kupovinu električnog automobila iz Kine, što ukazuje da postoji “kritična masa” interesa, a gdje postoji interes, postoji i trgovina.
mar 27, 2025 0
mar 27, 2025 0
mar 27, 2025 0
mar 27, 2025 0
mar 25, 2025 0
mar 20, 2025 0
mar 10, 2025 0
feb 26, 2025 0