Osvježeno 24 Marta, 2025 11:03 PM
sep 26, 2011 Adnan Huseinagić Audi, Polovni 0
A3 iz prve generacije jedan je od najstarijih automobila koji zadovoljava homologacione propise u Bosni i Hercegovini. Moguće je uvesti i modele stare čak 13 godina, što predstavlja izuzetnu priliku za one koji finansijski ne mogu dobaciti do novog ili do skupljeg polovnog automobila. A3-ojku prati imidž pouzdanog automobila, a prilikom kupovine vodite računa o servisnoj historiji i o stanju katalizatora. Najstariji modeli su imali probleme i sa pumpom rashladne tekućine.
Tema realizovana u saradnji sa ovlaštenim servisom Audija – ASA PVA doo Sarajevo
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Kada je homologacija konačno zaživjela i na našem tržištu, kupci polovnih automobila su se susreli sa novim izazovom. Više nisu bili ograničeni na kupovinu i uvoz automobila mlađih od sedam godina, nego im je omogućen uvoz automobila koji zadovoljavaju emisiju o izduvnim gasovima Euro 3. Ispostavilo se da postoje automobili stari čak 13 godina koji zadovoljavaju emisiju o izduvnim gasovima Euro 3. Jedan od njih je i Audi A3 1.9 TDI, koji pored tehničkih zahtjeva, probirljive kupce zadovoljava i jednostavnim izgledom, prihvatljivom cijenom, ali najviše od svega, imidžom pouzdanog automobila kojeg je gradio još od 1996. godine, kada je stigao na tržište. Međutim, danas se kupci automobila u tom cjenovnom rangu nalaze pred teškom raskrsnicom. Pitanje je jasno: da li birati A3 ili, recimo, upola mlađi, ali i ujedno manji gradski automobil. U gradskom automobilu nemamo opremu kao u A3, nemamo ni imidž kakav ima A3, ali zato imamo manje kilometara u točkovima i manje godina u sabraćajnoj knjižici. Iako prilično star, Audi A3 ne mora biti rupa bez dna. Naravno, barem polovina na tržištu polovnih je islužena i neadekvatno održavana, što znači da ovaj automobil bez barem djelimično poznate historije ne treba ni uzimati u obzir prilikom kupovine. Iako je star, zamjenski dijelovi i nisu baš jeftini. Na koncu, ipak pričamo o premijumskom Audiju. Sa druge strane, redovno održavan, sa uredno popunjenom servisnom knjižicom, može biti pouzdan kao i nov automobil.
⇑ Naše tržište je bogato modelima koje pokreću 1,6-litarski benzinac, 1,8-litarski turbobenzinac i 1,9-litarski TDI. Najveća prednost ovih motora je velika pouzdanost i prihvatljiva cijena održavanja.
A3 i danas izgleda dovoljno ugledno. Međutim, važnije od toga je to što je A3 nastao u vremenu kada nije bilo toliko kompromisa u autoindustriji kao danas. Dakle, oni koji se još uvijek voze po cesti, imaju snažne, ali neopterećene motore i punu dodatnu opremu kakvu ni danas baš često ne srećemo među jeftinijim kompaktima. Kada je riječ o polovnom Audiju A3, prilično je jednostavan izbor. Postoje tri osnovne verzije koje preovladavaju na tržištu, a dijele se na model sa 1,9-litarskim TDI-om, 1,6-litarskim benzinskim atmosfercem i 1,8-litarskim turbobenzincem. Postoje još neke varijacije, ali ove tri verzije su najzastupljenije.
⇑ Redizajnom iz 2000. godine, Audi je dobio moderniji sklop prednjih i zadnjih svjetala. Također, 1,8-litarski turbobenzinac i 1,9-litarski TDI su osnaženi sa 150 KS na 180 KS, odnosno sa 110 KS na 130 KS.
Zanimljivo je to da servisi i nisu evidentirali standardne mehaničke ili elektronske probleme na ovim automobilma. Međutim, vlasnici A3-ojki proizvedenih prije redizajna otkrili su da modeli sa 1,8-litarskim atmosfercem sa 125 KS, imaju određene probleme sa pumpom rashladne tekućine. Ispostavilo se da se problemi odnose samo na modele proizvedene na samom početku proizvodnje, dakle, od septembra 1996. godine do kraja 1997. godine.
Pored toga, serviseri su nam otkrili i to da je na polovnim primjercima izražen problem sa katalizatorom. Naime, ukoliko motor nije adekvatno servisiran, te ukoliko postoje određeni problemi sa svjećicama ili električnim instalacijama na motoru, moguće je da gorivo u cilindrima ne sagorijeva prema predviđenoj dinamici. Nesagoreno gorivo, dakle, stiže do katalizatora, gdje usljed visokih temperatura sagorijeva, te proizvodi izuzetno visoku temperaturu dovoljnu za topljenje tankog sloja silikata aluminijuma i magnezijuma kojim su prekriveni zidovi keramičkog saća kroz koje prolaze izduvni gasovi. Otopljeni silikat ne vrši hemijske reakcije na pravi način, te tako dolazi do postepenog začepljenja katalizatora. Katalizator se može oštetiti i fizičkim udarom. Krhko keramičko jezgro relativno lako puca prilikom vanjskog udara u katalizator, čime se narušava radni proces unutar katalizatora.
No, dešava se i to da vlasnici ovih automobila jednostavno odstrane katalizator, te bez problema prolaze kroz tehnički pregled, jednostavno registrujući automobil koji nema katalizatora.
Audi A3 |
|||||
– Preporučeni servis | |||||
Dijelovi | 1.9 TDI (90 KS) | 1.6i (102 KS) | 1.8 T (150 KS) | ||
Zupčasti remen i zatezači | 582 KM | 338 KM | 399 KM | ||
Klinasti remen | 101 KM | 122 KM | 122 KM | ||
Svjećice | – | 95 KM | 179 KM | ||
Grijači | 197 KM | – | – | ||
Motorno ulje (4,5 l) | 126 KM | 101 KM | 101 KM | ||
Uljni filter | 26 KM | 25 KM | 25 KM | ||
Zračni filter | 40 KM | 40 KM | 40 KM | ||
Filter za gorivo | 72 KM | 40 KM | 40 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 145 KM | 201 KM | 201 KM | ||
Disk – pločice (zadnje) | 139 KM | 139 KM | 139 KM | ||
Ukupno | 1.428 KM | 1.101 KM | 1.246 KM | ||
Preporučeni servis nakon kupovine polovnog automobila koji ne posjeduje servisnu knjižicu (cijene dijelova sa ugradnjom). | |||||
– Troškovi održavanja | |||||
Dijelovi | 1.9 TDI (90 KS) | 1.6i (102 KS) | 1.8 T (150 KS) | ||
Ulje za mjenjač (2 l) | 106 KM | 106 KM | 106 KM | ||
Ulje za kočnice (1 l) | 96 KM | 96 KM | 96 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 150 KM | 158 KM | 121 KM | ||
Pumpa za vodu | 363 KM | 244 KM | 360 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 259 KM | 283 KM | 283 KM | ||
Kočni diskovi zadnji (par) | 176 KM | 176 KM | 176 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 565 KM | 565 KM | 565 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 449 KM | 449 KM | 449 KM | ||
Kugle | 215 KM | 215 KM | 215 KM | ||
Krajnice | 265 KM | 265 KM | 265 KM | ||
Lafete | 471 KM | 471 KM | 471 KM | ||
Homokin. zglob (lijevi) | 451 KM | 451 KM | 451 KM | ||
Homokin. zglob (desni) | 451 KM | 451 KM | 451 KM | ||
Manžetna na hom. zglobu (par) | 235 KM | 235 KM | 235 KM | ||
Manžetne do mjenjača | 242 KM | 242 KM | 242 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 484 KM | 484 KM | 484 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 721 KM | 721 KM | 721 KM | ||
Set kvačila | 760 KM | 572 KM | 779 KM | ||
Hladnjak motora | 504 KM | 504 KM | 504 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 463 KM | 467 KM | 758 KM | ||
Far (prednji) | 648 KM | 648 KM | 648 KM | ||
Far (zadnji) | 209 KM | 209 KM | 209 KM | ||
Vanjski retrovizor | 100 KM | 100 KM | 100 KM | ||
Vjetrobr. staklo (prednje) | 695 KM | 695 KM | 695 KM | ||
Vjetrobr. staklo (zadnje) | 598 KM | 598 KM | 598 KM | ||
Bočno staklo (prednje) | 165 KM | 165 KM | 165 KM | ||
Bočno staklo (zadnje) | 165 KM | 165 KM | 165 KM | ||
Izvor informacija: Ovlašteni servis za Audi – ASA PVA doo Sarajevo |
Na istoj platformi napravljen je i Golf IV. Pogledajte cijene njegovog održavanja.
Što se tiče verzija sa dizelskim TDI motorom, njihova najveća prednost je niska potrošnja goriva, velika specifična snaga i dokazana pouzdanost.
Međutim, nije jednostavno pronaći model sa TDI motorom korištenog manje od 250.000 kilometara.
Ukoliko je pravovremeno održavan, taj motor zasigurno može bez problema izdržati još 250.000 kilometara, mada je najbolje tražiti primjerke koji su prešli manje od 200.000 kilometara. Kuriozitet je to što je na tržištu polovnih gotovo isti broj Audija pokretanih TDI motorima i pokretanih 1,8-litarskim turbomotorom sa 150 KS.
⇑ Ugradnjom plinskog uređaja u model sa 1,8-litarskim turbomotorom, smanjujete troškove prevoza za pola. Ugradnja plinskog uređaja košta između 1.200 KM i 1.400 KM.
Međutim, kupci ovakvih vozila i nisu baš oduševljeni potrošnjom većom od deset litara koje 1,8-litarski turbomotor bez problema proguta za 100 kilometara. Ipak, postoji rješenje. Ugradnjom plinskog uređaja troškove prevoza gotovo polovite.
Naravno, uvijek postoje skeptici koji ni u snu ne bi vozili na plin, međutim, sa današnjim cijenama goriva na pumpama, kada je plin tačno dvostruko jeftiniji od benzina skepticizmu nema mjesta.
Štaviše, jednostavnije je naći 1,8-litarskog turbobenzinca sa 150 KS i sa malo više od 150.000 kilometara na satu, nego ikakvog dizelaša sa manje od 200.000 kilometara u točkovima.
⇑ S obzirom na to da je Audi i tada bio član premijum segmenta, većina modela na tržištu polovnih je bogato opremljena. Upravo zbog klase kojoj pripada, A3 je izgrađen veoma kvalitetno, pa i nakon desetak godina uobičajene eksploatacije ne bi trebalo biti problema sa elementima u kabini.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Iako je prilično star, A3 prve generacije još uvijek odolijeva zubu vremena. Izvrsna završna obrada sa kraja devedesetih godina proteklog stoljeća, te bogata oprema svakako mu održavaju visoku cijenu, pa se danas ovakvi automobilu mogu naći u rasponu od 8.500 KM do 13.000 KM.
A3 je opozvan devet puta u toku sedam godina proizvodnje.
– A3 je prvi put opozvan u junu 1997. godine, a opoziv je obuhvatao 1.097 primjeraka proizvedenih od 01.02.1997. godine do 31.03.1997. godine. Na opozvanim primjercima mehanizam za podešavanje visine pojasa za vezanje nije bio ugrađen po predviđenim specifikacijama, te je u slučaju naglog zaustavljanja postojala mogućnost odvajanja cijelog mehanizma od B stuba. Ugrađen je novi mehanizam za podešavanje visine pojasa, a opoziv je registrovan brojem R/1997/049.
– Audi je drugi put opozvao A3 u julu 1998. godine. Na nepredviđenom servisu završila su 2.822 primjerka modela A3 proizvedena u januaru 1998. godine, i to zbog problema na mehanizmu za zatezanje sigurnosnog pojasa za putnike na zadnjoj klupi. Opozvani su primjerci sa brojevima šasije od WA 000104 do WA 053717, opoziv je registrovan brojem R/1998/047, a na svim primjercima je otklonjen kvar.
– Treći opoziv odnosio se na 1.765 primjeraka Audija A3 opremljena 1,8-litarskim turbomotorom sa 150 KS. Audiji su opozvani u januaru 1999. godine i to oni primjerci koji su proizvedeni od 01.12.1997. godine do 30.06.1998. godine. Problem je bio izražen na mehanizmu pedale gasa koja se zaglavljivala zbog direktnog kontakta sa karoserijom. Ugrađivanjem izolacionog materijala između dva elementa, problem je u potpunosti riješen. Opozvani su primjerci sa brojevima šasije od WAU***8L*WA 038264 do WAU***8L*WA 107931.
– A3 je četvrti put opozvan u šestom mjesecu 1999. godine, a opozvano je ukupno 11.450 primjeraka proizvedenih u toku 1998. godine. Mehanizam za zatezanje zadnjih pojasa prilikom naglog zaustavljanja oslobađao je toplotnu energiju koja je bila dovoljna da zapali presvlake na sjedištima. Na opozvanim primjercima mehanizam za zatezanje pojasa je obložen zaštitnim materijalom otpornim na visoke temperature. Opozvani su modeli sa brojevima šasije od WAUzzz8LzWA 000001 do 139655 i od WAUzzz8LzXA 000101 do 048069.
– U maju 2000. godine opozvano je 2.855 primjeraka Audija A3 proizvedenih od januara 1999. godine do maja 1999. godine. Problem je ponovo bio izražen na prednjim sigurnosnim pojasima, ali su serviseri ovaj put mijenjali mehanizam za zaključavanje pojasa, koji je u slučaju naglog zaustavljanja mogao otpustiti pojas. Zamijenjeni su mehanizmi za zaključavanje pojasa na modelima sa brojem šasije od WAU…8L.XA 051993 do WAU…8L.XA 100836 i od WAU…8L.YA 000101 do WAU…8L.YA 000230.
– A3 je šesti put opozvan u novembru 2001. godine. Opozvano je 4.714 primjeraka proizvedenih u periodu od februara 1997. godine do februara 2000. godine. Modeli su opozvani zbog ugrađenih pogrešnih kugli na zadnjem dijelu ovjesa, a servisi su na svim primjercima zamijenili kugle. Opoziv je registrovan oznakom R/2001/128.
– 99 primjeraka Audija A3 opozvano je u junu 2002. godine. Na opozvanim primjercima problem je bio na kontrolnoj jedinici ABS-a koja se zbog kratkog električnog spoja mogla zapaliti, te tako oštetiti ostale elektronske elemente. Kontrolne jedinice su zamijenjene na opozvanim primjercima, a opoziv je registrovan oznakom R/2002/029.
– U oktobru 2002. godine opozvan je 541 primjerak Audija A2, A2, A4, A6 i TT, koji su imali problem sa aktiviranjem zračnog jastuka iza volana. Zračni jasticu su zamijenjeni na svim primjercima, a opoziv je registrovan oznakom R/2002/143.
– 21.335 Audija A3 je opozvano u septembru 2003. godine. Ovaj put automobili su opozvani zbog pukotina na vakumskoj pumpi kočnog servouređaja koja je propuštala kočno ulje. Servisi su na svim primjercima zamijenili vakumsku pumpu kočnog servouređaja, a opoziv je registrovan oznakom R/2003/128.
Audi A3 | 1.9 TDI (90 KS) | 1.6i (102 KS) | 1.8 T (150 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.896 | 1.595 | 1.781 | ||
Snaga motora (kw/KS) | 66 / 90 | 75 / 102 | 110 / 150 | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 210 / 1.900 | 144 / 3.800 | 210 / 1.750 | ||
Kočnice (naprijed/nazad) | disk / disk | ||||
Međuos. rast. (mm) | 2.512 | ||||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 4.152 / 1.753 / 1.422 | ||||
Zapr. prtljaž. (l) | 350 / 1.100 | ||||
Maks. brzina (km/h) | 181 | 189 | 217 | ||
Ubrz. 0-100 km/h (s) | 12,4 | 10,9 | 8,2 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 5,0 | 6,8 | 7,8 |
mar 21, 2025 0
mar 19, 2025 0
mar 19, 2025 0
mar 18, 2025 0