Osvježeno 25 Septembra, 2023 7:30 AM
sep 15, 2014 Zoran Samardžić Komercijalni, Priključna vozila 0
Drugi u “trojki” najvećih proizvođača priključnih vozila u Evropi od nedavno kupcima nudi i osovine sa svojim znakom – iz fabrike Gigant, koja od početka 2013. godine posluje u sastavu Grupe Krone.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Nogu je povukao, ili primjerenije rečeno, svoje točkove prvi je “pokrenuo” Shmitz Cargobull – još prije deset godina, kada je počeo serijsku proizvodnju svojih Rotos osovina. Da je potez bio dobar, potvrđuje podatak da je u prve dvije godine napravio 20.000 tih osovina (prvijenac je bila standardna osovina od 22,5 inča sa disk-kočnicama i prečnikom diska od 430 mm, što je u Evropi najmasovnija i najtraženija verzija osovine za priključna vozila). A onda se 2007. godine, upravo u vrijeme izuzetne konjukture za poluprikolicama svih namjena, za isti posao odlučio i Kögel. Poznata fabrika priključnih vozila je u saradnji sa američkim gigantom Arvin Meritor tržištu ponudila svoju Traxx osovinu.
Proći će tačno sedam godina dok se ovom “dvojcu” ne priključi i Krone: krajem jula, na tradicionalnom bijenalnom susretu sa novinarima (uvijek pred početak hanoverske izložbe IAA), drugi najveći proizvođač priključnih vozila u Evropi objelodanio je da u ponudu uvodi svoju osovinu za poluprikolice i prikolice – KTX. Posredno, ona je bila najavljena još početkom protekle godine, kada je u sastav Krone Grupe, kroz pomalo specifičan aranžman, uključen Gigant Trenkamp & Gehle, proizvođač osovina iz mjesta Dikenlage, na oko 50 km od Werltea, centralne Kroneove fabrike priključnih vozila. Dvije kompanije sarađivale su skoro četiri decenije, ali su i jedna i druga prepoznale trenutak za novu fazu u kojoj su obje pod jednom “kapom”, ali i dalje zadržavaju individualno (porodično) upravljanje.
⇑ Profi Liner je prva Kroneova poluprikolica sa novom KTX osovinomZa razliku od Schmitza i Kögela, koji su za produkciju osovina morali odvojiti posebne proizvodne cjeline, i kupe, instaliraju i uhodaju tehnološku opremu, Krone će “svoje” osovine dobijati iz fabrike sa dugogodišnjim iskustvom u proizvodnji osovina za komercijalna vozila (Gigant je prve osovine za poljoprivrednu mehanizaciju napravio još 1953.).
KTX je po konstrukciji vrlo slična Euro osovini sa disk-kočnicama koju Gigant proizvodi već duže vrijeme (nudi se i u verziji sa doboš-kočnicama). Euro Axle ostaje i nadalje u programu fabrike u Donjoj Saksoniji, štaviše, za IAA priprema se savremenija verzija. Mada imaju puno zajedničkog, KTX neće biti kanibal, iz prostog razloga što sve osovine za poluprikolice i prikolice međuosobno ne samo da mnogo liče, nego i “dijele” komponente poznatih isporučilaca. Recimo, to je najvitalniji dio – kočni “ansambl”. Konkretno na KTX kočni modul je od poznatog Haldexa, dok kočni cilindar isporučuje ništa manje znan Wabco.
⇑ Robustna, šest godina bez održavanja, po cijeni kao konkurenti premijum kvalitetaOsim što imaju slične ili identične vitalne dijelove, Schmitzove, Kögelove i sada Kroneove osovine za poluprikolice proizvode se po sličnoj tehnologiji: na glavčine na krajevima tubusa se “šarafe” kvalitetni ležajevi (uglavnom SKF-ovi, kakvi su i na KTX-u), kočni diskovi, kočna kliješta… Ono po čemu se najviše razlikuju je vazdušno oslanjanje – svako ima svoju “recepturu” u kojoj su neki dijelovi ipak zajednički – vazdušni jastuci i amortizeri.
“Sa afirmisanim proizvođačem kakav je Gigant, u mogućnosti smo tržištu ponuditi kvalitetnu osovinu po razumnoj, konkurentnoj cijeni, zapravo ona neće biti viša od one po kojoj se prodaju ovakve komponente premijum segmenta”, kaže izvršni direktor Bernard Krone Holding GmbH i generalni direktor fabrike prikolica i poluprikolica Krone u Werlteu, Bernard Krone mlađi. “Uvjeren sam da će se naši dosadašnji kupci brzo preorijentisati i naručivati vozila sa našom osovinom, ali im i dalje nudimo mogućnost da sami odaberu vozni postroj”, dodaje Bernard Krone mlađi.
⇑ “KTX” je već stigla na montažne linije glavne Kroneove fabrike – u WerlteuPratite nas i podijelite vijest: |
KTX je inače već na montažnim linijama u Werlteu i za sada se ugrađuje u najmasovniji tip poluprikolice, takozvane “zavjesarke”. Gigant ima mogućnosti da godišnje proizvede 30.000 različitih osovina (od toga 4.000 upravljivih). Teoretski, u ovom trenutku trećina kapaciteta može biti angažovana za produkciju KTX osovina.
KTX osovina je prije početka serijske proizvodnje prošla izuzetno naporne testove u realnim uslovima, a još surovije u ispitnim laboratorijama instituta Fraunhofer. Zato se za ležajeve i “tijelo” osovine daje šesterogodišnja garancija, bez obzira na pređenu kilometražu. U tom periodu praktično nema nikakvog održavanja, osim redovnih godišnjih pregleda i, naravno, zamjene kočnih pločica. Taj posao je pojednostavljen i olakšan, jer su kočne čeljusti smještene u donjem dijelu osovine, pa je dovoljno samo da se skine točak.
Iz Kronea uvjeravaju da nova osovina ima i odličnu antikorozivnu (katodnu) zaštitu – glavni dijelovi se tretiraju cink-fosfatnom tehnologijom.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Prva Kroneova osovina podnosi opterećenja do 9 tona; trag joj je 2.040 mm; visina “kačenja” – od 240 do 300 mm; prečnik “tijela” (tubusa) – 127 mm (isti kao kod većine konkurenata); disk-kočnice imaju prečnik od 430 mm i debljinu diska od 45 mm (i ovo je identično s konkurencijom); ukupan “hod” (podizanje/spuštanje) – 190 mm; prečnik vazdušnog jastuka – 300 mm; visina od tla u maksimalno podignutoj poziciji osovine – 380 mm (zavisi od tipa pneumatika); masa – 435 kg; pneumatici – 385/65R22.5.
“Tijelo” – tubus osovine KTX je izliveno u jednom komadu, čime se postiže veća torziona čvrstoća osovine i sasvim eliminišu rizici da se glavčina odvoji od tubusa (koji postoje na osovinama na kojima se glavčine vare za tubus).
sep 09, 2022 0
jan 31, 2017 0
feb 09, 2016 0
feb 19, 2015 0
sep 22, 2023 0
sep 21, 2023 0
sep 21, 2023 0
sep 20, 2023 0