Osvježeno 23 Septembra, 2023 6:00 PM
sep 05, 2023 Adnan Huseinagić Bh aktuelnosti, Vijesti 0
Pratite nas i podijelite vijest: |
Ljubitelji automobilskog sporta s tugom su primili vijest da je u belgijskom Liegeu u 77. godini života preminuo Sead Alihodžić. Jedan od najslavnijih bh. i jugoslovenskih vozača je rođen u Sarajevu 29. novembra 1946. godine. U svijet brzina ušao je 1968. godine, kada je s porodičnim NSU Prinzom 1200 vozio Reli Sutjeska. Naredne godine (1969) aktivno se uključuje u automobilski sport, kupuje BMW 2002 Ti, s kojim pobjeđuje u klasi i osvaja drugo mjesto u generalnom plasmanu na Reliju Sutjeska. S novim automobilom – BMW 2002 Alpina – najzad stiže do pobjede na reliju Sutjeska (1970), dok na kružnim stazama osvaja treće mjesto u Prvenstvu Jugoslavije.
Možda ključni trenutak u Alihodžićevoj karijeri bio je prelazak na Alfu 1971. godine. Tada je direktno u Autodelti kupio Alfu GTAm, s kojom na noge diže gledaoce na stazama širom Jugoslavije, ali opet osvaja samo treće mjesto na “krugu”. Za narednu sezonu (1972) nabavlja vrhunski trkački automobil Alfa Romeo GTAj, kompletno pripremljen u italijanskoj tunerskoj kući “Balduzzi”. Uprkos tri odustajanja, Alihodžić uuvjerljivo pobjeđuje na pet trka i osvaja titulu na kružnim stazama u klasi do 1.300 kubika, te drugo mjesto na brdu.
Problemi s automobilom nisu dozvolili da odbrani titulu 1973. godine, da bi 1974. zaradio 12-mjesečnu suspenziju nakon fizičkog obračuna s Dragom Regvartom u Beogradu. Već smo pisali kako je Alihodžić kaznu “premostio” spektakularnim nastupima u reliju, za volanom najbrže VW Bube na Balkanu. Nažalost, Alihodžićev beskompromisni vozački stil i problemi s pregrijavanjem VW-ovog boksera su rezultate sveli na dvije opcije – ubjedljiva pobjeda ili (češće) odustajanje.
Alihodžić se 1975. vraća kružnim stazama i kupuje novu Alfu Romeo 1300 GTA Junior. Prvu trku je propustio zbog još uvijek važeće suspenzije, pa je s novim automobilom debitovao pred domaćom publikom na sarajevskom Butmiru. Već u drugom krugu trke oborio je rekord staze (136,245 km/h), ali je preforsirao motor i odustao u trenutku kada je imao 25 sekundi prednosti. Na ostalim trkama vozi opreznije i pobjeđuje u Kragujevcu, Slavonskoj Požegi, Beogradu i Kraljevu.
Alihodžić je bio tako uvjerljiv da su vozači zagrebačkog Dinama – Goran Štrok, Drago Regvart i Robert Lang – uložili prigovor na motor njegove Alfe. Automobil je “zapečaćen” i odvezen u ovlašteni servis Avtomontaže u Ljubljani gdje nisu pronađene nikakve neregularnosti. Tako Sarajlija osvojio drugu titulu prvaka Jugoslavije, da bi na kraju sezone u anketi Tanjuga izabran za “Vozača 1975. godine”.
Nakon kratkog neuspješnog evropskog izleta sa starim i nekonkurentnim bolidom Formule 2 (March 742 BMW), Alihodžić se 1977. vraća na domaće staze u novopokrenutom spektakularnom šampionatu Formula Super Vee. Na prvoj trci u Zagrebu odustaje zbog kvara motora, na Butmiru mu puca guma. U posljednje dvije trke pobjeđuje u Slavonskoj Požegi, potom u Kraljevu, ali za jedan bod gubi titulu od Mladena Gluhaka.
Uslijedio je drugi evropski pokušaj, ambiciozno zamišljen, ali završen tragično. Alihodžić vozi u Internacionalnom Britanskom šampionatu Formule 3, uz kompletnu tehničku podršku Roy Kennedy tima koji mu priprema bolid March 773 Toyota i pruža kompletnu servisnu i logističku podršku. Zajedno s njim su 1978. godine u britanskom šampionatu nastupali i budući šampioni i asovi F1 – Nigel Mansell, Nelson Piquet, Stefan Johansson, Derek Warwick, Geoff Brabham, Andrea De Cesaris… U prvoj trci sezone u Silvestroneu osvaja 9. mesto i 2 boda.
Pratite nas i podijelite vijest: |
Karijera Seada Alihodžića prekinuta je na trećoj utrci sezone, zakazanoj za 19. mart 1978. u Silverstoneu. Na kišnoj stazi je Sejo teško stradao na zvaničnom treningu, kada je njegov bolid probio zaštitnu ogradu, pri čemu ga je komad stuba nosača ograde udario u glavu i razbio zaštitnu kacigu. S teškim povredama je Alihodžić prevezen u bolnicu, gdje je proveo šest dana u komi. Sead Alihodžić se više nikada nije našao za volanom, oporavak je trajao dugo, a posljedice nesreće osjećao je do kraja života. Zbogom, veliki šampionu… (jm)
sep 21, 2023 0
sep 18, 2023 0
sep 18, 2023 0
sep 15, 2023 0
sep 22, 2023 0
sep 18, 2023 0
sep 06, 2023 0
aug 21, 2023 0