Osvježeno 13 Maja, 2025 1:43 AM
mar 30, 2023 Adnan Huseinagić e-ProAuto, Novi automobili, Novosti, Vijesti 0
Lamborghini je u potpunosti deklasificirao novi Revuelto, plug-in hibridni superautomobil s pogonom na sve točkove koji će zamijeniti model Aventador. Novi Revuelto će se naći u prodaji prije kraja godine, a govori se o cijeni od oko 500.000 eura. Ono što se zna je to da je proizvodnja rasprodata dvije godine unaprijed. Novitet je prije premijere u saopštenjima za javnost bio označen fabričkim indeksom LB744, početkom marta je italijanska kompanija detaljno opisala Revueltov plug-in hibridni pogon i karoseriju, a sada se konačno možemo diviti dizajnu.
Novo remek-djelo iz Sant’Agate Bolognesea zbog smanjenih prednjih i stražnjih prevjesa izgleda kompaktnije i elegantnije od Aventadora, ali je međuosovinsko rastojanje povećano za 80 mm. Tijelo Revuelta je uglavnom napravljeno od karbonskih vlakana od desetina dijelova i to po Lego dizajnu . Ne postoji čak ni monokok u tradicionalnom smislu te riječi, jer Revuelto ima šasiju horizontalno podijeljenu – gornji dio je od klasičnog karbona, a donji od kovanog.
Prednji podokvir je sad također u potpunosti od karbonskih vlakana, stražnji podokvir je aluminijski, montažni, s livenim i šupljim dijelovima za montažu ovjesa. Skoro svi elementi su spojeni vijcima, s vrlo malo zavara. Sve u svemu, karoserija Revuelta je 10% lakša od Aventadorove u njegovoj posljednjoj evoluciji Ultimae. Torzijska krutost je povećana za 25%.
Unutrašnjost Revuelta je prostranija nego kabina Aventadora. Dodatni centimetri su se pojavili iznad glave, kod nogu i iza sjedišta, gde može stati nekoliko torbi. Na prednjoj ploči nalaze se tri displeja – instrumenti od 12,3 inča, multimedija od 8,4 inča i suvozački od 9,1 inča. Novi trokraki volan opremljen je sa četiri okretna dugmeta koja su odgovorna za glavne postavke vožnje. Paleta završnih materijala je vrlo široka, a oprema uključuje čitav niz modernih elektronskih asistenata vozača, uključujući prilagodljivi tempomat i sistem surround pogleda s pogledom na automobil odozgo.
Revuelto s tri elektromotora je prvi plug-in hibridni model italijanske marke. Općenito prihvaćena skraćenica za plug-in hibride je PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle), ali Lamborghini pozicionira Revuelto kao HPEV (elektrificirano vozilo visokih performansi), odnosno mogućnost punjenja iz vanjskog izvora nije navedena u novu skraćenicu. Baterija u Revueltu je smještena u centralnom tunelu, kapaciteta je samo 3,8 kWh. Potrebno je 30 minuta da se potpuno napuni sa terminala od 7 kW, a direktno tokom vožnje baterija se može za samo šest minuta puniti pomoću pogonskog sistema i regenerativnog kočenja. Drugim riječima, nema redovne potrebe za utičnicom, pa stoga nema potrebe za velikom eksternom snagom punjenja. Električni doseg je samo 10 km.
Osnova pogonskog sistema Revuelta je novi 6,5-litarski atmosferski V12 (tvornički indeks L545), težak 218 kg, odnosno 17 kg manje od motora iste zapremine u Aventadoreu, s omjerom kompresije povećanim s 11,8 na 12,6. Motor razvija 825 KS pri 9.250 obr/min i 725 Nm pri 6.750 obr/min. Novost je i 8-brzinski automatski električni E-DCT s dvostrukim kvačilom, u kojeg je integrisan elektromotor maksimalne snage od 110 kW (150 KS) i obrtnog momenta 150 Nm. Ovaj elektromotor djeluje kao starter-generator, a može rotirati i stražnje točkove bez učešća motora s unutrašnjim sagorevanjem, čak i pri vožnji unazad.
Prednje točkove Revuelta pokreću dva pojedinačna elektromotora s aksijalnim protokom koji ne zahtijevaju međuzupčanike, svaki težak samo 18 kg, maksimalne snage po 110 kW (150 KS) i 350 Nm obrtnog momenta. Prednji elektromotori su glavni kada se superautomobil vozi samo na električni pogon, dok se pri vožnji unazad automatski uključuje stražnji elektromotor i pretvara Revuelta u automobil s pogonom na sve točkove, čak i s isključenim motorom s unutrašnjim sagorijevanjem.
Maksimalna kombinovana snaga pogonskog sistema je 1.015 KS, ali je dostupna samo u najproduktivnijem režimu vožnje Corsa (uglavnom za vožnju na trkačkoj stazi). U režimu Citta (grad) pri malim brzinama vozač ima na raspolaganju samo 180 KS, u Strada modu na autoputu Revuelta isporučuje 886 KS, odnosno 907 KS u Sport modu, u kojem ubrzava do 100 km/h za 2,5 sekunde, do 200 km/h za manje od 7 sekundi i pojuri do maksimalnih 350 km/h.
Široko rasprostranjena upotreba karbonskih vlakana nije mogla nadoknaditi težinu hibridnog sistema. Najavljena “suha” težina Revuelta je 1.772 kg, što je značajno više od Aventadora u verziji Ultimae (1.550 kg). Revueltova raspodjela težine je 44:56 u korist stražnje osovine. Pažljivo osmišljena aerodinamika karoserije omogućila je veće opterećenje na prednjoj osovini za 33%, na stražnjoj osovini za 74% u odnosu na Aventador Ultimae.
Aktivno krilo integrisano je u stražnji dio, a njegova pozicija se automatski prilagođava brzini i odabranom načinu vožnje. Krutost prednjeg stabilizatora je povećana za 10% u odnosu na Aventador Ultimae, stražnjeg za 50%. Kočnice su karbonsko-keramičke: Prednji kočni diskovi su prečnika 400 mm (čeljusti s 10 klipova), stražnji 390 mm (čeljusti sa 4 klipa). Maksimalna standardna veličina gume je 265/30 ZR21 sprijeda i 355/25 ZR22 pozadi. (jm)
maj 12, 2025 0
maj 12, 2025 0
maj 12, 2025 0
maj 12, 2025 0
maj 07, 2025 0
maj 05, 2025 0
apr 28, 2025 0
apr 21, 2025 0