Osvježeno 17 Juna, 2025 2:09 PM
jul 09, 2024 Adnan Huseinagić Autobiznis, e-ProAuto, Novosti, Vijesti 0
– Vijest dolazi samo nekoliko dana nakon što su uvedene dodatne carine na kineska električna vozila u EU.
– Počevši od 2026. godine, nova fabrika će proizvoditi 150.000 automobila godišnje .
– BYD može izbjeći tarife na električna vozila u Evropi proizvodnjom vozila u Turskoj.
– Više od 1,4 miliona automobila proizvedeno je u Turskoj protekle godine, a većina se odnosi na brendove Hyundai, Toyota, Renault i Ford.
Kineski automobilski gigant BYD nastavlja svoju globalnu ekspanziju i izgradiće novu fabriku električnih i plug-in hibridnih vozila u Turskoj. Ovaj potez će značajno poboljšati dostupnost automobila ovog brenda u Evropskoj uniji, tako što će mu omogućiti da zaobiđe nedavne uvedene uvozne tarife na kineska električna vozila.
BYD će investirati oko milijardu dolara u proizvodni pogon, za kojeg se očekuje da će se nalaziti u turskoj provinciji Manisa. Imaće kapacitet za proizvodnju 150.000 automobila godišnje, a proizvodnja bi trebala započeti krajem 2026. godine. Nova fabrika će zapošljavati oko 5.000 radnika.
Nakon nedavne istrage Evropske komisije, BYD se suočava sa carinama od 27,4% (na ranijih 10% dodatno još 17,4%) na električna vozila koja proizvodi u Kini i prodaje u Evropi. Osim toga, Turska je nedavno uvela dodatne carine od 40% na sva kineska vozila kako bi zaštitila vlastitu automobilsku industriju (Togg – nacionalni proizvođač električnih vozila).
Otvaranjem tvornice u Turskoj, BYD bi izbjegao veće carine prilikom uvoza električnih automobila u EU, budući da automobili proizvedeni u Turskoj podliježu povoljnijim uslovima za uvoz u EU (bez dodatnih carinskih tarifa).
Podsjetimo, Evropska komisija je uvela protekle sedmice privremene dodatne carine na uvoz električnih automobila iz Kine, na osnovu rezultata istrage koja je pokazala da kineski proizvođači imaju koristi od nepravednih subvencioniranja u lancu snabdijevanja, ugrožavajući interese automobilskih kompanija koje proizvode vozila u EU.
Sporazum je objavljen u ponedjeljak, na događaju u Istanbulu, čiji je domaćin bio turski predsjednik Recep Tayyip Erdogan. Nije poznato koliki će procenat automobila proizvedenih u fabrici odnositi se na električna vozila, a koliki na PHEV, ali to će vjerovatno zavisiti od potražnje kupaca.
BYD je u saopštenju naveo da će zbog jedinstvenih prednosti Turske kao što su tehnološki zatvoreni sistem u razvoju, jaka baza dobavljača, izvanredna lokacija i kvalifikovana radna snaga, investiranje BYD-a u ovaj novi proizvodni pogon dodatno razviti lokalne proizvodne kapacitete brenda i povećati logističku efikasnost.
Erol Sahin, generalni direktor automobilske konsultantske kuće EBS, smatra da je nedavni potez Turske da uvede dodatne carine od 40% na sva kineska vozila, bez obzira na vrstu pogona, “natjerao” BYD da izvrši investiranje, prenosi Nikkei Asia.
Krajem protekle sedmice, predsjednik Turske – Erdogan, saopštio je kineskom lideru Xi Jinpingu da se carinska tarifa od 40% neće odnositi na brendove koji ulažu u tursku proizvodnju, što je upravo ono što BYD sad i čini.
U Turskoj je protekle godine proizvedeno više od 1,4 miliona vozila, od čega se oko 70% odnosi na putničke automobile brendova Hyundai, Toyota, Renault i Ford. Zanimljivo je da strani proizvođač automobila nije osnovao novu fabriku automobila u ovoj zemlji još od 1997. godine, kada je Honda tamo otvorila fabriku.
Kina inače predvodi svjetsku tranziciju na električna vozila, a prema procjeni Međunarodne agencije za energiju očekuje se da će do 2030. godine svaki treći automobil na kineskim cestama biti s električnim pogonom.
BYD se suočava s oštrom konkurencijom na domaćem tržištu, gdje postoji čak 129 brendova električnih vozila, te brojnim regulatornim preprekama na američkom i evropskom tržištu, zbog čega svoju proizvodnju širi u inostranstvu. Nedavno je otvorio tvornicu u Tajlandu, te odabrao Mađarsku kao svoju prvu lokaciju za evropsku tvornicu.
jun 17, 2025 0
jun 17, 2025 0
jun 17, 2025 0
jun 17, 2025 0
jun 16, 2025 0
jun 04, 2025 0
maj 29, 2025 0
maj 26, 2025 0