Osvježeno 6 Decembra, 2023 2:38 AM
okt 23, 2012 Adnan Huseinagić Alfa Romeo, Polovni 1
Na modelima sa dizelskim motorom uvjerite se u ispravnost prednjeg ovjesa, rashladnog sistema i ispravnost električnih elemenata u vozilu. Benzince birajte samo ako su proizvedeni nakon 2000. godine.
Tema realizovana u saradnji sa ovlaštenim servisima
Stara jeste! No, na dobrim primjercima i nije baš lako primijetiti da se radi o starom automobilu. Dakle, atraktivna je, privlačna, pa čak i prijatna u kabini, ali svi dobro znamo da ulične priče o gotovo svakoj Alfi Romeo, pa tako i o Alfi Romeo 156, govore da se radi o automobilu koji je potrebno izbjegavati po svaku cijenu. Pokušali smo otkriti i to da li su horor priče o Alfama 156 utemeljene, a otkrili smo da, kao i svaki drugi polovni auto i Alfa 156 boluje od standardnih problema izazvanim konstrukcijskim greškama ili lošim kvalitetom materijala. Prilikom kupovine polovnog primjerka najbitnije je birati što mlađe modele sa što manjim brojem pređenih kilometara i sa poznatom servisnom historijom. Jasno je da ova rečenica zvuči kao kliše, no u ovom slučaju moramo znati da se radi o automobilu koji se proizvodio čak od 1996. godine sa jednim redizajnom 2003. godine. Dakle, najstariji primjerci napunili su čak 15 godina.
Očekivano, najinteresantnija Alfa Romeo 156 na našem tržištu pogonjena je 1,9-litarskim turbodizelskim motorom snažnim od 105 KS do 150 KS. Radi se o prvom motoru sa common rail sistemom ubrizgavanja goriva, a Alfa je predstavila čak pet različitih verzija tokom produkcije modela 156. Iako je ovaj motor donio revoluciju među dizelaše, ipak nije bio bez problema. Prilikom kupovine 156 sa 1,9-litarskim JTD motorom najbitnije je izvršiti ozbiljnu probnu vožnju. Tokom vožnje bitno je slušati rad turbine. Ukoliko se pretjerano čuje zvuk zviždanja, ili se iz izduvne cijevi pojavljuje gusti i crni dim, najvjerovatnije se radi o napuknuću gumenog crijeva koji sabijeni zrak vodi od turbine do interkulera. Remećenjem pritiska u sistemu, turbina ne može raditi prema unaprijed utvrđenim parametrima, što na koncu utječe na performanse, potrošnju goriva, ali i na dugotrajnost turbine. Problem se rješava zamjenom cijevi koja se nalazi ispod automobila. Obično se ova cijev ošteti zbog konstantnog trljanja od vijak. Očigledno se radi o konstrukcijskoj greški.
⇑ Nespretno postavljen vijak je greška konstruktora, ali može prouzrokovati probijanje crijeva turbine i potpuno remećenje rada motora. Srećom, sanacija nije skupa.
Duža testna vožnja može otkriti i problem sa pregrijavanjem motora. Iako zvuči alarmantno, pregrijavanje motora – bilo dizelskog ili benzinskog, izazvano je zbog hladnjaka motora čiji su pojedini elementi skloni prohrđavanju. Ovaj problem definitivno će biti izraženiji na područjima u kojima se tokom zime posipa so po cestama. Ukoliko je hladnjak ozbiljno oštećen, jedino rješenje je zamjena kompletnog hladnjaka koji košta između 700 KM i 950 KM. Obično, vlasnici ovih vozila radni vijek hladnjaka procijenjuju na oko pet godina. Naravno, sve zavisi i od načina korištenja i od vanjskih oštećenja koja mogu nastati usljed udara kamenčića u hladnjak.
⇑ Loš materijal hladnjaka često je uzrokovao potpuni gubitak tečnosti za hlađenje. U zavisnosti od modela, ovlašteni servisi su naplaćivali zamjenu kompletnog hladnjaka po cijeni između 700 i 950 KM.
Interesantno, pored problema sa pregrijavanjem, mnoštvo vlasnika prijavljivalo je i probleme sa sporim zagrijavanjem motora. Štaviše, na pojedinim primjercima na kojima je termostat oštećen ili je jednostavno prestao funkconisati, nije bilo ni moguće postići adekvatnu radnu temperaturu motora. Praktično se radi o ventilu koji, u odnosu na temperaturu motora propušta rashladnu tečnost čime se održava optimalna temperatura sistema. Kada je otvoren, motor se hladi čak i u onim trenucima kada to nije neophodno. Osnovna provjera ispravnosti termostata može se izvrišti na licu mjesta. Naime, prilikom prvog paljenja (hladnog motora) i kada su svi grijači za kabinu isključeni, moguće je utvrditi ispravnost provjerom temperature provodnika vode iznad hladnjaka. Ukoliko se provodnik zagrijava istom dinamikom kao i motor, to obično znači da je potrebna zamjena termostata. Naravno, ukoliko se počne zagrijavati tek nakon što motor stigne do radne temperature, to obično znači da je termostat ispravan. Interesantno, ne može se potpuno vjerovati pokazivaču temperature u kabini, pa je najbolje provjeriti sve u servisu uz adekvatne dijagnostičke uređaje.
⇑ Banalan kvar termostata u rashladnom sistemu uzrokovao je ogromne probleme na motoru.
Pored novog tehničkog rješenja za dizelske motore, Alfa je za 156 predstavila i naprednu verziju sistema Twin Spark sa dvije svjećice po cilindru na benzinskim motorima. Na modelima proizvedenim prije 2000. godine, osnovni problem sa ovim sistemom bio je sa takozvanim “variatorom” (sistemom koji je određivao tačno vrijeme otvaranja ventila). Naime, na modelima na kojima ovaj sistem ne radi prema predviđenim parametrima javlja se neujednačen i grub zvuk otvaranja ventila koji podsjeća na zvuk rada dizelskog motora. U Alfi Romeo bili su svjesni ovog problema, pa su tri do četiri godine nakon proizvodnje potpuno modifikovali ovaj sistem. Čak su u pojedinim zemljama – kao u Norveškoj, gdje je zbog niskih temperatura problem bio izraženiji – mijenjali uređaj potpuno besplatno. Prema tome, najbolje je potpuno izbjeći modele proizvedene do 2000. godine. Inače, ovaj problem može se preventivno rješavati pravilnim intervalima izmjene ulja od 10.000 kilometara.
⇑ Na benzincima je problematičan variator. Tek nakon 2000. godine, Alfa je riješila problem brzog otkaza.
Kako je Alfa Romeo 156 donijela mini revoluciju i u Alfu Romeo i u svijet sedana srednje klase, Italijani su je opremili mnoštvom dodatne opreme. Naravno, konstrukcijske greškice su se morale potkrasti, pa je, tako, jedan od najčešćih problema sa kojima se susreći vlasnici uključeno upozoravajuće svjetlo za zračni jastuk. Uključena sijalica na tabli sa instrumentima ne treba obeshrabriti kupovinu, jer se vjerovatno radi samo o isključenom konektoru u prtljažniku ili ispod sjedišta suvozača. Ovaj problem se rješava za nekoliko minuta jednostavnim priključivanjem i učvršćivanjem konektora. Istina, prije bilo kakvog rada obavezno je skidanje klema sa akumulatora.
⇑ Ni bolje ni lošije od najbliže konkurencije. Alfin ovjes od lakih materijala nije od onih koji se vole sa našim cestama.
Nije tajna ni to da je prednji ovjes na Alfi 156 prilično osjetljiv. Zvukovi udaraca iz pravca ovjesa prilikom prelaska preko neravnina obično sugerišu na to da je potrebna zamjena prednjih lafeta. Kako je ovo auto sa izraženim sportskim karakterom, prednji ovjes je opremljen gornjim i donjim lafetama, a obično se problem rješava zamjenom donjih lafeta. Istina, tupi udarci mogu biti i rezultat oštećenih poluosovina, oštećene letve volana i slično.
Zabilježeni su i problemi sa prednjim brisačima. Naime, prilikom testne vožnje, obavezno provjerite da li je brzina pokretanja brisača uobičajena. Često se desi da brisači jednostavno uspore rad, pa čak i preskaču uobičajenu frekvenciju pokretanja. Obično se radi samo o zaprljanim elementima u električnom motoru koji pokreće brisače. Motor se nalazi sa strane vozača ispod vanjskog plastičnog štitnika, a problem se rješava jednostavno pristupanjem motoru i čišćenjem motora. Motoru se pristupa odvijajući vijke na metlicama brisača, uklanjanjem zaštitne plastike, te isključivanjem motora iz električnog sistema (isključivanjem konektora).
⇑ Veliki dio onoga što se u slučaju Alfe 156 odnosi na “ukupno povećanje kvalitete vozila” odnosi se na samu unutrašnjost automobila. Još uvijek postoje primjerci Alfi 156 koje unutra apsolutno ničim ne pokazuje svoje godište i pređene kilometre. Zgodno za prevarante koji tako dobijaju šansu lažiranja pređene kilometraže.
Alfa Romeo 156 definitivno je bila itekako poželjan automobil – što zbog izgleda i niske cijene, tako i zbog dodatne opreme u kabini. No, prilikom kupovine najvažnija je detaljna provjera putem koje se potrebno uvjeriti u ispravnost osnovnih elemenata vozila. Pored navedenih problema, karakterističnih za većinu proizvedenih modela, Alfa Romeo 156 može razviti i specifične probleme koji su obično izazvani neredovnim izvršavanjem servisnih obaveza.
Neadekvatna ili nedovoljna brza sanacija nastalih problema može dovesti do domino-efekta, pa je fundamentalno uvjeriti se u ispravnu servisnu historiju određenog modela, što je danas veoma upitno.
⇑ Još jedan ugao posmatranja zbog kojeg je jasno da će Alfa 156 još dugo biti poželjna.
Alfa Romeo 156 | 1.8 TS (140 KS) | 1.9 JTD (105 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.747 | 1.910 | ||
Snaga motora (kw/KS) | 103 / 140 | 77 / 105 | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 163 / 3.900 | 255 / 2.000 | ||
Kočnice (naprijed / nazad) | disk / disk | |||
Međuo. rast. (mm) | 2.595 | |||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 4.430 / 1.745 / 1.420 | |||
Zapr. prtljažnika (l) | 380 | |||
Maks. brzina (km/h) | 208 | 188 | ||
Ubrzanje 0-100 km/h (s) | 9,4 | 10,5 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 8,5 | 5,8 |
Alfa Romeo 156 |
|||
– Preporučeni servis | |||
Dijelovi | 1.9 JTD (105 KS) | ||
Zupčasti remen i zatezači | 456 – 547 KM | ||
Klinasti remen | 104 – 220 KM | ||
Grijači (komplet, 4 kom.) | 253 – 276 KM | ||
Motorno ulje (4,2 l) | 63 – 125 KM | ||
Uljni filter | 23 – 77 KM | ||
Zračni filter | 33 – 90 KM | ||
Filter za gorivo | 32 – 124 KM | ||
Preporučeni servis nakon kupovine polovnog automobila koji ne posjeduje servisnu knjižicu (cijene dijelova sa ugradnjom). | |||
– Troškovi održavanja | |||
Dijelovi | 1.9 JTD (105 KS) | ||
Ulje za mjenjač (2 l) | 20 – 63 KM | ||
Ulje za kočnice | 17 – 68 KM | ||
Pumpa za vodu | 150 – 280 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 28 – 59 KM | ||
Disk pločice prednje | 198 – 226 KM | ||
Disk pločice / obloge zadnje | 188 – 216 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 239 – 608 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 533 – 720 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 631 – 815 KM | ||
Krajnice | 114 – 149 KM | ||
Lugle sa lafetama | 528 – 827 KM | ||
Homokinetički zglob | 348 – 421 KM | ||
Manžetne na hom. zgl. (par) | 71 – 100 KM | ||
Manžetne do mjenjača (par) | 67 – 100 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 553 – 588 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 569 – 755 KM | ||
Set kvačila | 855 – 860 KM | ||
Hladnjak motora | 711 – 943 KM | ||
Mjerač protoka mase | 703 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 600 – 783 KM | ||
Far (prednji) | 612 – 748 KM | ||
Far (zadnji) | 156 – 357 KM | ||
Vanjski retrovizor | 436 – 590 KM | ||
Vjetrobr. staklo (prednje) | 590 – 690 KM | ||
Vjetrobr. staklo (zadnje) | 547 – 662 KM | ||
Bočno staklo (prednje) | 211 – 257 KM | ||
Bočno staklo (zadnje) | 188 – 241 KM | ||
Izvor informacija: Ovlašteni servisi |
Alfa Romeo 156 |
|||
– Troškovi održavanja | |||
Dijelovi | 1.9 JTD (105 KS) | ||
Zupčasti remen i zatezači | 125 – 226 KM | ||
Klinasti remen | 18 – 56 KM | ||
Grijači (komplet, 4 kom.) | 49 – 158 KM | ||
Motorno ulje (4 l) | 36 – 72 KM | ||
Uljni filter | 11 – 23 KM | ||
Zračni filter | 14 – 37 KM | ||
Filter za gorivo | 9 – 34 KM | ||
Ulje za mjenjač (2 l) | 13 – 34 KM | ||
Ulje za kočnice | 6 – 14 KM | ||
Pumpa za vodu | 58 – 83 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 90 – 117 KM | ||
Disk – pločice / obloge (zadnje) | 63 – 93 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 57 – 144 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 410 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 274 KM | ||
Krajnice | 40 – 82 KM | ||
Kugle sa lafetama | 237 – 360 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 250 KM | ||
Set kvačila | 650 KM |
Za razliku od nekih drugih automobila, ponuda dijelova u slobodnoj prodaji za Alfu 156 kod nas je prilično skromna.
Alfa Romeo 156 1.9 JTD (105 KS) | Cijena | ||
Castrol GTX3 Magnatec (5 l) | 39 KM | ||
Valvoline Durablend (4 l) | 44 KM | ||
Shell Helix Plus (4 l) | 46 KM | ||
Liqui Moly Diesel HighTech (5 l) | 57 KM | ||
Mobil 1 Super3 (4 l) | 58 KM | ||
Total Quartz 7000 (4 l) | 64 KM |
Prema preporuci proizvođača za Alfin 1,9-litarski JTD predviđena je upotreba motornog ulja Selenia viskoziteta 10W-40, ali uz redovne izmjene, koje u našim (prljavim) uslovima eksploatacije ne bi trebale prelaziti 10.000 kilometara, motor neće negodovati ako u njega sipate adekvatna ulja i nekih drugih proizvođača.
dec 02, 2023 0
nov 30, 2023 0
nov 27, 2023 0
nov 26, 2023 0
Jel ima test citroena c3 iz 2003 namjeravam ga kupit curi pa me zanima