Osvježeno 17 Januara, 2025 1:00 PM
dec 02, 2012 Adnan Huseinagić Kia, Polovni 9
Sorento je jedna od najpouzdanijih starih Kija na našem tržištu. Problemi se javljaju jedino na zapuštenim modelima, pa serviseri preporučuju provjeru servisne historije.
Ni jednu Kiju sa početka ovog desetljeća ne možemo smatrati dovoljno popularnom da preuzme nezahvalnu ulogu poželjnog polovnog automobila. Naravno, ni jednu osim Sorenta, koji je, kada je došao 2002. godine, nazvan korejskim ML-om. Nije bez razloga dobio takvo ime. Izgledao je nevjerovatno slično njemačkom luksuznom SUV-u, ali kupci su ga dobijali znatno jeftinije. Čak i sada možemo reći da je upravo ovaj automobil jedan od prvih koji je Kijin imidž proizvođača jeftinih i neuglednih autombila počeo mijenjati. I danas se ovi automobili nazivaju malim ML-om, a sudeći prema onome što vidimo na ulicama, lako je zaključiti da je veliki broj polovnih Sorenta, zapravo u boljem i uglednijem stanju od prve generacije Mercedesovog ML-a.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Naravno, ovaj automobil nije bio namijenjen samo evropskom tržištu. Zapravo, Evropa je bila njegovo “be” tržište, dok je ipak najbolje prolazio u Americi. Za Evropu su bili dostupni modeli pokretani velikim 3,5-litarskim V6 benzincem, 2,4-litarskim benzincem, ali i 2,5-litarskim motorom CRDi. Naravno, naše tržište je progutalo najviše dizelskih modela, ali na cestama možete često vidjeti i modele namijenjene američkom tržištu pokretane velikim motorom V6.
Pored kozmetičkih izmjena, Sorento je redizajnom dobio i snažniji 2,5-litarski dizelski motor. Modeli nakon redizajna su nešto skuplji u odnosu na modele prije redizajna.
Serviseri savjetuju: “Uz redovno održavanje, Sorento postaje izuzetno pouzdan automobil, čiji je eksploatacioni vijek vrlo dug. Kupci polovnih primjeraka trebaju obratiti pažnju na servisnu historiju ovog modela, te na stanje krstova kardana, reduktora i diferencijala. Na nepravilno održavanim modelima prva oštećenja se pojavljuju upravo na tim elementima.”
Kia Sorento | |||
– Preporučeni servis | |||
Dijelovi | 2.5 CRDi (140 KS) | ||
Mikroremen | 77 KM | ||
Grijači | 220 KM | ||
Mot. ulje (5,5 l) | 180 KM | ||
Uljni filter | 25 KM | ||
Zračni filter | 34 KM | ||
Filter za gorivo | 43 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 93 KM | ||
Disk – pločice / obloge (zadnje) | 57 KM | ||
Ukupno | 729 KM | ||
Preporučeni servis nakon kupovine polovnog automobila koji ne posjeduje servisnu knjižicu (cijene dijelova sa ugradnjom). | |||
– Troškovi održavanja | |||
Dijelovi | 2.5 CRDi (140 KS) | ||
Ulje za kočnice (1 l) | 31 KM | ||
Pumpa za vodu | 180 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 240 KM | ||
Kočni diskovi zadnji (par) | 260 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 360 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 320 KM | ||
Krajnice | 106 KM | ||
Lafete | 321 KM | ||
Homokin. zglob (lijevi) | 635 KM | ||
Homokin. zglob (desni) | 635 KM | ||
Manž. na homokin. zglobu (par) | 121 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 33 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 158 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 173 KM | ||
Set kvačila | 630 KM | ||
Hladnjak motora | 509 KM | ||
Far (prednji) | 456 KM | ||
Far (zadnji) | 346 KM | ||
Vanjski retrovizor | 380 KM | ||
Vjetrobr. staklo (prednje) | 580 KM | ||
Vjetrobr. staklo (zadnje) | 514 KM | ||
Bočno staklo (prednje) | 177 KM | ||
Bočno staklo (zadnje) | 123 KM | ||
Navedene cijene su iz ovlaštenog servisa |
Prva generacija Kije Sorento udaljena je od većine tadašnjih SUV-ova zahvaljujući specifičnoj konstrukciji karakterističnoj za sposobne terence. Naime, ovaj automobil naslonjen je na potpuno nezavisnu šasiju, što je osnovna karakteristika uspješnih terenaca, također, snaga se na četiri točka prenosi robustnim sistemom pogona na četiri točka, dok su i svi ostali elementi prilagođeni korištenju u terenskim uslovima. Upravo zbog toga je i kabina konstruisana prilično opskurno i jednostavno, ali itekako funkcionalno i pouzdano. Dakle, u polovnom Sorentu rijetko se mogu primijetiti slomljene ručice, slomljeni ventilacioni otvori, dotrajale obloge na vratima ili veći tragovi eksploatacije čak i na elementima sa kojim svakodnevno vozač ima dodir.
Podmazivanje i pravovremena zamjena ulja, recept su za dugovječnost pogonskog sklopa na Sorentu. Posebno upozoravamo na ravnomjerno mijenjanje ulja u reduktoru i podmazivanje krstova kardana. Zamjena tih elemenata nije jeftina. Jedan krst kardana košta oko 160 KM, a na Sorentu su ih ukupno četiri.
Ventil EGR je osjetljiv na zaprljano gorivo. Srećom, serviseri uspijevaju očistiti ventil EGR na kojem se nakupila čađ. Čišćenje se naplaćuje osamdesetak KM, što je višestruko jeftinije od zamjene ventila.
Pored toga, serviseri su doskočili i skupoj zamjeni ventila EGR u slučaju zaprljanja. Iako je u Sorentu izvrstan četverocilindarski motor, zabilježeni su slučajevi zaprljanja ventila EGR. Intervencija čišćenja košta oko 80 KM.
Redovne posjete servisu bitne su i zbog pravilnog funkcionisanja pogonskog sklopa.
Ispod automobila najosjetljiviji su krstovi kardana. Neredovnim podmazivanjem, krstovi kardana počinju se trošiti što na kraju zahtijeva promjenu. Investicija nije mala. Promjena jednog krsta kardana košta oko 160 KM, a s obzirom na to da Sorento ima pogon na četiri točka (što podrazumijeva i kardan koji proslijeđuje snagu na prednje točkove), na kardanima se nalaze ukupno četiri krsta.
Oštećenje diferencijala je moguće ukoliko su prednje i zadnje gume različitih dimenzija. I neravnomjerno istrošene gume izazivaju oštećenje.
To nije jedini problem koji se može ispoljiti na sistemu pogona. Sorentov osnovni pogon je na zadnjim točkovima, ali ukoliko se pojavi razlog za uključivanje pogona na prednje točkove (proklizavanje zadnjih točkova), sistem automatski prosljeđuje snagu i na prednje točkove.
Također, moguće je izabrati i način rada koji omogućava stalni pogon na četiri točka. Ovaj sistem pogona na četiri točka sasvim je efikasan, ali je i prilično osjetljiv ukoliko su gume na prednjim točkovima različitih dimenzija u odnosu na gume na zadnjim točkovima.
Zapravo, ukoliko su gume različitih dimenzija, zbog različite brzine okretanja točkova, sistem prepoznaje proklizavanje u svakom trenutku, te često aktivira pogon na četiri točka, što dovodi do preopterećenja cijelog sistema. Sistem je tako osjetljiv da se sredinom eksploatacionog vijeka guma preporučuje prebacivanje guma sa zadnjih točkova na prednje točkove, čime se izjednačava brzina trošenja guma.
Serviseri su složni u tome da je Sorento itekako pouzdan automobil. Nema zabilježenih standardnih problema, a kupac jedino treba obratiti pažnju na servisnu historiju.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Sorento je vjerovatno najpouzdaniji i najisplativiji Kijin polovni automobil. Za relativno nisku cijenu dobija se bogato opremljen terenac sa prilično ekonomičnim 2,5-litarski dizelskim motorom i sa izgledom koji još uvijek nije zastario. Štaviše, mali broj problema koji su karakteristični za ovaj automobil, te izvrsan ovjes, uz povoljno održavanje, čine Sorenta isplativijom i razumnijom kupovinom od kupovine određenih polovnih malih automobila.
Nepravilno održavan Sorento može biti jedan od najnepouzdanijih automobila. Kupac treba posebno provjeriti servisnu historiju i utvrditi da li su svi elementi pravovremeno mijenjani. Recimo, neredovna zamjena filtera goriva može izazvati oštećenja brizgaljki. Reparacija brizgaljki košta oko 600 KM, dok jedan nova brizgaljka košta nešto više od 1.000 KM.
U našu zemlju uvezen je relativno veliki broj modela namijenjenih američkom tržištu. Većina takvih modela pokretana je 3,5-litarskim motorom V6, a osnovni problem koji je karakterističan za taj automobil odnosi se na rezervoar. Naime, zabilježeni su slučajevi raspadanja uređaja koji skuplja isparenja iz goriva u rezervoaru. Dijelovi uređaja u tom slučaju nakupe se ispred sita pumpe koja povlači gorivo iz rezervoara, što onemogućuje adekvatno snabdijevanje motora gorivom. Problem je u Americi rješavan potpunom zamjenom rezervoara.
Kia Sorento | 2.5 CRDi (140 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 2.497 | ||
Snaga motora (kw/KS) | 103 / 140 | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 314 / 2.000 | ||
Kočnice (naprijed / nazad) | disk / disk | ||
Međuos. rast. (mm) | 2.710 | ||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 4.565 / 1.865 / 1.730 | ||
Zapr. prtljaž. (l) | 420 / 1.260 | ||
Maks. brzina (km/h) | 170 | ||
Ubrz. 0-100 km/h (s) | 14,6 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 8,5 |
Pozitivno
Relativno prihvatljiva cijena, pogon na četiri točka i odličan motor, osnovne su prednosti Sorenta. Štaviše, niske cijene održavanje napravile su ga poželjim polovnjakom.
Negativno
Najskuplje probleme mogu izazvati gume različitih dimenzija između prednje i zadnje osovine. U tom slučaju diferencijal trpi najveće napore.
jan 06, 2025 0
dec 24, 2024 0
dec 09, 2024 0
dec 09, 2024 0
Gdje se nalazite, da li ste negdje u TZ?
Nismo mi u Tuzli. Sjedište redakcije je u Sarajevu. Vama vjerovatno treba servis Kije u Tuzli.
Poštovani,
čitajući članak o Sorentu stvaro sam ugodno iznenađen,jer smatram da se neradi o suhoparnom nabrajanju tehničkih podataka i prepisivanju poznatih činjenica, nego je napisan stručno i objektivno. S puno korisnih podataka i informacija koje mogu biti od velike pomoći korisnicima rečenog vozila.
Zanima me gdje se nalazi KIA servis koji navodite u članku i dali i u ostalim rade reparacije brizgaljki i čišćenje EGR ventila.
Poštovani,
čitajući članak o Sorentu stvaro sam ugodno iznenađen,jer smatram da se neradi o suhoparnom nabrajanju tehničkih podataka i prepisivanju poznatih činjenica, nego je napisan stručno i objektivno. S puno korisnih podataka i informacija koje mogu biti od velike pomoći korisnicima rečenog vozila.
Zanima me gdje se nalazi KIA servis koji navodite u članku i dali i u ostalim rade reparacije brizgaljki i čišćenje EGR ventila
Poštovani kupio sam Kia Sorento 2006 god sa automatskim mjenjacem .
*svi mi kazu da se motori pokvare i da se to manifestuje tako što motor izgubi snagu- vuču. Da li se može preduprediti tako veliki kvar kao što je to kvar motora. Da li ima simptoma koji mogu da ukažu na te probleme.
*Majstor mi je rekao da motor na vozilu nema uljnu pumpu i da za kvar na pumpi možemo saznati tek kada vozilo izgubi snagu odnosno potpuno “izgori”.
*iskustvo nekih vozača Sorenta govori da nakon 200.000 km. Motor jednostavno prestane sa radom…
zdravao ja sam iz makedonije isto imam kia sorento 2.5 crdi moje je pitanje koliko ovo vozilo trosi u gradu a koliko na otvorenom pozz
Prosjek 12,70 sa automatskim mjenjacem.
IMAM PROBLEM SA VUCOM NA KIA SORENTO KADA NAMOTAM PUNI DESNI ILI LJEVI NESTOMI KO SPERUJE TOCKOVE MALO GA KO ZAKOCI PA KROZ NEKOLIKO PUSTI STABI MOGLO BITI KAO KVAR HVALA
poz kafi mi ulju iz mjenaca automatik koliko to kosta i sta je kvar