Osvježeno 29 Novembra, 2023 2:00 PM
maj 12, 2020 Adnan Huseinagić Autobiznis, Novosti, Vijesti 0
Automobilska industrija se polako i postepeno oporavlja od pandemije virusa corona. Tako, gotovo svakodnevno dobijamo informacije o restartu proizvodnje u tvornicama širom Evrope, pa se očekuje da će do kraja ovog mjeseca proces proizvodnje započeti u gotovo svim evropskim tvornicama – naravno, taj proces će teći postepeno, sa smanjenim kapacitetom i uz stroge zaštitne mjere.
U Kini, gdje je pandemija i započela, sada su u pogonu gotovo sve tvornice, a neke su već dostigle 80% proizvodnog kapaciteta, iako se još uvijek ne može tvrditi da su baš sve restartovale proizvodnju, jer još uvijek ima problema, više organizacionih i logističkih, nego zdravstvenih.
U SAD-u je situacija još uvijek teška, pa iako neke tvornice rade, proizvodnja je još daleko od uobičajene.
Proizvođači se nadaju da će tokom ljeta dostići nivo proizvodnje kao što je bio tokom protekle godine, ali se još uvijek ne odlučuju zvanično objaviti prognoze, pa umjesto toga najavljuju produženje garantnih rokova, te odlaganje predstavljanja novih modela, što također stvara gubitke. S druge strane, otkazana je većina sajamskih manifestacija, čime se donekle smanjuju ukupni troškovi, a one koje nisu, sasvim sigurno neće imati ni očekivani značaj, ni posjećenost.
Pandemija virusa corona zahvatila je sve proizvođače u automobilskoj industriji u svijetu – neke više, a neke manje.
Prema predviđanjema i analizama koje je sproveo “LMC Automotive”, analitičari tvrde da će u ovoj godini proizvodnja automobila biti manja za 20% u odnosu na godinu ranije.
“Ovaj proces je neuporedivo više zahvatio evropske nego kineske proizvođače. Potrebno je naglasiti da je proizvodnja automobila u Evropi, tokom aprila smanjena za 90% u odnosu na proteklu godinu”, objašnjava Justin Cox, analitičar iz LMC Automotive.
Zbog globalnog zatvaranja tvornica, procjene pojedinih proizvođača automobila variraju, a predviđanja sugerišu na pad proizvodnje od 14%, pa do čak 60%, pa se u prosjeku može očekivati pad od oko 46%.
Najveći evropski proizvođači imaju različite procjene. Tako FCA predviđa pad proizvodnje od 29%, zato što se većina proizvodnih kapaciteta nalazi u teško pogođenoj Italiji i Sjevernoj Americi. Renault-Nissan očekuje godišnji pad proizvodnje od 25%, dok PSA (u Evropi) očekuje pad od 25%.
Slična situacija je u Fordu, koji očekuje pad od 23%, Honda 22%, dok su u Suzukiju još konzervativniji, pa očekuju pad od čak 33%.
Manje skeptični su u kineskom konglomeratu CAIC, koji predviđa pad od 15%, koliko predviđa i GM, a Hyundai procjenjuje pad od 16%, BMW i Volkswagen Group 18%, Daimler 19%, a Toyota 20%.
nov 29, 2023 0
nov 29, 2023 0
nov 29, 2023 0
nov 29, 2023 0
nov 29, 2023 0
nov 29, 2023 0
nov 29, 2023 0
nov 27, 2023 0