Osvježeno 5 Oktobra, 2024 8:16 AM
okt 05, 2021 Adnan Huseinagić Bh aktuelnosti, Predstavljamo, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Već je postao tradicionalan – i za kupce i ljubitelje, ali i za novinare u BiH koji nemaju svakodnevnu priliku voziti gotovo kompletnu gamu najglasovitije automobilske marke na svijetu. Porsche je, naravno, opet u BiH organizovao jedistven “experience” koji je ostao za pamćenje. Tako je unazad nekoliko godina, otkada je Porsche odlučio domaće kupce i novinare redovno počastiti dolaskom svojih ekskluzivnih modela i profesionalnih instruktora Porscheove škole sportske vožnje. Naravno, velike zasluge za animiranje jedinstvenog evropskog eventa da uopšte posjeti BiH, ali i za izvrsnu organizaciju, snosi i uvoznik automobila ovog brenda za BiH, Porsche BH.
Porsche je zapravo i jedini brend u BiH, koji bez obzira na pandemijske uslove u kojima smo se našli, bez prekida radi na redovnim promotivnim aktivnostima, naravno uz poštovanje svih epidemioloških mjera.
U “krugu” su ove godine bili gotovi svi – i sportski i “momački”, i porodični, i tehnički krajnje sofisticirani automobile, u čiji je razvoj uloženo mnogo novaca. Vozili su ih mnogi – i oni koji su već vlasnici nekog od ranijih modela, i oni koji u posljednje vrijeme razmišljaju o svom prvom Porscheu. A imali su u čemu i uživati. Kao i uvijek, Porsche je poseban dan rezervisao za novinare. No, koliko god je to bio užitak za one koji su se našli iza upravljača ovih deset vrhunskih automobila, toliko je uživala i okolina, što se dalo primijetiti po začuđenim licima svih onih koji su pogledima ispratili ovu kolonu. Ovogodišnja ruta za novinare bila je duga nešto manje od 200 kilometara, ali se radilo o jedinstvenoj mješavini bosanskohercegovačkih cesta koje uglavnom obiluju oštrim brdovitim zavojima, na kojima se svaki Porsche osjeća kao riba u vodi.
Porsche ovim na jedinstven način prilazi vrlo izbirljivim kupcima, koji cijene ekskluzivnost, i koji na ovaj način imaju i praktičnu priliku isprobati sve ono što Porsche nudi.
Karavan vrsnih Porschea nikad nije bio šareniji, ni u smislu boja ni u smislu ponude. U ovom internacionalnom “touru” bili su svi (komercijalni) Porschei koje možemo vidjeti u evropskim prodajnim salonima. Gromoglasna kolona konačno je pucala od snage i to doslovno, ali ne i kao prethodnih godina, jer su joj se ove “sezone” pridružila dva tiha luksuzna trkača od kojih je jedan imao čak 761 “tihu” KS.
Macan je izostao, jer čekamo njegovu narednu generaciju, ali su ostatak mjesta zdušno nadoknadili 911 Turbo S, Cayman S, Taycan 4S, Panamera 4S E-Hybrid, Cayenne GTS, 911 Carrera 4S, Boxster S, Taycan Turbo, Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo, Caynenne GTS Coupe.
Boxter S je bio jedini kabriolet, a predvodio je ovaj karavan, kojeg je slijedila njegova zatvorena varijanta Cayman S. Teško je ove Porschee nazvati “vodonošama”, mada se radi o modelima koji svakog mogu uvesti u čarobni svijet Porschea. Uz nekoliko evolucija, Boxter je oduvijek bio odlična sportska igračka za one željne adrenalinske vožnje po vrlo vijugavim cestama. Takav je još od 1996. godine, da bi konačno evoluirao do četvrte generacije (2016), u kojoj je sve podijelio sa Caymanom. U tehničkom smislu radi se o istinskim Porscheima, a uz vrhunski PDK mjenjač, 2,5-litarski centralno postavljen motor sa 350 KS, pa konačno i uz platneni krov za 718 Boxster, ovi “S”-ovo su prave trkačke mašine za najmanje novce. Ujedno, radi se o najjeftinijim Porscheima, pa se Cayman može kupiti za 116 hiljada KM, a Boxster za tri hiljade više. Oni sa čarobnim slovom “S” su skuplji za oko 26 hiljada KM.
Ipak, cijela filozofija Porschea zasnovana je na magičnom broju 911. Teško da u svijetu sportskih automobila postoji nešto prepoznatljivije i specifičnije, a u koloni se našao jedan 911 i to Turbo S! Neprikosnoveni sportista sa 650 KS može u jednom pakovanju biti apsolutni vladar i trkačkih staza (što je uostalom pokazao na svim trkačkim stazama svijeta), ali skoro i kao svakodnevni automobil, koji može voziti poput svakog drugog. Istina je da ga pored izgleda u svakom trenutku odaje zvuk kojeg je teško zamijeniti za bilo šta drugo, ali je istina da mu je teško odoliti u svakom zavoju i na svakom pravcu. Dovoljno je reći da do 100 km/h stiže za samo 2,7 sekundi, što je bolje od najbržeg borbenog aviona. Zbog toga je to jedan od najskupljih Porschea. U BiH košta gotovo 450 hiljada KM.
Koliko god na istim genima, žuta Carrera 4S sa trolitarskim biturbo motorom je za klasu ispod, mada se sa 450 KS u istoj konfiguraciji pogona i mjenjača s njom do 100 km/h stiže za 3,6 sekundi. Ko je “vruća mušterija” za Turbo S, a nedostaje mu samo 200 hiljada, evo prilike – 911 Carrera 4S.
Skok u novu eru Porsche je definitivno napravio s potpuno električnim modelima, pa su gromoglasnost benzinaca svojom tišinom narušavala dva Taycana – jedan Taycan 4S i jedan Taycan Turbo S. Ovo je jedan sasvim novi pristup brenda, koji ni za milimetar nije odstupio od slavne sportske historije. I jedan i drugi Taycan su slika i prilika dinamičke vožnje upakovane u vrhunski luksuz i duh Porschea. Taycan 4S ima 530 KS i s njim stiže do 250 km/h, ali u potpunoj tišini. No, Porsche s njim nije stavio tačku na “i” kad su u pitanju performanse, pa je isti auto ponudio u simbolički leksičkoj varijanti “Turbo S” s dva motora ukupne snage 761 KS. Za 10 km/h je brži, a do popularne “stoje” doći će za samo 2,8 sekundi. Nestvarno dobro leži zbog vrlo niskog težišta i zbog ogromne dodirne površine sva 4 pogonska točka. Zanimljivo je da Porsche obećava doseg do 400 kilometara s napunjenim baterijama i kod jednog i kod drugog. Zanimljive su i cijene – 217 hiljada za slabijeg i 376 hiljada KM za snažnijeg. Novi svijet!
Panamera se pored Taycana već upisala u listu klasičnih Porschea, mada i dalje predstavlja gospodski pristup prefinjenim kupcima, koji vrlo dobro znaju šta voze. Iako i dalje ultrasportski modeli, Panamera je automobil koji prije svega okolini šalje nedvosmislenu sliku društvenog statusa vozača, a pogotovo ako se radi o hibridnoj varijanti. Imali smo jednu Panameru 4S E-Hybrid sa 560 KS, i jednu Panameru Turbo S E-Hybrid Sport Turismo sa 700 KS. Bolja od bolje. Teško da u današnjem vremenu postoji bolji automobil za duža putovanja od ovog, pogotovo ako imate zdrave sportske aspiracije – 4 udobna sjedišta i ogroman prtljažnik za sve. Skuplji košta samo malo manje od 400 hiljada KM.
Porsche je još 2003. godine ušao u svijet luksuznih SUV-ova, što se smatra jednom od najvećih prekretnica ovog brenda. Koliko god to čudno zvučalo, ali je Porsche nakon nekoliko godina u jednom trenutku počeo prodavati više SUV-ova nego sportskih kupea, što dovoljno govori o klijenteli i zahtjevima kupaca. Danas je Cayenne stigao do treće generacije, a u karoserijsku ponudu je uveo i jednog kupea. Začelje kolone upravo su činila ova dva modela – jedan GTS i jedan GTS Coupe, za kojeg su instruktori tvrdili da se radi o najizbalansiranijim modelima ovog brenda.
Njihovih 460 KS izlaze iz 8 cilindara, iz 4 litra zapremine i sve to uz dva turbopunjača. Vrhunski zvuk i vrhunski osjećaj u unutrašnjosti dok se veliki SUV ponaša poput kupea na trkačkoj stazi. No nije bilo i najsnažnijeg – šteta. Ponuda Cayennea u BiH je raznovrsna, a najjeftiniji se može kupiti po cijeni od 162 hiljade KM, dok će sladokusci model Turbo S E-Hybrid Coupe platiti 422 hiljade KM.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Sudeći prema trendu u narednom Porsche Road Touru biće više struje, a manje benzina.
Ponudu Porscheovih automobila sa cijenama u BiH možete pogledati ovdje.
okt 05, 2024 0
okt 04, 2024 0
okt 04, 2024 0
okt 04, 2024 0
okt 04, 2024 0
sep 25, 2024 0
sep 24, 2024 0
aug 22, 2024 0