Osvježeno 24 Aprila, 2025 8:38 AM
jun 04, 2024 Adnan Huseinagić Autobiznis, e-ProAuto, Novosti, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Evropska Unija se priprema da nametne carinu, kao zaštitnu mjeru, na uvoz kineskih električnih automobila, zbog njihove nekonkurentno niske cijene.
Nametanju carine su se usprotivili proizvođači automobila, uvjereni da bi restrukturacija proizvodnje i smanjenje vlastitih cijena bilo bolje rješenje, nego nametanje carine.
Iz Evropske Komisije su najavili da će odložiti donošenje odluke u ovođenju carine, što vrlo često znači i “ublažiti” prvobitne stavove.
S druge strane, analitičari sugerišu na to da se nametanje carine neće drastično odraziti na povećanje cijena kineskih električnih automobila na evropskom tržištu, prenosi “Automotive News Europe”.
“Kineski proizvođači električnih automobila imaju visoke marže, koje su ‘ugrađene’ u njihove evropske cijene. Pretpostavljamo da će porast carine biti manji od visoke profitne marže, tako da krajnji kupac neće primijetiti razliku u cijeni”, tvrdi Matthias Schmidt iz agencije “Schmidt Automotive Research”.
Očekuje se da će Evropska Komisija sljedeće sedmice donijeti odluku o, barem, privremenom povećanju carina na uvoz kineskih električnih automobila u Evropu, najvjerovatnije nakon 9. juna, kada se završavaju izbori za Evropski Parlament.
Analitičari istraživačkog centra “Rhodium Group” u svom izvještaju navode da bi nova carinska stopa trebala biti veoma visoka, čak i do 50%, da bi imala pravi efekt.
Naime, trenutna carinska stopa iznosi 10%, a kineske marže, kako se procjenjuje, mogu apsorbovati i do 30% nametnute carine.
Uvođenje, makar i privremene carine bi kineske proizvođače automobila koštalo nekoliko milijardi eura, koji bi se slili u evopske novčane tokove, što je svakako jedan od ciljeva Evropske Unije.
U svojoj analizi “Schmidt Automotive Research” je poređenjem cijena automobila u Kini i Evropi, pokazao da isti automobil na evropskom tržištu košta gotovo dvostruko više nego u Kini, pa se povećanje carine sa sadašnjih 10% na naprimjer 25%, što potajno priželjkuju u EK, vjerovatno ne bi previše odrazilo na cijene.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Analitičari istraživačkog centra “Rhodium Group” su, kako prenosi “Automotive News Europe”, uporedili cijene električnih automobila u Kini i u Njemačkoj za slična električna vozila. BYD Seal se, naprimjer, prodaje za 21.769 eura u Kini, a u Njemačkoj za 41.990 eura, dok BYD Atto 3 u Kini ima cijenu od 17.923 eura, a u Njemačkoj 37.990 eura.
“Uz tako visoku maržu, BYD ima dovoljno prostora da prilagođava cijene prema vlastitim potrebama”, objašnjavaju iz “Rhodium Group”. (dm)
apr 23, 2025 0
apr 23, 2025 0
apr 23, 2025 0
apr 23, 2025 0
apr 21, 2025 0
apr 18, 2025 0
apr 17, 2025 0
apr 16, 2025 0