Osvježeno 25 Septembra, 2023 7:30 AM
mar 20, 2015 Adnan Huseinagić Bh aktuelnosti, Vijesti 0
Na tržište Bosne i Hercegovine stigla je nova generacija Škode Fabia. Nova Fabia je potpuno novi automobil čije dizajnerske linije vjerno prate linije svih modernih Škoda.
Nova Fabia je nešto kraća od Fabije prethodne generacije. Dakle, ovo je gradski automobil koji je ispoštovao nepisna pravila klase gradskih automobila tako što je maksimalna dužina zadržana na manje od 4 metra. Poznato je da su Česi skratili automobil za osam milimetara, ali ako je suditi prema zvaničnim dokumentima, Fabia je u kabini itekako veća. Širina automobila je povećana za čak 9 centimetara u odnosu na prethodnika, dok je ukupna visina manja za tri centimetra. Sve ovo čini se itekako bitno za automobil koji će svoje stanište pronaći gradskim četvrtima. Štaviše, dodatno je produženo i međuosovinsko rastojanje, čime je Fabia ispratila sve ono što je Volkswagen već ranije radio na Volkswagenovom Polu. Vezu između ova dva automobila niko ni ne pokušava sakriti. Jasno je da je Fabia preuzela dobar dio elemenata sa Pola posljednje generacije, mada se sada zna i to da je Fabia iskoristila i nešto elemenata sa nove modularne MQB platforme, dok je ipak bazirana na staroj arhitekturi PQ25.
Produžavanjem međuosovinskog rastojanja i korištenjem elemenata u kabini koji su fizički manji u odnosu na one u prethodnim modelima, Fabia je postala daleko prostranija nego prije. Ukupni iskoristivi prostor u kabini u dužinu je porastao za 8 milimetara (ironično, isto koliko je Fabia i skraćena), dok je prostor za laktove na prednjim sjedištima proširen za 21 milimetar. Također, i oni na zadnjim sjedištima sada imaju 2 milimetara više za koljena, ali sumnjamo da će se baš tako malo povećanje osjetiti. Sa druge strane, ono što će sigurno cijeniti svaki vozač nove Fabije biće prostor u prtljažniku. Povećan je za čak 15 litara, što znači da sa 330 litara zapremine, prtljažnik u Fabiji nadmašuje sve ono što smo vidjeli kod drugih gradskih automobila. Kako je poznato da je Fabia glavni izbor evropskih manjih porodica, kabina je sada daleko praktičnija nego prije. Škoda je na sva usta hvalila unutrašnji raspored pretinaca koji omogućava da se u Fabiji smjesti čak sedam flaša u džepove na vratima i u druge utore, a za sigurnosni prsluk i za strugač leda napravili su posebno mjesto (u džepu vozačevih vrata i na plastičnom poklopcu rezervoara za gorivo).
Ipak, najviše novosti je na konzoli na kojoj sada (naravno u skupljim verzijama), dominira displej osjetljiv na dodir na kojem se prikazuje interfejs sistema MirrorLink. Prvi put se pametni telefoni mogu povezati sa untrašnjim sistemom u Fabiji, što omogućava daleko bolju iskoristivost. Ovako se mogu obavljati pozivi, kontrolisati navigacioni uređaj, kao i druge aplikacije sa muzičkim sadržajima koje je moguće preuzimati direktno sa Interneta. Pametni telefon može se povezati putem USB-a ili putem veze Bluetooth. Izgled komandne table je moderniji nego prije, a sada se iza izuzetno atraktivnog trokrakog volana nalazi i nešto drugačija tabla sa instrumentima.
U prosjeku nova Fabia ostvaruje za 17 odsto manju potrošnju goriva u odnosu na prethodnu. Nova linija modela (četiri benzinska i tri dizela) u skladu su sa ekološkim normama Euro 6 i svi su serijski opremljeni sistemom start-stop i sistemom regenerativnog kočenja. Kupci će moći birati između ručnih i automatskih DSG mjenjača.
Benzinski motori su dostupni kao trocilindarski i četverocilindarski. Jednolitarski trocilindarski MPI je sa direktnim ubrizgavanjem, dok je četverocilindarski TSI zapremine 1,2 litra. Raspon snaga je od 44 kW (60 KS), pa do 81 kW (110 KS).
Dizelski motori na novoj Škodi Fabiji su novorazvijeni trocilindarski 1,4-litarski TDI i dostupni su u tri nivoa snage. Snaga motora je od 55 kW (75 KS) do 77 kW (105 KS). Ovaj motor mijenja dosadašnji 1,6-litarski.
Nova Fabia je ostvarila maksimalan rezultat – pet zvjezdica na EuroNCAP testovima sigurnosti. To je rezultat inovativnih sistema sigurnosti koji su prije bili rezervisani za vozila više klase.
Svi modeli Fabije su opremljeni s poboljšanom funkcijom elektronske blokade diferencijala XDS+, što obezbjeđuje sigurnije rukovanje kad automobil ulazi u zavoje.
Automatsko kočenje Front Assistant je još jedan anđeo čuvar u vožnji. On radi skupa s vama tako što pazi na ono šta se događa ispred vozila i može vas upozoriti na predstojeću opasnost. On je u mogućnosti da sam zakoči, što može ublažiti posljedice nezgode ili je posve izbjeći.
Ograničenje brzine na Fabiji je sigurnosna mogućnost koja se uvodi u Škodina vozila. Kao što i samo ime kaže, ograničenje brzine neće dopustiti vozaču da vozi brže od postavljene brzine.
Cijene nove Fabije možete pogledati ovdje.
sep 22, 2023 0
sep 20, 2023 0
sep 15, 2023 0
sep 13, 2023 0
sep 22, 2023 0
sep 18, 2023 0
sep 11, 2023 0
sep 05, 2023 0