Osvježeno 13 Januara, 2025 8:30 AM
mar 20, 2009 Adnan Huseinagić Polovni, Toyota 0
Hvalospjevi o kvalitetu i izdržljivosti Toyotinih modela već su poznati i onima koji ne prate automobilsku industriju. I pored svih prednosti, Toyota je unazad dvije do tri godine kod nas zaista zaživjela i postala značajno prisutna marka na tržištu. Stoga je i izbor polovnih Toyota vrlo skroman, a među najčešćim je prva generacija Yarisa. Ovaj mali gradski auto dokazao se kao izuzetno kapacitetan i izdržljiv, pa je među najpoželjnijim kupovinama gradskih polovnjaka.
Tema realizovana sa ovlaštenim servisom za Toyotu
Pred kraj 1999. godine na tržištu se pojavio automobil koji možda nije oborio prodajne rekorde, ali je, u svakom slučaju, u ovoj klasi podigao nivo kvaliteta i pouzdanosti na znatno viši nivo, koji su kasnije svi težili dostići. Prema mnogim istraživanjima i ispitivanjima upravo Yaris je jedan od najpouzdanijih i najkvalitetnijih automobila ovih godišta uopšte, a u klasi malih gradskih automobila uvjerljivo glasi za najsolidnije izgrađen auto. Upravo ovakav ugled koji je Yaris izgradio je uzročnik prilično visoke cijene polovnih Yarisa, ali s druge strane je dobro znati da većim ulaganjem smanjujete mogućnost rizika i nepredvidljivih kvarova na najmanju mjeru.
Mrlja na ugledu kvalitetnog i pouzdanog malog automobila kod Yarisa pojavila se 2001. godine. Do tada cijela proizvodnja ovog modela bila je smještena u Japanu, ali od 2001. godine pa do kraja proizvodnje, radi smanjivanja troškova, dio proizvodnje preselio se u Francusku. Upravo kod modela proizvedenih u Francuskoj zabilježena je poprilična stopa kvarova, ali još uvijek se kretala u intervalu koji nije mogao ugroziti Yarisov epitet kvalitetnog automobila.
⇑ Iako je Yaris bio najkraći model u klasi, njegova unutrašnjost je dovoljno prostrana i varijabilna. Velike zasluge za to ima upravo izdašano pomična stražnja klupa.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Uz tehničke detalje dobro je znati da je i Yaris prve generacije bio vrlo praktičan i svestran mali automobil. Iako je bio najkraći u klasi, taj nedostatak nadoknadio je visinom i širinom, a praktična rješenja u unutrašnjosti učinila su ga jednim od najvarijabilnijih predstavnika.
Velika prednost bila je i pomična stražnja klupa koja se prilagođava prema potrebama putnika ili prtljaga, pa za većinu potreba mjesta nije nedostajalo.
Naravno, verzije sa troje vrata su znatno nepraktičnije i skučenije, ali činjenica je da ih na tržištu polovnih ima znatno manje u odnosu na verzije sa pet vrata. Uz dovoljno mjesta, u Yarisu su udobnosti bila podređena i prilično ugodna sjedišta, koja, istina, nisu baš najpoželjnija za duge relacije niti imaju dovoljno bočnog oslonca, ali su sasvim u skladu standarda ove klase.
Kvalitet izrade i kvalitet materijala u Yarisu nije bio vrhunski. Toyota je kvalitetom Yarisa potpuno degradirala u odnosu na druge svoje modele. Tačnije, cjenovna granica koja diktira većinu stvari u ovoj klasi odredila je da većina plastičnih obloga u Yarisu bude izrađena od tvrde i prilično neugodne plastike. Time je i kupcima automobila ove klase Toyota direktno sugerisala šta misli o njima.
Tvrda plastika može biti i uzrok nepoželjnih “cvrčaka”, ali s druge strane izdržljivost ovih materijala i obloga je neupitna, a pozitivno je i to što je većina plastika prilično otporna na grebanje i nepažnju.
Karoserija Yarisa je jednako kvalitetna kao i ostatak automobila, pa su problemi sa hrđom gotovo potpuna nepoznanica. S obzirom na to da je Yaris modernistički dizajniran sa obiljem oblih i tečnih linija, eventualne udarce i nespretne popravke prilično je lako uočiti, ali je kao i uvijek potrebno dosta opreza.
Naravno, ne čudi da je i podvozje Yarisa izdržljivo. Prilično jednostavna i robustna konstrukcija ovjesa pogodovala je izdržljivosti, a čak i potrošni elementi premašuju predviđene rokove za zamjenu.
Naravno, s obzirom na ugled izdržljivog automobila, nisu rijetki primjerci koji su služili kao službeni automobili i prilikom toga prelazili rekordne kilometraže. Oprez kod takvih modela treba povećati, a iako je sve u solidnom stanju, treba napraviti obavezne rutinske provjere elemenata kao što su amortizeri, kočni diskovi i slično.
Jednostavna i izdržljiva rješenja ovjesa i cijelog podvozja idealan su kompromis za dobre dinamičke osobine, ali i dugotrajnost. Čak i potrošni dijelovi ovjesa su nadprosječno izdržljivi, ali i poprilično skupi. Oba benzinska motora koji su najčešći izbor u Yarisu su slične konstrukcije, i jednako su izdržljivi. Treba obratiti pažnju na redovnost održavanja i stanje zaptivača. U svakom slučaju, poželjniji je snažniji 1.3 motor.
Jedan od ograničavajućih elemenata kod Yarisa bila je ponuda motora. Naknadno je uvršten i dizelaš koji je u Evropi neizbježan za uspjeh, ali ipak najčešći su modeli sa osnovnim 1.0 i 1.3 benzinskim motorima. Najmanji benzinac je, iako ima samo jedan litar radne zapremine, četverocilindraš pa uz to zahvaljujući promjenjivom radu ventila dovoljna je mjera za gradsku upotrebu. Također, zbog savremene konstrukcije treba mu obezbijediti kvalitetno sintetičko ulje, baš kao i jačem benzincu 1.3. Veći motor sa 87 KS već je sasvim dovoljan za maleni Yaris, a ujedno trpi manje opterećenja zbog više rezerve snage, pa je poželjnija kupovina od primjeraka sa jednolitarskim motorom.
Kod oba motora prilikom kupovine treba pregledati stanje zaptivača i tragove ulja, a “zdrav” motor bi u praznom hodu trebao raditi ravnomjerno bez variranja broja obrtaja. S obzirom na viševentilsku VVT-i tehnologiju, potrošnja oba motora je u očekivanim granicama, pa će s obzirom na namjenu ovog automobila biti sasvim prihvatljiva.
Generalno, bez obzira na motor, Toyota Yaris prve generacije je na prvi pogled itekako poželjna kupovina.
Istina je da je od svih konkurenata među najskupljim polovnjacima, što je rezultat Toyotinog opšteg imidža. Zbog traženosti i dobrog glasa koji ga prati, Yaris često može biti i nerealno skup. Stoga najveći oprez treba biti upravo u određivanju cijene, a uz detaljniju rutinsku provjeru gotovo je nemoguće kupiti primjerak koji će vas razočarati.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Ipak, Yaris spada u klasu malih automobila i logično je da je predmet kupovine vozača plićeg džepa. Samim tim logično bi bilo i da mu je održavanje u skladu sa veličinom i finansijskoj moći onih koji ga mogu kupiti samo kao polovnog, ali nije. Kada je u pitanju održavanje, prvi Yaris je jedan od najskupljih automobila za održavanje, pa čak i kad je polovan.
⇑ Uz poznat i simpatičan oblik dobro je znati da karoserija Yarisa neće biti izvor problema. Hrđa se ne pojavljuje ni na najstarijim primjercima, pa treba obratiti pažnju samo na mehanička oštećenja.
Automobil kojeg prati glas da je pouzdan i koji se ističe kao najkvalitetniji u klasi teško je naći u bazama opoziva i prijavljenih problema. Tačnije, Yaris je ovdje potpuni stranac. U toku produkcije i prodaje prve generacije Yarisa zabilježena su samo tri zvanična opoziva.
– U avgustu 2001. godine objavljen je opoziv broj R2001/112 koji se tiče 697 modela različitih brojeva karoserije. Na ovim modelima postojala je mogućnost da vijci koji drže stražnje glavčine nisu dovoljno pričvršćeni za stražnju osovinu. U ekstremnim slučajevima glavčine su mogle postati opuštene čime se narušava geometrija i trag točkova. Nakon objavljenog opoziva kod svih modela je pregledano stanje cijelog stražnjeg mosta, a kod modela gdje je to bilo potrebno izvršeno je stezanje u potrebnoj mjeri.
– Drugi opoziv objavljen je 14. marta 2000. godine i obuhvatio je čak 19.639 modela. Ovaj opoziv bio je objavljen zbog izražene mogućnost da stražnji točkovi blokiraju prilikom snažnog kočenja. Opozivom su obuhvaćeni modeli koji su proizvedeni od januara 1999. do januara 2000. godine, a tiče se modela različitih brojeva šasije. U određenim situacijama kod ovih vozila prilikom naglih kočenja u kritičnim situacijama moglo je doći do potpunog blokiranja stražnjih točkova, što može drastično utjecati na stabilnost vozila. Kod svih opozvanih modela izvršena je revizija kočnog sistema i zamijenjeni su originalni ventili koji kontrolišu kočnu silu sa prilagođenim zamjenskim.
– Opoziv R2006/130 objavljen je krajem novembra 2006. godine i tiče se modela sa brojevima šasije od JT153FU1#00024214 do JT153FU1#00046747. Problem se pokazivao u mogućnosti “gušenja” i nepravilnog rada motora, a opozivom je obuhvaćeno 7.893 modela. Zbog nepravilnog livenja tijela senzora koji prati poziciju radilice, ulje je moglo prolaziti kroz zaptivač i ući do instalacija senzora. U ovim situacijama ulje unutar konektora senzora se širilo usljed povećane temperature, što bi na kraju deformisalo senzor. U najgorem slučaju, konektor bi ostao isključen, što bi uzrokovalo gašenje motora u vožnji, a ponovno pokretanje motora bilo bi nemoguće. Sva opozvana vozila prošla su kroz provjeru, a po potrebi je zamijenjen sporni senzor.
Toyota Yaris | 1.0 16v (65 KS) | 1.3 16v (87 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 998 | 1.299 | ||
Snaga motora (kw/KS) | 48 / 65 | 62 / 87 | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 90 / 4.100 | 122 / 4.200 | ||
Kočnice (naprijed / nazad) | disk / doboš | |||
Međuos. rast. (mm) | 2.370 | |||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 3.640 / 1.660 / 1.500 | |||
Zapr. prtljaž. (l) | 205 / 950 | |||
Maks. brzina (km/h) | 155 | 175 | ||
Ubrz. 0-100 km/h (s) | 15,8 | 13,1 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 5,6 | 5,6 |
Toyota Yaris | ||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.0 16v (65 KS) | 1.3 16v (87 KS) | ||
Klinasti remen | 81 KM | 78 KM | ||
Uljni filter | 19 KM | 19 KM | ||
Zračni filter | 40 KM | 40 KM | ||
Pumpa za vodu | 221 KM | 209 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 23 KM | 24 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 280 KM | 280 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 537 KM | 537 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 214 KM | 214 KM | ||
Krajnice (par) | 110 KM | 110 KM | ||
Lafeta sa kuglom | 267 KM | 267 KM | ||
Homokin. zglob (lijevi) | 854 KM | 854 KM | ||
Homokin. zglob (desni) | 978 KM | 978 KM | ||
Manžetne do mjenjača (par) | 179 KM | 179 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 313 KM | 313 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 794 KM | 794 KM | ||
Set kvačila | 676 KM | 701 KM | ||
Hladnjak motora | 622KM | 622 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 373 KM | 373 KM | ||
Far (prednji) | 336 KM | 336 KM | ||
Far (zadnji) | 227 KM | 227 KM | ||
Vanjski retrovizor | 170 KM | 170 KM | ||
Vjetrobr. staklo (prednje) | 614 KM | 614 KM | ||
Vjetrobr. staklo (zadnje) | 464 KM | 464 KM | ||
Bočno staklo (prednje) | 241 KM | 241 KM | ||
Bočno staklo (zadnje) | 170 KM | 170 KM | ||
Izvor informacija: Ovlašteni servis za Toyotu (cijene dijelova bez ugradnje) |
Toyota Yaris 1.0 16v (65 KS) i 1.3 16v (87 KS) | Cijena | ||
Castrol GTX3 Magnatec (4 l) | 49 KM | ||
Optima Power HC (4 l) | 46 KM | ||
Shell Helix Plus (4 l) | 46 KM | ||
Liqui Moly Leichtlauf (4 l) | 44 KM | ||
Mobil 1 Super 3 (4 l) | 58 KM | ||
Total Quartz 7000 (4 l) | 64 KM |
U slučaju oba najčešća motora kod Toyote Yarisa zbog savremene viševentilske tehnologije preporučljivo je koristiti kvalitetnija sintetička ulja. Preporučeni viskozitet je 10W40, a za oba motora potrebno je obezbijediti četiri litra ulja. Intervali zamjene ulja kreću se od 10.000 do 15.000 kilometara, zavisno od kvaliteta ulja.
jan 09, 2025 0
jan 08, 2025 0
jan 03, 2025 0
dec 30, 2024 0