Osvježeno 6 Oktobra, 2024 8:57 PM
sep 29, 2024 Adnan Huseinagić Postprodaja, Savjeti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Nerijetko ćete čuti da je guma najvažniji dio automobila. Da li je? Sigurno jeste! I uz najnapredniji ovjes i uz sve ono što je današnje tehničko znanje u stanju primijeniti na najboljim sistemima pomoći, ništa nije važno kao gume. Guma je ta koja ostvaruje kontakt s podlogom, a taj kontakt je veličine vašeg dlana kojim držite upravljač. Možete biti i najbolji vozač na svijetu, ali ako guma nije prilagođena podlozi, odnosno, ako taj njen kontakt veličine vašeg dlana nije u stanju najbolje “zagristi” ono na čemu stoji onda je sve uzalud. To je zapravo ono što gume čini toliko važnim.
Postoji li najbolja guma na svijetu?
Ne postoji najbolja guma na svijetu i to je jedini pravi odgovor. Automobilska guma je samo skup karakteristika koje čine kompromis. Zbog toga ne postoji najbolja guma na svijetu i zbog toga ne postoji najuniverzalnija guma na svijetu.
Dugo vremena je trajala kampanja o tome kako je cjelogodišnja guma zapravo najbolje rješenje. Nakon toga pojavila se kampanja za nove gume, a to bi trebale biti takozvane gume za sve vremenske uslove. Da li su one ustvari najbolje gume na svijetu?
Gume se razlikuju prije svega po svom sastavu i po svojoj gaznoj površini. Najprostija podjela je podjela koja dijeli gume na ljetne i na zimske. Sve ostalo je “ono između”. Sve ostalo je nekakav kompromis koji može, a i ne mora biti primjenjiv.
Ako živite u području u kojem zimi ima puno snijega i ako su zimske temperature veoma niske, ako istovremeno živite u području u kojem ljetne temperature rastu iznad 30 stepeni Celzijusa i ako ljeti nema puno padavina onda ne morate puno razmišljati – primijenite zlatno pravilo – ljeti ljetne, a zimi zimske gume.
A šta vam mogu ponuditi cjelogodišnje gume i da li su one dobra investicija?
Sve u vezi zimskih guma razlikuje se od gume za sva godišnja doba – od oblika gazećeg sloja do gumene smjese od koje je oblikovana. Dizajn gazećeg sloja ili popularna “šara” zimskih guma ima za cilj povećanje prianjanja pri niskim temperaturama. Istina je – zimske gume su daleko bolje na snijegu od guma predviđenih za sva godišnja doba, ali također imaju bolje karakteristike na niskim temperaturama bez obzira na padavine. Jedino sa zimskim gumama na snijegu možete imati pravu trakciju – automobil će se s njima prije zaustaviti prilikom kočenja i bolje će se nositi prilikom ubrzavanja.
Jedna velika američka trgovina guma objavila je jednostavan, ali zanimljiv eksperiment. Na jednu Toyotu RAV4 postavili su najbolje cjelogodišnje gume, a na drugu prosječne zimske gume. Pri brzini od samo 20 km/h, razlika u kočenju na ledu bila je 7 metara! Toyota sa zimskim gumama zaustavila se za 10 metara, a Toyota sa cjelogodišnjim gumama zaustavila se za 17 metara. Uzmite u obzir to što se radilo o brzini od samo 20 km/h i znajte da će se zaustavni put dramatično povećavati kod povećanja brzine.
Drugi test je bio malo komplikovaniji! Na tom istom ledu vozili su brzinom od 18 km/h i pokušali skrenuti u zavoju koji je bio pod 90 stepeni. Sa zimskim gumama skrenuli su bez ikakvih problema i bez asistencije ijednog sistema za pomoć, ali je Toyota s gumama za sve uslove u zavoju jednostavno prošla naprijed i to uz bezuspješnu asistenciju svih sistema pomoći.
Ukoliko govorimo o cijeni, jasno je da su zimske gume nešto skuplje. Prilike su još nepovoljnije, ako uzmemo u obzir činjenicu da sezonsko skidanje jednih i stavljanje drugih guma, također košta. Prosta računica kaže da cijena skidanja i postavljanja guma u njihovom prosječnom radnom vijeku košta najmanje kao jedna guma. Još jedna činjenica koja može ići u korist cjelogodišnjih guma je značajnije trošenje zimskih guma, upravo zbog mekše strukture.
Ipak, stvari nisu tako crno-bijele. Kao što smo rekli, zimska guma će se na snijegu ponašati puno bolje nego cjelogodišnja, tako da tu dileme ne bi trebalo biti. No, iako su zakonski propisi jasni, zimska guma možda nije potrebna u krajevima u kojima rijetko ili nikako ne pada snijeg i ukoliko se temperature nikako ne spuštaju “ispod nule”. Tu vjerovatno kompromis cjelogodišnjih guma može doći do punog izražaja, vozači mogu uštedjeti.
S druge strane, cjelogodišnje gume će se ljeti brže trošiti nego konvencionalne ljetne, ali kud-i-kamo sporije nego zimske. Također, cjelogodišnje gume ljeti ne mogu imati tako dobre karakteristike kao ljetne.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Izbor vrste guma mora zavisiti od podneblja i tu nema nikakve dileme. Vrsta guma zavisi i od vrste automobila, ali i od temperamenta vozača. Zapamtite, ona mala povšina veličine dlana, jedini je kontakt s podlogom, bez obzira na to kako vozite i koliko sistema pomoći imate.
okt 04, 2024 0
okt 04, 2024 0
okt 03, 2024 0
sep 30, 2024 0
jul 04, 2024 0
jan 29, 2024 0
jan 12, 2024 0
dec 18, 2023 0