Osvježeno 18 Januara, 2025 5:43 PM
jan 29, 2015 Adnan Huseinagić Polovni, Toyota 1
Prvi koji je započeo sagu o malim SUV-ovima bio je Toyotin RAV4 druge generacije. Na tržište je došao 2000. godine, a brzim prodorom u Evropu svojom praktičnošću, malim dimenzijama i štedljivim motorima očarao je mnoge. Nakon šest godina došla je treća generacija, a među cijenjenim polovnim automobilima mjesto je našao drugi po redu RAV4. Zanimljivo, za pet godina koliko je bila na tržištu, druga generacija nije nikada opozvana, a nisu zabilježeni ni nedostaci koji bi bili karakteristični za sve modele. Samim tim, RAV4 je ušao u probrano društvo kvalitetnih i zahvalnih polovnih automobila, koji će uz redovno servisiranje služiti gotovo kao i novi automobili.
Tema realizovana sa autoservisom AFA Racing Sarajevo
Dolaskom druge generacije Toyotinog RAV-a 4 klasa malih SUV-ova dobila je sasvim novu dimenziju, a nekim čudom potpuno su zaboravljeni Hondin i Suzukijev predstavnik HR-V i Vitara. Naravno, Toyota je odmjerenim dizajnerskim potezima, malim, ekonomičnim, ali efikasnim motorima i kvalitetom primjerenim samo Toyoti jednostavno “pokopala” sve ostale proizvođače sličnih automobila.
Druga generacija došla je 2000. godine, a početni prodajni rezultati dokazali su da su vozači primijetili sve prednosti tog modela.
Kroz godine, RAV4 je postao Toyotin simbol, a treća generacija koja je došla 2005. godine samo je nastavila nizati uspjeh za uspjehom.
Iako je došla nova generacija koja bi se prije mogla nazvati redizajnom, RAV4 druge generacije i dalje je ostao jedan od onih SUV-ova koji bezkompromisno zadovoljava sve potrebe. Zbog toga, na našem malom tržištu pozicioniran je kao vrlo cijenjen polovni automobil, a to je postignuto zbog izuzetno velike izdržljivosti i prepoznatljivog Toyotinog kvaliteta, kojeg ne nedostaje ni u RAV-u 4.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Naravno, kao i svi polovni automobili i RAV ima neke nedostatke, međutim, za razliku od gotovo svih drugih, tokom pet godina, koliko je druga generacija bila na tržištu novih, nije zabilježen nijedan opoziv, što znači da su pedantni Japanci RAV-a odlično sklopili i da su posvetili mnogo pažnje svakom detalju.
Toyota RAV4 | ||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.8 VVT-i (125 KS) | 2.0 D4-D (116 KS) | ||
Set zupčastog remena | – | 900 KM | ||
Mikroremen i svjećice | 276 KM | – | ||
Grijači (4 kom.) | – | 201 KM | ||
Osnovni servis* | 246 KM | 297 KM | ||
Filer goriva | – | 115 KM | ||
Ulje za mjenjač | 145 KM | 173 KM | ||
Ulje za kočnice | 64 KM | 64 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 109 KM | 69 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 188 KM | 188 KM | ||
Disk – pločice (zadnje) | 138 KM | 138 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 259 KM | 259 KM | ||
Kočni diskovi zadnji (par) | 331 KM | 331 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 448 KM | 448 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 339 KM | 339 KM | ||
Kugle | 164 KM | 164 KM | ||
Krajnice (par) | 142 KM | 142 KM | ||
Lafete | 379 KM | 379 KM | ||
Homokin. zglob (lijevi) | 1.028 KM | 1.062 KM | ||
Homokin. zglob (desni) | 1.254 KM | 1.140 KM | ||
Manžetna na hom. zgl. (par) | 232 KM | 232 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 299 KM | 299 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 501 KM | 501 KM | ||
Set kvačila | 580 KM | 600 KM | ||
Hladnjak motora | 917 KM | 984 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 902 KM | 896 KM | ||
Far (prednji) | 609 KM | 720 KM | ||
Far (zadnji) | 280 KM | 261 KM | ||
Vjetrobr. staklo (prednje) | 1.059 KM | 1.061 KM | ||
Vjetrobr. staklo (zadnje) | 762 KM | 766 KM | ||
Bočno staklo (prednje) | 314 KM | 315 KM | ||
Izvor informacija: Servis AFA Racing Sarajevo. * – Osnovni servis podrazumjeva promjenu ulja, filtera za ulje, filtera zraka i filtera klime. |
Međutim, iako je RAV4 mali terenski automobil, terenske sposobnosti su prilično “skromne”, prvenstveno zbog toga što je Toyota tržištu htjela ponuditi SUV atraktivnog izgleda i niske cijene koji će se lako održavati. Očekivano, Toyota je u tome potpuno uspjela, pa jedan od najprodavanijih malih SUV-ova, postao je sinonim za cijelu klasu, a svojom prostranošću i robustnošću upakovanom u relativno male dimenzije osvojio je srca mnogih. Naime, u unutrašnjosti RAV-a, u zavisnosti od trovratne ili peterovratne verzije, prilično komforno može se smjestiti pet putnika, a bogata oprema u svim verzijama sigurno neće dati prostora bilo kakvom nezadovoljstvu. Zanimljivo je da se 98,5 odsto kupaca RAV-a odlučilo za petovratnu verziju, pa je manji model gotovo nezastupljen na tržištu polovnih automobila.
Konstrukciju dugu jedva preko četiri metra, široku nešto više od 1.400 milimetara i visoku gotovo 1.700 milimetara, Toyota je iskoristila za ugradnju veoma kvalitetnih sklopova i motora. Na RAV-u 4 nisu zabilježeni nikakvi standardni problemi, a pri kupovini polovnog jedino je potrebno obratiti pažnju na kugle, krajnice i kočne diskove. Naime, ukoliko prijašnji vlasnik nije pazio na potrošne dijelove, moguće je da su popustili pod težinom od gotovo 1.400 kilograma. Naravno, stanje određenog primjerka direktno je vezano za način eksploatacije, a ako je RAV 4 korišten za ono za šta je namijenjen – gradsku vožnju i manje off-road “izlete”, mala je mogućnost da vlasniku napravi bilo kakav problem. Međutim, ako je korišten za ozbiljnije terenske vožnje, RAV 4 može lako postati “rupa bez dna”.
Najosjetljiviji sklopovi, koji neminovno prvi stradaju ukoliko se RAV 4 koristi za terensku vožnju su elementi na ovjesu i transmisionom sistemu, a ne moramo ni napominjati da je popravak oštećenja veoma “bolan”. Simptomi koji gotovo nepogrešivo sugerišu o vožnji izvan asfalta su pohabani nosači motora. Naime, ako su nosači motora “istrošeni”, mogu vjerno prikazati brutalnu vožnju po raznim “off-road” terenima. Loš odnos vlasnika prema automobilu vidi se i na izduvnom sistemu, a ako je on “izgorio”, jasno je da je kazaljka obrtomjera većinu vremena bila u, ili blizu crvenog polja. Međutim, iako izduvni sistem “izgori” u slučaju nepotrebnih i dugih naprezanja motora, motori relativno lako odolijevaju takvom maltretiranju.
⇑ Najslabija karika na Toyoti RAV4 je pumpa visokog pritiska. Zbog lošeg kvaliteta goriva, pumpa visokog pritiska može završiti svoj radni vijek prije vremena. Cijena zamjene pumpe u servisu je 3.500 KM, dok će za zamjenu “brizgaljki” servis naplatiti oko 1.200 KM. Najbolje rješenje je prevencija – sipajte samo na “provjerenim” pumpama.
Toyota je za drugu generaciju RAV-a 4 ponudila četiri motora, od kojih je jedan dizelski. Kao najzanimljiviji u Evropi isplivali su 1,8-litarski 16-ventilac sa 125 KS i dvolitarski dizelski D4-D motor sa 116 KS. Oba motora su veoma izdržljiva, a ni na jednom nisu zabilježeni standardni problemi.
Međutim, elementi dizelskog motora kao što su pumpa visokog pritiska ili brizgaljka prilično su osjetljivi na kvalitet goriva, pa s obzirom na to, preporuka je odlazak u servis da bi se utvrdilo stvarno stanje elemenata. Ukoliko je potrebna zamjena tih dijelova, džep će se prilično isprazniti, jer cijena zamjene i postavljanja nove pumpe visokog pritiska je 3.500 KM, dok je za novu brizgaljku potrebno izdvojiti 1.200 KM.
Za razliku od dizelskog motora, benzinski nema sličnih problema, a iako je prilično snažan, benzinski motor čak ni u gradskom režimu saobraćaja neće potrošiti više od 10 litara goriva na pređenih 100 kilometara, dok se dizelski, očekivano, zadovoljava sa samo 7,1 litar u kombinovanim uslovima saobraćaja.
Zavisno od motora, dizelsku ili benzinsku snagu do točkova prenosi prilično izdržljivi automatski ili manuelni mjenjač. Ukoliko se pravilno održavaju, oba mjenjača će lako pregurati stotine hiljada kilometara, a ako se ne terorišu po ekstremnim off-road terenima, moguće je da će nadživjeti mnoge druge elemente.
Najpoželjniji japanski SUV, hrabro je stupio na scenu, te zbog prepoznatljivog Toyotinog kvaliteta uz sasvim solidan izgled, brzo je postao veoma popularan, a značio je i revoluciju u klasi malih SUV-ova.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Pored toga, snažni motori, koji zadržavaju potrošnju u granicama razuma, pružaju dobre performanse mini terencu, dok je uz pravilno i redovno održavanje dugovječnost zagarantovana. Upravo zbog toga, kupovina polovnog modela mogla bi biti pravi pogodak, međutim, jedinu prepreku predstavlja petnaestak hiljada KM koliko je potrebno izdvojiti za očuvan primjerak, jer se u tom slučaju “u glavi” sigurno vrte i neki novi automobili.
⇑ Izvrsni Toyotin mini-SUV, u vrijeme kada je nastajao, gotovo da i nije imao ozbiljniju konkurenciju. Godine su to promijenile, ali i dalje, druga generacija RAV-a 4 ostaje jedan od najboljih malih SUV-ova sa početka novog milenijuma.
Toyota RAV4 | 1.8 VVT-i (125 KS) | 2.0 D4-D (116 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.974 | 1.995 | ||
Snaga motora (kw/KS) | 92 / 125 | 85 / 116 | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 161 / 4.200 | 250 / 1.800 | ||
Kočnice (naprijed / nazad) | disk / disk | |||
Međuos. rast. (mm) | 2.490 | |||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 4.245 / 1.785 / 1.670 | |||
Zapr. prtljaž. (l) | 410 | |||
Maks. brz. (km/h) | 175 | 170 | ||
Ubrz. 0-100 km/h (s) | 12,5 | 12,1 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 7,4 | 7,1 |
– Benzin | |||||||
Toyota RAV4 | 2001. | 2002. | 2003. | 2004. | 2005. | ||
Toyota RAV4 1.8 VVT-i (125 KS) | 11.500 KM | 12.500 KM | 13.500 KM | 14.000 KM | 14.500 KM | ||
Hyundai Santa Fe 2.4 (145 KS) | 8.000 KM | 9.000 KM | 10.000 KM | 10.500 KM | 11.000 KM | ||
Kia Sportage 2.0i (118 KS) | 7.000 KM | 8.000 KM | 10.000 KM | 11.000 KM | 12.000 KM | ||
Suzuki Vitara 2.0i (128 KS) | 8.000 KM | 9.000 KM | 11.000 KM | 13.000 KM | 13.500 KM | ||
. | |||||||
– Dizel | |||||||
Toyota RAV4 | 2001. | 2002. | 2003. | 2004. | 2005. | ||
Toyota RAV4 2.0 D4-D (116 KS) | 13.500 KM | 14.000 KM | 15.000 KM | 16.500 KM | 18.000 KM | ||
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi (112 / 125 KS) | 9.000 KM | 9.500 KM | 10.000 KM | 12.000 KM | 14.000 KM | ||
Kia Sportage 2.0 CRDi (113 KS) | 8.000 KM | 9.000 KM | 10.000 KM | 11.000 KM | 12.500 KM | ||
Suzuki Vitara 2.0 TD (109 KS) | 12.500 KM | 14.500 KM | 16.000 KM | 17.500 KM | 19.500 KM | ||
. |
U tabelama su navedene prosječne cijene benzinske i dizelske Toyote RAV4, kao i njene najbliže konkurencije, u koje je uračunat iznos carine i PDV-a. Prilikom proračuna cijena u obzir smo uzimali automobile sa godišnjom kilometražom od 10.000 do 15.000 km.
jan 18, 2025 0
jan 15, 2025 0
jan 13, 2025 0
jan 09, 2025 0
Svaka cast na ovakvim tekstovima. Oni koji ne znaju puni, znaju otprilike sta ih ceka.
Gledam ove Rav 4 da kupim, a sad sam naucio najvise.
Pozdrav