Osvježeno 10 Februara, 2025 2:19 PM
dec 10, 2010 Adnan Huseinagić Alfa Romeo, Polovni 1
Alfa 147 danas i nije toliko mlad automobil, ali je kod nas vrlo rasprostranjen. Uz sve svoje mane i vrline česta je meta mlađih vozača koji u Alfi i dalje vide pravo sportsko srce. Danas se već za vrlo prihvatljivu sumu mogu naći relativno očuvani primjerci, ali sugerišemo na to da obratite pažnju na nekoliko ključnih “bolesti” od kojih “boluje” ovaj auto.
Tema realizovana u saradnji sa ovlaštenim servisom
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Nakon što je došlo krajnje vrijeme za okončanje proizvodnje relativno uspješnih modela 145 i 146, Alfa Romeo je 2000. godine na sajmu automobila u Torinu i zvanično predstavila svoju novu uzdanicu koja je na valovima uspjeha i odličnog dizajna modela 156 trebala vratiti rezultate poslovanja u pozitivan smjer. Zaista su u Alfi uspjeli privući veliku pažnju, pa je 147-ica proglašena i automobilom godine u Evropi, a odličan dizajn ne izgleda zastarjelo ni danas.
Kako to obično i biva, prilikom predstavljanja nove generacije ili potpuno novog modela, svaki proizvođač će uporno naglašavati kako su upravo sa tim modelom uspjeli otkloniti mane koje su pratile prethodni. U slučaju Alfa Romea, što će priznati i najodaniji Alfisti, postoji veliki broj već dobro poznatih slabih tačaka koje se kroz vrijeme unapređuju, ali ipak ostaju na popisu nedostataka. Logično, sve zavisi od primjerka, ali neki detalji pokazuju iste slabosti na svim modelima.
Ukupno gledano, dobar dizajn i osjećaj solidnog i modernog automobila je zagarantovan, ali na nekoliko mjesta 147-ica će pokazati da, ipak, i nije toliko prestižan premium kompakt za kakav je glasila kada je bila nova.
Svakako, jedan od najatraktivnijih detalja na vanjskom izgledu je prepoznatljiva maska sa hromiranim prečkama, koja podsjeća na slavna vremena ove marke. Ipak, pažljiviji pogled otkriće da ti hromirani dijelovi osim izgleda i nemaju previše sličnosti sa istim detaljima sa, naprimjer, Alfe Giulije.
Dakle, prečke na samoj masci, ali i u dnu odbojnika, gdje ukrasna letvica krasi otvor za zrak je, ustvari, samo dobro zamaskirana plastika koja se prilično loše nosi sa zubom vremena i težim vremenskim uslovima.
Nerijetko će se zateći primjerci gdje se “hrom” počeo guliti ili je jednostavno toliko izgreban da izgleda svakako, samo ne reprezentativno. Naravno, ovaj detalj je daleko od krucijalnog, ali u slučaju ovakvih automobila, čiji vlasnici drže prvenstveno do izgleda, ne treba zanemariti ni trošak zamjene ovih lajsni. Pored toga, na vanjskom izgledu 147-ice koja je tek prosječno pažena, zaista se nema šta posebno prigovoriti.
Detaljan pregled karoserije, pa čak i po najzavučenijim veznim mjestima i utorima neće otkriti karcinome hrđe, što je sasvim i logično i očekivano za jedan automobil proizveden u 21. vijeku. Dakle, vrijeme Sudova koji su zahrđani dolazili sa fabričkih lagera odavno je stvar prošlosti, pa je o ovom problemu suvišno i razmišljati.
⇑ Kada se zanemare dijelovi koji su izloženi većem habanju, unutrašnjost i kokpit Alfe 147 definitivno je jedan od najugodnijih u klasi. Najviše će uživati vozač u sportskom obruču upravljača i preglednim instrumentima, a opremljenije verzije odlično izgledaju sa bogatom centralnom konzolom.
Samo otvaranje i zatvaranje vrata, zbog težine i solidne izrade daje osjećaj masivnosti, pa se već pri ulasku u auto očekuje ugođaj dostojan skupog kompakta. Nažalost, u praksi i nije baš tako. O samom dizajnu i ergonomiji je suvišno trošiti riječi, pa će se u tom pogledu ugodno osjećati vozači kojima i nije primaran sportski osjećaj za upravljačem. Sjedišta su udobna i dobro dimenzionisana, a iako materijal kojim su obložena djeluje nježno i na primjercima sa većom kilometražom ne primjećuju se tragovi izlizanosti. Očekivano, najosjetljiviji su vanjski bočni oslonci, koji uslijed ulaska i izlaska iz automobila djelimično izgube svoju čvrstoću i oblik. Prilično precizna izrada i kvalitetni spojevi između obloga ostaju takvi i nakon torture, ali neminovno je da će se pojaviti barem nekoliko “cvrčaka”, uzrokovanih lošijom završnom obradom perifernih obloga.
Ono što svakako neće pozitivno utjecati na ugled kvalitetnog automobila su ručke na vratima, obruč upravljača, ručica mjenjača i otvori ventilacije. Na ovim mjestima korištena je plastična masa prilično lošeg kvaliteta, što se i ne može otkriti na novim primjercima, ali na svakom polovnom sa stotinjak hiljada pređenih kilometara pod točkovima na loš način privlače pažnju.
⇑ Nekada privlačna unutrašnjost, dizajnirana po sportskim mjerilima, teško se opire i posljedicama svakodnevne upotrebe. Dijelovi koji su u čestom kontaktu sa rukama vrlo brzo postaju krajnje neugledni, sjajni i izgrebani. Istina, dovoljno su čvrsti i ne gube svoju funkciju.
U vožnji će se Alfa iskazati dinamičkim osobinama dostojnim najboljih modela ove marke, ali prvenstveno ako na lošim cestama nije pređeno previše kilometara. Na primjercima sa većom kilometražom posljedice se neće pretjerano odraziti na dinamiku vožnje, ali neugodni zvuci ovjesa, koji pati od prevelike zračnosti svakako nisu poželjni, niti ulijevaju povjerenje. Peterostepeni mjenjači koji su se isporučivali uz motore 1.6 TS i 1.9 JTD su na nivou zadatka, a dovoljno su pouzdani i precizni da nisu problematični ni nakon većih kilometraža.
⇑ Alfini modeli uvijek su glasili za automobile sa odličnim ovjesom sportskih osobina. Kombinacija MacPhersona i multilinka na 147-ici nudi odličnu dinamiku, ali osjetljivi elementi slabo trpe loše ceste, pa su česti primjerci sa povećanom zračnošću.
Iako, možda, i ne spadaju pod definiciju sportskog srca, motori 1.6 sa dvije svjećice po cilindru i moderni 1.9 JTD turbodizelaš su među najčešćim odabirima. Sa po 120 KS nisu među najbržima na cesti, ali su svakako dovoljni za ugodnu i ekonomičnu vožnju. Hronične slabosti nisu zabilježene, mada je bilo zabilježenih primjeraka koji su zbog slabog remenja čak i u garantnom roku bili primorani na generalnu reparaciju motora. Možda čak i neočekivano dobrim i kvalitetnim su se pokazale zaptivne gume na zglobovima ovjesa koji su besprijekorno suhi.
⇑ Kao jedan od proizvođača koji je među prvima na svoje modele počeo ugrađivati disk-kočnice na svim točkovima čime je naglašena sportska orijentacija, tako su se i na 147-ici na svim točkovima, bez obzira na motor, ugrađivali ventilirani diskovi. Zahvaljujući tome, Alfa 147 zaista nema problema sa zamaranjem i efikasnošću kočnica, pa će i duga agresivna vožnja biti moguća bez sumnje u sigurno zaustavljanje. Trošenje kočnih obloga i samih diskova je umjereno i u fabrički propisanim granicama.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Nakon sumiranja, neizbježno je doći do zaključka kako je Alfa 147 kao polovan automobil sasvim privlačna kupovina, pogotovo uz otklonjene sumnje na bolne tačke. Najveći problem bi mogao biti gubitak vrijednosti, pogotovo onim kupcima koji često mijenjaju automobil. U suprotnom, ako bi se naoružali razumjevanjem za južnjačku šlampavost, sa 147-icom mogli bi biti prilično zadovoljni.
⇑ Dizajn 147-ice je i nakon šest godina dovoljno svjež i dinamičan. Također, straha od hrđe ne treba biti. Čak i na zapuštenim primjercima skrivena i izgrebana mjesta ostaju čista i zdrava.
– Moguće curenje goriva zbog napuknuća crijeva kod rezervoara kada se naspe pun rezervoar. Opoziv je objavljen 23. maja 2005. godine za modele sa brojevima šasije od ZAR93700003200424 do ZAR93700003225276.
– Moguće izbijanje požara i kvar servouređaja na upravljaču zbog kontakta crijeva pod visokim pritiskom sa izduvnom cijevi. Opoziv je objavljen 5. aprila 2004. godine za modele sa brojevima šasije od ZAR93200000150070 do ZAR93200000254167.
– Moguć kratak spoj i rizik od vatre u instalacijama rashladnog sistema prilikom zagrijavanja motora. Opoziv je objavljen 1. oktobra 2003. godine za modele sa brojevima šasije od ZFA93700003084119 do ZFA93700003171718 i od ZFA93700005041468 do ZFA93700005097241.
Iako je prilikom predstavljanja na sajmu automobila u Torinu 2000. godine Alfa 147 izgledala, i još uvijek izgleda, odlično i u najboljim dizajnerskim manirima Alfe Romea, redizajn je došao prilično brzo. Tempo koji je diktirala konkurencija, ali i ostali modeli u ponudi Alfe morala je pratiti i 147-ica, pa je nakon četiri godine, tačnije u jesen 2004. godine na sajmu automobila u Parizu zvanično predstavljena u znatno izmjenjenom izdanju.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Simpatična i prepoznatljiva prednja svjetla su sada dobila potpuno novi i agresivniji oblik, što je uz novi “štit” najmanju Alfu dovoljno približilo Breri i 159-ki. Stražnji dio je dobio elegantnija i veća stop-svjetla, a dašak luksuza trebala je donijeti hromirana lajsna na rubu prtljažnika.
Alfa Romeo 147 | 1.6 16v TS (120 KS) | 1.9 JTD (115 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.598 | 1.910 | ||
Snaga motora (kw/KS) | 88 / 120 | 85 / 115 | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 146 / 4.200 | 275 / 2.000 | ||
Kočnice (naprijed/nazad) | disk / disk | |||
Međuos. rast. (mm) | 2.546 | |||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 4.170 / 1.729 / 1.442 | |||
Zapr. prtljaž. (l) | 280 | |||
Maks. brzina (km/h) | 195 | 191 | ||
Ubrz. 0-100 km/h (s) | 10,6 | 9,9 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 8,2 | 5,8 |
Alfa Romeo 147 |
||||
– Preporučeni servis | ||||
Dijelovi | 1.6 16v TS (120 KS) | 1.9 JTD (115 KS) | ||
Zupčasti remen i zatezači | 441 KM | 526 KM | ||
Klinasti remen | 58 KM | 58 KM | ||
Svjećice | 237 KM | – | ||
Grijači | – | 328 KM | ||
Mot. ulje (5 l) | 82 KM | 73 KM | ||
Uljni filter | 18 KM | 20 KM | ||
Zračni filter | 41 KM | 41 KM | ||
Filter za gorivo | – | 54 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 161 KM | 161 KM | ||
Disk – pločice / obloge (zadnje) | 165 KM | 165 KM | ||
Ukupno | 1.203 KM | 1.426 KM | ||
Preporučeni servis nakon kupovine polovnog automobila koji ne posjeduje servisnu knjižicu (cijene dijelova sa ugradnjom). | ||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.6 16v TS (120 KS) | 1.9 JTD (115 KS) | ||
Pumpa za vodu | 171 KM | 260 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 82 KM | 69 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 538 KM | 538 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 556 KM | 556 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 534 KM | 534 KM | ||
Krajnice (par) | 141 KM | 141 KM | ||
Lafete+kugle (par) | 707 KM | 707 KM | ||
Homokin. zglob (lijevi) | 272 KM | 288 KM | ||
Homokin. zglob (desni) | 272 KM | 288 KM | ||
Manžetne do mjenjača (par) | 102 KM | 172 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 534 KM | 534 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 760 KM | 760 KM | ||
Set kvačila | 410 KM | 452 KM | ||
Hladnjak motora | 519 KM | 412 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 733 KM | 733 KM | ||
Far (prednji) | 529 KM | 529 KM | ||
Far (zadnji) (dva dijela) | 245 KM | 245 KM | ||
Vanjski retrovizor | 548 KM | 548 KM | ||
Vjetrobr. staklo (prednje) | 614 KM | 614 KM | ||
Vjetrobr. staklo (zadnje) | 684 KM | 684 KM | ||
Izvor informacija: Ovlašteni servis |
Alfa Romeo 147 |
||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.6 16v TS (120 KS) | 1.9 JTD (115 KS) | ||
Zupčasti remen i zatezači | 173 – 243 KM | 155 – 217 KM | ||
Klinasti remen | 21 – 56 KM | 21 – 56 KM | ||
Svjećice | 376 KM | – | ||
Grijači | – | 152 KM | ||
Mot. ulje (4 l) | 49 – 84 KM | 49 – 84 KM | ||
Uljni filter | 10 – 17 KM | 10 – 17 KM | ||
Zračni filter | 21 – 35 KM | 21 – 35 KM | ||
Filter za gorivo | 14 – 22 KM | 72 KM | ||
Ulje za mjenjač (1 l) | 12 – 33 KM | 12 – 33 KM | ||
Ulje za kočnice (0,5 l) | 7 – 19 KM | 7 – 19 KM | ||
Pumpa za vodu | 66 – 98 KM | 57 – 83 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 60 KM | 60 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 80 – 121 KM | 80 – 121 KM | ||
Disk – pločice / obloge (zadnje) | 40 – 74 KM | 40 – 74 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 152 – 284 KM | 152 – 284 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 189 KM | 189 KM | ||
Krajnice | 41 KM | 41 KM | ||
Lafete+kugle | 296 – 360 KM | 296 – 472 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 159 KM | 159 KM | ||
Manž. na hom. zglobovima | 19 KM | 19 KM | ||
Set kvačila | 247 – 328 KM | 268 KM | ||
Hladnjak motora | 235 KM | 235 KM | ||
Far (prednji) | 98 KM | 98 KM | ||
Far (zadnji) | 70 KM | 70 KM | ||
Vanjski retrovizor | 285 KM | 285 KM |
Alfa Romeo 147 1.6 16v TS (120 KS) | Cijena | ||
Castrol GTX3 Magnatec (4 l) | 39 KM | ||
Optima Power HC (4 l) | 46 KM | ||
Shell Helix Plus (4 l) | 46 KM | ||
Liqui Moly Leichtlauf (5 l) | 57 KM | ||
Mobil 1 Super 3 (4 l) | 58 KM | ||
Total Quartz 7000 (4 l) | 64 KM | ||
. | |||
Alfa Romeo 147 1.9 JTD (115 KS) | Cijena | ||
Castrol TXT Softec (5 l) | 90 KM | ||
INA Millenium (4 l) | 84 KM | ||
Shell Helix Ultra (4 l) | 88 KM | ||
Liqui Moly Diesel HighTech (5 l) | 61 KM | ||
Valvoline Synpower (4 l) | 72 KM | ||
Total Quartz 9000 (4 l) | 108 KM |
Alfa Romeo 147 pokretana benzinskim 1,6-litarskim motorom zadovoljiće se kvalitetnim polusintetičkim motornim uljima viskoziteta 10W-40. Viskozitet 5W-40 biće dovoljan varijanti koju pokreće 1,9-litarski turbodizelski motor. Redovne izmjene mnogo su bitnije od samog izbora proizvođača ulja.
feb 07, 2025 0
jan 21, 2025 0
dec 24, 2024 0
dec 09, 2024 0
Alfa 156 i 147 nije predstavljena 2000 u Torinu,vec 1997 u sajmu u Frankfurtu!!!