Osvježeno 18 Januara, 2025 5:43 PM
maj 23, 2014 Adnan Huseinagić Polovni, Škoda 2
Škoda Fabia prve generacije vjerovatno je najpouzdaniji polovni automobil na tržištu. Serviseri i vlasnici upoznati su sa malim brojem standardnih problema vezanih za elemente ovjesa. Pored toga, savjetujemo da zaobilazite one pogonjene trocilindarskim motorom i to samo ako su prešli više od 150.000 kilometara.
Tema realizirana u saradnji sa Autoservisom Unitrade ASD Sarajevo
Procijenjeno je da je samo na našem tržištu od 1999. do 2007. godine prodato nešto više od 11.000 novih primjeraka Škode Fabije. Kako se radi o itekako popularnom automobilu na našim cestama, ovaj model i danas predstavlja jednog od najzanimljivijih automobila potencijalnim kupcima vozila. No, sada ne govorimo o kupcima novih vozila. Fabia prve generacije davno je prošla svoje šepurenje među novim vozilima. Sada nastavlja osvajanje na tržištu polovnjaka. S obzirom na to da je tržište polovnih vozila u BiH doslovno okupirano Fabijama prve generacije, što kupljenih u BiH, što naknadno uvezenim, ovaj automobil postao je popularan gotovo kao što je to nekada bio kultni Golf 2. To uopšte nije neobično, jer je Fabia sa svojom jednostavnom koncepcijom malog automobila, ali sa osnovnim tehničkim karakteristikama Golfa i Pola, postavila snažne temelje za cijeli brend Škode.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Problemi sa određenim dijelovima ovjesa nisu nepoznanica za Škodu Fabiju prve generacije. S obzirom na to da je većina dostupnih polovnjaka odavno prešla više od 100.000 kilometara, savjetujemo da prilikom odabira primamljivog primjerka provjerite stanje čahura na lafetama (selena), te odbojnih guma zadnjih amortizera. Kako su sanacije ovih elemenata vrlo jeftine (zamjena oba selena košta samo 50 KM, a seta odbojnih guma oko 50 KM), predlažemo da zamjenu izvršite odmah nakon kupovine. Zamjenom osiguravate dugotrajnost i drugih elemenata na ovjesu. Zvukovi koji dopiru ispod automobila tokom vožnje mogu sugerisati na ovakve probleme.
Servisni interval 15.000 km
Zamjena ulja i tri filtera: za benzinca 131 KM; za dizela 141 KM
Iako se radi o itekako robustnom, snažnom i pouzdanom automobilu, ipak je poznato nekoliko osnovnih problema sa kojima se susreću vlasnici polovnih primjeraka. Još prije sedam godina, u rubrici polovni u magazinu ProAuto, obradili smo ovaj automobil kroz prizmu održavanja u ovlaštenom servisu, a još tada je bilo poznato da su osnovni problemi na Fabiji prve generacije rezervisani za određene dijelove ovjesa. S obzirom na to da je prednji ovjes praktično preuzet sa drugih Volkswagenovih automobila građenih na istoj platformi, cijene zamjenskih dijelova su itekako povoljne.
No, prilikom odabira polovnog primjerka najjednostavnije ćete primijetiti neispravne čahure ukoliko se čuje tup zvuk udara ispod automobila. Istina je da nema razloga za paniku, jer čahura na lafetama košta svega 12 KM, a cijena obje čahure uz zamjenu u slobodnom servisu koštaće oko 50 KM.
Također, vlasnici polovnih primjeraka i serviseri primijetili su da je potrebna nešto češća zamjena odbojnih guma na zadnjim amortizerima. Nažalost, najveća žrtva neravne podloge naših cesta su na zadnjim amortizerima. Srećom, radi se o vrlo jeftinim dijelovima, ali zamjena iziskuje skidanje kompletnog amortizera sa automobila. Cijena zamjene svih odbojnih guma je oko 50 KM sa zamjenom.
Zanimljivo je to da su i spojne šipke stabilizatora bile itekako osjetljive. Ovaj element najviše je trpio na modelima proizvedenim prije 2002. godine. Štaviše, Škoda je nakon 2002. godine na sve novoproizvedene Fabije ugrađivala rekonstruisane spojne šipke stabilizatora, a smatra se da su do danas promijenjene spojne šipke i na većini primjeraka proizvedenim prije 2002. godine. Naravno, provjerom u opremljenom servisu najjednostavnije je utvrditi stanje stabilizatora i stanje spojnih elemenata stabilizatora, ali u svakom slučaju cijena oba stabilizatora uz zamjenu je oko 60 KM.
Škoda Fabia | 1.4 16v (75 KS) | 1.9 SDI (64 KS) | ||
Set zup. remena (sa vod. pumpom) | 362 KM | 379 KM | ||
Set kvačila | 300 KM | 369 KM | ||
Disk – pločice (prednje i zadnje) | 110 KM | 110 KM | ||
Prednji par diskova | 137 KM | 137 KM | ||
Hladnjak klima – uređaja | 244 KM | 244 KM | ||
Amortizeri (4 kom.) | 282 KM | 282 KM | ||
Lafete (1 kom.) | 131 KM | 131 KM | ||
Kugle (1 kom.) | 35 KM | 35 KM | ||
Hladnjak motora | 145 KM | 145 KM | ||
Krajnice (1 kom.) | 31 KM | 31 KM | ||
Svjećice (4 kom.) | 54 KM | – | ||
Grijači (4 kom.) | – | 105 KM | ||
Ležajevi prednji | 150 KM | 150 KM | ||
Ležajevi zadnji | 135 KM | 135 KM | ||
Osnovni servis | 131 KM | 141 KM |
Pored ovakvih problema koji se mogu rješavati uz relativno kratku i jeftinu servisnu intervenciju, Fabia se jednostavno progurala među najpouzdanije polovne automobile u BiH. Istina je da postoje i drugi problemi, ali se ni u kojem slučaju ne mogu klasificirati kao standardni. Naime, Fabia prve generacije je kroz osam godina, koliko se zadržala na tržištu, bila dostupna uz čak 14 različitih motora. Istina, na bh. tržištu prodavalo se sedam različitih verzija, ali iskustvo je pokazalo da je ono najbitnije – motor, itekako pouzdan. Tako je i danas, pa su čak i verzije opremljene prastarim 1,4-litarskim MPI motorom koji vuče korijene iz starih Škoda koje su se proizvodile prije devedesetih godina, itekako pouzdane i sasvim upotrebljive.
No, mi ipak predlažemo da se u slučaju kupovine benzinca opredijelite za model na kojem piše 1.4 16v. Radi se o modernom Volkswagenovom motoru koji je donio manju potrošnju, veću snagu (75 KS i 100 KS), a pokazalo se i da je ovaj motor daleko mirniji i tiši u odnosu na stari agregat. Iako se Fabia prestala proizvoditi još 2007. godine, modeli sa ovim motorom ipak su dostupni sa relativno malim brojem kilometara (ispod 150.000 km). Namjerno preskačemo 1,2-litarski HTP motor, koji je ipak konstruisan za gradsku upotrebu. Naime, mali trocilindraš nije ni približno izdržljiv kao veći 1,4-litarski šesnaestventilac, pa serviseri upozoravaju da se najviše problema na Fabijama susreću na onim primjercima pogonjenim 1,2-litarskim HTP motorom koje imaju više od 150.000 kilometara u točkovima.
⇑ Visokonaponski indukcijski kalem, poznatiji kao bobina, jedan je od osjetljivijih dijelova 1,2-litarskog HTP motora. Otežano paljenje ili nagli pad obrtaja definitivno sugeriše da je ovaj dio na izdisaju. U slobodnom servisu zamjena košta oko 70 KM (ista je cijena i za veće 1,4-litarske motore).
Sa druge strane, nije tajna da su Fabije sa 1,9-litarskim SDI motorom najtraženije. Iako se radi o motoru sa malom specifičnom snagom, izdržljivost ovog motora je itekako cijenjena, pa je poznato da su modeli opremljeni sa ovim atmosfercem za dvadesetak odsto skuplji u odnosu na ekvivalentne benzince. Ono što je posebno bitno je to da je ovaj motor itekako izdržljiv, pa se ne morate plašiti ni onih polovnjaka koji “na satu” imaju više od 200.000 kilometara. U slučaju kupovine Fabije SDI, najbitnije se uvjeriti u mehaničku ispravnost ostalih elemenata automobila.
⇑ Jednostavna kabina ne nosi nikakvo stilsko ili duhovno uzbuđenje. Racionalno uređenje, čime je maksimalno iskorišten prostor u kabini, godinama se nosi sa eksploatacionim teškoćama, a sudeći prema dosadašnjim iskustvima, svi elementi u kabini itekako uspješno odolijevaju godinama. Štaviše, Fabia nije spartanski opremljen auto. Većina modela opremljena je električnim podizačima i klima-uređajem, dok se servovolan i ABS gotovo podrazumijevaju.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Kupovinom Fabije sa poznatom servisnom historijom teško je pogriješiti. Robustna i prostrana kabina, kao i rasprostranjenost dobro obučenih servisera osiguraće dug životni vijek automobilu koji definitivno poprima epske proporcije Golfa druge generacije.
Škoda Fabia | 1.4 16v (75 KS ) | 1.9 SDI (64 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.390 | 1.896 | ||
Snaga motora (kw/KS) | 55 / 75 | 47 / 64 | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 126 / 3.800 | 125 / 1.600 | ||
Kočnice (naprijed / nazad) | disk / doboš | |||
Međuos. rast. (mm) | 2.460 | |||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 3.960 / 1.645 / 1.450 | |||
Zapr. prtljažnika (l) | 260 / 1.015 | |||
Maks. brzina (km/h) | 170 | 154 | ||
Ubrz. 0-100 km/h (s) | 13,8 | 18,6 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 6,6 | 4,8 |
Pozitivno
Škoda Fabija je jedan od najizdržljivijih gradskih automobila dostupnih na tržištu. Minimalni problemi i veliki broj primjeraka na tržištu osigurali su joj veliku prednost.
Negativno
Određeni dijelovi ovjesa su najpodložniji kvarovima. Srećom, svi dijelovi su itekako povoljni i jeftini, pa je sanacija bezbolna.
jan 17, 2025 0
jan 16, 2025 0
jan 09, 2025 0
jan 08, 2025 0
Pozz imam jedno pitanje jeli bolje da uzmem skodu fabiu 2005 1.4 dizel karavan ili megana karavana 1.9 2006 dizel neznam koji je boljibradi odrzavanja i voznje koji bolje ide uz brdo i po planinama
Moze li cijena za zamjenu lijevog zvucnika?