Osvježeno 10 Oktobra, 2024 1:00 PM
feb 17, 2015 Adnan Huseinagić Postprodaja, Savjeti 4
Pošto su svi filteri na automobilu vrlo jeftini zamjenski dijelovi, na njihovoj zamjeni ne bi trebalo štedjeti. Ponekad filteri direktno utječu na kvalitetan rad motora automobila, a ponekad na njihovu ispravnost. Neispravan filter za ulje može dovesti do potpunog prekida rada motora, a dotrajali filter za zrak umnogome može smanjiti performanse motora. Slično je i sa filterom goriva, jer njegova ispravnost direktno utječe na kvalitetan rad motora i njegovu ispravnost. S druge strane, filter ventilacije automobila direktno utječe na zdravlje ljudi. Dakle, na filterima ne treba štedjeti.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Poslije duge zime, svaki auto, bez obzira na cijenu i godište, zahtijeva pregled i zamjenu određenih potrošnih dijelova. Među potrošne dijelove, definitivno, spadaju i filteri. Svaki automobil ima tri osnovna filtera, a to su: zračni filter, uljni filter i filter goriva. Također, većina novijih automobila dolazi i s filterom zraka za putničku kabinu (poznatiji kao filter klime ili filter polena).
Važnost filtera u normalnom funkcionisanju automobila obično se potcjenjuje. Njihova cijena, ipak, omogućava da ih možete promijeniti i češće nego što to nalažu servisni intervali, što je posebno važno u prljavim bh. uslovima eksploatacije vozila.
Najvažniji od tri osnovna filtera je filter ulja. Uljni filter pročišćava motorno ulje od raznih nečistoća koje obično ne možemo primijetiti golim okom. Kada mijenjamo ulje obavezno moramo zamijeniti i filter! Međutim, kod nas postoje i priučeni automehaničari koji vrlo često savjetuju da se uljni filter može mijenjati pri svakoj drugoj izmjeni ulja?! Dotrajali uljni filter u sebi može sadržavati i do pola litre starog ulja koje će oslabiti svojstva novog ulja. Također, moguće je da stari filter više nije u stanju održavati pravilan pritisak ulja. Svaki uljni filter u sebi ima ventil koji propušta onoliko ulja koliko je potrebno motoru. Da bi se izbjegle bilo kakve neugodnosti, uljni filter treba mijenjati pri svakoj promjeni ulja. Cijena uljnog filtera koja se u najskupljim kombinacijama kreće do 20 KM govori nam da na njemu ne treba štedjeti. U slučaju da uljni filter zakaže, smrt motora je zagarantovana!
⇑ Jedan od najjeftiniji zamjenskih dijelova na automobilu je uljni filter. Kod pojedinih automobila jednostavno se mijenja samo papirni uložak, a kod drugih, pak, cijela “čaša” u kojoj je smješten filter. Najvažnije je prilikom svake zamjene ulja mijenjati i filter.
⇑ Filteri benzina i dizelskog goriva gotovo u pravilu nalaze se u zatvorenim metalnim kućištima, a sistem prečišćavanja je krajnje jednostavan. Nije rijedak slučaj da se u gorivu nalaze mehaničke nećistoće. Budući da su motori modernih automobila opremljeni visokosofisticiranim sistemima za ubrizgavanje i najmanja mehanička nečistoća može oštetiti mikrootvore na brizgaljkama. Još gore je ukoliko dođe do oštećenja klipova na visokotlačnim pumpama. Filteri goriva mijenjaju se na oko 60.000 pređenih kilometara, ali je preporuka da se u bh. uslovima mijenjaju i češće.
⇑ Zaprljanost zračnog filtera je najčešći uzrok osjetnog pada snage motora. Automobil troši oko 14 puta više zraka nego goriva. Primjeri prikazuju enormno zaprljan filter i filter kojem je vrijeme za zamjenu.
Zračni filteri su, također, prvi korak kod tuninga motora. To je najjeftiniji dio kod tuninga, međutim kod ovih filtera već trebamo biti dosta oprezniji. Cijene filtera renomiranih proizvođača (K&N, BMC) već prelaze iznose od 100 KM. Oni, uz nešto preciznije filtriranje, pružaju i veću propusnost. Ovakvi filteri podižu snagu motora za maksimalno 1-2 odsto i to se više manifestuje kroz bolji odziv automobila na gas. Potrošnja goriva se, također, može smanjiti za maksimalno 1-2 odsto, ali se može dobiti izazovniji zvuk motora.
Pri odabiru ovih filtera posebno se mora obratiti pažnja na oblik. U slučaju da se automobil koristi samo kao prevozno sredstvo, onda je najbolji izbor sportski filter klasičnog oblika. Ako su, pak, zahtjevi nešto rigorozniji, odnosno ako je potrebno dodatno utjecati na performanse, onda je takozvani “otvoreni” filter najbolje rješenje. Otvoreni filteri ili popularne “gljive” pružaju bolji protok zraka kao i bolji zvuk, međutim veliki nedostatak im je to što kao magnet “privlače” svu okolnu prljavštinu iz motora, što se manifestuje kroz znatno kraći vijek trajanja. Cijena, također, zna biti i do 60 odsto veća od standardnog sportskog filtera.
⇑ Prikazano je nekoliko otvorenih filtera za sportske automobile. U pravilu se radi o vrlo kvalitetnim filterima koji su i po nekoliko puta skuplji od uobičajenih. Pored povećanja snage od 1 do 2 odsto, pozitivno utječu i na zvuk motora.
⇑ Fotografije prikazuju primjer ekstremne zaprljanosti filtera klima-uređaja ili kabine automobila. Kroz ovakav papir teško da išta više može proći. U sličnim situacijama pojedinci traže kvar na klima-uređaju, umjesto da, jednostavno, zamijene filter.
Ako mislite da su zračni filteri najobičniji papirni proizvodi, onda ste u velikoj zabludi. Zračni filter je vrlo precizno napravljen od specijalnog papira, da može zaustaviti čestice manje od 5,5 mikrona koje nisu primjetne golim okom. Ovdje dolazimo do uobičajnog pitanja kakav filter kupiti, odnosno od kojeg proizvođača. Veliki nedostatak filtera je to što su jednostavni za napraviti tako da su vrlo pristupačni. Međutim, u poplavi dalekoistočnih kopija svega i svačega, možemo se susresti i sa kopijama svih vrsta filtera. Sreća je u tome što se i kopije mogu vrlo lako prepoznati, jer im obično u nazivu svjesno nedostaje pojedno slovo ili ima jedno dodatno koje naziv originalnog dijela zvučno, a i vizuelno vješto mijenja. Za neupućene to može predstavljati problem. Najčešće kopije se odnose na poznatog svjetskog proizvođača filtera MANN (obično su vrlo slične amabalažama MANN (MANN&HUMMEL) te se sastoje od žute i zelene boje, a u nazivu im, naprimjer, nedostaje jedno slovo N ili imaju drugačiji naziv vrlo slično ispisan). Kvalitet tih filtera je vrlo upitan! To su obično vrlo loši proizvodi koji su napravljeni od vrlo lošeg papira. Kao što smo već spomenuli, to posebno može biti opasno kod uljnog filtera.
⇑ Fotografije prikazuju neupotrijebljen filter klima-uređaja i filter koji je “zreo” za zamjenu. Filter ni u kojem slučaju ne smije biti potpuno crn. To znači da su mikropore potpuno zatvorene. Filter klima-uređaja je najpogodnije mjesto za stvaranje štetnih bakterija.
Ovdje dolazimo i do pitanja da li odabrati filter iz ovlaštenog servisa ili filter iz slobodne prodaje? Ako je automobil pod garancijom, naravno, filter će se mijenjati u servisu. Međutim, ako je u pitanju polovan automobil, puno veća cijena filtera u servisu uopšte ne opravdava njihov kvalitet. Filteri renomiranih proizvođača kao što su MANN, Mahle, Knecht, Valeo, Bosch i slični, obično se nalaze u prvoj ugradnji u automobilima. Ono što (ozbiljni) servisi mogu garantovati jeste to da su filteri originalni.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Dolaskom proljeća na automobilu bi trebalo zamijeniti sva tri, odnosno četiri filtera. Automobil će na bosanskim vrlo neurednim cestama zahtijevati maksimalnu filtraciju zraka, kao i maksimalnu filtraciju goriva i ulja. Iako vrlo jeftini, filteri igraju jednu od najvažnijih uloga u automobilu, te od njihove efikasnosti direktno zavisi i efikasnost automobila kao i njegov vijek trajanja.
Automobil | God. | Filter zraka | Filter ulja | Filter goriva | Filter klime |
---|---|---|---|---|---|
Audi A3 (90 KS) | 1998. | 9-15 KM | 9 KM | 25 KM | 7-15 KM |
BMW E46 320d (150 KS) | 2001. | 25-29 KM | 17 KM | 41 KM | 19-25 KM |
Fiat Punto 1.2 (115 KS) | 1997. | 10 KM | 8 KM | 14 KM | 25 KM |
Fiat Stilo 1.9 JTD | 2002. | 23 KM | 14 KM | 46 KM | 30 KM |
Ford Fiesta 1.25 | 2002. | 23 KM | 11 KM | 24 KM | 14 KM |
Ford Focus 1.8 TDCI | 2005. | 20 KM | 21 KM | 26-36 KM | 20 KM |
Hyundai i30 1.4 (105 KS) | 2008. | 30 KM | 13 KM | - | 15 KM |
Mercedes A 170 CDI | 2005. | 26 KM | 15 KM | - | 33 KM |
Opel Corsa 1.2 (61 KS) | 1997. | 16 KM | 7 KM | 14 KM | 16 KM |
Opel Astra H 1.6 | 2004. | 15 KM | 12 KM | - | 11-22 KM |
Peugeot 307 2.0 HDi | 2001. | 11-25 KM | 5-11 KM | 27 KM | 10-24 KM |
Renault Clio 1.2 8v | 2001. | 11 KM | 9 KM | 15 KM | 9 KM |
Renault Megane 1.4 16v | 2003. | 11 KM | 8 KM | 15 KM | 12 KM |
Renault Scenic 1.5 dCi | 2006. | 12 KM | 8 KM | 37 KM | 16 KM |
Škoda Felicia 1.3 | 1997. | 8 KM | 8 KM | 3 KM | - |
Škoda Fabia 1.4 MPI | 2002. | 12 KM | 8 KM | 33 KM | 8 KM |
Škoda Octavia 1.9 TDI (90 KS) | 1997. | 12 KM | 8 KM | 22 KM | 10 KM |
Škoda Octavia 1.9 TDI (105 KS) | 2005. | 18 KM | 10 KM | 25 KM | 15 KM |
Volkswagen Golf III 1.4 (60 KS) | 1995. | 10 KM | 10 KM | 16 KM | 7-15 KM |
Volkswagen Golf IV 1.9 SDI | 1998. | 9-15 KM | 9 KM | 25 KM | 15-20 KM |
Volkswagen Golf V 1.9 TDI | 2003. | 15 KM | 10 KM | 38 KM | 20 KM |
Volkswagen Passat 1.9 TDI (130 KS) | 2005. | 15 KM | 10 KM | 38 KM | 20 KM |
okt 05, 2024 0
sep 29, 2024 0
sep 27, 2024 0
sep 19, 2024 0
okt 04, 2024 0
sep 27, 2024 0
aug 30, 2024 0
aug 05, 2024 0
Dobro napisano, šteta da je to tako kratko, jer bi se tema mogla
malo razviti
Imam VW polo iz 2000. godine. Koliko kosta zamjena ulja i svih filtera?
Majstor uzme 10-20 maraka
Ja licno na svom autu ulje mjenjam svaki 9000.koristim mobil 5w30.pd za pasata 1.9.96kw.ujedno i filter.ostale filtere mjenjam prije zimski uslova.jer preko ljeta se nakupi prasine.pa je tako bolje .nikad nikvi problema nemam.mali servis kosta oko 120.km.