Osvježeno 9 Decembra, 2024 7:00 AM
dec 31, 2021 Adnan Huseinagić Autobiznis, e-ProAuto, Novosti, Vijesti 0
Nissanova fabrika u Barceloni – Nissan Motor Iberica – postala je žrtvom programa optimizacije resursa japanske kompanije. Nissan je odlučio uložiti milijardu funti u fabriku u britanskom Sunderlandu, koja je odabrana za centar “elektrifikacije” u Evropi, dok je španski pogon ostao bez posla.
Prvobitno je planirano da Nissan Motor Iberica još krajem 2020. okonča proizvodnju, ali je na zahtjev španskih vlasti, zabrinutih za sudbinu 3.000 radnika, gašenje fabrike odloženo za decembar 2021. Najzad, 17. decembra ove godine objavljeno je saopštenje za javnost da je proizvodnu traku napustio posljednji sklopljeni automobil – pick-up Nissan Navara.
Tako je okončana historija fabrike pod okriljem Nissana. Otvorena 1983. godine, Nissan Motor Iberica počela je proizvodnju Patrola, koji je bio prvi japanski automobil lokaliziran u Evropi. Kasnije su u Barceloni proizvodili Nissanove modele Terrano II, Pathfinder, Navara, Serena, Primastar, NV200 i Pulsar. Nissan Motor Iberica ukupno je proizveo 3,345 miliona vozila.
Zajedno sa aktuelnom, trećom generacijom Navare, fabrika u Barceloni je izrađivala i klonove pick-upa – Mercedes X-klase i Renault Alaskan. Proteklog ljeta objavljeno je da će nakon gašenja fabrike u Barceloni, Nissan Navara napustiti evropsko tržište, jer se posljednjih godina prodavao se mnogo lošije od svojih glavnih konkurenata (Ford Ranger, Toyota Hilux i Mitsubishi L200).
Prethodno je, u proljeće 2020. godine, u Barceloni prekinuta montaža Mercedesa X-klase, pošto je menadžment Daimlera bio veoma razočaran prodajnim rezultatima ovog modela. Jednako neuspješnim pokazao se Renault Alaskan, koji je, za divno čudo, itekako tražen u Argentini, pa je francuska kompanija izmjestila proizvodnju u tamošnju fabriku u Cordobi.
Dodatnih 12 mjeseci rada tvornice Nissan Motor Iberica nije pomoglo u određivanju sudbine pogona: Južnokorejski LG Energy Solution, francuski Schneider Electric i kineski Great Wall Motor prethodno su se spominjali kao potencijalni kupci, ali su svi odustali. Reuters je javio da su španske vlasti imenovale lokalnu startup kompaniju QEV Technologies kao glavnog kandidata za kupovinu.
QEV Technologies se pozicionira kao pionir u oblasti električnih vozila, ali ova kompanija nema iskustava s masovnom proizvodnjom. Uglavnom su se bavili motosportom, proizvodnjom prototipova i visokotehnoloških komponenti za male projekte (rad na superautomobilu marke Arcfox kineskog auto koncerna BAIC).
Ako dogovor bude ostvaren, QEV Technologies će u partnerstvu sa švedskim kompanijama Inzile i Volta u Barceloni pokrenuti proizvodnju elektromotornih komponenti (prvenstveno baterija) i ponuditi ugovornu montažu automobila, kao što sada rade finski Valmet i holandski VDL Nedcar.
Drugi potencijalni kupac Nissan Motor Iberica je belgijska kompanija Punch Powertrain, poznata po svojim automatskim mjenjačima, a sada aktivno povećava proizvodnju elektromobilnih jedinica i sklopova. Smatra se da će novom vlasniku trebati najmanje godinu dana da postrojenje preuredi za svoje potrebe.
Ponudu Nissanovih automobila sa cijenama u BiH možete pogledati ovdje.
dec 06, 2024 0
dec 06, 2024 0
dec 06, 2024 0
dec 06, 2024 0
dec 05, 2024 0
dec 03, 2024 0
dec 02, 2024 0
nov 28, 2024 0