Osvježeno 20 Juna, 2025 7:59 PM
maj 20, 2021 Adnan Huseinagić Novi automobili, Novosti, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Sve je počelo još davne 1952. godine, kada je prvi “SL” ponudio najbolju kombinaciju male mase, s najboljom torzionom otpornošću, konstukcijom zamišljenom za prvobitnu potrebu u motorsportu.
Takva konstrukcija je dalje razvijana da pruži okosnicu daljem razvoju proizvodnih modela sa coupé i roadster karoserijskim oblicima.
Ove godine će Mercedes-Benz predstaviti nove roadstere, koji će koristiti potpuno novu konstrukciju koju je razvio Mercedes-AMG.
Lagan kompozitni aluminijski okvir daje osnovu za preciznu i dinamičnu vožnju, visoku udobnost, kao i sportske proporcije karoserije.
Nova konstrukcija roadstera sastoji se od kombinacije aluminijskog prostornog okvira sa samonosećom konstrukcijom. Stvoren je kao i kod prvog SL-a, davne 1952. godine – doslovno od nule, na praznom listu papira: tako ni jedna komponenta nije preuzeta od prethodnog modela SL ili, naprimjer, od AMG GT Roadstera.
“Razvojni tim suočio se s izuzetno privlačnim, ali i izazovnim zadatkom – kada smo dobili zadatak da preuzmemo cjelokupni razvoj novog SL-a, krenuli smo takoreći od nule, bez korištenja bilo koje postojeće strukture. S razlogom možemo biti ponosni na rezultat, što još jednom dokazuje visoki nivo razvojne stručnosti u Affalterbachu. S jedne strane uspjeli smo zadovoljiti visoke zahtjeve, postigli visoke vrijednosti krutosti u svim područjima, a u kombinaciji s malom masom, stvarajući osnove za dinamičnu i udobnu vožnje”, rekao je Jochen Hermann, glavni tehnički direktor Mercedes-AMG GmbH.
Zahtjevi za stvaranjem novog luksuznog roadstera bili su mnogobrojni i stroži nego u prethodnoj modelskoj seriji.
Konkretno, osnovni raspored sa 2+2 sjedišta i potencijal za smještaj širokog spektra pogonskih sistema, po prvi put su realizovani u SL-u, što je zadatak koji je konstruktorima predstavljao potpuno nove izazove u pogledu složenosti konstrukcije. Cilj je bio održati visoke performanse vožnje, karakteristične za brend, s naglaskom na bočnu i uzdužnu dinamiku, kao i ispuniti velika očekivanja u pogledu udobnosti i sigurnosti.
Kao što je bio slučaj i 1952. godine, prostorni okvir, koji je bio osnova uspjeha prvog SL-a prije gotovo 70 godina, bila je lagana konstrukcija sa visokom torzionom otpornošću (krutošću).
Međutim, tadašnja konstrukcija je bila dosta visoka, odnosno prostor za ulaz je bio visok, pa uobičajena vrata nije bilo moguće postaviti – tako su nastala čuvena “gullwing” vrata, što je bilo jedinstveno dizajnersko rješenje.
Konstrukcija okvira je takva da podnosi visoka zatezna i kompresiona naprezanja, uz male deformacije. Stabilnost konstrukcije osiguravaju brojni zatvoreni trouglovi koji prenose sile u cjevnu “piramidu” na kraju prostora za motornog.
Sastav materijala je kompozitan, a korišteni su: aluminij, čelik, magnezij, te karbonska i staklena vlakna.
Optimizovani presjeci i sofisticirano oblikovanje komponenti stvaraju prostor za potrebnu udobnost i sigurnosna svojstva, sofisticiranu tehnologiju, te mekani krov.
Također, tu su i aluminijske ploče na donjem dijelu i funkcionalno integrisani podupirači sprijeda i straga. Nosač instrument-table izrađen od magnezija, zajedno s dijelom mosta poklopca prednjeg modula, izrađenog od vlaknastih kompozitnih materijala – mješavina staklenih i karbonskih vlakana, što također pokazuje napore inženjera da postignu najbolji odnos mase i krutosti.
Sve se to odnosi i na okvir vjetrobrana, izrađen od visokokvalitetnog, vruće oblikovanog čelika. Na sličan način je formiran i sistem smješten iza stražnih sjedišta, koji se po potrebi izvlači i služi kao zaštita od prevrtanja.
Komponente od livenog aluminija se koriste na čvorištima, na kojima se sile suočavaju, odnosno na mjestima gdje se moraju prenijeti velika opterećenja. Prednosti livenih komponenti ogledaju se u tome što omogućuju specifičnu disperziju sila i omogućuju lokalnu promjenu debljine stijenke, u skladu s opterećenjima. Područja veće krutosti mogu se realizovati tamo gdje je to potrebno, naprimjer na spojevima šasije. Štaviše, na bilo kojoj tački komponente osigurana je samo potrebna debljina stijenke, što štedi masu u područjima koja su podložna manjim silama.
U odnosu na prethodnu modelsku seriju, torziona krutost konstrukcije karoserije povećana je za 18%. Poprečna krutost je povećana za 50%, dok je uzdužna (longitudinalna) krutost povećana za 40% (u odnosu na AMG GT Roadster).
Isto tako poboljšana je krutost elemenata za vezu šasije, što osigurava sportske performanse u vožnji, uz precizno upravljanje.
Masa čiste karoserije bez vrata, poklopca motora i poklopca prtljažnika, kao i bez dodatnih dijelova za montažu, iznosi oko 270 kg.
Čitav koncept vozila usmjeren je ka najnižem težištu. To se odnosi i na niske priključne tačke pogonskog sklopa i osovina, kao i na najniži raspored konstrukcionih elemenata.
Moderne tehnike spajanja, kao što su MIG zavarivanje, lasersko zavarivanje, udarno i slijepo zakivanje, MIG lemljenje, lijepljeni šavovi ili vijci, kao i precizna izrada alata, podižu kvalitet karoserije na najviši nivo.
Uprkos izuzetno visokim zahtjevima za kvalitetom, razvoj je izveden rekordnom brzinom: predrazvoj je izveden za samo tri mjeseca, prošle je manje od tri godine, od trenutka kada je tim dobio zadatak, s tim da je u početku na projektu radilo samo šest ljudi. Visok kvalitet softvera korištenog u digitalnom razvoju omogućio je “zeleno svjetlo” za proizvodnju serijskih alata, bez pravog prototipa šasije. I takozvano vozilo za verifikaciju konstrukcije, koje je od neizmjerne važnosti za pasivnu sigurnost u nesreći, dobilo je internu najbolju ocjenu u prvom pravom testu sudara.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Proizvodnja novog SL- odvijaće se u pogonu u Bremenu.
Ponudu Mercedesovih automobila sa cijenama u BiH možete pogledati ovdje.
jun 20, 2025 0
jun 20, 2025 0
jun 19, 2025 0
jun 18, 2025 0
jun 20, 2025 0
jun 19, 2025 0
jun 19, 2025 0
jun 19, 2025 0