Osvježeno 5 Decembra, 2024 1:30 PM
nov 10, 2024 Adnan Huseinagić Autobiznis, e-ProAuto, Novi automobili, Novosti, Vijesti 0
Uprkos tome što je pionir hibridne tehnologije od kasnih devedesetih godina proteklog vijeka, Toyota definitivo kaska u trci proizvođača električnih vozila. Toyota nudi nekoliko hibridnih i plug-in hibridnih modela u SAD-u, ali se njena ponuda električnih automobila svodi samo na jedan model – postoji crossover bZ4x (Lexus RZ i Subaru Solterra su tehnički isti, ali imaju različit dizajn).
Možda niste znali, ali Toyota je najveći lobista od svih drugih koji su ulagali različite napore da sruše ili barem da ublaže evropske i američke propise kada je u pitanju potpuna transformacija tržišta u kojoj bi kroz nekoliko godina trebalo potpuno zabraniti prodaju konvencionalnih automobila. Prema nekim informacijama, Toyota je na razna lobiranja trošila više nego svi drugi proizvođači zajedno. Nije u potpunosti jasno da li je Toyota zaslužna za posljednje ublažavanje propisa, ali neki rokovi su definitivno pomjereni.
Posljednja informacija koja dolazi iz Kalifornije govori o tome da su vlasti ove američke države donijele propis da na njenoj teritoriji svaki proizvođač mora prodati barem 35% električnih automobila i to od 2026. godine. To nalaže Advanced Clean Cars II – propis Kalifornijskog odbora za zračne resurse. U propisu se navodi da automobili mogu biti baterijski električni, električni na vodonične gorive ćelije, ali i plug-in hibridi, što je veoma čudno i što trgovcima ostavlja prostor za kalkulacije.
Toyota, kao neprikosnoveni lider u automobilskoj industriji, opet je bila najglasnija i rekla da je to nemoguće, jer prirodna potražnja za nečim ovakvim ne postoji i da će se samo potpuno iskriviti i slika tržišta i percepcija kupaca. Međutim, možda je baš Toyota najzaslužnija, što je među nabrojanim kategorijama i ona u koju ulaze PHEV vozila.
Sudeći prema rezultatima izbora za američkog predsjednika, Toyota bi se u SAD mogla snažnije angažovati za ublažavanjem ekoloških propisa, budući da su to zdušno radili i za prethodno vrijeme njegove administracije.
U jednom američkom novinskom napisu se doslovno kaže: “Nemojte pogriješiti – ako kupite Toyotu, finansirate najveću sistematsku kampanju u industriji za poništavanje propisa o emisijama automobila s motorima SUS”.
Jack Hollis, glavni operativni direktor Toyote Motor North America, rekao je da će kalifornijske EV propise biti nemoguće ispuniti, objavio je CNBC u petak. “Nigdje nisam vidio bilo čiju prognozu, vladinu ili privatnu, koji bi nam rekla na koji način će trgovci ispuniti traženi procenat”, rekao je Hollis.
Nejasno je i to kako će propisi “ograničiti” izbor, jer će potrošači sve vrijeme imati mogućnost izbora svih automobila u ponudi. U Kaliforniji je do septembra ove godine čak 22% svih prodatih vozila bilo EV, a od toga su polovina bile Tesle.
Međutim, veći je problem u tome što je već 12 drugih saveznih država, uključujući Washington i New York, također usvojilo kalifornijske standarde. Neke planiraju usvoje standarde od 2026. godine pa nadalje, dok drugi planiraju od 2027. godine. Kalifornija također planira zabraniti prodaju automobila na benzin i to od 2035. godine, ali ti planovi čekaju federalno odobrenje i rizikuju da budu odbačeni pod novom Trumpovom administracijom.
Toyota ipak planira predstaviti nekoliko električnih modela u narednih nekoliko godina, uključujući troredni električni SUV proizveden u Americi. Također je povećala je svoja ulaganja u razvoj baterija sljedeće generacije i izgradnju pogona za električna vozila u SAD-u.
Cijene svih automobila Toyota pogledajte klikom ovdje.
dec 05, 2024 0
dec 05, 2024 0
dec 05, 2024 0
dec 05, 2024 0
dec 04, 2024 0
dec 03, 2024 0
dec 03, 2024 0
dec 02, 2024 0