Osvježeno 13 Januara, 2025 8:30 AM
maj 07, 2012 Adnan Huseinagić Mazda, Polovni 0
Mazda 6 je jedan od rijetkih japanskih automobila koji se ušunjao među najpouzdanije u Evropi. Savremena konstrukcija, izdržljivi materijali, kao i visok nivo završne obrade, ovu Mazdu su napravili jednim od najboljih polovnih automobila. Uz izdržljive i snažne benzinske motore, nesebično opremljeni modeli nameću se kao izvrsna alternativa evropskim automobilima iz srednje klase. Štaviše, u većini segmenata 6-ica nadmašuje svoje konkurente, iako joj je cijena na nivou polovnih kompakta.
Tema realizovana sa ovlaštenim servisom za Mazdu
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Devedesetih godina proteklog stoljeća Mazda se i nije pretjerano puno eksponirala u Evropi. Naravno, imali su veliki broj modela, međutim, zbog prilično neuglednog izgleda, te nedovoljno dobrih karakteristika u odnosu na ostale evropske konkurente, ni 323, a ni 626 nisu našli veliki broj svojih poklonika. Međutim, već početkom novog milenijuma, Mazda je bila u poodmaklom stadiju razvoja potpuno novog modela, koji bi trebao donijeti drugačiji i vedriji izgled poznatog proizvođača sa dalekog istoka. 2002. godine predstavljena je Mazda 6. Predstavljala je svojevrsnu revoluciju. Fluidne linije, izuzetno atraktivan prednji dio, kao i naglašen sportski karakter bio je sasvim dovoljan razlog da se čak i evropski starosjedioci zabrinu zbog nove istočne pridošlice. Štaviše, brojne nagrade stizale su sa svih strana, a onda se “6”, morao dokazati i na cesti, u stvarnom životu.
⇑ Mazda 6 je 2005. godine pretrpjela manji redizajn. Uz minorno zatezanje bora i obogaćivanje svih paketa opreme, Mazda 6 je u nekim verzijama dolazila i sa šesterostepenim mjenjačem.
Već od samog početka, Mazda je sa ovim modelom bilježila rekordnu prodaju. Prilično snažni motori, kao i zanimljiv izgled upotpunjeni su bogatom serijskom opremom, koja je nadmašila čak i opremu koja se dobija u takozvanim evropskim premijumima. Stoga je i ime Mazda sve više odzvanjalo u salonima, ali začudo, gotovo da se nije ni spominjalo u brojnim centrima za tehničku podršku automobilima u kvaru.
Naime, krovna njemačka automobilistička organizacija ADAC, Mazdu 6 uvrstila je među najpouzdanije automobile. Mazda 6 je u nekim segmentima bila pouzdanija čak i od njemačkih vladara srednje klase, što je do tada bilo gotovo nezamislivo.
Međutim, dok je Mazda na svjetskom tržištu nemilice prodavala novi model, na našem tržištu i nije bilježila nešto zapaženiji uspjeh. Od 2002. do 2008. godine prodato je 219 primjeraka ovog automobila, što znači da bh. kupci i nisu prepoznali kvalitet ovog vozila. U svakom slučaju, trenutno se na cestama Bosne i Hercegovine nalazi prilično veliki broj polovnih Mazdi 6, od koji je barem trećina uvezena iz Zapadne Evrope.
⇑ Dvolitarski dizelaš i 1,8-litarski benzinac bili su najčešći izbor bh. kupaca. Oba motora karakteriše visok stepen izdržljivosti i pouzdanosti, te relativno niska potrošnja. Na našem tržištu lakše je naći polovne modele pokretane dizelskim motorom.
Kao što se može i pretpostaviti, više od polovice bh. modela pokretano je dizelskim motorima, pa je relativno teško naći polovni model pokretan benzincem. U svakom slučaju, za Mazdu 6 bila su ponuđena dva dizelska motora. Oba su bila dvolitarska, s tim da je jedan razvijao 120 KS, a drugi 136 KS. Ljubitelji benzinaca imali su veći izbor. 1,8-litarski benzinac bio je ulaznica, mogao se kupiti i model sa dvolitarskim ili 2,3-litarskim benzincem, dok je vrh ponude predstavljala MPS verzija sa 2,3-litarskim turbobenzincem.
Začudo, ali ovlašteni servis nije primijetio nikakve standardne probleme sa motorima. Možda i jedini nedostatak bio je izražen na prvim modelima, na kojima je zbog serijske greške bio napuknut poklopac otvora za dosipanje ulja u motor. Poklopac je propuštao ulje, pa se u najgorim slučajevima moglo desiti da iscuri i do litar ulja iz motora. To se jednostavno rješavalo postavljanjem novog poklopca, što je investiciju saniranja problema svelo na minimum. Pored toga, prilično veliki broj vlasnika žalio se na poruku na tabli sa instrumentima – “check engine”, i to nakon veoma malog broja pređenih kilometara. Naime, u većini slučajeva uključena lampica “check engine”, sugerisala je na problem koji se odnosio na senzor za pritisak ulja. I to je sve, jer nikakvi drugi mehanički ili elektronski problemi nisu zabilježeni.
⇑ “Check engine” u većini slučajeva sugeriše na problem koji se odnosi na senzor pritiska ulja. Zamjena senzora u ovlaštenom servisu iznosi 60 KM.
⇑ Bez standardnih problema i sa veoma izdržljivim motorima i ovjesom, Mazda 6 se nameće kao jedan od najboljih polovnih automobila.
Ovo je možda i jedini automobil na kojem nije evidentiran ni jedan ozbiljniji standardni problem. Svakako, bilo je nekoliko opoziva, ali je Mazda svaki problem adekvatno sanirala, i to na svim opozvanim modelima. Međutim, ni 6-ica nije baš bez nedostataka, i to onih koji za tili čas mogu raspaliti nervni sistem i najmirnijeg vozača. Recimo, ukoliko parkirate automobil na nekoj nizbrdici (nosom prema dole), te slučajno počne padati kiša, moguće je da zbog loše izolovanosti voda dospije čak u prtljažnik. Problem se riješava promjenom gumene izolacije postavljene na rubove poklopca prtljažnika.
⇑ S obzirom na to da je Mazda veliku pažnju posvetila “vezanju” točkova za šasiju, elementi kao što su kugle, krajnice i lafete, puno su izdržljiviji nego kod drugih automobila. Štaviše, ovjes izdržava i surove uslove bh. puteva.
Nažalost, to nije sve. U jeftinijim, manje opremljenim verzijama, sa nešto osjetljivijim materijalima, teško je sakriti znakove korištenja, čak i ako je automobil prešao mali broj kilometara. Prije svega, znakovi korištenja počinju se pojavljivati na bočnim osloncima na sjedištima, te na ručicama na vratima, pa čak i na tasterima. Međutim, to se dešava samo kod jeftinijih primjeraka, a s obzirom na to da je prva Mazda 6 sada stigla među polovne, logično je da će se tražiti opremljenije verzije sa kvalitetnijim materijalima u unutrašnjosti.
Što se tiče opremljenosti, svi modeli su serijski dolazili sa klima-uređajem, električnim podizačima stakala i CD plejerom.
⇑ Na starijim i siromašnije opremljenim primjercima tragovi korištenja najprije se pojave na bočnim osloncima sjedišta, na ručicama na vratima, pa čak i na tasterima. U opremljenijim verzijama ti elementi su zaštićeniji.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Iako je ova Mazda okarakterisana kao jedan od najpouzdanijih automobila na svijetu, njena tržišna vrijednost je ipak ispod prosjeka. Od prve Mazde 6 skuplji su i polovni kompaktni njemački automobili, pa čak je i održavanje tih automobila na istom nivou kao što je održavanje i 6-ice.
Iako je Mazda 6 nadprosječno pouzdana i kvalitetna, Japanci su je sedam puta opozivali.
– Prvi opoziv registrovan je u februaru 2003. godine, pod oznakom R2003/018, a opozvane su ukupno 2.173 Mazde 6. Na opozvanim Mazdama problem je bio izražen sa kompresorom klima-uređaja koji je u određenim trenucima ispuštao neobičan zvuk. Da stvar bude ozbiljnija, senzori koji prate rad motora, taj zvuk su registrovali kao pad pritiska u motoru, te su prekidali dotok goriva u motor i zaustavljali njegov rad. Problem je riješen postavljanjem kratkog provodnika koji je anulirao neobični zvuk kompresora klima-uređaja.
– Drugi opoziv registrovan je u avgustu 2003. godine, pod oznakom R2003/098. Opozvano je ukupno 16.332 primjerka Mazde 6. Problem je izražen sa senzorom koji prati nivo kočne tečnosti u kočnom sistemu. Naime, prilikom povećanja pritiska u kočnom sistemu, dio koji pluta po rezervoaru kočne tečnosti odvajao se od senzora, što je onemogućavalo uključivanje lampice za upozorenje o padu nivoa kočne tečnosti. Mazda je riješila problem zamjenom senzora, a opozvani su automobili sa brojevima šasije od JMZGG******100113 do JMZGG******184907 i od JMZGY******100039 do JMZGY******134865.
– U decembru 2003. godine opozvano je ukupno 28.339 primjeraka modela MPV, MX-5 i Mazde 6. Sijalično grlo prednjih svjetala za maglu ispadalo je iz kućišta, a Mazda je riješila problem kvalitetnijim učvršćivanjem sijaličnog grla. Opozvani su primjerci sa brojevima šasije od JMZNB18****100017 do JMZNB18****314982, od JMZGG******100113 do JMZGG******169924, od JMZGY******100039 do JMZGY******127717 i od JMZLW******200019 do JMZLW******209838. Opoziv je registrovan pod oznakom R2003/099.
– U drugoj polovini 2004. godine opozvano je 18.279 Mazdi 6. Opoziv je registrovan kodnim brojem R2004/111. Opoziv se odnosio na moguće curenje goriva iz rezervoara. Naime, izduvna cijev nije bila dovoljno udaljena od rezervoara, što je dovodilo do spaljivanja izolatora rezervoara. Štaviše, u nekim slučajevima na rezervoaru su se pojavljivale pukotine, kroz koje je curilo gorivo. Problem je u potpunosti riješen postavljanjem posebne izolacije između izduvne cijevi i rezervoara. Opozvani su automobili sa brojevima šasije od JMZGG******100113 do JMZGG******235424 i od JMZGY******100039 do JMZGY******168753.
– U novembru 2004. godine opozvano je 1.517 Mazdi 6, a opoziv je registrovan pod kodnom oznakom R2004/110. Problem je bio izražen sa poklopcem otvora za dosipanje ulja u motor. Poklopac se nije mogao adekvatno pričvrstiti za otvor, što je dovodilo do velike potrošnje ulja. Problem je riješen postavljanjem novog, modifikovanog poklopca, a opozvani su modeli sa brojevima šasije od JMZGG****01206775 do JMZGG****01220078, od JMZGY****01146625 do JMZGY****01158279, od JMZLW****00300009 do JMZLW****00301269 i od JMZLW****40212375 do JMZLW****40301385.
– Šesti opoziv registrovan je polovinom 2006. godine, a opozvano je ukupno 2.005 primjeraka Mazde 6. Na modelima sa dvolitarskim dizelskim motorom vijci nosača senzora bragaste osovine nisu bili dovoljno snažno stegnuti, što je moglo dovesti do pomijeranja senzora bregaste osovine. Ukoliko bi se senzor potpuno odvojio od predviđenog mjesta, motor bi se ugasio, te ga ne bi bilo moguće ponovo upaliti. Ovlašteni servisi su riješili problem adekvatnim pričvršćivanjem vijaka. Opozvani su modeli sa brojevima šasije od JMZGY******412057 do JMZGY******421015, od JMZCR******122851 do JMZCR******133844 i od JMZGG******627347 do JMZGG******645001. Opoziv je registrovan pod brojem R2006/098.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
– Krajem 2007. godine na 2.265 primjeraka Mazde Premacy i Mazde 6 registrovan je problem sa softverskom jedinicom koja upravlja zračnim jastucima. Naime, u određenim slučajevima može se desiti da se zračni jastuci bez razloga aktiviraju. Na opozvanim primjercima zamijenjen je procesor koji je zadužen za upravljanje zračnim jastucima. Opozvani su primjerci sa brojevima šasije od JMZCP19**01169960 do JMZCP19**01316419, od JMZGG1***31107869 do JMZGG1***31118272, od JMZGY19R231100112 do JMZGY19R231101059, od JMZGY19R201100116 do JMZGY19F201100118, od JMZGG1***01106593 do JMZGG1***01118326 i od JMZCP19**21300011 do JMZCP19**21316449. Opoziv je registrovan pod brojem R2007/032.
Mazda 6 | 1.8i (118 KS) | 2.0 DTI (136 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.798 | 1.998 | ||
Snaga motora (kw/KS) | 87 / 118 | 100 / 136 | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 165 / 4.300 | 310 / 2.000 | ||
Kočnice (naprijed / nazad) | disk / disk | |||
Međuos. rast. (mm) | 2.675 | |||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 4.680 / 1.780 / 1.440 | |||
Zapr. prtljaž. (l) | 500 | |||
Maks. brzina (km/h) | 197 | 200 | ||
Ubrz. 0-100 km/h (s) | 10,7 | 10,6 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 7,8 | 6,5 |
Mazda 6 |
||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.8i (118 KS) | 2.0 DTI (136 KS) | ||
Zupčasti remen i zatezači | – | 1.250 KM | ||
Klinasti remen | 110 KM | 110 KM | ||
Svjećice (komplet) | 210 KM | – | ||
Grijači (komplet) | – | 240 KM | ||
Motorno ulje | 105 KM | 105 KM | ||
Uljni filter | 35 KM | 40 KM | ||
Zračni filter | 70 KM | 70 KM | ||
Filter za gorivo | – | 127 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 70 KM | 90 KM | ||
Pumpa za vodu | 301 KM | 320 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 240 KM | 240 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 230 KM | 230 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 210 KM | 210 KM | ||
Krajnice (par) | 150 KM | 150 KM | ||
Lafete | 360 KM | 360 KM | ||
Homokin. zglob (lijevi) | 780 KM | 780 KM | ||
Homokin. zglob (desni) | 790 KM | 790 KM | ||
Manž. na homokin. zglobu (par) | 220 KM | 220 KM | ||
Manžetne do mjenjača (par) | 263 KM | 263 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 210 KM | 210 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 650 KM | 650 KM | ||
Set kvačila | 850 KM | 980 KM | ||
Hladnjak motora | 930 KM | 930 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 770 KM | 770 KM | ||
Far (prednji) | 550 KM | 550 KM | ||
Far (zadnji) | 420 KM | 420 KM | ||
Izvor informacija: Ovlašteni servis za Mazdu |
jan 10, 2025 0
jan 07, 2025 0
jan 06, 2025 0
dec 24, 2024 0