Osvježeno 11 Jula, 2025 4:00 PM
maj 29, 2025 Adnan Huseinagić Autobiznis, Novosti, Vijesti 0
Nissan Motor Co. ima agresivne i široke planove za prikupljanje sredstava, budući da se našao u vrlo nezavidnoj finansijskoj situaciji, uprkos naporima novoimenovanog izvršnog direktora Ivana Espinose da preokrene situaciju u kompaniji.
Kreditno zaduženje kompanije od oko 7 milijardi američkih dolara bi se, kako prenosi “Automotive News Europe”, moglo podmiriti uz finansiranje i podršku Vlade Velike Britanije.
Uz to, Nissan planira izdati emisiju “vrijednosnih papira” i obveznica u visini od 630 milijardi jena, te uzeti sindikalni kredit od milijardu britanskih funti, uz garanciju U.K. Export Finance, budući da ova kompanija upravlja najvećim britanskim centrom za proizvodnju automobila smještenom u Sunderlandu.
Uz to, Nissan nastoji prodati dio udjela koje posjeduje u Renaultu i proizvođaču baterija AESC Group Ltd., kao i svoje tvornice u Južnoj Africi i u Meksiku, uz planove prodaje i ponovnog zakupa svog sjedišta u Yokohami.
Trenutno, kako se navodi, Nissan ima kapital u visini od oko 2,2 milijarde japanskih jena u gotovini i kreditima, za narednih 12 do 18 mjeseci poslovanja, a finansijske prognoze upućuju na to da bi se, uz program restrukturacije i otpuštanje velikog broja radnika, situacija mogla dovesti na “0” do kraja marta 2026. godine.
Interni dokumenti, nezvanično, pokazuju da Nissan očekuje operativni gubitak od 450 milijardi japanskih jena, do marta 2026. godine, ako ne dođe do promjene carinskih stopa. U protivnom, taj bi se gubitak mogao smanjiti na oko 300 milijardi jena.
Ipak, potrebno je naglasiti da se nekoliko finansijskih institucija prijavilo za kreditiranje do jedne milijarde britanskih funti, koje podržava U.K. Export Finance, a koji uglavnom podržava britanske izvoznike. To će činiti jednu od najvećih komponenti Nissanovog planiranog prikupljanja sredstava.
Iako ovakvi planovi izgledaju ohrabrujuće, iz Nissana i iz U.K. Export Financea, nisu komentarisali ove navode.
Osim toga, izgleda da ove planove i prijedloge finansiranja, još nije odobrio Nissanov Upravni odbor, što ostavlja nejasnoće oko njihove realizacije.
Naravno, u svemu tome, Nissanu bi mogao pomoći trgovinski sporazum između Velike Britanije i SAD-a o carini u visini od 10%, čime bi tvornica u Sunderlandu mogla raditi ponum kapacitetom od 500.000 automobila godišnje, što bi bila “slamka spasa” za posrnulu kompaniju.
Cijene svih automobila Nissan pogledajte klikom ovdje.
jul 11, 2025 0
jul 11, 2025 0
jul 10, 2025 0
jul 10, 2025 0
jul 11, 2025 0
jul 11, 2025 0
jul 10, 2025 0
jul 10, 2025 0