Osvježeno 6 Decembra, 2023 2:38 AM
feb 07, 2013 Adnan Huseinagić Opel, Polovni 2
Astra druge generacije je među najpouzdanijim automobilima starijim od deset godina. Na cestama ih ima veoma mnogo. Štaviše, čuva mjesto među najjeftinijim i najopremljenijim, a prodaja ne jenjava.
Gotovo je nemoguće osigurati se prilikom kupovine polovnog automobila starijeg od deset godina. Ovdje prije svega mislimo na sigurnost novčanica u novčaniku, jer takvi automobili već su napustili svoje najbolje godine, većinom su prešli dosta više od 200.000 kilometara, ali svojim izgledom, opremom i imidžom ne zaostaju puno za novijim generacijama. Upravo zbog toga što su takvi automobili cjenovno neodoljivi, njihova prodaja na našem tržištu prosto cvjeta. No, nakon kupovine polovnog automobila starijeg od deset godina morate biti spremni na veći “šoping” nego u slučaju kupovine dvostruko mlađeg automobila. Ovaj put, kategorija polovnih vozila u našem online magazinu pratiće Opela Astru druge generacije, popularnu Astru “ge”. Proizvodila se od 1998. godine do 2004. godine, tako da je čak i najmlađi primjerak (kojeg je gotovo nemoguće naći na tržištu polovnih) star 9 godina. Izgled ovog automobila još uvijek nije previše zastario, pa se na cesti praktično i ne primjete godine koje je Astra do sada napunila.
Obično ćete naići na modele sa “matiranim” staklom prednjih svjetala. Češći slučaj je na modelima koji su zime provodili na cestama koje su održavane sa pozamašnim količinama soli. Problem se jednostavni rješava poliranjem.Ipak, kupci polovnih primjeraka zasigurno će se susretati sa primjercima na kojima su godine ostavile traga. Trag godina se prije svega može primijetiti na prednjim farovima, koji su na većini modela poprimili mliječnu matiranu bijelu boju, koja značajno smanjuje intenzitet svijetala iz farova. Srećom, ovakav problem jednostavno se rješava poliranjem pokrovne plastike, pa za pola sata poliranja svetla opet mogu dobiti nekadašnji sjaj. Tako se jednostavno “podmlađuje” prednji dio, a što je puno važnije i svjetla počinju svjetliti punim intenzitetom. Kao i većina drugih njemačkih automobila ove generacije, i Astra G je tokom svog vijeka među novim automobilima redizajnirana. Redizajnirane modele najjednostavnije je primijetiti po dodatnim spojlerima na prednjem i zadnjem odbojniku, ali i po zatamnjenim prednjim i zadnjim farovima. Istina, veliki broj vlasnika modela proizvedenih prije redizajniranja u 2002. godini napravili su iste modifikacije i na svojim automobilima.
Nikada ne preskačite redovitu promjenu ulja i filtera. To spada u takozvani osnovni servis. Na kraju se može ispostaviti da je to zapravo najjeftinija investicija za dugotrajnost automobila. Tako na primjer osnovni servis za model sa 1.4-litarskim benzincem košta samo 120 KM.
Iako je nezahvalno spominjati standardne probleme na automobilima starijim od deset godina, ipak smo saznali da je najčešći problem kod redovno održavanih Astri ispoljen na hladnjaku klima-uređaja. Praktično, ukoliko klima-uređaj ne funkcionira pravilno, kupac treba prvo provjeriti hladnjak klima-uređaja. Ukoliko se ispostavi da problem pravi hladnjak, novi hladnjak u dobro opremljenom servisu možete zamijeniti za oko 250 KM.
Također, iskustva vlasnika Astre pogonjene dizelskim motorima, nepogrešivo govore da su modeli sa 1,7-litarskim i dvolitarskim DTi motorima često imali problem sa pumpom visokog pritiska (Bosch pumpom). Zamjena cijele pumpe visokog pritiska prilično je skupa, no, značajno manje novca je moguće potrošiti u slučaju reparacije pumpe.
U Bosni i Hercegovini postoje servisi osposobljeni za reparaciju pumpe visokog pritiska, a reparacija, u najboljem slučaju, košta 1.000 KM.
Automobili stariji od 10 godina poput ove Astre iziskuju češće održavanje nego novi automobili. Nakon 10 godina praktično je za zamjenu sve što smo izdvojili. U iskazane cijene uračunata je ugradnja.
Bez obzira na to što su gotovo sve Astre druge generacije starije od deset godina, njihov eksploatacioni vijek još nije završio. Zahvaljujući adekvatnoj zaštiti lima prilikom proizvodnje, čak se i danas mogu pronaći modeli koji izgledaju praktično kao “ispod čekića”. Kao što smo i u septembru 2005. godine u rubrici polovni napomenuli da je Astra G otporna kao vojnička čizma, i danas možemo potvrditi istu konstataciju. Ispostavlja se da je ovaj automobil, posebno sa 1,6-litarskim benzinskim motorom sa 101 KS itekako pouzdan i dugovječan. Kupovini ove Astra ide u prilog i bogata oprema u većini modela, pa je teško pronaći model koji ne posjeduje električne podizače, klima-uređaj, zračne jastuke i ostalu savremenu opremu. No, i pored odlične opremljenosti, Astra G je ostala značajno povoljnija od osnovnih njemačkih konkurenata, pa kupci mogu birati između modela sa rasponom cijena od 4.500 KM do 10.000 KM.
Akumulator, svjećice kod benzinaca i grijači kod dizela, najčešći su dijelovi koje morate promijeniti čim postanete vlasnikom polovne Astre. Akumulator možete promijeniti za oko 120 KM, svijećice za oko 75 KM, a grijače za oko 100 KM.
Kod ovakvih automobila moramo napomenuti da je za sigurnost najvažnije redovito održavanje. Kupci ovakvih automobila sigurno nisu kupci sa predubokim džepom, pa održavanje uglavnom povjeravaju privatnim majstorima. No, sugestija za održavanje mora ići u pravcu održavanja u kako-tako opremljenom servisu, a takvih je u BiH sve više.
Opel Astra G | 1.4 16v | 1.6 16v | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.389 | 1.598 | ||
Snaga motora (kw/KS) | 60 / 90 | 74 / 101 | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 125 / 4.000 | 150 / 3.200 | ||
Međuos. rast. (mm) | 2.605 | |||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 4.110 / 1.710 / 1.420 | |||
. | ||||
Opel Astra G | 1.7 DTi | 2.0 DTi | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.686 | 1.995 | ||
Snaga motora (kw/KS) | 55 / 75 | 74 / 101 | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 165 / 1.800 | 205 / 1.650 | ||
Međuos. rast. (mm) | 2.605 | |||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 4.110 / 1.710 / 1.420 |
Kupovinom polovnog automobila često kupujete i četiri potpuno istrošene gume. S obzirom na to da su gume najodgovornije za sigurnost, u ovoj tabeli donosimo cijene novih zimskih i ljetnih guma iz dva cjenovna ranga. Dimenzije gume određene su prema tvorničkim specifikacijama.
Opel Astra G 1.4 16v (90 KS) i 1.7 DTi (75 KS) | ||||||
Dimenzije | 175/70 R14 | |||||
Zimske gume | Ljetne gume | |||||
Debica Frigo | 83 KM | Debica Pasio 2 | 77 KM | |||
Goodyear UG7 | 137 KM | Goodyear Duragrip | 118 KM | |||
. | ||||||
Opel Astra G 2.0 DTi (101 KS) | ||||||
Dimenzije | 185/65 R15 | |||||
Zimske gume | Ljetne gume | |||||
Debica Frigo | 95 KM | Debica Pasio | 85 KM | |||
Goodyear UG8 | 134 KM | Goodyear EfficientGrip | 147 KM | |||
. | ||||||
Opel Astra G 1.6 16v (101 KS) | ||||||
Dimenzije | 185/65 R15 | |||||
Zimske gume | Ljetne gume | |||||
Debica Frigo | 73 KM | Sava Perfecta | 73 KM | |||
Goodyear UG8 | 95 KM | Goodyear EfficientGrip | 99 KM |
Pozitivno
Bogata oprema i pouzdani benzinski motori najbolje su osobine Astre druge generacije. Štaviše, cijene polovnih su prihvatljivije od konkurentnih automobila.
Negativno
Određeni problemi na dizelskim motorima i standardni problem sa hladnjakom klima-uređaja najveći su problemi Astre druge generacije.
dec 02, 2023 0
nov 27, 2023 0
nov 26, 2023 0
nov 25, 2023 0
Imam problem.medjutim nemam uslove za novu Astru pa vozim staru Astra F 97.god.lamela mi je proklizavala od 2500 obrtaja.nisam imo pare za komplet set uzeo sam samo lamelu.i sam zamjenijo.medjutim nakon zamjene sjeo sam u auto upalio ubacijo u brzinu a auto stoji ne ide.bedale su bile ravne kao i prije.ja sam na sajli dotego i auto sad šalta i ide dobro vuče lamela ne klizi sve je ok.ali bedala mi stoji dosta viša od ostale dvi. Pa mi nezgodno voziti.molim vas da mi pojasniti Unapred hvala
Imam problem sa astrom g 1,7 kad je upalim radi nekoliko sekundi i onda sana sebi poveca obrtaje i gas a kadcse zagrije na radnu temperaturu pocinju se palit lampica od abs i iskljuci se servo a kad je ugasim vise nece da upali koda je akumulator ispraznjen ostavim dacse ohladi jedno desetak minuta ponovo pokusam upali bez problema