Osvježeno 22 Maja, 2025 4:02 PM
apr 16, 2025 Adnan Huseinagić Autobiznis, Autobusi, e-ProAuto, Kamioni, Komercijalni, Novosti, Vijesti 0
MAN Truck & Bus je u prisustvu bavarskog ministra, predsjednika dr. Markusa Södera i državnog ministra Huberta Aiwangera, i zvanično pokrenuo proizvodnju baterijskih paketa u proizvodnom pogonu u Nürnbergu.
U pogonu u Nürnbergu se godišnje može proizvesti 50.000 baterijskih paketa. Međutim, novi pogon (M50) je predviđen za godišnji kapacitet od 100.000 baterijskih paketa.
Za ovaj projekt, MAN je 2023. godine dobio grant u visini od 24 miliona eura, a radovi na novom pogonu su završeni krajem protekle godine.
Iz MAN-a su najavili da će u narednim godinama biti uloženo dodatnih 150 miliona eura da bi se proširio kapacitet i omogućila proizvodnja modula za sljedeću generaciju baterija.
Od budućih 150 miliona eura ulaganja, oko 18 miliona eura će subvencionirati Savezno ministarstvo ekonomije i zaštite klime (BMWK) i Bavarska.
Osim toga, iz MAN-a ističu da Bavarska s oko 30 miliona eura finansira daljnji razvoj i istraživanje baterija u Nürnbergu. Ova sredstva će se koristiti za istraživanje u oblastima kao što su sklapanje baterija, hemija ćelija, kao i sigurnost baterija.
⇑ S lijeva na desno: Hubert Aiwanger – državni ministar, Michael Kobriger – član Izvršnog odbora MAN-a za proizvodnju i logistiku, Alexander Vlaskamp – izvršni direktor MAN-a, Dr. Markus Söder – bavarski ministar, Markus Wansch – predsjednik Radničkog vijeća tvornice u Nürnbergu i Dr. Frederik Zohm – član Izvršnog odbora MAN-a zadužen za istraživanje i razvoj.
Investicije u Nürnbergu će osigurati oko 400 radnih mjesta i dodatno unaprijediti transformaciju pogona, jer su zaposleni koji rade u proizvodnji baterija prethodno bili zaposleni u oblastima proizvodnje motora, u livnici, ili u logistici, zahvaljujući prekvalifikaciji.
U pogonu u Nürnbergu se proizvode baterijski paketi u tri oblika.
Prvi, takozvani “pločasti oblik” koristi se za autobuse MAN Lion’s City E, dok će se druga dva oblika koristiti u kamionima MAN eTGL, MAN eTGS i MAN eTGX, s ukupnim dopuštenim masama od 12 do 50 tona.
Početak serijske proizvodnje MAN eTrucks, eTGS i eTGX u Minhenu, planiran je za juni ove godine. MAN koristi NMC (Nikl-Mangan-Cobalt) ćelije, posebno prilagođene radu u komercijalnim vozilima.
Modularna proizvodnja omogućuje sistem rada bez proizvodne trake, a proizvodni ciklusi se mogu prilagoditi različitim varijantama baterijskih paketa.
Odvojene radne stanice se mogu koristiti nezavisno jedna od druge, što je omogućeno visokim stepenom digitalizacije i automatizacije u proizvodnji i snabdijevanju materijalom.
Svaka baterija se podvrgava programu od 23 testa i bilježi se oko 400 testnih parametara, što se dokumentuje za svaku bateriju pojedinačno.
maj 22, 2025 0
maj 22, 2025 0
maj 22, 2025 0
maj 22, 2025 0
maj 22, 2025 0
maj 21, 2025 0
maj 20, 2025 0
maj 14, 2025 0