Osvježeno 5 Decembra, 2024 1:30 PM
nov 22, 2024 Adnan Huseinagić Istraživanje, Novosti, Postprodaja, Savjeti, Vijesti 0
Slobodna trgovina unutar zemalja Evropske unije jedna je od najvećih prednosti, ali na neki način stvara i mogućnosti za nelojalnu konkurenciju i prevare. Prema carVerticalu, najvećoj evropskoj kompaniji za prikupljanje automobilima, samo prevare s lažiranim brojačima kilometara, kupce automobila na Starom kontinentu koštaju milijarde eura. Međunarodna razmjena podataka jedina su garancija za zaštitu kupaca rabljenih automobila i za savjesne trgovce. Prema dostupnim podacima, kojih je sve više, ova kompanija je procijenila da je udio rabljenih automobila s lažiranim podatkom na brojaču kilometara u ovoj godini pao. Sudeći prema potragama pojedinaca, statistika je pokazala da je u 2023. godini 5,2% svih provjerenih automobila imalo neistinit podatak na brojaču kilometara, dok je u ovoj godini bilo 4,9% takvih automobila, što je naravno aproksimativan podatak, ako govorimo o svim automobilima kojim se trgovalo.
Rješavanje problema prevare s lažiranim podacima na brojačima kilometara nije jednostavan zadatak. Rabljeni automobili iz Zapadne Evrope obično drugog kupca nalaze u zemljama istočne i jugoistočne Evrope. Jasno je da je u pitanju prevara i pokušaj zarade na nepošten način, što potvrđuje i Matas Buzelis, carVerticalov stručnjak za automobile. Pored korigovanja brojača kilometara, mnogi trgovci nastoje prikriti i štete koje su na automobilima nastajale u toku prethodnog vremena.
Zanimljivi su podaci do kojih su došli statističari, mada su za primjer uzeli samo nekoliko tržišta. Tako je procijenjeno da su vozači samo u Poljskoj dali čak 1,1 milijardu eura više nego što su trebali. Kupili su naravno automobile s , na osnovu čega su plaćali više. Izračunato je da su, naprimjer, kupci u Italiji platili 720 miliona eura više, a slijede ih Francuzi s 800 miliona eura.
Ovo su primjeri sa samo tri tržišta, a znamo koliko je pojedinačnih tržišta u čitavoj Evropi.
Transparentnost tržišta rabljenih automobila hronična je glavobolja za političare i donositelje efikasnih zakona, ali do sad nije pronađeno rješenje koje bi promijenilo situaciju. Prema Buzelisu, bilo je nekih pokušaja, ali su izostali rezultati. Na tržištu se, naime, pojavilo nekoliko digitalnih uređaja koji su bili u stanju očitati stvarno stanje pređene kilometraže, ali su rezultati bili skromni.
Buzelis smatra da je i dalje jedini pravi pravi način provjere korištenje kojom raspolaže carVertical i koja je dostupna svim kupcima polovnih automobila, jer se podaci prikupljaju iz 40 zemalja.
On napominje da rad s tijelima za provođenje zakona, nacionalnim policijskim bazama podataka, finansijskim institucijama, nacionalnim ili državnim registrima, neprofitnim organizacijama i poslovnim partnerima poput automobilskih oglasnika ili velikih trgovaca, stvara mnoge izazove koje trebaju obraditi IT stručnjaci prije nego što bi podaci mogli biti korisni kupcima rabljenih automobila.
dec 05, 2024 0
dec 05, 2024 0
dec 04, 2024 0
dec 04, 2024 0
dec 05, 2024 0
dec 05, 2024 0
dec 04, 2024 0
dec 04, 2024 0