Osvježeno 13 Januara, 2025 8:30 AM
jul 09, 2010 Adnan Huseinagić Polovni, Seat 0
Iako je nedavno izišla iz proizvodnje, treća Ibiza već je napravila prilično dobar posao na tržištu polovnih automobila, čime je izborila svoje mjesto među trećom generacijom Clija, Peugeotovom 206-icom i prvom Fabijom. Naravno, za tako brzu popularizaciju najzaslužniji je kvalitet i izdržljivi motori, a nesalomivi 1,9-litarski atmosferski SDI i odlični 1,4-litarski benzinac zasluženo su postali “bestbuy” među Ibizama. Međutim, i među veoma dobrim Volkswagenovim motorima izuzetak predstavlja 1,2-litarski dvanaestovetilac, kojeg zbog problema sa lancem i lančanicima treba izbjegavati.
Tema realizovana u saradnji sa ovlaštenim servisom za Seat
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Španski proizvođač koji je dugo vremena bio na samoj margini svih dešavanja u autosvijetu, padanjem pod ruke evropskog giganta Volkswagena, gotovo preko noći postao je veoma važan igrač na zamršenom tržištu prodaje automobila. Brzo dospijevanje na svako tržište prije svega osigurali su prilično atraktivni automobili, pa za razliku od čudnih automobila upitne ljepote kao što su prva Ibiza ili čudna Malaga, predstavljanjem evropeističkih, Toleda, druge Ibize ili pomalo kontroverzne Cordobe, Seat je našao svoje mjesto na evropskom zvjezdanom nebu. Štaviše, većina je prilično brzo uvidjela sve prednosti španca sa njemačkom krvlju, pa uz tri slova TDI koja krase mnoge Seate, jasno je bilo da su problematični dani ostali iza leđa, a volfsburški alhemičari nakon Škode, ponovo su pogodili pravu formulu za pravljenje čistog zlata. Naravno, tajna formula trebala je biti isprobana, a najsigurnija i najjeftinija proba, bila je u klasi malih gradskih automobila i to 1993. godine koja je, za to vrijeme, podarila veoma atraktivnu drugu generaciju Ibize.
Očekivano, tadašnja Ibiza bila je potpuno naslonjena na Pola, pa pored drugačijeg izgleda gotovo da nije bilo razlike ispod lima. Dobra prodaja ohrabrila je volfsburške čelnike, pa pored predstavljanja većih modela Ibiza je 1999. godine pretrpjela redizajn, a još agresivnije moderne linije samo su je zacementirale kao jednog od poželjnijih gradskih mališana.
Nakon prestanka proizvodnje druge generacije – 2002. godine, došla je treća generacija koja se zadržala na tržištu novih sve do druge polovine 2008. godine. Naravno, Seatovo “glavno” oružje bilo je zaista dobro prihvaćeno, kako zbog izgleda, tako i zbog već izgrađene reputacije izdržljivog automobila. Upravo zbog svoje reputacije od Ibize nisu bježali ni oni koji su u potrazi za polovnim automobilom, a to se odrazilo i na ponudu, pa gotovo da nema izložbenih prostora za prodaju polovnih automobila u kojima se ne šepuri nekoliko Ibiza, ili većih rođaka Cordoba. Reputacija se sticala prvenstveno putem već provjerenog recepta – odlični Volkswagenovi motori uz izdržljive materijale i uspjeh je zagarantovan. Upravo to znači da su troškovi servisa svedeni na minimum, jer ono što važi za male Volkswagene i Škode, važi i za Seatovu Ibizu.
⇑ Kao i na svakom autombilu i Ibiza je podložna određenim nedostacima usljed dugog korištenja, pa su najbolji pokazatelji stvarne kilometraže na “satu” izlizana sjedišta ili korodiran izduvni sistem, pa je prije kupovine potrebno dobro obratiti pažnju na te elemente.
Štaviše, neki problemi koji muče gotovo sve male automobile iz grupe VW na isti način se odražavaju i na Ibizi, a najočitije i najjednostavnije je često pregorijevanje sijalica, kojeg VW vuče još od 1991. godine kada je svjetlo dana ugledao Golf 3. Naravno, desetak maraka za sijalicu ne čini se previše, ali ako je potrebna promjena neke sijalice svakih tridesetak dana, onda to postaje prava muka za džep.
Problem se rješava jednostavnim produženjem kablova za pet centimetara, a ovlašteni servis će za produženje kablova na sva četiri fara naplatiti pedesetak KM.
Zanimljivo, to je jedini problem koji je prisutan na gotovo svakoj Ibizi, dok su kvarovi kao što je kvar indikatora koji pokazuje količinu goriva u rezervaoru ili paljenje signalne lampice za ABS na instrument-tabli mnogo rjeđi.
⇑ Jedan od problema sa kojim Volkswagen muči muku još od vremena Golfa 3 je često pregorijevanje sijalice. Danas je problem potpuno definisan, a kvar se u ovlaštenom servisu trajno otklanja za pedesetak KM. Problem je u dužini provodnika.
⇑ Iako je dizajnirana prije više od osam godina, unutrašnjost modernim linijama odolijeva starosti, a još važnije, kvalitetna plastika na mnogim modelima još uvijek izgleda kao nova, dok se i prostoru na prednjim sjedištima ne može ništa prigovoriti.
Za razliku od malih problema koji ne mogu zaobići ni jedan automobil, posebno ne u jeftinoj – gradskoj klasi, motori koje je Seat izabrao za ugradnju u Ibizu su veoma izdržljivi.
Naravno, među dizelskim motorima, prisutni su gotovo svi Volkswagenovi “ponosi”, od najmanjeg 1,4-litarskog TDI-ja do sportske verzije Cupra koja je pokretana 1,9-litarskim TDI-jem sa 160 KS. Kao i do sada, nenadmašna izdržljivost Volkswagenovog dizelskog motora prikazana je i ovdje, pa je vrlo moguće da će motori nadživjeti ostatak automobila.
Međutim, kao odstupanje od ostalih Volkswagena, ma kako se oni zvali, zanimljivo je da dizelske Ibize i nisu baš najpopularnije sa TDI oznakama na “leđima”. Čini se da je atmosferski SDI mnogo zastupljeniji na tržištu polovnih. Naravno, daleko je od toga da nema TDI-ja, ali velika većina kupaca odabire jeftinijeg i slabijeg dizelaša.
Očekivano, problema sa ovim motorom nema, pa uz redovno održavanje, stotine hiljada kilometara ne predstavljaju nikakav problem za 64 atmosferske KS. Model sa SDI motorom bio je u ponudi do 2006. godine, kada ga je zamijenio moderniji trocilindarski, 1,4-litarski TDI sa nešto većom snagom.
Slična stvar je i sa benzinskim motorima, pa istraživanje koje je obuhvatilo motore od 1,2 litra zapremine, pa sve do 1,8-litarskog Cuprinog motora iznjedrilo je samo jedan problematičan motor.
Naime, mali 1,2-litarski dvanaestventilac zadaje najviše problema. Na prvi pogled motor je sasvim solidan. Iako nisu najsretnije rješenje, 64 KS ustrajno se bore sa 1.030 kilograma teškom karoserijom, ali pomalo misteriozno, sklop lanaca i lančanika na motoru prilično je loše riješen, pa čak i na modelima koji nisu prešli ni 60.000 kilometara, moguće je proklizavanje lančanika, što u najgorem slučaju dovodi do potpunog uništenja motora.
Međutim, ukoliko zaobiđete taj motor, sljedeći, a u Bosni i Hercegovini i najpopularniji motor je 1,4-litarski šesnaestvetilac sa 75 KS. Najpopularniji je postao zbog dosta niže cijene modela, u odnosu na dizelske ekvivalente, kao i zbog toga što će brojne stotine hiljada kilometara uz redovno održavanje, biti svojevrstan poklon malog motora.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Izdržljivi motori, primamljiv izgled i Volkswagenov kvalitet našli su zajedničko mjesto u Seatovoj Ibizi, a zbog toga neki mali nedostaci neće biti prepreka pri kupovini benzinskog ili dizelskog modela, koji se sa malo kilometara u točkovima i godina na leđima mogu pronaći za vrlo pristojne novce.
⇑ Pri razvoju Ibize, Seat nije štedio na dodatnoj opremi, pa ako ste u mogućnosti, bolje je birati opremljenije modele, koji većinom imaju klima-uređaj, svjetla za maglu, kao i takozvani “električni paket”. Naravno, cijena opremljenijih modela je malo veća, ali te sitnice mnogo utječu na dalje održavanje cijene.
Treća generacija Ibize došla je na tržište 2002. godine, a kroz šest godina opozvana je samo dva puta.
– Prvi opoziv registrovan pod oznakom R/2004/212 bio je u februaru 2005. godine, a na 5.478 automobila pronađena je greška na remenima pumpe za gorivo. Na svim automobilima koji su imali grešku na pumpi za gorivo, promijenjeni su remenovi, čime je spriječeno isticanje dizelskog goriva.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
– Drugi opoziv, također je bio februaru 2005. godine, a registrovan je pod oznakom R/2004/202. Opoziv se odnosio na servouređaj na kočnom sistemu. Naime, na mjestu spajanja servouređaja sa ostatkom sistema, moguća su napuknuća, a curenjem kočnog ulja, servouređaj bi izgubio funkciju. Problem je riješen provjerom i zamjenom pumpe na 27.218 primjeraka.
Seat Ibiza | 1.4 16v (75 KS) | 1.9 SDI (64 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.390 | 1.896 | ||
Snaga motora (kw/KS) | 55 / 75 | 47 / 64 | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 126 / 3.800 | 125 / 1.600 | ||
Kočnice (naprijed/nazad) | disk / doboš | disk / disk | ||
Međuos. rast. (mm) | 2.460 | |||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 3.955 / 1.700 / 1.440 | |||
Zapr. prtljaž. (l) | 265 / 1.030 | |||
Maks. brzina (km/h) | 170 | 163 | ||
Ubrz. 0-100 km/h (s) | 15,6 | 17,0 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 7,5 | 4,9 |
Seat Ibiza | ||||
– Preporučeni servis | ||||
Dijelovi | 1.4 16v (75 KS) | 1.9 SDI (64 KS) | ||
Zupčasti remen i zatezači | – | 322 KM | ||
Klinasti remen | 52 KM | 57 KM | ||
Svjećice | 75 KM | – | ||
Grijači | – | 113 KM | ||
Mot. ulje (4 l) | 100 KM | 100 KM | ||
Uljni filter | 10 KM | 11 KM | ||
Zračni filter | 33 KM | 22 KM | ||
Filter za gorivo | 34 KM | 42 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 109 KM | 150 KM | ||
Ukupno | 412 KM | 817 KM | ||
Preporučeni servis nakon kupovine polovnog automobila koji ne posjeduje servisnu knjižicu (cijene dijelova sa ugradnjom). | ||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.4 16v (75 KS) | 1.9 SDI (64 KS) | ||
Ulje za mjenjač (3 l) | 42 KM | 42 KM | ||
Ulje za kočnice (1 l) | 38 KM | 48 KM | ||
Pumpa za vodu | 115 KM | 100 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 214 KM | 100 KM | ||
Kočni diskovi zadnji (par) | – | 80 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 451 KM | 389 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 338 KM | 158 KM | ||
Kugle | 293 KM | 132 KM | ||
Krajnice (par) | 236 KM | 194 KM | ||
Lafete | 505 KM | 116 KM | ||
Homokin. zglob (lijevi) | 339 KM | – | ||
Homokin. zglob (desni) | 339 KM | – | ||
Manžetne na hom. zgl. (par) | 192 KM | 172 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 509 KM | 462 KM | ||
Set kvačila | 650 KM | 509 KM | ||
Hladnjak motora | 362 KM | 632 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 331 KM | 369 KM | ||
Far (prednji) | 341 KM | 311 KM | ||
Far (zadnji) | 221 KM | 160 KM | ||
Vjetrobr. staklo (prednje) | 475 KM | 433 KM | ||
Vjetrobr. staklo (zadnje) | 429 KM | 433 KM | ||
Bočno staklo (prednje) | 120 KM | 132 KM | ||
Bočno staklo (zadnje) | 126 KM | 132 KM | ||
Vanjski retrovizor | 461 KM | – | ||
Izvor informacija: Ovlašteni servis za Seat |
Seat Ibiza | ||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.4 16v (75 KS) | 1.9 SDI (64 KS) | ||
Zupčasti remen i zatezači | – | 315 KM | ||
Klinasti remen | 17 KM | 19 KM | ||
Svjećice | 23 KM | – | ||
Mot. ulje (4 l) | 65 KM | 65 KM | ||
Uljni filter | 10 KM | 11 KM | ||
Zračni filter | 17 KM | 21 KM | ||
Filter za gorivo | 14 KM | 42 KM | ||
Ulje za mjenjač | 7 KM | 7 KM | ||
Ulje za kočnice | 15 KM | 15 KM | ||
Pumpa za vodu | 58 KM | 70 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 38 KM | 49 KM | ||
Disk – pločice / obloge (zadnje) | 55 KM | 74 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 82 KM | 99 KM | ||
Kočni diskovi zadnji (par) | – | 50 KM | ||
Kugle | 12 KM | 12 KM | ||
Lafete | 77 KM | 77 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 31 KM | – | ||
Ležajevi (zadnji par) | – | 109 KM | ||
Set kvačila | 373 KM | 390 KM | ||
Hladnjak motora | 169 KM | 219 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 79 KM | 85 KM | ||
Far (prednji) | 105 KM | 110 KM | ||
Far (zadnji) | 80 KM | 80 KM | ||
Vanjski retrovizor | 168 KM | 168 KM |
jan 09, 2025 0
dec 24, 2024 0
dec 09, 2024 0
dec 09, 2024 0