Osvježeno 18 Januara, 2025 5:43 PM
dec 10, 2014 Safet Šatara Novi automobili, Novosti 0
Predstavljenjem Mercedesa GLE Coupe, tržište velikih i luksuznih kupe SUV-ova postalo je daleko interesantnije. Pitanje je kako će se BMW X6 nositi sa malo većim, malo snažnijim i malo opremljenijim Mercedesom koji je stigao u istu arenu.
Proizvodnja BMW-a X6 prve generacije počela je tačno u decembru 2007. godine. Time je redefinisana struktura tržišta SUV-ova, demonstrirana je mogućnost gradnje sportskog SUV-a, koji je konačno i postao jedan od najvažnijih BMW-ovih velikih vozila. Ako odemo još malo u prošlost, vidjećemo da je SsangYong Actyon imao namjeru da tržište SUV-ova okrene u tom smjeru, ali jasno je da za to pored hrabrog izgleda treba stajati i ime koje podsvjesno znači mnogo više od onoga što predstavlja SsangYong, a ime BMW je bilo savršeno za tu ulogu. Tačno sedam godina prošlo je od predstavljanja modela X6. U međuvremenu stigla je i druga generacija, a najveći BMW-ovi konkurenti ostali su nedorečeni sve do danas kada je Mercedes otkrio svoj novi SUV nazvan GLE Coupe.
GLE Coupe broji 4,9 metara u dužinu, širok je tek malo više od dva metra, visina je zadržana na 173 centimetra, a međuosovinsko rastojanje je samo 8 i po centimetara kraće od tri metra. Dakle, radi se o itekako velikom automobilu čije dimenzije baš i ne mogu otkriti sportski karakter kojim se Mercedes u kompletnom novinarskom saopštenju hvali na sva usta. No, ne sumnjamo da će GLE Coupe biti itekako zanimljiv automobil za vožnju. Nažalost, uvjereni smo da će uzbuđenje stizati kao rezultat pojedinih mjera kojima Mercedes (a i većina današnjih proizvođača luskuznih vozila) praktično vara vozače. Naime, GLE
dobio je sistem kojim se podašava način rada automobila. Postoji pet nivoa, od Individual do Sport+, a upravo odabirom posljednjeg načina rada, zvučni sistem u GLE Coupeu počinje reprodukovati zvuk motora (Mercedes nije prvi uveo ovaj sistem). Dakle, čujemo ono što se zapravo i ne dešava! Dalje, mjenjač u GLE broji čak 9 stepeni. Radi se o savremenom mjenjaču 9G-Tronic koji pruža maksimum tek kada je aktivaran Sport+. Servo asistencija je električna, a ne hidraulična, a svi motori dostupni u GLE su turbopunjeni. Naravno da je ovo rezultat potrebe za smanjenjem emisije štetnih gasova, te za povećanje sigurnosti, ali pitanje je da li ovaj tehnički usavršen SUV može pružiti istinski užitak sportskog automobila kao što su to pojedini SUV-ovi iz prošlosti uspjevali (Cayenne, X6 M)?
Sa (pre)naglašenim prednjim otvorima za zrak, svjetlima posuđenim sa drugih savremenih Mercedesa i ogromnim 20-inčnim felgama (i to u osnovnoj verziji), GLE Coupe pokazuje da skromnost definitivno nije njegova vrlina. Zadnji dio to dodatno pokazuje. Kupe oblik krova i zadnja svjetla koja neodoljivo podsjećaju na ona sa S-klase Coupe demonstriraju stilsku nadmoć koju je Mercedes donio na cestu još onda kada je predstavio novu A-klasu.
Svakako je ovakva koncepcija smanjila prostor u kabini, ali snižavanjem pozicije zadnjih sjedišta, te mogućnošću ugradnje panoramskog krova, Mercedes je pokušao maksimalno “otvoriti“ prostor na zadnjim sjedištima. Naprijed je, vjerujemo, jednako dobro kao i u GLE-u. Dakle, komforno, luksuzno i ugodno. Svi ovi podaci govore to da je Mercedes uradio sve da nadmaši BMW-a. Motori razvijaju nešto više snage, mjenjač ima jednu brzinu više, dimenzije su djelimično nadmašile one od BMW-a X6, felge su za jedan inč veće, a spisak dodatne opreme je barem za jednu stranicu duži. Prema tome, i cijena će biti veća, ali to ćemo saznati tek za pola godine.
jan 17, 2025 0
jan 09, 2025 0
jan 09, 2025 0
dec 27, 2024 0
jan 18, 2025 0
jan 17, 2025 0
jan 17, 2025 0
jan 17, 2025 0