Osvježeno 7 Februara, 2025 9:00 AM
jan 17, 2025 Adnan Huseinagić Autobiznis, Novosti, Vijesti 0
Kineski zvaničnici i proizvođači automobila sve ozbiljnije razmatraju kupovinu Volkswagenovih tvornica u Njemačkoj, prenosi “Automotive News Europe”, pozivajući se na neimenovane izvore, koji su o tome obavijestili agenciju “Reuters”.
Kupovina jedne ili više tvornica u Njemačkoj “otvorila” bi nove, do sad neviđene mogućnosti za kineske proizvođače, koji bi tako stupili na najveće tržište automobila u Evropi. To bi bio potez bez presedana, jer bi tako kineski proizvođači imali pristup kompletnom evropskom tržištu, oslobođeni plaćanja carina, koje se primjenjuju na električne automobile iz Kine.
Prema tim, nenavedenim, izvorima najveći interes vlada za Volkswagenove tvornice u Dresdenu i Osnabrücku.
Iako zvuči neizvodljivo, takvo preuzimanje ima čvrstu osnovu.
Naime, krajem oktobra protekle godine, iz Volkswagena je najavljeno da postoji mogućnost zatvaranja ne jedne, nego čak tri tvornice u Njemačkoj, što je izazvalo burne rakcije radnika i sindikata.
Ipak, krajem decembra je postignut dogovor “Zukunft Volkswagen”, kojim se planira preusmjeravanje proizvodnih kapaciteta u njemačkim tvornicama, i stvaraju uslovi za smanjenje troškova rada u visini od 1,5 milijardi eura godišnje, na kolektivno dogovorenom nivou, čime bi se izbjeglo otpuštanje radnika.
Ipak, tim planom je predviđeno smanjenje proizvodnih kapaciteta u njemačkim tvornicama od 734.000 automobila, ali bi do 2030. godine, u Volkswagen AG-u, bilo ukinuto 35.000 radnih mjesta.
S druge strane, kineske kompanije su tokom godina ulagale u njemačku industriju, od telekomunikacija, do robotike, ali još uvijek nije pokrenuta tradicionalna proizvodnja automobila. Zato je moguće da će se to promijeniti u narednim godinama.
Naime, Volkswagen je prisiljen smanjiti proizvodnju u navedenim tvornicama, pa bi se prodaja proizvodnih pogona mogla pokazati isplativijom od njihovog zatvaranja.
Kineske kompanije su zabrinute kako će ih primiti njemački radnički sindikati, koji imaju polovinu mjesta u savjetodavnim odborima njemačkih kompanija i traže dalekosežne garancije za lokaciju i radna mjesta.
Stephan Soldanski, predstavnik sindikata iz tvornice u Osnabrücku je rekao da radnici u tvornici ne bi imali ništa protiv proizvodnje za jednog od Volkswagenovih kineskih “joint venture” partnera, ali pod uslovom da proizvedeni automobili zadrže VW logotip, te da se zadrže već usvojeni proizvodni standardi.
Naravno, odnosi između kineske i njemačke Vlade su dosta “hladni”, što bi se možda moglo promijeniti nakon parlamentarnih izbora u Njemačkoj, u februaru ove godine.
Nije nepoznato da se kineski proizvođači žele “infiltrirati” u Evropu, pa su do sad, za pokretanje proizvodnje birale zemlje s nižom cijenom rada i slabijim položajem sindikata.
Međutim, ako Kinezi uspiju ući u Njemačku, to bi moglo imati dalekosežne posljedice.
Iako su od svih uključenih strana traženi komentari na ovu mogućnost, niko se nije usudio obznaniti komentar, pa čak ni SAIC, koji je Volkswagenov dugogodišnji partner u Kini.
Cijene automobila Volkswagen pogledajte ovdje.
feb 07, 2025 0
feb 06, 2025 0
feb 06, 2025 0
feb 05, 2025 0
feb 06, 2025 0
feb 05, 2025 0
feb 03, 2025 0
feb 03, 2025 0