Osvježeno 22 Septembra, 2023 2:00 PM
sep 05, 2013 Adnan Huseinagić Polovni, Škoda 7
Škoda Octavia prve generacije je izvrstan i robustan automobilu koji zahtjeva samo osnovno održavanje. Na našem tržištu ih ima mnogu, a sve su izašle iz garantnog roka. Time se svim vlasnicima pruža mogućnost redovnog servisiranja uz određene uštede.
Tema realizirana sa Autoservisom Unitrade ASD Sarajevo
Octavia prve generacije u gotovo neizmijenjenom obliku proizvodila se od 1996. do 2011. godine. Naše tržište je donedavno gutalo popularne Tour modele, ali kako je Octavia stigla u treću generaciju, prva generacija je konačno završila svoj tržišni put. Petnaest godina je period za koji je u Bosni i Hercegovini ovaj automobil postao praktično jedan od najpoželjnijih i najpristupačnijih automobila za prosječnog kupca. Sudeći prema onome što danas znamo o Octaviji, to je i logičan slijed događaja, jer je ovaj automobil opravdao povjerenje koje mu je ukazao sam Volkswagen, te je postao jedan od najpouzdanijih automobila na tržištu. Sadašnja priča o Octaviji prve generacije kao o polovnom modelu, počinje od modela koji su najjeftiniji na tržištu. Tu se obično radi o modelima proizvedenim prije redizajna iz 2000. godine, koje je najlakše prepoznati po tamnijim zadnjim svjetlima i po “reljefnim” staklima prednjih svjetala.
Alen Mujanović, serviser u Unitradeovom ASD centru u Sarajevu: “Octavije sa 1,9-litarskim TDI-jem i sa 1,6-litarskim benzinskim motorom su među najpouzdanijim automobilima na tržištu. Kupci trebaju izbjegavati modele sa dvolitarskim benzinskim motorom snažnim 115 KS.” |
Vrijeme je pokazalo da je najvidljiviji i najizraženiji problem loše stanje laka, te hrđa koja se pojavljuje na mjestima udara kamenčića sa puta. Ovaj problem djelimično je riješen sa redizajniranim modelom, ali kratkotrajnost laka ostala je izražena na plastičnim dijelovima karoserije.
S obzirom na prirodu posjedovanja ovog automobila, a pogotovo primjeraka koji su stariji od deset godina, vozači se u gotovo sto-posto slučajeva odlučuju na održavanje mimo mreže ovlaštenih servisa. Vozači ovakvih automobila vode se prostom ekonomskom računicom, pa silom prilika izabiraju manje, ali dobro opremljene servisne radionice ukojima se može dobiti jednako kvalitetna usluga i jednako pouzdani dijelovi po nešto prihvatljivijim cijenama.
Najosjetljiviji elementi ovjesa Octavije prve generacije su odbojna guma zadnjih amortizera (zamjena para 100 KM), silent blokovi na lafetama (zamjena dva para 60 KM) i kugla na lafeti (zamjena para 60 KM).
Škoda Octavia | 1.6 MPI (102 KS) | 1.9 TDI (90 KS) | ||
Set zupčastog remena* | 234 KM | 412 KM | ||
Set kvačila | 260 KM | 250 – 370 KM | ||
Disk – pločice | 58 KM | |||
Prednji par diskova | 130 KM | 87 – 158 KM | ||
Zadnji par kočnica (komplet) | 222 KM | |||
Hladnjak motora | 150 – 200 KM | |||
Hladnjak klima – uređaja | 218 KM | |||
Zaptivač glave motora | 138 KM | 110 – 140 KM | ||
Amortizeri | 257 KM | |||
Lafete | 213 KM | |||
Kugle | 68 KM | |||
Krajnice | 70 KM | |||
Ispušni lonac | 132 KM | |||
Svjećice** | 54 / 93 KM | – | ||
Grijači | – | 70 – 120 KM | ||
Ležajevi | 230 KM | |||
Osnovni servis | 100 KM |
* Set zupčastog remena za Škodu Octaviju 1.9 TDI sadrži i vodenu pumpu
** Skuplje svjećice namijenjene su benzinskim motorima sa plinskom instalacijom
Godine iza nas su pokazale da je Octavia izdržljiv i robustan automobil, pa se ispostavlja da je na većini primjeraka praktično i dalje potreban samo redovan servis uz provjeru osnovnih elemenata ovjesa. Naime, na starijim primjercima izraženiji je problem trošenja gumica na stabilizatorima. Srećom, radi se o najjeftinijim elementima ovjesa, pa se u servisima promjena gumica na stabilizatorima naplaćuje dvadesetak KM, a promjena cijelog stabilizatora tridesetak KM. Također, evidencija u servisima pokazuje da su i odbojne gume na zadnjim amortizerima prilično osjetljive, a promjena obje odbojne gume u servisu izvršava se za stotinjak KM.
Serviseri su upozorili i na to da silent blokovi (seleni) i kugle na lafetama obično traju između 50.000 i 75.000 kilometara, te da je prilikom kupovine polovnog vozila najbolje odmah zamijeniti sve ove elemente. Šezdesetak KM koštaće kompletna izmjena selena i također šezdesetak KM izmjena kugli na lafetama. To su praktično i jedini problemi koji su karakteristični za ovjes Octavije.
S obzirom na to da se radi o automobilu koji je u potpunosti naslonjen na Golfa četvrte generacije, kompletan ovjes je izuzetno robustan i izdržljiv, a na pojedinim modelima kupci novih odlučivali su se i za ugradnju dodatne metalne zaštite koja se postavlja ispod motora. Na primjercima sa ovakvom vrstom zaštite gotovo da i ne može doći do bilo kakvog fizičkog oštećenja motora izazvanog nekim vanjskim djelovanjem. Ovakvi primjerci su svakako najrobustniji i najizdržljiviji.
Octavija je u 90 odsto slučajeva kupovana sa dizelskim motorom. Za ljubitelje benzinaca definitivno najbolji izbor je 1,6-litarski motor snažan 102 KS. Jedini standardni problem na benzincu je lambda sonda, ali je zamjena povoljna.
Servisni interval 15.000 km
Zamjena ulja i tri filtera: za benzinca 100 KM; za dizela 100 KM
Kupci Octavija obično su racionalni i pragmatični, pa su Octavije najčešće pokretane jednom od verzija 1,9-litarskog TDI motora. Pored toga što je ovaj motor praktično jedan od najpouzdanijih u historiji dizelskih motora, njegova je najveća prednost niska potrošnja, dugotrajnost i relativno velika snaga. Čak i na primjercima koji su prešli nekoliko stotina hiljada kilometara, osnovni način održavanja ostaje redovni servis. To se posebno odnosi na model sa 1,9-litarskim TDI-jem koji razvija 90 KS. Zbog jednostavnog turbopunjača, te zbog klasične pumpe visokog pritiska, ovaj motor uz redovno održavanje može preći stotine hiljada kilometara bez ikakvog problema. Upravo zbog toga je prilikom kupovine polovne Octavije sa ovakvim motorom, potrebno dodatno utvrditi istinitost pređene kilometraže. Prevare na ovakvim automobilima su uobičajene, pa je prilično neuobičajeno da je ovako motorizovana Octavija starija od deset godina prešla manje od 150.000 kilometara (posebno ako se radi o uvezenom primjerku).
Kabina je funkcionalna i izdržljiva. Nosi poznati Volkswagenov duh, što znači da nema osjetljivih elemenata. Jedini problem je izlizana plastika na ručicama i na volanu.
S obzirom na to da je unutrašnjost Octavije mahom izrađena od jeftine (ali itekako izdržljive) plastike, tragove dužeg korištenja moguće je pronaći na svim elementima sa kojima se vozač i putnici najčešće susreću. Dakle, provjerite obruč volana, ručice na vratima, ručicu mjenjača i ručne kočnice, te sve oslonce za ruke. Ukoliko su prilično istrošeni, to je dobar pokazatelj da se automobil često koristio, pa je moguće otprike utvrditi ispravnost broja kilometara na tabli sa instrumentima.
Najosjetljiviji dio benzinskog motora prve Octavije je lambda sonda. Servis će za zamjenu naplatiti 145 KM.
Nešto drugačija pravila vladaju za modele pokretane benzinskim motorima. Iako su na našem tržitšu relativno rijetki, kupci su se najčešće odlučivali za kupovinu Octavije sa 1,6-litarskim MPI motorom sa 102 KS. Danas je upravo ovaj model najzanimljiviji kupcima koji se odlučuju na ugradnju plinske instalacije. Iskustva vlasnika i servisera pokazuju da se radi o pouzdanom motoru. Najosjetljiviji element na ovom motoru je lambda sonda. U slučaju neispravne lambda sonde, motor će raditi neravnomjerno, te gubiti snagu prilikom ubrzavanja. Zamjenu lambda sonde servisi će naplatiti oko 145 KM.
U Bosni i Hercegovini veoma je popularna ugradnja plinskih uređaja na benzinske motore. Octavia nije izuzetak, a najpopularniji motor za ugradnju plinskog uređaja svakako je 1,6-litarski benzinac. Prilikom kupovine modela sa ugrađenim plinskim uređajem, najbolje se uvjeriti u ispravnost testnom vožnjom. Motor praktično isto radi i na benzin i na plin, a bilo kakve anomalije u radu mogu označiti skup popravak.
Osnovni servis je najbitniji servis za produžavanje vijeka trajanja motora. Pored toga što se mijenja ulje, tokom osnovnog servisa potrebno je izvršiti i i promjenu filtera ulja, filtera zraka, filtera klime i filtera goriva.
Na automobilima na kojima se zanemaruje izvršavanje kompletnog osnovnog servisa svakih deset do 15.000 kilometara, rizikuje se značajno oštećenje motora, te nakupljanje štetnih bakterija u kompletnom ventilacionom sistemu. Nepromijenjeno ulje u motoru gubi svoje prvobitne osobine, što dovodi do većeg trenja elemenata u motoru, te do veće potrošnje osnovnih pokretnih dijelova. To posebno može biti pogubno za motore sa turbinom, koja zbog ulja koje je izgubilo svoja svojstva trpi veća naprezanja. Pored toga, zaprljan filter zraka onemogućava potpuno iskorištenje performansi motora, a uz začepljen filter goriva, smanjen je protok goriva do motora. Izbjegavanjem izvršavanja osnovnog servisa praktično se kreće sa postepenim uništavanjem motora koji prije svega počinje gubiti snagu, javljaju se veća naprezanja na pokretnim elementima u motoru, a u najgorim slučajevima može doći i do potpune blokade rada motora. Prevencija je jednostavna i jeftina. U slobodnim servisima za kompletan osnovni servis na modelu Škoda Octavia 1.9 TDI, koji uključuje zamjenu ulja (4,5 litara), filtera ulja, filtera goriva, filtera zraka i filtera klime naplaćuju samo 100 KM. Zanimljivo je to da je cijena gotovo unificirana i za model sa benzinskim 1,6-litarskim motorom, pa cijena osnovnog servisa i za ovaj model iznosi 100 KM. Prilikom kupovine polovnog primjerka najbolje je odmah izvršiti kompletan osnovni servis. Cijena je gotovo zanemariva, a prednosti su brojne.
Praksa u slobodnom servisu Unitrada u Sarajevu, u kojem smo i uradili ovu temu, pokazala je da majstori pored obavljanja osnovnog servisa pregledaju cijeli automobil i sugerišu klijentu na osnovne probleme na automobilu. Ovako se dobija potpuna informacija, što je svakako bitno prilikom kupovine polovnog automobila.
Škoda Octavia | 1.6 MPI (102 KS) | 1.9 TDI (90 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.595 | 1.896 | ||
Snaga motora (kw/KS) | 75 / 102 | 66 / 90 | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 148 / 3.800 | 235 / 1.900 | ||
Kočnice (naprijed/nazad) | disk / doboš | |||
Međuos. rastojanje (mm) | 2.510 | |||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 4.510 / 1.730 / 1.430 | |||
Zapr. prtljažnika (l) | 530/1.330 | |||
Maks. brzina (km/h) | 190 | 182 | ||
Ubrzanje 0-100 km/h (s) | 11,8 | 13,2 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 7,0 | 5,0 |
Pozitivno
Veliki broj dostupnih modela na tržištu i poznata tehnika su najveće prednosti Octavije. Također, robustnost i izdržljivost svakao su najveći razlozi za kupovinu.
Negativno
Veliki broj uvezenih primjeraka već je prevalio ogroman broj kilometara. Također, pripazite na prevare. Lako je promijeniti broj kilometara koji piše na “satu”.
sep 20, 2023 0
sep 16, 2023 0
sep 15, 2023 0
sep 13, 2023 0
Postovani,
molim vas za malo vremena i ako nije problem da mi odgovorite na ovaj mail.
Naime, na internetu sma nasao ovaj tekst i sjajan je a u meni budi dilemu. Imam skodu octaviju 1.6 mpi sa 102 ks 2005. godiste znaci Octavia 2 i imam problem sa prednjom regulacionom lambda sondom a zamena nije tako povoljna koa sto je vas clanak i predpostavljam da postoji neka zamena ili nesto slicno jer cena od 150km je savrsena za ovaj probelm pa me zanima ako nije probelm da mi kazete koju lambda sonu kupiti?
U pitanju je prednja ili kako se jos zove regulaciona lambda sonda?
Hvala i nadam se brzopm odgovoru
Poštovani,
Takve informacije može dobiti na tel. 033/661-966 (InterAuto)
Poštovani
Kupio sam Skodu Octavia 1,6 sdi 85 kw 2005′ sa DSG. Kupio sam lambdu sondu iza katalizatora po kataloskoj preporuci iz Autokomerc Škoda Banja Luka . Medjutim niko neće da mi to zamijeni jer su žice različitih boja od onih koje bi trebale biti. U pitanju je sonda proizvodjaca Denso? Šta mi je činiti?
Na kojoj kilometraži se preporučuje zamjena turbopunjača ili možda postoje neki pokazatelji koji su relevantni za njenu zamjenu
Pozdrav.
Koliko bi me kosta veliki i mali servis za skodu octaviu karavn 4×4 1.9 tdi 77kw.
Lp
Pozdrav imam problem na škoda octavia 1,6 2002 benzin 75 kw, kada je hladna ne radi kako treba obrtaji skaču nekad se ugasi, malo odradi i onda sve normalno, kada je vrijeme hladnije duže traje. Pozdrav
Poštovani, Škoda Octavia Tour 1,6 MPI 75 KW ima 140 000 KM. Samo na cilindru br 4 zauljuje mi se svječica. Zašto ? Isključio sam povratne plinove iz kartera i sada idu u atmosferu , ali svejedno je svječica samo u cilindru br. 4 zauljeno čadjava. Što da radim. Kako zamjeniti lambda sondu br.1 – prije katalizatora, kad je tako nedostupna. Katkada javi grešku na istoj, a ja samo pobrišem grešku i onda se ponovno javi nakon 300 km.pa je ponovno obrišem. Hvala na odgovoru