Osvježeno 29 Novembra, 2023 2:00 PM
okt 11, 2010 Adnan Huseinagić Polovni, Renault 1
Renault je za klasu velikih porodičnih automobila pripremio Lagunu koja je u svojoj drugoj generaciji postavila nove standarde kao prvi automobil koji je osvojio maksimalnih pet zvjezdica na renomiranom testu sigurnosti EuroNCAP. Kroz gotovo sedam godina produkcije otklonjeni su brojni nedostaci, pa su primjerci proizvedeni od početka 2005. godine pa do kraja produkcije praktično bez mane. Kupujete li starije, morate biti spremni na nenajavljene posjete servisima.
Tema realizovana u saradnji sa ovlaštenim servisom za Renault – Halilović doo Sarajevo
Druga generacija popularne Renaultove Lagune, predstavljena 2000. godine, postala je jedan od prihvaćenijih automobila na evropskom tržištu. Brzom integrisanju “srednjeklasno” društvo najviše je, zapravo, pomogla fenomenalna prethodnica, neobičan i čudan izgled, ali i to što je Laguna druge generacije prvi automobil koji je osvojio pet zvjezdica na renomiranom testu sigurnosti EuroNCAP. Prilično obimna reklamna kampanja na evropskom tržištu urodila je plodom, ali su ozbiljniji rezultati na našem tržištu sasvim izostali. Naime, u BiH ih je prodano svega 344, što su zanemarujuće količine. Za razliku od prodaje novih, prodaja polovnih Laguna počela je uzimati maha, pa neposredno prije odlaska druge generacije sa tržišta novih, prodajni saloni polovnih automobila bili su prepuni svih verzija Lagune. Ista situacija je i danas, a uvoz mlađih od sedam godina svakim danom sve je intenzivniji. Trgovina polovnim Lagunama ide poprilično dobro, iako drugu generaciju bije glas relativno nepouzdanog i kvarljivog automobila. Tvrdnje nisu daleko od istine pogotovo pogledaju li se statistike sa početka prodaje, koje govore o tome da je od hiljadu automobila čak na njih 21,7 odsto bila neplanirana servisna intervencija.
⇑ Futuristički dizajnirana konzola kao i sam kokpit odolijevaju zubu vremena, a materijali ne pokazuju znake zastarijevanja ni nakon nekoliko godina normalne eksploatacije.
⇑ Kugla na ručici mjenjača predstavlja jedini dio koji se ne može oduprijeti dugotrajnom korištenju. Pored toga, izgled pojedinih dijelova se čini kao da je prevazišao vrijeme kada je dizajniran.
⇑ Velika Laguna obiluje prostorom, a Renaultovi inženjeri posebnu pažnju posvetili su stražnjoj klupi gdje će i najkrupniji naći dovoljno prostora.
Zanimljivo je to da se većina prvih kvarova odnosila na kvarove nekih, na prvi pogled, nevažnih sklopova, kao što je, naprimjer, često otkazivanje kartice pomoću koje se aktivira motor. Laguna je bila prvi Renaultov automobil koji je umjesto klasičnog ključa za aktiviranje motora imao elektronsku karticu. Još je u prvoj godini upotrebe otkriven veliki broj nedostataka ovog sistema, pa su sistemski otklanjani jedan po jedan. Kvarovi su bili poprilično česti, ali su se brzo i, uglavnom, besplatno otklanjali u svim servisima. Danas, praktično, nema ni jedne Lagune druge generacije na drumovima na kojoj ovaj problem nije riješen. Pored tog problema, bili su izraženi problemi i sa centralnom upravljačkom elektronskom jedinicom (ECU), koja je iz nepoznatih razloga povremeno slala pogrešne “naredbe” sistemu za ubrizgavanje goriva. Taj problem ujedno je bio i serijska greška koja je na svim primjercima otklonjena još krajem 2004. godine. Kvar je otklanjan jednostavnom reinstalacijom softvera kompjutera.
⇑ Jedan od problema koji ne zaobilazi gotovo ni jednu Lagunu proizvedenu prije 2004. godine je često otkazivanje kartice koja je potrebna za paljenje motora. Problem se na prvi pogled čini bezazlenim, međutim, može se desiti da, u trenutku kada je najpotrebnije, nema mogućnosti za pokretanje automobila. Renault je problem otrkio relativno rano, pa modeli iza 2003. godine nemaju problema te vrste.
Također, problemi su se javljali i sa električnim podizačima stakala i sa “treperenjem” svjetala na modelima sa xsenonskim farovima. Većina tih problema prevaziđena je na svim modelima proizvedenim nakon 2003. godine.
Također, problem predstavlja i brzo trošenje prednjih diskova, što naravno zavisi od načina vožnje. Brže trošenje diskova u odnosu na konkurenciju prouzrokovano je nedostatkom zaštitnog lima, što znači da prljavština i hrđa sve vrijeme habaju diskove, kojima je, logično, smanjen eksploatacioni vijek.
⇑ Problem na stražnjem dijelu ovjesa predstavljaju čahure mosta koje uslijed čestih udara, “popuste”. Zamjena u servisu košta 280 KM.
Što se tiče dijelova ovjesa koji su na konstantnim udarima naših “asfaltiranih” površina, najosjetljivije su zaštitne gumimanžetne na pogonskim osovinama, koje nakon pucanja propuštaju prljavštinu na zglobove. Za razliku od prednjih pogonskih točkova, na stražnjim je problem izražen na čahurama mosta koje, također “popuste” nakon nepažljivog korištenja u “ekstremnim” bh. uslovima. Otklanjanje kvara i mijenjanje čahura mosta u ovlaštenom servisu košta 280 KM, što i nije baš tako mali iznos. Češćim promjenama pripadaju i kugle, koje su se mogle zamijeniti samo uz lafete, međutim, ta dva sklopa nedavno su odvojena jedan od drugog, čime je izmjena pojeftinjena i pojednostavljena.
⇑ Podložne čestim promjenama su kugle na lafetama, koje češće nego na drugim automobilima dotraju zbog neuslovnih puteva. Izmjena kugle i lafete u servisu košta 222 KM, a izmjena same kugle je 137 KM. Donedavno, kugle i lafete su se mijenjale kao jedan dio, ali odvajanjem ta dva sklopa, dodatno je pojednostavljena i pojeftinjena izmjena.
Navedeni problemi tiču se gotovo svih verzija Lagune, a kao najzanimljiviji modeli na tržištu polovnih izdvojili su se oni sa benzinskim 1,8-litarskim i dizelskim 1,9-litarskim motorom. Oba motora su moderne konstrukcije, a samim tim što se nalaze u “zlatnoj” sredini ponude (benzinski 125 KS, dizelski 120 KS), nametnuli su se kao najpopularniji. Oba motora su veoma pouzdana i nisu zabilježene serijske greške na njima, s tim što stanje svakog zavisi od podneblja u kojem je korišten i na koji način je korišten. Naravno, na našim prostorima, kvalitet goriva direktno utječe na stanje, pa nije neobično ako se filter goriva zaprlja ranije nego što je to uobičajeno u zemljama Evropske zajednice.
⇑ Jedini problem koji se indirektno tiče benzinskih motora je visokonaponski induktivni kalem (bobina), koji vrlo teško može izdržati eksploataciju dužu od 50.000 kilometara.
Pored toga, jedini ozbiljniji problem kod benzinaca je povremeni kvar visokonaponskog kalema (bobine). Kvar je izraženiji u područjima sa jako izraženom vlagom. Na svu sreću, cijena otklanjanja kvara je samo 120 KM, što ne predstavlja veliki iznos, a iskustva govore da je zamijenjeni dio obično kvalitetniji i kompletniji nego dio iz prve ugradnje. Kao ni benzinski, ni dizelski motor nema ozbiljnijih problema, a iako iz 1,9 litara razvija 120 KS, bez većih problema će “pregurati” i više od 300.000 kilometara, a kvarovi na turbinama su sporadični. Pored ta dva motora, Renault je za Lagunu ponudio još sedam motora. Nikako ne bismo preporučili najslabiji benzinac (1.6 sa 110 KS), ali ni najsnažniji trolitarski V6 sa 211 KS. Prvi je preslab, a drugi prerastrošan.
⇑ Kao najprimjerenije motore za Lagunu izdvojili bismo 1,8-litarski benzinski i 1,9-litarski dizelski. Oba motora su moderne koncepcije, a tokom svih godina prisutnosti na tržištu servisi nisu zabilježili ozbiljnije kvarove.
Finalno “liječenje” dječijih bolesti Laguna je pretrpjela 2005. godine. Tada je nanovo “našminkana”, ali i mehanički potpuno sređena. Zanimljivo je i to da nakon jedinog redizajna Laguna nije imala opoziva, što znači da su svi nedostaci otklonjeni. Naravno, cijena modela nakon redizajna osjetno je veća u odnosu na one od prije, ali i pored toga, kupovinom redizajniranog modela, gotovo sigurno neće biti nikakvih problema koji su mogli zadesiti primjerke proizvedene do 2005. godine.
Dakle, ukoliko ste kupac ove Lagune, i ukoliko ste u prilici da birate, birajte primjerke proizvedene od 2005. godine. Od tada pa do prestanka produkcije ovi automobili nisu imali ni jedan izražen nedostatak.
Druga generacija Renaultovog modela Laguna, pretrpjela je čak sedam opoziva. Pravovremenom objavom na većini primjeraka riješeni su svi problemi.
– Prvi opoziv desio se odmah na početku proizvodnje i registrovan je pod brojem R2000/044. Opoziv se odnosio na vakuumsku servopumpu na upravljaču, čiji je kvar utjecao na smanjenje servoasistencije pri okretanju volana. Greška je uočena na hiljadu primjeraka, a svima je postavljena nova vakuumska pumpa.
– Sljedeća tri opoziva desila su se u martu 2002. godine. Prvi je registrovan pod kodnom oznakom R2001/163. Odnosio se na modele sa 1,6-litarskim motorom koji su se jednostavno gasili ukoliko se uključi klima-uređaj. Kvar je otklonjen reprogramiranjem kompjutera koji upravlja ubrizgavanjem goriva u cilindre.
– Drugi “martovski” opoziv registrovan je pod brojem R2001/157. Opoziv se odnosio na modele sa dizelskim motorima, u kojima je pumpa visokog pritiska puštala gorivo, koje je dalje izazivalo potpunu destrukciju sistema pomoći pri naglom kočenju (Emergency Brake Assist). Kvar je otklonjen izmjenom pumpe visokog pritiska i postavljanjem novog “Emergency Brake Assist” sistema.
– Treći opoziv iz marta 2002. godine, registrovan je pod brojem R2001/141, a odnosio se na pedalu gasa, koja je prilikom otpuštanja ostajala u “aktivnoj” poziciji. Problem je riješen mijenjanjem pozicije pedale. Isti opoziv ticao se dizelskih motora koji su nakon naglog ubrzanja i puštanja gasa ostajali u “praznom hodu” i neko vrijeme ostajali neupotrebljivi. Rješenje je bilo mijenjanje ventila koji kontroliše pritisak na pumpi za gorivo. Tokom marta 2002. godine broj opozvanih Laguna prešao je 22.500 proizvedenih primjeraka, od čega se više od 75 odsto odnosilo na treći opoziv.
– Peti opoziv registrovan je u januaru 2003. godine pod brojem R2003/003. Opoziv se odnosio na kočni servouređaj čija je asistencija u nekim prilikama izostala. Problem je riješen postavljanjem sasvim novog kočnog servouređaja.
– Šesti opoziv registrovan je također 2003. godine, ali u septembru, i to pod rednim brojem R2003/116. Problem koji je Renault trebao riješiti ticao se ubrizgavanja goriva. Bez prethodne “najave” sistem ubrizgavanja dobijao je više goriva što je uzrokovalo nekontrolisano ubrzavanje. Problem je uočen na 15.017 automobila, a riješen je reprogramiranjem kompjutera koji kontroliše ubrizgavanje goriva.
– Sedmi i posljednji opoziv desio se 2004. godine, a ticao se modela sa najjačim trolitarskim V6 motorom. Opoziv je registrovan pod rednim brojem R2004/204, a odnosio se na grešku na kompjuteru koji kontroliše ubrizgavanje goriva. Naime, kompjuter je pogrešno procesuirao informacije koje je vozač davao pedalom gasa i u većini slučajeva, davao je više gasa od vrijednosti koju je vozač odredio. Kvar je saniran reprogramiranjem jedinice za upravljanje ubrizgavanjem goriva i to na 469 automobila.
Renault Laguna | 1.8 16v (115 KS) | 1.9 dCi (120 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.783 | 1.870 | ||
Snaga motora (kw / KS) | 85 / 115 | 88 / 120 | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 170 / 3.750 | 270 / 2.000 | ||
Kočnice (naprijed / nazad) | disk / disk | |||
Međuos. rast. (mm) | 2.745 | |||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 4.580 / 1.750 / 1.430 | |||
Zapr. prtljaž. (l) | 430 | |||
Maks. brzina (km/h) | 201 | 197 | ||
Ubrzanje 0-100 km/h (s) | 10,8 | 12,9 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 7,5 | 10,9 |
Renault Laguna | ||||
– Preporučeni servis | ||||
Dijelovi | 1.8 16v (115 KS) | 1.9 dCi (120 KS) | ||
Zupčasti remen i zatezači | 543 KM | 472 KM | ||
Klinasti remen | 64 KM | 64 KM | ||
Svjećice | 89 KM | – | ||
Grijači | – | 250 KM | ||
Motorno ulje (4 l) | 111 KM | 111 KM | ||
Uljni filter | 33 KM | 33 KM | ||
Zračni filter | 33 KM | 46 KM | ||
Filter za gorivo | – | 47 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 164 KM | 164 KM | ||
Ukupno | 1.037 KM | 1.187 KM | ||
Preporučeni servis nakon kupovine polovnog automobila koji ne posjeduje servisnu knjižicu (cijene dijelova sa ugradnjom). | ||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.8 16v (115 KS) | 1.9 dCi (120 KS) | ||
Ulje za mjenjač (3 l) | 58 KM | 58 KM | ||
Ulje za kočnice (1 l) | 30 KM | 30 KM | ||
Pumpa za vodu | 247 KM | 247 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 242 KM | 460 KM | ||
Kočni diskovi zadnji (par) | 295 KM | 295 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 530 KM | 530 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 472 KM | 472 KM | ||
Kugle | 330 KM | 330 KM | ||
Krajnice (par) | 362 KM | 362 KM | ||
Lafete | 244 KM | 244 KM | ||
Homokin. zglob (lijevi) | 700 KM | 700 KM | ||
Homokin. zglob (desni) | 689 KM | 690 KM | ||
Manžetne do mjenjača (par) | 285 KM | 300 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 596 KM | 600 KM | ||
Set kvačila | 478 KM | 557 KM | ||
Hladnjak motora | 556 KM | 556 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 548 KM | 585 KM | ||
Far (prednji) | 645 KM | 645 KM | ||
Far (zadnji) | 160 KM | 160 KM | ||
Vanjski retrovizor | 650 KM | 650 KM | ||
Vjetrobr. staklo (prednje) | 850 KM | 850 KM | ||
Vjetrobr. staklo (zadnje) | 880 KM | 880 KM | ||
Bočno staklo (prednje) | 247 KM | 247 KM | ||
Bočno staklo (zadnje) | 247 KM | 247 KM | ||
Izvor informacija: Ovlašteni servis za Renault |
Renault Laguna | ||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.8 16v (115 KS) | 1.9 dCi (120 KS) | ||
Zupčasti remen i zatezači | 59 – 78 KM | 54 – 61 KM | ||
Klinasti remen | 22 – 36 KM | 22 – 36 KM | ||
Svjećice | 24 – 40 KM | – | ||
Grijači | – | 76 – 100 KM | ||
Motorno ulje (4 l) | 56 – 62 KM | 56 – 62 KM | ||
Uljni filter | 8 – 13 KM | 8 – 21 KM | ||
Zračni filter | 16 – 25 KM | 25 – 27 KM | ||
Ulje za mjenjač | 13 KM | 13 KM | ||
Ulje za kočnice | 7 KM | 7 KM | ||
Pumpa za vodu | 55 – 105 KM | 59 – 105 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 94 – 95 KM | 94 – 95 KM | ||
Disk – pločice (zadnje) | 43 – 80 KM | 43 – 80 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 178 KM | 281 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 196 – 198 KM | 196 – 198 KM | ||
Manžetne na hom. zgl (par) | 30 – 40 KM | 30 – 40 KM | ||
Kugle | 48 – 72 KM | 48 – 72 KM | ||
Krajnice (par) | 60 – 96 KM | 60 – 96 KM | ||
Lafete | 150 KM | 150 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 316 – 440 KM | 316 – 440 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 422 KM | 422 KM | ||
Set kvačila | 279 – 650 KM | 601 KM | ||
Hladnjak motora | 241 KM | 241 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 240 KM | 240 KM | ||
Far (zadnji) | 138 KM | 138 KM | ||
Vanjski retrovizor | 111 KM | 111 KM |
nov 27, 2023 0
nov 26, 2023 0
nov 25, 2023 0
nov 24, 2023 0
Zdravo .
Imam problem sa lagunom 1.9 2004 god.
Došao sam sa velike relacije i navečer parkirao po navadi .Ujutro nije htjela upaliti kao da je brez goriva hitro vergla brez opterećenja . Prijatelj mehaničar došao sa dva računalnika pregledo kavara ne pokazuje sve normalno a upaliti neče .Sve provjereno dva dana se mučimo i drugi mehaničari dolazili nepomaga kvar na računalniku neotkriva a neupali samo vergla .gorivo dolazi na dizne normalno ,
Ako znate šta bi moglo biti da računalnik ne otkriva kvara .
Bio bi vam zahvalan jer djete vozim na terapije i brez auta sam .
Zivim u sloveniji.