Osvježeno 6 Decembra, 2024 1:10 PM
aug 22, 2010 Adnan Huseinagić Opel, Polovni 0
Posljednja generacija Vectre, ili kako je u Opelu vole zvati Vectra C, još uvijek je relativno mlad model, a prve serije proizvedene od 2003. godine, prije facelifta, i dalje su prilično tražena i primamljiva roba na tržištu polovnih automobila. Istina, Vectra ne privlači dizajnom ili nekim posebnim emocijama, već prije pouzdanošću i solidnom izradom. Naravno, to u praksi znači mnogo bezbrižno pređenih kilometara.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Vectra C je, još prilikom predstavljanja u jesen 2001. godine pa čak i prije, ponosno najavljivana kao veliki Opelov iskorak u kvaliteti i izdržljivosti. Posebno su isticali izuzetno dug period testiranja ovjesa i materijala, čime su kroz duži period Vectrom htjeli anulirati sve loše strane koje su pratile Opelove modele.
Vectra B kao prethodnik Vectre C prilično je brzo došla na loš glas na tržištu polovnih uslijed loše kvalitete ugrađenih djelova. Povod drastičnom padu kvaliteta na Vectrama B i Astrama prvenstveno leži u poslovnim potezima tadašnjeg potpredsjednika GM-a Ignacia Lopeza koji je bez obzira na posljedice primoravao dobavljače dijelova da svoje cijene snize za čak 30 odsto. Naravno, to se moglo ostvariti isključivo kroz obaranje kvaliteta, pa su naveće posljedice osjetili upravo Vectra B i njeni kupci.
Na svu sreću po Opel, početkom novog stoljeća pokrenut je program Olympia koji je za cilj imao isključivo povećanje kvalitete i pouzdanosti Opelovih automobila.
Prvi rezultat ovog programa je Vectra B, a znatan pomak bio je primjetan već pri premijeri. Brojna poboljšanja i iscrpna testiranja pri razvoju su se u pravom svjetlu dokazala na svim tržištima i bez obzira na mjesto proizvodnje.
Vectra C se proizvodila, i još se proizvodi, na GM-ovoj Epsilon platformi u postrojenjima u Njemačkoj, Velikoj Britaniji, Belgiji, a sklapa se čak i u Egiptu.
Naravno, najbolja potvrda poboljšanja su precizne i neumoljive statistike strogog ADAC-a. Tako one demonstriraju da su Vectre B u svojoj posljednjoj seriji imale 24,8 kvarova na hiljadu primjeraka godišnje, dok je taj prosjek u 2001. godini pao na 15,2 kvara.
Još drastičnije poboljšanje zabilježeno je pojavljivanjem Vectre C kod koje su u toku 2003. godine zabilježena samo 4 kvara na hiljadu automobila u jednoj godini.
U istinitost ove statistike uvjerili smo se i u praksi, pregledom više primjeraka Vectre ovih godišta.
⇑ Podnica Vectre je zaista jedna od najsvjetlijih tačaka ovog automobila. Čak i primjerci sa znatno većom kilometražom su uredni i u gotovo fabričkom stanju. Tragovi hrđe, i to u zanemarivim površinskim slojevima, zatiču se samo na zavučenim rubovima.
Ono čemu zaista nema mjesta su primjedbe na loš lim, koja je u prošlosti bila jedna od većih bolesti Opela. Problem sa hrđom otklonjen je u većoj mjeri još na Vectri B, pa na ovoj generaciji ne treba ni razmišljati o ovom pitanju. Naravno, poželjno je pregledati rubove koji su mogli biti oštećeni nepažnjom prethodnog vlasnika.
Ono što oduševljava na Vectri C, pa čak i na onim primjercima koji su služili kao službeni automobili i samim tim prošli kroz sito i rešeto ovdašnjih puteva je stanje podvozja i podnice. Čak i na primjercima koji su prešli više od 150.000 kilometara teško je naći zamjerke, pa prije djeluju kao da su tek počeli svoj radni vijek.
Tragovi hrđe su nepoznanica čak i na isturenim djelovima ovjesa gdje ih je logično očekivati barem u površinskim slojevima.
Jedino gdje će se površna korozija zateći su dijelovi izduvnog sistema na starijim primjercima, što je sasvim očekivano i logično, jer se, ipak, radi o potrošnom dijelu.
⇑ Trapovi i elementi ovjesa na Vectri su, također, izdržljivi. Nepredviđenih troškova nema, a zračnost u zglobovima javlja se tek nakon kilometraže u fabrički predviđenim rokovima. Prednost je što to važi i za modele koji su svoj životni vijek proveli na cestama u BiH, pa će upravo zbog toga mnogi kupci vrlo rado kompenzirati nešto neudobniji ovjes u zamjenu za izdržljivost. Na sporadičnim primjercima moguće je zateći nešto lošije stanje gumenih zaptivača, a tragovi masnoće na krajnicama su na konkretnom primjeru rezultat lošijeg zaptivanja zaptivnog ležaja na letvi upravljača. Ostali elementi bi nakon pranja ostavljali utisak gotovo novih dijelova.
Jedanko robustnim i izdržljivim pokazao se i ovjes, čija izdržljivost je idealna za saobraćajnice u BiH, a potrošni elementi poput krajnica i kugli troše se u predviđenim rokovima. Naravno, treba se pomiriti sa tim da se robustnost i tvrdoća ovjesa plaća nešto izraženijom neudobnošću, ali to je svakako oduvijek bila karakteristika Opela na koju su kupci ove marke navikli, pa čak je i zavoljeli.
Opel Vectra | ||||
– Preporučeni servis | ||||
Dijelovi | 1.8 16v (122 KS) | 2.2 DTI (125 KS) | ||
Zupč. remen / lanac i zatezači | 624 KM | 865 KM | ||
Klinasti remen | 113 KM | 113 KM | ||
Svjećice | 47 KM | – | ||
Grijači | – | 137 KM | ||
Mot. ulje | 82 KM | 82 KM | ||
Uljni filter | 10 KM | 19 KM | ||
Zračni filter | 28 KM | 26 KM | ||
Filter za gorivo | 21 KM | 20 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 113 KM | 97 KM | ||
Disk – pločice / obloge (zadnje) | 116 KM | 116 KM | ||
Ukupno | 1.154 KM | 1.475 KM | ||
Preporučeni servis nakon kupovine polovnog automobila koji ne posjeduje servisnu knjižicu (cijene dijelova sa ugradnjom u ovlaštenim servisima). | ||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.8 16v (122 KS) | 2.2 DTI (125 KS) | ||
Pumpa za vodu | 295 KM | 254 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 346 KM | 436 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 404 KM | 404 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 423 KM | 442 KM | ||
Krajnice (par) | 132 KM | 132 KM | ||
Lafete + kugle (par) | 512 KM | 512 KM | ||
Homokin. zglob (lijevi) | 537 KM | 833 KM | ||
Homokin. zglob (desni) | 537 KM | 833 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 65 KM | 161 KM | ||
Manžetne do mjenjača (par) | 145 KM | 145 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 826 KM | 826 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 726 KM | 726 KM | ||
Set kvačila | 540 KM | 595 KM | ||
Hladnjak motora | 617 KM | 800 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 483 KM | 483 KM | ||
Far (prednji) | 392 KM | 392 KM | ||
Far (zadnji) | 237 KM | 237 KM | ||
Vanjski retrovizor | 295 KM | 295 KM | ||
Vjetrobr. staklo (prednje) | 531 KM | 531 KM | ||
Vjetrobr. staklo (zadnje) | 433 KM | 433 KM | ||
Bočno staklo (prednje) | 186 KM | 186 KM | ||
Bočno staklo (zadnje) | 196 KM | 196 KM |
Opel Vectra | ||||
Dijelovi | 1.8 16v (122 KS) | 2.2 DTI (125 KS) | ||
Zupč. remen i zatezači | 211 – 309 KM | – | ||
Klinasti remen | 13 – 40 KM | 50 KM | ||
Svjećice | 24 – 52 KM | – | ||
Grijači | – | 150 – 160 KM | ||
Mot. ulje (4 l) | 50 – 76 KM | 50 – 76 KM | ||
Uljni filter | 5 – 15 KM | 15 – 23 KM | ||
Zračni filter | 26 KM | 32 KM | ||
Filter za gorivo | 14 – 30 KM | 24 KM | ||
Ulje za mjenjač (1 l) | 11 – 12 KM | 11 – 12 KM | ||
Ulje za kočnice (0,5 l) | 7 – 10 KM | 7 – 10 KM | ||
Pumpa za vodu | 56 – 82 KM | 62 – 95 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 115 KM | 115 KM | ||
Disk – pločice / obloge (zadnje) | 100 KM | 100 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 215 KM | 215 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 190 – 200 KM | 190 – 200 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 190 KM | 190 KM | ||
Set kvačila | 232 KM | 271 KM | ||
Hladnjak motora | 233 KM | 233 KM | ||
Far (prednji) | 390 KM | 390 KM | ||
Vanjski retrovizor | 242 KM | 242 KM | ||
Vjetrobr. staklo (prednje) | 278 KM | 237 KM |
Još jedan od prilično “svijetlih” elemenata na Vectri je izdržljivi i robustni turbodizelski motor radne zapremine 2,2 litra sa direktnim ubrizgavanjem goriva, koji je posuđen sa polica Isuzua. Iako objedinjuje relativno modernu tehnologiju, nije pokazao slabosti prema lošem kvalitetu goriva na našem tržištu, pa se nameće kao idealan izbor.
U ovakvim uslovima prednost je i činjenica da turbina nema varijabilnu geometriju statorskih lopatica, pa čestice sagorenog prljavog goriva neće imati pretjeran utjecaj na vijek turbine.
Dodatni glas za ovaj motor ide i zbog 125 KS koje se solidno nose sa prilično teškom karoserijom i, naravno, umjerenom potrošnjom, zbog čega je ovakva Vectra odlična putno-porodična limuzina.
Dobar izbor biće i Vectra sa 1,8-litarskim benzinskim motorom koji je činio osnovnu ponudu. Istina, sa 122 KS i znatno manje obrtnog momenta čini se prilično nepovoljnijim izborom od dizelaša. Ipak, zadovoljiće većinu kupaca koji ne prelaze više od 20.000 kilometara godišnje, a i mnogo je lakše naći benzinske nego dizelske modele sa manje pređenih kilometara.
Posebnih nedostataka i slabih tačaka na oba motora nema, pa ako je prethodni vlasnik redovno vodio brigu o njemu, moguće je gotovo obećati bezbrižnu i dugotrajnu eksploataciju.
⇑ Interijer Vectre se zaista ne može pohvaliti privlačnim dizajnom, ali je u svakom slučaju funkcionalan i izdržljiv. Materijali nisu pretjerano ugodni, ali će dobro izgledati i na starijim primjercima.
Unutrašnjost je, kao i dizajn eksterijera, prilično hladna i dosadna, ali joj se ne mogu uputiti velike kritike na kvalitet. Istina, štedjelo se na kvalitetu plastičnih obloga, ali ipak se nije prelazila donja granica ove klase, tako da se to ne može smatrati eliminirajućim faktorom.
Tragovi trošenja i intenzivne upotrebe neće se tako lako primijetiti ni na primjercima sa većom kilometražom, što se može zahvaliti grubim završnim površinama.
Ono što će nervirati je svakako sporadična škripa, koja se na nekim primjercima javlja uslijed nedovoljno dobro izrađenih spojeva.
Materijali na sjedištima i oblogama vrata su, također, izuzetno otporni, pa će se deformisana i izlizana sjedišta zateći tek na primjercima koji su prešli više od 150 hiljada kilometara, ili koji su bili u rukama izrazito nemarnih vlasnika.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Generalno, Vectra C je odličan i siguran izbor, čak i za one koji nisu ljubitelji Opela. Njih i sve ostale koji je odaberu odobrovoljiće pouzdanošću i kvalitetom, a uz dobre mehaničke osobine prednost je i dobro zadržavanje cijene na tržištu polovnih, što je, svakako, prednost u eventulanoj preprodaji.
⇑ Vectra će servise posjećivati uglavnom zbog redovnog održavanja. Preokret u kvaliteti koji je započet upravo Vectrom C evidentan je u svakom pogledu.
Prva generacija Vectre, poznatija kao Vectra A, predstavljena je 1988. godine, i to u petovratnoj i klasičnoj sedanskoj verziji. Vectra je u ponudi Opela zamjenila legendarnu Asconu, a poznato je da je na osnovi prve Vectre konstruisan i atraktivni kupe koji i danas ima mnoštvo poklonika. Naravno, riječ je o Calibri koja je sa Vectrom dijelila platformu, ali i najjače motore i mjenjače. Tokom 1990. godine Vectra A dobila je i verziju sa pogonom na sva četiri točka, dok je među ljubiteljima i kolekcionarima pravi sveti gral ograničena serija Vectre turbo sa 204 KS. U prvoj generaciji bio je dostupan samo jedan 1,7-litarski dizelaš, koji je Opelu isporučivao Isuzu i to i u atmosferskoj i u turboverziji.
Naredna, druga generacija Vectre predstavljena je 1995. godine, i od tada Vectra pored sedana i “hatchbacka” ima i svoju karavansku verziju. Ponuda motora je počinjala sa 1,6-litarskim benzincem, mada su vrlo brzo svi osamventilski motori zamijenjeni modernijim 16-ventilcima. Benzinski motor zapremine dva litra i sa 136 KS razvijen je kao osnova za takmičenje u “touring” trkama, ali ipak je vrh ponude bio 2,5-litarski V6 koji je ostvarivao 170 KS. Dizelaši su i ovaj put dolazili iz Isuzua, ali sada sa direktnim ubrizgavanjem i glavama sa 16 ventila. Tokom 1999. godine Vectra je prošla kroz niz poboljšanja, a novije verzije mogu se prepoznati po jednodijelim svjetlima i masivnijim odbojnicima. Postojale su i tri sportske verzije ove Vectre, tačnije i500, Super Tooring i GSi. Model i500 razvio je Opel Motorsport u Njemačkoj, a mogao se pohvaliti sa 195 KS iz V6 motora. Bratski model vectre B prodavan je i na tlu SAD-a, i to pod imenom Saturn L-Series, te je imao svoj zasebni vijek od 2000. do 2005. godine.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Treća generacija Vectre predstavljena je u jesen 2001. godine i sa sobom je donijela preokret u Opelovoj filozofiji proizvodnje automobila kada je u pitanju kvalitet. Osnova ponude je Vectra 1.8, dok je za prestiž zadužena Vectra sa V6 motorom zapremine 3,2 litra i 211 KS. Isuzuove dizelaše su naknadno zamijenili moderniji common-rail dizelaši koji su nastali u saradnji General Motorsa i FIAT-a. Krajem 2005. godine Vectra C pretrpjela je blaži “facelift”, a V6 motor je zamijenjen Holdenovim 2.8 V6 turbomotorom. Također, predstavljena je i sportska OPC verzija sa 255 KS, dok su ostale prekretnice u karijeri bile predstavljanje karavana tek 2003. godine, ali i Signuma koji ima karakter prelaznog luksuznog modela između limuzine i kompaktnog automobila.
Opel Vectra | 1.8 16v (122 KS) | 2.2 DTI (125 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.796 | 2.171 | ||
Snaga motora (kw / KS) | 90 / 122 | 92 / 125 | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 167 / 3.800 | 280 / 1.500 | ||
Kočnice (naprijed / nazad) | disk / disk | |||
Međuos. rast. (mm) | 2.700 | |||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 3.596 / 1.798 / 1.460 | |||
Zapr. prtljaž. (l) | 500 | |||
Maks. brzina (km/h) | 205 | 206 | ||
Ubrz. 0-100 km/h (s) | 11,2 | 10,8 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 7,9 | 6,5 |
Opel Vectra 1.8 16v (122 KS) | Cijena | ||
Castrol GTX3 Magnatec (4 l) | 39 KM | ||
Optima Power HC (4 l) | 46 KM | ||
Shell Helix Plus (4 l) | 46 KM | ||
Liqui Moly Leichtlauf (5 l) | 57 KM | ||
Mobil 1 Super 3 (4 l) | 58 KM | ||
Total Quartz 7000 (4 l) | 64 KM | ||
. | |||
Opel Vectra 2.2 DTI (125 KS) | Cijena | ||
Castrol TXT Softec (5 l) | 90 KM | ||
INA Millenium (4 l) | 84 KM | ||
Shell Helix Ultra (4 l) | 88 KM | ||
Liqui Moly Diesel HighTech (5 l) | 61 KM | ||
Valvoline Synpower (4 l) | 72 KM | ||
Total Quartz 9000 (4 l) | 108 KM | ||
Opel Vectra pokretana šesnaestventilskim benzinskim 1,8-litarskim motorom zadovoljiće se kvalitetnim polusintetičkim motornim uljima viskoziteta 10W-40. Viskozitet 5W-40 biće dovoljan varijanti koju pokreće 2,2-litarski turbodizelski motor. Redovne izmjene mnogo su bitnije od samog izbora proizvođača ulja.
nov 27, 2024 0
nov 22, 2024 0
nov 12, 2024 0
nov 05, 2024 0