Osvježeno 31 Marta, 2024 7:30 AM
okt 14, 2021 Almir Grebović Mercedes-Benz, Test 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Podugu listu Mercedesovih modela 2019. godine produžio je još jedan SUV – GLB. Nije iznenađenje, jer se pridružio društvu u kojem su GLA, GLC, GLE i GLS. Posljednje slovo naziva definiše veličinu i osnovu, a ovo je prvi put da jedan Mercedesov SUV nastane na bazi jednog monovolumena – B-Klase.
B-Klasa, koliko je dobra, nije mogla biti podignuta na još “viši” nivo izuzev fizički i tako je nastao GLB. To je zapravo kompaktni SUV, koji je od B-Klase viši za 10 cm i duži za 21,5, ali oblikom snažno sugeriše na off-road. GLB iako izgleda kao pravi terenac, zapravo je samo kompaktni SUV, koji u osnovnom pakovanju dolazi samo s pogonom na prednjoj osovini.
To je dvovolumen s gotovo potpuno horizontalnim prednjim poklopcem i s potpuno vertikalnim stražnjim krajem, što je naravno primarna vizuelna odlika istinskih terenaca. Na GLB-u, s toga i nema pretjeranih stilskih bravura, ali je i dalje vrlo prepoznatljivi Mercedes, čiji će dizajn, sigurni smo, nadživjeti dizajn automobila ekstravagantnih oblika i detalja. Ipak, GLB je “oklopljen” masivnim plastičnim oblogama, koje s bokova štite vrata, a sprijeda i straga, ostavljaju dovoljno slobode za vožnju nešto nepristupačnijim cestama. Dodatno svemu, sprijeda i straga su ukrasni umeci koji vizuelno asociraju na off-road. Ipak, GLB-u za pravi off-road nedostaje malo viši klirens, jer se s 13 cm ne može uraditi ništa ozbiljno. Također i napadni i izlazni uglovi su prilično skromni – 18 i 19 stepeni, pa se zapravo i nameće vrlo precizna najmjena ovog automobila. GLB je gradski kompaktni SUV odličnog izgleda, koji može pružiti vrhunsku udobnost i sigurnost vožnje po cestama svih kategorija, pa i po onim najgorim.
Uz krajnje prepoznatljivu unutrašnjost, koja zaostaje jedino za onim najluksuznijim putničkim Mercedesima, u GLB-u je osjećaj gotovo punog Mercedesovog luksuza upravo zbog toga što krajnje asocira na ono što Mercedes može ponuditi. Vrlo solidna sjedišta, mesnat volan, snažne ručke na vratima i neizbježan veliki Mercedesov panel s dva displeja, glavni su elementi koji krase enterijer i ovog Mercedesa. Dakle, nema sumnje, svi oni koji žele ili su već navikli na Mercedes, u GLB-u će se osjećati kao u svakom drugom Mercedesu današnjice.
Konačno, ovaj automobil jedini u klasi ima i treći red sjedišta što je, mora se priznati, bilo pravo umijeće i izazov za konstruktore – GLB ima međuosovinsko rastojanje 282,9 cm i ukupnu dužinu od svega 463,4 cm. Možda u ovom automobilu treći red sjedišta i nije prijeko potreban, ali se definitivno radi o jedinom kompaktnom SUV-u koji ih ima. Ne morate ih kupiti ako nećete, jer su dio dodatne opreme, pa možete uštedjeti 3.460 KM. Dakle, kome ne trebaju, isti taj novac možete uložiti za, recimo pogon i na stražnjoj osovini za kojeg je potrebno ukupno doplatiti oko 4.000 KM.
Drugi red sjedišta je pomjerljiv na šinama za 14 cm, što komfor diže na viši nivo, a sjedišta u trećem redu lako su sklopiva, čime prtljažnik dobiva potpuno ravan pod. Jasno je da se u slučaju podignutog trećeg reda sjedišta gotovo u potpunosti gubi prtljažni prostor, ali je u uobičajenim uslovima minimalni kapacitet prtljažnika 560 litara, dok je onaj s preklopljenim naslonim drugog reda sjedišta 1.755 litara (verzija sa 5 sjedišta). Odlično za jednog kompaktnog SUV-a. Svemu, naravno trebamo dodati i brojne pretince ispod osnovne podnice prtljažnika.
Njegovih 200 d znači da je ispod prednjeg poklopca četverocilidarski turbodizelski motor zapremine 1.951 kubni centimetar. Ima maksimalnu snagu 150 KS i maksimalnu vrijednost obrtnog momenta 320 Nm, koji su vrlo izdašni u ovom automobilu. Treba li više? Ima, ali možda i ne treba, jer je ovo kompaktni SUV koji će i sa 150 KS potpuno služiti svrsi i onda postaje sasvim jasno da je za pragmatične kupce koji bi, bez obzira na sve, opet Mercedesa jer je Mercedes. Vrlo je dinamičan i na asfaltu i na makadamskim cestama, a vrlo je i udoban, pa se nameće kao svakodnevni porodični automobil koji će služiti bolje nego bilo koji drugi uobičajeni putnički automobil. Uz solidno ubrzanje i uz vrlo visoku maksimalnu brzinu, prosječna potrošnja može biti tek nešto viša od 5 litara, pa jedan pun rezervoar goriva može biti dovoljan za put od hiljadu kilometara!
Pratite nas i podijelite vijest: |
Postavlja se pitanje konačno, da li u ovom odnosu snaga (i dimenzija) manji GLA gubi smisao!? Možda i gubi, jer je malo veći GLB kud-i-kamo kompletniji automobil. Ne zbog toga što ima treći red sjedišta, nego zbog toga što je u svakom smislu upotrebljiviji i udobniji. Naravno da ni razlika u cijeni nije zanemariva, ali je u pitanju Mercedes i njegova klijentela koja je obično može birati, jer i ovaj automobil košta gotovo 100 hiljada KM.
Mercedes-Benz GLB 200 d (X247) |
|||
Cijena do registracije: | 99.654 KM | ||
Cijena najjeftinijeg modela (Mercedes-Benz GLB 180 X247): | 88.079 KM | ||
Cijena analognog približno opremljenog benzinca (Mercedes-Benz GLB 200 X247): | 96.720 KM |
||
Troškovi registracije: | 771 KM | ||
Iznos kasko – osiguranja: | 5.182 KM | ||
Motor: | dizelski, 1.951 ccm, 4 cilindra u liniji, 16 ventila, turbo, direktno ubrizgavanje | ||
Snaga: | 110 kW (150 KS) / 3.400 – 4.440 obr/min | ||
Obrtni moment: | 320 Nm pri 1.400 – 2.600 obr/min | ||
Mjenjač: | 8G-DCT / automatski, 8 brzina | ||
0-100 km/h / Max: | 9,0 s / 204 km/h | ||
Prosj. potrošnja: | 5,0-4,9 l/100 km | ||
Emisija CO2: | 133-129 g/km | ||
Emisioni standard: | Euro 6d ISC | ||
Dimenzije vozila (D/Š/V): | 4.634 / 1.834 / 1.658 mm | ||
Međuos. razmak: | 2.829 mm | ||
Min. rastojanje od tla: | 135 mm | ||
Masa vozila: | 1.605 kg | ||
Prtljažnik: | 570 / 1.805 l | ||
Zapr. rezervoara: | 52 l | ||
Početak prodaje u BiH: | Juli 2021. |
mar 28, 2024 0
mar 28, 2024 0
mar 28, 2024 0
mar 27, 2024 0
jan 08, 2024 0
apr 10, 2023 0
nov 15, 2014 0
okt 15, 2014 0