Osvježeno 6 Decembra, 2023 2:38 AM
feb 14, 2019 Adnan Huseinagić Novi automobili, Novosti, Vijesti 0
Toyota je već predstavila novu, 12. generaciju svog najprodavanijeg modela Corolla, sa kojim će nastaviti svoj uspješan tržišni put, te biti jedan od lidera u evropskom “C” segmentu.
U Toyoti navode dva glavna razloga:
Prvi razlog je nova platforma TNGA (Toyota New Global Architecture), ili jednostavnije GA-C, koja ne samo da joj daje odlična vozna svojstva i sigurnost, već dizajnerima daje šansu i slobodu da svaki karoserijski oblik dobije vizuelni odmak i individualnost. Tako će nova Toyota Corrola biti dostupna u tri karoserijska oblika – kompaktni Hatchback, upotrebljivi Touring Sports i rafinirani Sedan.
Drugi razlog je proširenje ponude hibridnih pogona, pa će po prvi put Hatchback i Touring Sports u ponudi imati dva “samopunjiva” hibrida – slabiji sa 1,8-litarskim benzinskim motorom (122 KS) i jači sa dvolitarskim (180 KS), dok će Sedan biti dostupan samo sa slabijom hibridnom varijantom. Naravno, kupcima će biti ponuđeni i benzinski motori, pa će Hatchback i Touring Sports biti dostupni sa 1,2-litarskim turbopunjenim motorom sa 114 KS, dok će Sedan pokretati 1,6-litarski motor sa 132 KS. Dizelskih motora nema u ponudi.
Nova platforma punog naziva TNGA GA-C osigurava dinamiku, okretnost i komfor, čemu doprinosi i novi sistem vješanja, kojeg čine prednje McPhersonoce noge i stražnji, potpuno novi multilink, koji će u opciji kod modela Hatchback i Touring Sports biti podesiv, sa novim sistemom AVS (Adaptive Variable Suspension).
U odnosu na prehodni model, kako tvrde u Toyoti, novi donosi međuosovinsko rastojanje duže za 100 mm, težište je 10 mm niže, a karoserija 60% čvršća. To je postignuto korištenjem aluminijuma i čelika visoke čvrstoće, pojedini dijelovi su vruće-oblikovani, a paneli vrata i krova su tanji, te je i ukupna masa manja, a smanjene su i buka i vibracije.
Izbor pogonskih agregata je zanimljiv. Prvi izbor je čevrta generacija poznatog sistema koji nosi oznaku “1.8 Litre Hybrid Powertrain”. Čine ga benzinski četverocilindarski motor radne zapremine 1.797 ccm, koji radi u Atkinsonovom ciklusu, a razvija 122 KS (90 kW) uz 142 Nm obrtnog momenta i elektromotor (600 V) snage 53 kW i maksimalnih 163 Nm obrtnog momenta.
Sa ovakvim pogonom modeli Hatchback, Touring Sports i Sedan, od 0 do 100 km/h ubrzavaju za 10,9, 11,1 i 11 sekundi (respektivno) i dostižu maksimalnu brzinu od 180 km/h. Kako navode iz Toyote, modeli Hatchback i Touring Sports u prosjeku troše 3,3 l/100 km, a u atmosferu emituju 76 g/km CO2 (WLTP: 101 g/km), dok Sedan u prosjeku troši 3,4 l/100 km, a emisija CO2 je 77 g/km (WLTP: 100 g/km).
Iza oznake “2.0 Litre Hybrid Powertrain” krije se novi pogonski sklop, kojeg čine benzinski motor sa 180 KS (132 kW) i 190 Nm obrtnog momenta i elektromotor, koji se napaja iz NiMH (nickel-metal hydride) baterije (650 V), sa snagom od 80 kW i 202 Nm obrtnog momenta.
Tako pokretani modeli Hatchback i Touring Sports iz mjesta do 100 km/h stižu za 7,9, odnosno 8,1 sekundu, te postižu maksimalnu brzinu od 180 km/h. Prosječna potrošnja je 3,7 l/100 km, dok je emisija CO2 za Hatchback 85 g/km (WLTP: 106 g/km), a za Touring Sports 84 g/km (WLTP: 106 g/km).
Ipak, najinteresantniji podatak se odnosi na “krstareću brzinu” na električni pogon od 115 km/h.
Za kupce koji ne žele hibridni pogon (ima i takvih) uz modele Hatchback i Touring Sports u ponudi je benzinski trubopunjeni, čertverocilindarski motor, radne zapremine 1.197 ccm, sa 114 KS (85 kW) i 185 Nm obrtnog momenta.
Uz ovaj motor, kupcima su dostupni CVT ili 6-stepeni iMT (intelligent Manual Transmission) mjenjač, maksimalna brzina je 200 km/h, prosječna potrošnja 5,2 l/100 km, a emisija CO2 119 g/km (WLTP: 132 g/km) uz iMT, odnosno 116 g/km (WLTP: 138 g/km) uz CVT.
Uz Sedan, kupcima se nudi motor 1.6 Valvematic sa 132 KS (97 kW) i 159 Nm obrtnog momenta. Sa ovim motorom i 6-stepenim manuelnim mjenjačem Corolla Sedan ubrzava od 0 do 100 km/h za 9,7 sekundi, postiže maksimalnu brzinu od 200 km/h, u prosjeku troši 5,7 l/100 km, uz emisiju CO2 od 130 g/km (WLTP: 139 g/km). U ponudi je i “Multidrive S” mjenjač, sa kojim su performanse nešto lošije (ubrzanje od 0 do 100 km/h za 10,2 s, maksimalna brzina 190 km/h), ali je potrošnja manja i iznosi 5,5 l/100 km, dok je emisija CO2 125 g/km (WLTP: 146 g/km).
U unutrašnjosti, osim velikog prostora i brojnih sigurnosnih sistema unutar “Toyota Safety Sense” koji donosi sisteme Pre-Collision System (PCS), Adaptive Cruise Control (ACC), Lane Departure Alert (LDA), Road Sign Assist (RSA) i Automatic High Beam (AHB), a tu su i dodatni sistemi Lane Trace Assist (LTA), Blind Spot Monitor (BSM) sa Rear Cross Traffic Alert (RCTA), Intelligent Clearance Sonar (ICS) i Drive Start Control (DSC).
Nova Corolla nudi i visok nivo osnovne i dodatne opreme, pa je tako dostupan bežični punjač za mobitel (Wireless Mobile Phone Charger), panoramski krov i vrhunski audiosistem JBL Premium Sound sa 8 zvučnika, kao i horn visokotonci smješteni u “A” nosače.
Za sada jedina nepoznanica je cijena, ali i to ćemo saznati uskoro.
Ponudu Toyote u BiH pogledajte ovdje.
dec 05, 2023 0
dec 05, 2023 0
dec 04, 2023 0
dec 04, 2023 0
dec 05, 2023 0
dec 05, 2023 0
dec 05, 2023 0
dec 05, 2023 0