Osvježeno 23 Aprila, 2025 9:55 AM
mar 26, 2024 Adnan Huseinagić e-ProAuto, Novi automobili, Novosti, Vijesti 0
Mercedes je danas predstavio obnovljenu G-Klasu – ikonu terenskih automobila koja traje punih 45 godina. Nekad i sad, rekli bismo nije isto, iako se prema konstituciji ovog automobila teško može razaznati i koji je model i koja je generacija. Jednostavno, danas ne postoji ništa slično na automobilskom tržištu – G-Klasa je nastala kako bi prošla tamo gdje niko drugi ne može, na čemu je stekla strahovit imidž, pa je danas, baš na osnovu toga postala nezamjenjiv luksuzni dodatak, bogatije društvene strukture koja se zasitila oblih i niskih oblika. G-Klasa je jednostavno ikona, koji nikad niko neće moći ni dosegnuti i preteći. G-Klasa je 25 godina služila da “traje i da može”, a danas služi da i da traje, i da može, i da se pokaže.
Uspješna priča traje od 1979. godine, a zasnovana je na pet osnovnih principa – rešetkastoj zasebno šasiji, mehaničkoj blokadi sva tri diferencijala, sistemu redukovane brzine u korist snage, krutoj stražnjoj osovini i neovisnom prednjem ovjesu. Sve je spakovano u visoku i vrlo uglatu karoseriju na kojoj već punih 45 godina ne mijenjaju skoro ništa. Vizuelne izmjene su samo kozmetičke prirode, a unutra luksuz ide koliko mu dopušta konstrukcija.
To uključuje prepoznatljive ručke na vratima i karakterističan zvuk zatvaranja vrata, robustne vanjske zaštitne obloge, izloženi rezervni točak na stražnjim vratima i izbočena stražnja svjetla. Nova je rešetka hladnjaka koja ima četiri vodoravne rešetke umjesto prijašnje tri, te prednji i stražnji branik. Kamera za vožnju unatrag je repozicionirana i postavljena u sredini stražnjeg branika, iznad nosača registarske tablice, a mlaznica za tečnost za pranje je postavljena sa strane kamere, u slučaju da se zaprlja. Prednji odbojnici imaju zaobljene detalje, a nova obloga A-stuba i rub spojlera na rubu krova doprinose boljim aerodinamičkim svojstvima i boljoj akustičnoj udobnosti.
Mercedes ni u jednoj generaciji, pa ni u novoj, nije narušio ni jedan njen princip postojanja. Ona i dalje ima neprikosnovene terenske mogućnosti, ima klirens od 24 cm, može savladati vodenu prepreku dubine 70 cm, moguće je sigurno voziti na bočnim nagibima od 35 stepeni, ima prilazni ugao od 31 stepen i odlazni od 30 stepeni.
Modeli s konvencionalnim pogonom također uključuju neke elemente koji su razvijeni za prvu potpuno električnu verziju terenske legende. Konkretno, nova obloga A-stuba, rub spojlera na rubu krova i novi izolacijski materijali doprinijeće još i boljoj aerodinamici i boljoj akustičnoj udobnosti. Novi modeli standardno dolaze s aerodinamički optimiziranim aluminijskim točkovima od 45,7 centimetara (18 inča) u dizajnu s pet dvostrukih krakova i LED prednjim svjetlima. Tu je i izbor nekoliko novih felgi u veličinama 19 i 20 inča.
U unutrašnjosti potpuno nove G-klase terenski karakter susreće se s vrhunskom opremom. U interijeru se mogu pronaći brojni elementi vanjskog dizajna. Naprimjer, bočni otvori za zrak imaju oblik okruglih prednjih svjetala i sada su dostupni i s osvjetljenjem. Ručka na suvozačevoj strani i dalje je prisutna. U međuvremenu, prekidači za tri blokade diferencijala ostaju centralni elementi redizajniranog terenskog kontrolnog centra. Posljednji sada nudi i opciju brzog pristupa. Najnovija generacija višenamjenskog upravljača s dodirnim kontrolnim površinama standardno je presvučena nappa kožom. Ambijentalno osvjetljenje i sveobuhvatne kožne presvlake upotpunjuju ugođaj.
Digitalni interijer je također luksuzan i funkcionalan. Unutrašnjost je također revidirana, a po prvi put u G-Klasu je uveden sistem infotainmenta MBUX (Mercedes-Benz User Experience) s 12,3-inčnom digitalnom kontrolnom tablom i 12,3-inčnim centralnim ekranom. U svim varijantama, MBUX je kompatibilan sa sistemima Android Auto Wireless ili Apple CarPlay, što omogućuje optimalno korištenje svih funkacija mobilnog telefona.
Naravno, opcije su mnogobrojne, a ljubiteljima dobrog zvuka namijenjen je audiosistem produkcije Burmester.
Ovjes na novoj G-Klasi standardno uključuje prilagodljivo podesivo prigušenje, koje je na modelima prethodne generacije bilo dostupno samo kao opcija. Ovaj sistem pruža još veću kontrolu izvan ceste i kompenzira neravnine na tlu čak i bolje od pasivnih amortizera. Uz kontrolu protiv prevrtanja i uz nivelaciju bočnog nagiba, sistem kontinuirano reguliše karakteristike amortizera ovisno o situaciji u vožnji i automatski smanjuje nagibe.
Budući da je G-Klasa iskonsko terensko vozilo, vozačima je na raspolaganju puno intuitivniji sustem za off-road vožnju i tasteri za brzi pristup određenim funkcijama vozila koje su važne za vožnju izvan ceste, no najzanimljivi je videosistem praćenja terena ispod prednje osovine, koji kombinuje informacije s prednje i s bočnih kamera, pa je ovim prolazak po teško prohodnom terenu kud-i-kamo lakši.
Za sada se ponuda svodi na tri modela – G450 d, G500 i AMG G 63. Najznačajnija novost je da su svi pogonski motori u ponudi elektrilficirani, odnosno da koriste blagi hibridni sistem MHEV, sa starter-generatorom (ISG), koji radi na naponu od 48 V.
Osnovni model u novoj ponudi nosi oznaku G 450 d, a pokreće ga 6-cilindarski turbodizelski motor radne zapremine 3 l, zajedno s ISG-om, koji razvija 367 + 20 KS, uz 750 + 200 Nm obrtnog momenta.
Model G500 pokreće, također 6-cilindarski motor radne zapremine 3 l, s dvostrukim turbopunjačem i pomoćnim električnim kompresorom, a takav pogonski sistem razvija 449 + 20 KS, s 560 + 200 Nm obrtnog momenta.
Na vrhu ponude je model s oznakom AMG G 63, kojeg pokreće motor 4.0 V biturbo, također MHEV sa 585 + 20 KS i 850 + 200 Nm obrtnog momenta.
Kod svih modela, snaga se prenosi preko 9-stepenog mjenjača 9G-Tronic, posebno prilagođenog za off-road vožnju, te centralnog diferencijala koji 40% raspoloživog obrtnog momenta upućuje na prednju, a 60% na stražnju osovinu, čineći permanentan pogon na sva četiri točka, a prednji i stražnji diferencijali imaju elektromehaničku blokadu.
Cijene automobila Mercedes pogledajte klikom ovdje.
apr 22, 2025 0
apr 22, 2025 0
apr 22, 2025 0
apr 22, 2025 0
apr 18, 2025 0
apr 18, 2025 0
apr 16, 2025 0
apr 16, 2025 0