Osvježeno 11 Februara, 2025 9:43 PM
nov 25, 2010 Adnan Huseinagić Hyundai, Polovni 0
Još uvijek vladaju predrasude prilikom kupovine korejskih automobila, a posebno na tržištu polovnih. Jedna od onih koja bi trebala barem malo ublažiti predrasude svakako je Elantra treće generacije koja je dovoljno prostrana za evropske potrebe, ali i natprosječno opremljena u odnosu na konkurente. Kao polovnoj, najbolje joj pristaje 1,6-litarski benzinac, dok se treba kloniti dizelskih modela koji su proizvedeni prije 2003. godine, kada su Korejci redizajnom ispravili većinu problema.
Tema realizovana u saradnji sa ovlaštenim servisom za Hyundai – Billy doo Sarajevo
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Vrlo dobro osmišljeno osvajanje Evrope, Korejci su započeli slanjem najboljeg što imaju – Hyundaija. Prije dvadesetak godina, bili su potpuno deklasirani, ali iz godine u godinu postajali su sve konkurentniji, te su u nekim segmentima i nadmašili evropske modele. Jedan od auta koji je trebao povratiti, pa i povećati Hyundaijev ugled u Evropi, nakon što je Accent prve generacije gotovo ugasio vatru koja je tinjala tokom devedestih godina, svakako je bila Elantra.
![]() |
Na prvi pogled, to je klasičan automobil iz srednje klase, koji se uz nešto slabije motore od konkurencije, ali i veću opremljenost za manje novca, na neki način i nametnuo tada rastućem društvu kupaca koje je cijenilo takve ponude. Zbog toga, Elantra se i prodavala nešto bolje nego ostali Hyundaiji, čime je i stekla kakav-takav ugled, koji nije poljuljan čak ni kada je 2006. godine izašla iz proizvodnje.
Zanimljivo je to da nakon treće generacije Elantre nije došla zamjena, koja je inače dostupna samo u Americi. Umjesto toga, kao svojevrsni nasljednik došao je i40.
U svakom slučaju, polovna Elantra nadmašila je očekivanja prodavača polovnih vozila, te je uz bitno nižu cijenu od bilo kakve konkurencije, i uz neočekivano veliki broj očuvanih primjeraka bitno poljuljala tržište polovnih. Zanimljivo je to da kupci ovog modela nisu “bježali” od benzinaca, pa je upravo takve modele, čak i jednostavnije naći nego one pokretane dvolitarskim dizelašima.
U svakom slučaju, među polovnjacima preovladavaju prilično bogato opremljeni modeli sa 1,6-litarskim atmosfercem ili dvolitarskim dizelskim motorom, a pored njih u manjim brojevima, svakako, mogu se naći i primjerci pogonjeni dvolitarskim benzincem.
⇑ Teško ćete naći Elantru bez električnih podizača stakala, klima-uređaja i slične opreme. Jedini problem ponekad prave tasteri električnih podizača stakala, čiji je mehanizam nešto osjetljiviji nakon dužeg korištenja. Zbog mehaničkog kvara, ponekad je nemoguće otvoriti prozor.
I pored toga što je Elantra, kada je bila nova, bila bitno jeftinija od svih konkurentskih modela, Korejci su je morali napraviti kvalitetnom kao što su evropski automobili. Kada bi povlačili paralelu između Elantre i sličnih evropskih auta, teško da bi se vidjele neke velike kvalitativne razlike, iako su konstrukcijska rješenja dva potpuno različita svijeta.
Ustvari, Elantra je prvi korejski auto, koji je koliko-toliko došao prilagođen evropskim potrebama, pa je za razliku od neuglednijeg Accenta ili Lantre, bio puno ozbiljniji auto koji je mogao ispuniti očekivanja prosječnog evropskog vozača. Zbog toga su i danas prilično cijenjeni polovni primjerci.
Štaviše, Elantra je pored Sonate, vjerovatno najcjenjeniji korejski polovnjak. To je postala, prvenstveno zahvaljujući izdržljivom 1,6-litarskom benzincu malo snažnijem od 100 KS. Iako se čini da je taj motor, jednostavno, preslab za ovakvu koncepciju automobila, ustvari je pravi pogodak prilikom kupovine. Prije svega, zbog toga što je izvanredno izdržljiv, naravno, ukoliko se pravilno i redovno održava.
Međutim, na modelima sa ovim motorom, bez nekog značajnijeg razloga, lamela ne može izdržati duže od 70.000 kilometara. Stoga, prilikom kupovine, obavezna je provjera lamele, a ukoliko je potrebna zamjena, ovlašteni servis će naplatiti 334 KM za cijeli set sa ugradnjom. Pored toga, modeli sa najmanjim benzincem su izuzetno izdržljivi, pa sa motorom nema nikakvih problema.
⇑ Modeli sa 1,6-litarskim benzincem imaju prilično osjetljivu lamelu. U ovlaštenom servisu napominju da lamela na ovom modelu može trajati samo sedamdesetak hiljada kilometara.
Sa druge strane, ukoliko su ipak dizelaši vaš krajnji izbor, Hyundaijev dvolitarski CRDi i nije među najpouzdanijim. Naime, zbog, u najmanju ruku, čudne konstrukcije, te zbog nekih nekvalitetnih sastavnih dijelova, motori u polovnim primjercima koji su “pregazili” 200.000 kilometara mogu biti prilično problematični.
Prema riječima servisera iz ovlaštenog servisa, prvi simptomi dotrajalosti mogu se primijetiti već nakon 150.000 pređenih kilometara, kada se na specifičan način počnu oglašavati klackalice iznad ventila. Naime, u ovom motoru bregaste osovine fizički ne dodiruju ventile, nego, preko takozvanih klackalica, uzrokuju njihovo pomijeranje. Dakle, nepravilnim radom klackalica gubi se pravilan interval otvaranja ventila što dovodi ponekad i do značajnijeg gubitka na performansama motora, a ostali dijelovi u motoru počinju trpjeti veći napor.
Takvi problemi, nažalost i dovode do povećane potrošnje goriva, pa ukoliko se na vrijeme ne saniraju sva oštećenja, dvolitarski dizelski motor lako može početi trošiti kao benzinac slične zapremine. Iako takvi problemi zahtijevaju relativno jednostavne zahvate na motoru, ovom dizelašu nisu strani ni problemi sa diznama.
Ukoliko, dakle, problem bude izražen i nakon prolaska aditiva za pročišćavanje kroz cijeli sistem, potrebno je potpuno zamijeniti diznu. U tom slučaju, ovlašteni servis nudi dvije opcije. Naravno, najbolja je zamijeniti staru i zaprljanu diznu potpuno novom, ali ta investicija košta više od 750 KM. Druga i dvostruko jeftinija opcija je korištenje takozvane reparirane dizne. Bez obzira na sve, ukoliko jednostavni aditiv ne pomogne, obavezna je potpuna zamjena dizne.
Uostalom, to su svi problemi sa kojima se možete sresti na neadekvatno održavanom modelu. Naravno, pravilno održavanje je temelj za dugovječnost na svim automobilima, a Elantra ni u kojem slučaju ne iskače iz tog nepisanog pravila. Ukoliko zanemarimo probleme na dizelskom motoru i prilično kratkotrajnu lamelu na benzincu, potencijalni vlasnici trebaju provjeriti i stanje gumica na poprečnoj torzijskoj opruzi (stabilizatoru), kao i stanje ležajeva. To su ustvari i svi značajniji problemi sa kojima se može sresti vlasnik ovog modela.
⇑ Ahilova peta u Elantri je senzor koji očitava prisutnost putnika na suvozačkom sjedištu. Senzor je postavljen na cijeloj sjedećoj površini sjedišta, ali je zaštićen samo tankom tkaninom. Ukoliko se na senzor nasloni većom težinom, senzor se može oštetiti, a zasvijetliće i lampica zračnih jastuka na tabli sa instrumentima. Zamjena senzora košta oko 650 KM.
S obzirom na to da je Elantra prilično mlad automobil, te da je većina primjeraka redovno servisirana, u našoj zemlji postoji veliki broj polovnih primjeraka koji se bogato opremljeni mogu kupiti za isti novac kao i nekoliko godina i generacija stariji evropski automobili. Štaviše, benzinci nisu puno jeftiniji od dizelaša. Naravno, nešto skuplji modeli su nakon redizajna koji je bio 2003. godine. Tada je Elantra poprimila nešto atraktivnija svjetla, drugačije odbojnike, a u unutrašnjosti promijenjena je i tabla sa instrumentima.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Također, dizelski motor je djelimično rekonstruisan, pa je i pouzdaniji ali i ekonomičniji od motora prije redizajna. U svakom slučaju, mlađi primjerci nakon redizajna su oni koje bi trebali birati, međutim, i dobro očuvana, te redovno održavana Elantra sa samog početka proizvodnje neće razočarati svojim osobinama.
Hyundai Elantra | 1.6 GL (107 KS) | 2.0 CRDi (113 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.600 | 1.991 | ||
Snaga motora (kw / KS) | 79 / 107 | 83 / 113 | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 143 / 3.000 | 255 / 2.000 | ||
Kočnice (naprijed / nazad) | disk / disk | disk / disk | ||
Međuos. rast. (mm) | 2.610 | |||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 4.495 / 1.720 / 1.420 | |||
Zapr. prtljaž. (l) | 415 / 800 | |||
Maks. brzina (km/h) | 182 | 190 | ||
Ubrz. 0-100 km/h (s) | 11,0 | 11,7 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 7,4 | 6,4 |
Hyundai Elantra |
||||
– Preporučeni servis | ||||
Dijelovi | 1.6 GL (107 KS) | 2.0 CRDi (113 KS) | ||
Zupčasti remen i zatezači | 218 KM | 316 KM | ||
Klinasti remen | 98 KM | 44 KM | ||
Svjećice | 34 KM | – | ||
Grijači | – | 301 KM | ||
Mot. ulje | 50 KM | 82 KM | ||
Uljni filter | 15 KM | 23 KM | ||
Zračni filter | 28 KM | 28 KM | ||
Filter za gorivo | 66 KM | 91 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 120 KM | 120 KM | ||
Ukupno | 629 KM | 1.005 KM | ||
Preporučeni servis nakon kupovine polovnog automobila koji ne posjeduje servisnu knjižicu (cijene dijelova sa ugradnjom). | ||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.6 GL (107 KS) | 2.0 CRDi (113 KS) | ||
Pumpa za vodu | 167 KM | 156 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 41 KM | 27 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 275 KM | 270 KM | ||
Kočni diskovi zadnji (par) | 362 KM | 362 KM | ||
Disk – pločice (zadnje) | 87 KM | 87 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 368 KM | 368 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 368 KM | 368 KM | ||
Krajnice (par) | 54 KM | 54 KM | ||
Lafete | 311 KM | 311 KM | ||
Homokin. zglob (lijevi) | 564 KM | 1.328 KM | ||
Homokin. zglob (desni) | 491 KM | – | ||
Manž. na homokin. zgl. (par) | 190 KM | 190 KM | ||
Manž. do mjenjača (par) | 79 KM | 105 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 233 KM | 233 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 499 KM | 499 KM | ||
Set kvačila | 334 KM | 415 KM | ||
Hladnjak motora | 161 KM | 161 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 872 KM | 872 KM | ||
Far (prednji) | 308 KM | 308 KM | ||
Far (zadnji) | 198 KM | 198 KM | ||
Vanjski retrovizor | 203 KM | 203 KM | ||
Vjetrobr. staklo (prednje) | 599 KM | 599 KM | ||
Vjetrobr. staklo (zadnje) | 322 KM | 322 KM | ||
Bočno staklo (prednje) | 186 KM | 186 KM | ||
Bočno staklo (zadnje) | 135 KM | 135 KM | ||
Izvor informacija: Ovlašteni servis za Hyundai – Billy doo Sarajevo |
feb 07, 2025 0
feb 07, 2025 0
jan 31, 2025 0
jan 27, 2025 0