Osvježeno 10 Februara, 2025 2:19 PM
jun 21, 2024 Adnan Huseinagić Bh aktuelnosti, e-ProAuto, Predstavljamo, Vijesti 0
Jučer je u Sarajevu kupcima, ljubiteljima brenda i novinarima predstavljen temeljito redizajnirani Porsche Taycan, prvi potpuno električni Porscheov model.
Porsche Taycan je limuzina s četvero vrata koja je javnosti prvi put prikazana na Sajmu automobila u Frankfurtu 2019. godine. Već naredne godine zadobila je pažnju čak 20.000 kupaca od kojih se većina prvi put u vozačkoj karijeri srela s električnim automobilom, a do kraja 2023. godine Porsche je kupcima isporučio čak 145.530 primjeraka.
Porsche je s Taycanom ostvario primarne ambicije da na vlastiti način uđe u svijet čiste elektromobilnosti i da prikupi iskustva kupaca i vozača kako bi svaki naredni električni automobil napravio boljim.
Taycan je nakon pune 4 godine na tržištu ponuđen i u obnovljenom izdanju, što je podrazumijevalo određene stilske promjene, ali i velike tehničke izmjene koje su se prije svega odnosile na energetsku efikasnost, kapacitet baterije, brzinu punjenja, snage motora, vrstu pogona i opremu.
Tako se ažurirani Taycan pojavio u februaru ove godine i donio vrlo značajne izmjene. Ažuriranja se odnose na na sve tri karoserijske izvedbe: Taycan (limuzina), Taycan Cross Turismo (dostupan s off-road paketom) i Taycan Sport Turismo. Sve izvedbe će biti dostupne s ukupno četiri opcije pogonskog sistema, s varijantama pogona na stražnje i na sve točkove.
Rezultati su nakon svega impresivni. Iz Porschea navode da svi ažurirani modeli imaju bolje ubrzanje od svojih prethodnika, pa naprimjer Taycan i Taycan Turbo S od 0 do 100 km/h ubrzavaju za 4,8, odnosno 2,4 sekunde, što znači da su brži od svojih prehodnika za 0,6, odnosno za 0,4 sekunde.
Osim toga, povećana je i autonomija, pa Porsche tvrdi da sad pojedini modeli mogu preći do 678 km s potpuno napunjenom baterijom, što predstavlja poboljšanje od 175 km ili 35%. Što je još važnije, u ažuriranim verzijama je bateriju moguće puniti većim snagama. Tako vršne vrijednosti punjenja u prvim trenucima mogu dostići i 320 kW, što je za 50 kW više nego kod ranijih verzija.
Naprimjer, ranije je za punjenje baterije od 10% do 80% pri 15°C bilo potrebno 37 minuta, dok je u istim uslovima, uprkos povećanju kapaciteta baterije sada dovoljno 18 minuta. Pri tome treba istaći da je u paketu Performance Battery Plus sad baterija bruto kapaciteta 105 kWh, dok je ranije kapacitet bio 93 kWh.
Svi ažurirani modeli imaju standardni sistem zračnog ovjesa, a za modele s pogonom na sva četiri točka, u opciji je ovjes Porsche Active Ride.
Odjeljenje Style Porsche pripremilo je brojna poboljšanja, pa su revidirani blatobrani, a tu su i nova prednja i stražnja svjetla. Prednji farovi koriste HD Matrix svjetla s revidiranom optikom, a Porscheov logotip na stražnjoj svjetlosnoj traci je sad trodimenzionalan.
Armin Mulović, brend menadžer brenda Porsche u BiH, kaže da su očekivanja Porschea od njihovog prvog električnog automobila prilično velika. “Taycan je vrhunska sportska električna limuzina koja u svim aspektima može zadovoljiti klijentelu koja je naklonjena i brendu i sličnim automobilima. Kupci se polako navikavaju i već im je sva manje važna infrastruktura, koliko im je važna raspoloživa autonomija, a to obnovljeni Taycan zdušno nudi kupcima s dodatnih 150 kilometara. Plasman Taycana je za nas bio veliki izazov upravo zbog nepovoljnih prilika za razvoj elektromobilnosti, ali smo do sad uspjeli plasirati 13 primjeraka. Do kraja godine kupcima planiramo isporučiti još 8 primjeraka obnovljene verzije”, kaže Mulović.
Taycan je nesumnjivo automobil koji je dodatno podigao imidž brenda, što će biti veoma važno u budućnosti, jer Porsche u naredne tri godine planira proizvoditi od 20 do 30% električnih automobila. Taycan je odlična uvertira za novog Macana, kojeg očekujemo i koji je od ove generacije isključivo pokretan električnom strujom.
Mulović smatra da će kupcima najprimamljivija varijanta biti Macan 4S. To je model s pogonom na svim točkovima, ukupnom snagom 544 KS i baterijom kapaciteta 82,3 kWh (neto) koja može pružiti autonomiju od 474–557 kilometara. Takav Taycan na tržištu BiH košta 225 hiljada KM.
Cijene automobila Porsche pogledajte klikom ovdje.
feb 10, 2025 0
feb 10, 2025 0
feb 10, 2025 0
feb 10, 2025 0
dec 20, 2024 0
nov 05, 2024 0
okt 04, 2024 0
sep 13, 2024 0