Osvježeno 18 Januara, 2025 5:43 PM
okt 02, 2013 Adnan Huseinagić Audi, Polovni 3
Aluminijumski elementi prednjeg ovjesa najosjetljiviji su dijelovi na Audiju A4 (B5). Provjerite i turbinu, zaptivač radilice motora i senzor protoka zraka (na motoru 1.8 T), a preventivno napravite osnovni servis i zamijenite svjećice (ili grijače).
Tema realizirana u saradnji sa Autoservisom Saradis Sarajevo
Razvoj revolucionarnog Audija A4 (B5) započeo je 1988. godine, a kompletan izgled unutrašnjosti Audi je potpuno završio još 1992. godine. Iako je Audi dosta ranije kreirao model nego što ga je predstavio, njemačka kompanija je jednostavno morala pričekati da tržište adekvatno sazrije za dolazak ovakvog automobila. Time se lako da zaključiti da je Audi A4 (B5) gotovo svakim svojim elementom nadmašio ono što su u to vrijeme nudili svi konkurenti. Zbog toga je i došao nakon BMW-a serije 3 i Mercedesa C-klase, a šest godina koliko se zadržao na tržištu bilo je dovoljno da se uvuče u gotovo svako svjetsko tržište. Na našim prostorima, postao je jedan od najomiljenijih Audija, pa se danas teško i jedno parkiralište može zamisliti bez barem jednog ili dva Audija A4 (B5). Ista je stvar i sa oglasnicima polovnih automobila u kojima se u svakom trenutku nalazi nekoliko stotina modela čija cijena varira od 4.500 KM do 11.000 KM.
Audi A4 (B7) | 1.8 T (150 KS) | 1.9 TDI (110 KS) | ||
Set zupčastog remena* | 433 KM | 317 KM | ||
Set kvačila | 447 KM | 450 KM | ||
Disk – pločice | 161 KM | 161 KM | ||
Prednji par diskova | 150 KM | 150 KM | ||
Zadnji par diskova | 154 KM | 154 KM | ||
Hladnjak motora | 137 KM | 137 KM | ||
Hladnjak klima – uređaja | 231 KM | 231 KM | ||
Zaptivač glave motora | 140 KM | 137 KM | ||
Amortizeri | 463 KM | 463 KM | ||
Lafete (set)** | 967 KM | 967 KM | ||
Ispušni lonac | 232 KM | 466 KM | ||
Svjećice | 116 KM | – | ||
Grijači | – | 64 KM | ||
Osnovni servis | 137 KM | 137 KM | ||
* Set zupčastog remena za Audija A4 (B5) sadrži i vodenu pumpu ** Set lafeta uključuje kugle, krajnice, silent-blokove (selene) i stabilizatore |
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
No, moramo priznati da je Audi oduvijek pravio automobile za posebne vozače koji su pored izrazite finansijske samostalnosti imali i specifične želje koje je automobil morao ispunjavati.
A4 (B5) definitivno nije drugačiji, ali još prije nekoliko godina stigao je u cjenovni razred koji odgovara značajno širem broju kupaca. To znači i da je još davno prešao granicu iza koje je održavanje u ovlaštenom servisu teško isplativo. To su zapravo vozači koji silom prilika, ili čak vlastitom nedisciplinom, manje polažu na održavanje automobila, od kupaca koji uvijek voze nov auto.
Cijena seta lafeta za oba točka: 967 KM
Aluminijumski ovjes obično je namijenjen za automobile sa izraženim sportskim karakterom. Zbog specifičnih mehaničkih osobina aluminijuma koji prenosi manje vibracija, ima manju ukupnu masu i otporniji je na vanjske utjecaje, Audi je gotovo cijeli prednji ovjes napravio od ovog materijala. Pored toga, sistem ovjesa je znatno napredniji u odnosu na većinu automobila koji su proizvođeni kada je Audi A4 (B5) predstavljen. Zbog toga i ne čudi nešto viša cijena osnovnih elemenata prednjeg ovjesa koji osiguravaju veću udobnost i značajno bolje vozne osobine u odnosu na konkurentne automobile. S obzirom na to da ceste u BiH nisu održavane kao ceste na kojima se može iskoristiti puni kapacitet ovjesa Audija A4 (B5), ovjes trpi znatno veće napore. Stoga je prilikom kupovine polovnog Audija A4 (B5) najvažnije utvrđivanje stanja prednjeg ovjesa. Ukoliko se otkriju ozbiljniji nedostaci, najbolje je u potpunosti zamijeniti osnovne elemente prednjeg ovjesa (lafete, krajnice, silent-blokove i stabilizatore). Servisna intevencija izmjene svih aluminijumskih elemenata prednjeg ovjesa na oba točka košta 967 KM.
Tragovi ulja na mjenjaču gotovo u pravilu označavaju dotrajalost prstenastog zaptivača na radilici motora (semering radilice). S obzirom na to da se radi o dijelu kojeg nije lako zamijeniti, serviseri preporučuju zamjenu tokom mijenjanja seta kvačila. Cijena novog zaptivača je samo 36 KM, a ako se ipak insistira na zamjeni, serviseri će za urađeni posao naplatiti dodatnih 100 KM.
Ukoliko kao polovni automobil birate upravo Audi A4 (B5), postoji nekoliko osnovnih nedostataka koji su karakteristični za ovaj automobil.
Pored nepisanih pravila odabira modela sa ispunjenom servisnom knjižicom, sa što manjim brojem pređenih kilometara i slično, preporučujemo obavezan pregled u servisu.
Prvo na što potencijalni kupac polovnog Audija A4 (B5) treba obratiti pažnju to su elementi prednjeg ovjesa. Sa osam aluminijumskih lafeta i aluminijumskim stabilizatorom, prednji ovjes je prilično osjetljiv na neravne ceste, a u slučaju utvrđivanja neispravnosti, najbolje je izmijeniti cijeli set lafeta. Za taj zahvat slobodni servisi naplaćuju nešto manje od 1.000 KM, ali zamjenom cijelog seta, koji uključuje promjenu lafeta, silent-blokova (selena) i krajnica dugoročno se rješava problem sa prednjim ovjesom. Naravno, moguće je i pojedinačno mijenjati elemente, ali u tom slučaju ćete samo produžiti agoniju “kuckanja” i neudobnosti i konačno rješenje problema.
Servisni interval 15.000 km
Zamjena ulja i tri filtera: za benzinca 137 KM; za dizela 137 KM
Za razliku od osjetljivog prednjeg ovjesa, zadnji ovjes nema izraženijih problema.
Pored pregleda ovjesa, potrebno je provjeriti postoji li veća količina ulja ispod mjenjača.
Ukoliko je vidljivo ulje, vjerovatno je problem curenja izazvao dotrajali fleksibilni prstenasti zaptivač radilice motora (semering na radilici).
Cijena zaptivača nije visoka (36 KM), ali zamjena se obično izvršava tokom promjene seta kvačila.
Također, na modelima sa sistemom pogona Quattro, zaptivači na diferencijalu mogu puštati ulje. Zamjena dva zaptivača na zadnjem diferencijalu košta 78 KM. Konačno, pregledajte i sajle parkirne (ručne) kočnice. Ukoliko je sajla vidno oštećena, zamjena kompletne sajle košta 54 KM. Ovakvi problemi svakako nisu neuobičajeni, posebno zbog toga što su svi Audiji A4 (B5), odavno prešli prag od deset godina starosti. Štaviše, to znači da većina na mjeraču ima i dosta više od 200.000 pređenih kilometara, a u tom slučaju prilično je izvjesno i da je vrijeme za promjenu određenih elemenata na motoru.
⇑ Najpopularniji motori su 1,8-litarski turbobenzinac i 1,9-litarski TDI. S obzirom na to da se radi o prilično starom automobilu, prilikom kupovine potrebna je detaljnija provjera. Uvjerite se da nema tragova ulja na motoru, a tokom testne vožnje uvjerite se u ravnomjeran rad motora.
Upoznati smo s tim da su najpopularniji modeli pokretani 1,9-litarskim TDI-om sa 110 KS i 1,8-litarskim turbobenzincem snažnim 150 KS. Ukoliko ste već “vruć” kupac, insistirajte na dokazu o obavljenom takozvanom velikom servisu. Preporučujemo detaljan pregled prostora oko motora na kojem ne smije biti tragova ulja.
Također, testnom vožnjom moguće je utvrditi da li motor i ostali elementi rade ispravno, a bez obzira na to da li se radi o dizelašu ili o benzincu, potrebna je prisutnost i stručnog lica koje će provjeriti ispravnosti turbine. Upravo je turbina najosjetljiviji dio na motoru, a moguće je da vas očekuje baš taj izdatak. Srećom, dosadašnja iskustva pokazala su da je moguće proći relativno povoljno, jer se dotrajala turbina može reparirati po cijenama između 600 i 800 KM. Kupovina i zamjena nove turbine košta oko 3.500 KM.
Serviseri su upozorili i na problem sa senzorom protoka zraka, koji se javlja na modelima koji nisu redovno održavani i na kojima nije redovno mijenjan filter zraka.
Nepravilan rad motora najbolje otkriva problem sa senzorom protoka zraka. Iako se radi o prilično starim motorima, i dizelaš i benzinac moraju raditi bez ikakvih prekida. Rad mora biti ujednačen, a ubrzanje konstantno bez ikakvog prekidanja u radu.
Ukoliko se primijeti ikakav neujednačen i nepravilan rad, prvo je potrebno provjeriti senzor protoka zraka. Zamjena ovog dijela u servisu naplaćuje se 432 KM.
Dugi eksploatacioni vijek ovog vozila svakako će ostaviti tragove na svakom od primjeraka koji su trenutno dostupni na tržištu.
Jasno je da se ne možete osloniti samo na vizuelni pregled vozila, a jedini način da se kupac uvjeri u osnovno stanje konkretnog primjerka je pregled u nekom od servisa. Tada se svakako dobijaju argumenti za cjenkanje, ali i otkrivaju tajne skrivene ispod elegantnog i često “gotovo novog” lima Audija A4 (B5).
Kao što se može i pretpostaviti, osnovne cijene zamjenskih dijelova su nešto više u odnosu na ostale automobile iz ovog cjenovnog ranga i to zbog Audijevog imidža, ali i zbog specifičnosti određenih elemenata koji su Audija A4 odvojili od konkurencije.
⇑ I za današnje standarde, kabina Audija A4 (B5) je zadovoljavajuće koncipirana. Jedini problemi sa kojima se možete susresti su izlizani (ali funkcionalni) tasteri.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Na tržištu još definitivno postoje modeli koji su prešli manji broj kilometara, ali oni su u gornjem cjenovnom rangu (iznad 10.000 KM), što znači da je Audi A4 (B5) jedan od rijetkih automobila koji čak i danas održava visoku vrijednost na tržištu polovnih.
Audi A4 (B5) | 1.8 T (150 KS) | 1.9 TDI (110 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.781 | 1.896 | ||
Snaga motora (kw/KS) | 110 / 150 | 81 / 110 | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 210 / 1.750 | 235 / 1.900 | ||
Kočnice (naprijed/nazad) | disk / disk | |||
Međuos. rast. (mm) | 2.607 | |||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 4.478 / 1.733 / 1.415 | |||
Zapr. prtljaž. (l) | 440 / 720 | |||
Maks. brzina (km/h) | 219 | 195 | ||
Ubrz. 0-100 km/h (s) | 8,6 | 11,3 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 7,9 | 5,2 |
Pozitivno
Audi A4 (B5) je i danas kvalitetan i ugledan automobil. Sa pouzdanom tehnikom i redovnim održavanjem definitivno može dugo služiti.
Negativno
S obzirom na to da se radi o Audiju, održavanje je nešto skuplje u odnosu na automobile sličnog cjenovnog ranga. Ovjes i senzor protoka zraka su najosjetljiviji.
dec 24, 2024 0
dec 09, 2024 0
dec 09, 2024 0
nov 27, 2024 0
Odlična stranica sa detaljnim i korisnim informacijama.
Super!
Poštovani, primjetio sam na Audiju A4 1999g. iznad vozača da mi se odvaja platno iznad glave i sa strana vozača i suvozača cijelom površinom. Koje je riješenje i koliko novaca bi mogao doći popravak.
Kakve idu pozicije za audi a4 b5 2000godiste jer zanima me hocu sebi da kupim one led crvene t10 pa me sad zanima dali mi mogu