Osvježeno 16 Juna, 2025 1:50 AM
dec 12, 2024 Adnan Huseinagić Autobiznis, e-ProAuto, Novosti, Vijesti 0
EU je u junu 2022. godine objavila zabranu prodaje automobila s motorima SUS nakon 2035. godine, a takva zabrana bi se odnosila i na automobile s hibridnim pogonom.
Ta odluka je izazvala puno različitih reakcija, kako političara, tako i struke, a mišljenja su naravno podijeljena.
Početkom ove godine, najveća evropska politička partija “desnog centra” EPP (European People’s Party) je u januaru ove godine pozvala na reviziju ove odluke.
Također, zemlje članice EU su zatražile i ublažavanje kazni za prekoračenje “propisanih” emisija CO2 za 2025. godinu, koje bi dodatno opteretile proizvođače automobila.
Zato EPP u Evropskom Parlamentu pokreće kampanju za ublažavanje takve politike, pa je predložen novi nacrt dokumenta, do kojeg je došla agencija “Reuters”, prenosi renomirani “Automotive News Europe”.
U dokumentu EPP-a se navodi da bi zabranu EU na prodaju novih automobila koji emituju CO2 nakon 2035. godine trebalo poništiti, da bi se omogućila prodaja automobila s motorima SUS koji rade na biogoriva i druga alternativna goriva, nakon ovog datuma.
Tekođer, predviđeno je da bi trebalo podržati plug-in hibridne automobile, koji uz motor SUS imaju i elektromotor i bateriju koja omogućuje vožnju bez emisije CO2.
Od zvaničnog Brisela je zatraženo da tokom naredne godine preduzme ranu reviziju politike za 2035. godinu da bi se unijele ove promjene.
Evropski automobilski sektor je zapao u svojevrsnu krizu, pa su hiljade radnih mjesta dovedena u pitanje, a istovremeno se bori sa slabijom potražnjom, kineskom konkurencijom i prodajom električnih vozila ispod očekivane.
EPP ima značajnu političku moć, jer većina od 27 članova nove Evropske Komisije dolazi iz njenih redova, uključujući predsjednicu Ursulu von der Leyen.
U nacrtu EPP-ovog dokumenta se također navodi da proizvođači automobila treba da budu zaštićeni od utjecaja strožih ograničenja emisije CO2, zbog čega je predloženo prolongiranje za dvije godine, čime bi ograničenja predviđena za 2025. godinu, bila odložena za 2027. godinu.
“Oni koji su postavili pravila, nisu omogućili potrebne tržišne uslove, infrastrukturu za punjenje, stabilne šeme podsticaja, cijene energije i još mnogo toga”, zaključio je Luca de Meo, čelnik lobističke grupe ACEA i izvršni direktor Renaulta.
jun 13, 2025 0
jun 13, 2025 0
jun 13, 2025 0
jun 13, 2025 0
jun 11, 2025 0
jun 09, 2025 0
jun 05, 2025 0
jun 04, 2025 0