Osvježeno 19 Aprila, 2024 9:50 AM
mar 01, 2023 Adnan Huseinagić Novosti, Postprodaja, Savjeti, Ulje, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Rad 4-taktnog motora SUS nazamisliv je bez ulja. Ulje u motoru smanjuje trenje, služi za raspodjelu toplote (hlađenje), ima funkciju zaptivanja, zaštite od korozije, te ima funkciju čišćenja, jer se nešistoće zadržavaju u uljnom filteru.
Da bi ulje imalo sve ove funkcije, dodaju se različiti aditivi, koji obično imaju ograničen vijek trajanja.
Kod modernih motornih ulja, za motore savremenih automobila, proizvođači obično propisuju da ulje i uljni filter treba promijeniti nakon 10, 15 ili 20 hiljada preveženih kilometara, odnosno jednom u godini, ili jednom u dvije godine (ponekad zavisno od načina eksploatacije vozila), a to se svakako i praktikuje kroz redovno servisiranje automobila.
Kod starijih automobila, koji su koristili starija ulja, interval zamjene ulja je bio 5, ili 7,5 hiljada preveženih kilometara, ili 2 puta godišnje, po potrebi.
Osim toga, svaki motor u radu troši ulje. Potrošnja ulja zavisi od brojnih faktora, a razlikuje se od motora do motora. Postoje motori koji su pozati kao veliki potrošači ulja, iako njihovi proizvođači to negiraju. Potrošnja do 0,5 l ulja na 10.000 preveženih kilometara se, obično, smatra uobičajenom, iako serviseri smatraju da je za toliki broj kilometara, potrošnja od 1 l prihvatljiva.
Koliko vaš automobil troši ulja, možete lako kontrolisati, jer većina automobilskih motora ima šipku koja je uronjena u karter, a na kojoj su graduisane oznake, obično (ili slično) Min, Normal i Max, koje jasno pokazuju koliki je nivo ulja u koritu motora (karter).
Također, odgovarajuća lampica na instrument-tabli može sugerisati da nivo motornog ulja nizak.
Kad vozač primijeti da nivo ulja opada, poželjno je da dolije malo ulja u motor, naravno, potrebno je da ulje za dolijevanje bude isto kao i ulje koje je već u motoru. Naime, ulja različitih proizvođača, ili različitog porijekla, ili različte gradacije, imaju različita punila. Upravo ta punila ponekad mogu biti različitog hemijskog sastava, te mogu stvarati nove hemijske spojeve, što je krajnje nepoželjno i štetno za motor.
Dodavanjem novog ulja, dodaju se i noviji aditivi, ali dodavanja svježeg ulja je samo kratkotrajna pomoć, a nikako rješenje.
Kada se mijenja ulje, potrebno je promijeniti i uljni filter – što kvalitetnije ulje i što kvalitetniji filter!
Najbolje je dotrajalo ulje i filter zamijeniti originalnim, ili po preporuci proizvođača – to nije najjeftinije, ali je najbolje rješenje.
Često se zapitamo koliko motor može izdržati bez zamjene ulja? Odgovor na to pitanje daje svaki proizvođač, uz svaki automobil, tako što su intervali zamjene jasno propisani.
Ipak, postoje primjeri da su pojedini motori izdržali po 50, pa čak i više od 70 hiljada preveženih kilometara, bez zamjene, pa čak i bez dolijevanja ulja. Takvi eksperimenti nisu preporučljivi.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Ako primijetite da motor vašeg automobila troši više ulja nego što bi trebalo, ili ako iz izduvnih cijevi primijetite dim neobične boje, ili primjetite crne masne mrlje ispod automobila, posjetite servisnu radionicu.
Neki kvarovi se, ako se reaguje na vrijeme, mogu otkloniti uz male troškove i bez posljedica za motor. (dm)
apr 18, 2024 0
apr 17, 2024 0
apr 17, 2024 0
apr 16, 2024 0
apr 19, 2024 0
apr 18, 2024 0
apr 18, 2024 0
apr 18, 2024 0