Osvježeno 23 Septembra, 2023 6:00 PM
nov 29, 2013 Adnan Huseinagić Kia, Polovni 0
Sa bogatim paketima opreme, motorima koji još nisu pokazali značajniji nedostatak, te sa dugotrajnom garancijom, kojom je pokrivena većina polovnih cee’dova, ovaj korejski kompakt postao je jedan od najboljih polovnjaka na tržištu. Ukoliko ste kupac polovnog cee’da, najbitnije je provjeriti servisnu historiju.
Polovni korejski automobili više nisu i ne smiju biti tabu tema. Prešli su davno oni liniju koja označava one automobile koji samo vrijede kao novi.
Danas, polovni korejski automobili mogu biti ravnopravni i sa polovnim evropskim i japanskim automobilima, što pokazuje da je, prije svega, imidž korejskih automobila sazrio gotovo kao i imidž evropskih automobila. Jedan od najboljih primjera nevjerovatnog napretka i podizanja imidža je prva generacije Kije cee’d. Model je predstavljen 2006. godine, proizvodio se do 2012. godine, a danas je postao, možda i neočekivano, itekako zanimljiv polovni automobil.
Redizajn je donio novi izgled prednjeg dijela sa modernom maskom, novim odbojnikom i novim svjetlima. Također, dodatno su unaprijeđeni motori. Naravno, modernija Kija je i skuplja, pa je danas najbolje birati polovne primjerke prije redizajna.
Sedmogodišnja garancija vrijedi za većinu proizvedenih modela. Polovni, sa epitetima novog.
Zanimljivo je to da cee’dovi još nisu postali omiljeni automobili uvoznika polovnih i to prvenstveno zbog toga što modeli na zapadu zadržavaju prilično veliku prodajnu cijenu. Dakle, Evropljani su prepoznali vrijednost ovog automobila koji cijenu među polovnjacima zadržava gotovo kao i najpoznatiji njemački automobili. Na našem tržištu vladaju slična pravila, ali potencijalni kupci polovnog mogu birati između modela koji su kupljeni u Bosni i Hercegovini. Posebno oduševljava činjenica da je na većini polovnih Kija cee’dova još aktivna sedmogodišnja garancija koja je stupila na snagu prilikom kupovine novog modela. Ova sedmogodišnja garancija prenosi se i na nove vlasnike, što praktično znači da će bilo kakav mehanički problem ovlašteni servis Kije riješiti u garantnom roku. Međutim, mehaničkih problema na ovom automobilu gotovo i nema. To pokazuju i rezultati ADAC-ovog istraživanja koji nepogrešivo sugerišu na to da je u Njemačkoj cee’d među najpouzdanijim automobilima.
Servisni savjetnik u ovlaštenom servisu kaže: “Kia cee’d prve generacije praktično nema standardnih problema. Sedmogodišnja garancija i danas vrijedi za većinu proizvedenih modela, što znači da kupci polovnih kupuju automobil koji, praktično, pruža pogodnosti novog automobila. Prilikom kupovine polovnog najvažnije je provjeriti servisnu historiju, te stanje stabilizatora. Stabilizatori prvi stradaju na primjercima koji se češće voze preko neravnih podloga.”
Kia cee’d |
||||
– Preporučeni servis | ||||
Dijelovi | 1.4 16v (109 KS) | 1.6 CRDi (90 KS) | ||
Klinasti remen | 71 KM | 71 KM | ||
Svjećice | 42 KM | – | ||
Grijači | – | 61 KM | ||
Motorno ulje (4 l) | 21 KM | 26 KM | ||
Uljni filter | 16 KM | 27 KM | ||
Zračni filter | 40 KM | 40 KM | ||
Filter za gorivo | 49 KM | 55 KM | ||
Disk-pločice (prednje) | 145 KM | 145 KM | ||
Disk-pločice/obloge (zadnje) | 120 KM | 120 KM | ||
Ukupno | 504 KM | 545 KM | ||
Preporučeni servis nakon kupovine polovnog automobila koji ne posjeduje servisnu knjižicu (cijene dijelova sa ugradnjom). | ||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.4 16v (109 KS) | 1.6 CRDi (90 KS) | ||
Ulje za mjenjač | 55 KM | 55 KM | ||
Ulje za kočnice (1 l) | 31 KM | 31 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 56 KM | 44 KM | ||
Pumpa za vodu | 180 KM | 180 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 293 KM | 293 KM | ||
Kočni diskovi zadnji (par) | 157 KM | 157 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 175 KM | 175 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 85 KM | 85 KM | ||
Kugle | 85 KM | 85 KM | ||
Krajnice | 68 KM | 68 KM | ||
Lafete | 276 KM | 276 KM | ||
Homokin. zglob (lijevi) + poluos. | 650 KM | 650 KM | ||
Manž. na homokin. zglobu (par) | 112 KM | 112 KM | ||
Manžetne do mjenjača | 61 KM | 61 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 152 KM | 152 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 220 KM | 220 KM | ||
Set kvačila | 480 KM | 480 KM | ||
Hladnjak motora | 478 KM | 478 KM | ||
Far (prednji) | 325 KM | 325 KM | ||
Far (zadnji) | 216 KM | 216 KM | ||
Vanjski retrovizor | 347 KM | 347 KM | ||
Vjetrobr. staklo (prednje) | 569 KM | 569 KM | ||
Vjetrobr. staklo (zadnje) | 426 KM | 426 KM | ||
Bočno staklo (prednje) | 180 KM | 180 KM | ||
Bočno staklo (zadnje) | 120 KM | 120 KM | ||
Navedene cijene su iz ovlaštenog servisa |
Na našem tržištu, niska cijena cee’da dovela je do popularizacije ovog automobila, pa je za pet godina prodato 635 primjeraka ovog automobila, a uvjerljivo najprodavanija verzija pokretana je 1,4-litarskim benzinskim motorom sa 109 KS. S obzirom na to da se radi o komapktnom automobilu, ovaj motor sa formom koja se oslanja na 4 ventila po cilindru sasvim solidno nosi karoseriju tešku 1.260 kilograma.
1,4-litarski benzinac i 1,6-litarski dizelski motor su najpopularniji. Oba motora su pouzdana i ekonomična, te jeftina za održavanje. Osnovni servis je najbitnija stavka u održavanju ovih motora.
Iskustva vlasnika jasno govore da je Kia cee’d pouzdan automobil, koji će najbolje karakteristike pokazivati ukoliko se redovno servisira. U servisu su napomenuli da je redovna izmjena ulja izuzetno važna, jer u slučaju preskakanja ove obaveze može doći do istezanja lanca, što će dovesti do otežanog paljenja motora, slabijih performansi, a u ozbiljnijim slučajevima i do većih havarija. Osnovni servis koji uključuje mijenjanje ulja i filtera košta oko 180 KM, a osnovna preporuka je da se izbjegavaju modeli koji nemaju uredno ispunjenu servisnu knjižicu i za koje se ispostavi da nisu adekvatno održavani tokom svog dotadašnjeg eksploatacionog vijeka. S obzirom na to da je većina polovnih cee’dova još u garanciji, većina naknadnih servisnih intervnecija je pokrivena garantnim uslovima.
Redovan servis je najbitniji za zdravlje Kije cee’d. Serviseri napominju da se izbjegavanjem redovnog servisa povećava rizik istezanja lanca na 1,4-litarskom motoru, što dovodi do otežanog paljenja motora, a u težim slučajevima i do havarije. Prilikom izbora polovnog provjerite servisnu historiju.
Štaviše, jedan od problema koji je bio karakterističan za model prije redizajna su željezni nosači rezervoara za gorivo koji prilično brzo korodiraju. Ukoliko se ispostavi da su nosači korodirali izvan praga tolerancije, ovlašteni servis Kije potpuno besplatno mijenja nosače rezervoara. Kia je redizajnirala cee’da tokom 2010. godine. Iako je i onaj prije redizajna sasvim pouzdan, praktičan i prihvatljiv automobil, nova verzija, sa nešto svježijim izgledom prednjeg dijela, svakako je usklađenija sa savremenim automobilima.
Bitno je naglasiti i to da je cee’d u svim verzijama (pa i u osnovnoj), izuzetno bogato opremljen automobil. Čak i modeli koji na tržištu polovnih dostižu cijenu manju od 13.000 KM (aproksimativna vrijednost iz marta 2013. godine) mahom su opremljeni multifunkcionalnim volanom, klima-uređajem, punim električnim paketom i izuzetno naprednom sigurnosnom opremom. Tako je cee’d praktično i danas automobil koji se može sasvim ravnopravno nositi sa novim automobilima.
Kabina je opremljena modernom elektronskom opremom. Volan je multifunkcionalan, a sjedišta ergonomski prilagođena.
Pored modela pokretanih 1,4-litarskim benzincem, na tržištu polovnih relativno često susrećemo se i sa modelom pokretanim 1,6-litarskim dizelskim motorom sa 90 KS. Kao što je slučaj i sa benzincem, osnovna obaveza su redovne posjete servisu, što bitno smanjuje mogućnost za bilo kakvim mehaničkim problemom na ovom automobilu. S obzirom na to da je cee’d postao popularan automobil na našem tržištu, čak i na tržištu polovnih vozila moguće je pronaći modele različitih karoserijskih izvedbi. Najpopularniji su svakako klasični kompakt i trovratni kupe (pro_cee’d), ali dostupna je i karavanska verzija.
Na našem tržištu dostupne su sve tri karoserijske verzije. Najatraktivniji je kupe, dok je najpraktičniji karavan, no najčešći na tržištu je četverovratni kompakt.
U svakom slučaju, gotovo nepostojeći mehanički problemi, te činjenica da je većina polovnih primjeraka na našem tržištu pokrivena garancijom, čine cee’da zasigurno jednim od najpovoljnijih kupovina na tržištu. Prednost je i to što su gotovo svi dostupni prvi put registrovani i kupljeni u Bosni i Hercegovini, tako da je prilično jednostavno provjeriti kompletnu servisnu historiju i prethodno održavanje modela.
Kia cee’d | 1.4 16v (109 KS) | 1.6 CRDi (90 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.396 | 1.582 | ||
Snaga motora (kw/KS) | 80 / 109 | 66 / 90 | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 137 / 5.000 | 235 / 1.750 | ||
Kočnice (naprijed/nazad) | disk / disk | |||
Međuos. rast. (mm) | 2.650 | |||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 4.235 / 1.790 / 1.480 | |||
Zapr. prtljažnika (l) | 340/1.300 | |||
Maks. brzina (km/h) | 187 | 172 | ||
Ubrzanje 0-100 km/h (s) | 11,6 | 13,8 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 5,7 | 4,5 |
Pozitivno
Mali broj problema, sedmogodišnja garancija koja još vrijedi, te bogata serijska oprema, najveće su prednosti Kije cee’d. Štaviše, ni cijena nije prevelika.
Negativno
Iako su na tržišu polovnih dostupne sve verzije ovog automobila, vlasnici se teško odlučuju na prodaju, pa je broj polovnih primjeraka ipak ograničen.
sep 23, 2023 0
sep 18, 2023 0
sep 16, 2023 0
sep 12, 2023 0