Osvježeno 31 Marta, 2024 7:30 AM
feb 07, 2012 Adnan Huseinagić Audi, Polovni 1
Uz malobrojne probleme Audi A4 B6 je danas među najpouzdanijim polovnim autima. Serviseri iz ovlaštenih servisa savjetovali su oprez prilikom kupovine modela sa 2,5-litarskim TDI motorom i kod svih modela koji su prešli više od 250.000 kilometara.
Tema realizovana u saradnji sa ovlaštenim servisom Audija – ASA PVA Sarajevo
Svi imamo želju voziti premijum automobil. Sretnici ga kupe novog, oni malo manje sretni, dobro očuvanog, a onima koji jedva skupe novac, preostaje da se zadovoljavaju isluženim premijum automobilima koji se prodaju, po “nerealno prihvatljivim” cijenama.
Iako se proizvodio od 2001. godine do 2005. godine, Audi A4 B6 jedan je od onih premijuma koji čak i danas izazivaju zavidne poglede onih koji ga ne voze. I danas je elegantan, čak i prefinjeniji od velikog broja novih automobila srednje klase. Pored njegovog imena, njegova najveća prednost je izgled, ali i provjerena tehnika ispod lima u koju vjeruju generacije evropskih vozača. TDI je sinonim za dizel, 1.8 Turbo je sinonim za benzinca, a Quattro je sinonim za pogon na četiri točka. Na ovom autu, sve to može pisati (i savršeno dobro raditi) na zadnjoj strani, što je svakako san većine vozača.
Generalno Audi A4 B6 nema veliki broj problema. Ono na šta kupci trebaju obratiti pažnju svakako je zupčasti remen na 1,8-litarskim turbobenzincu, kao i na stanje turbina na oba motora. Također, izbjegavajte primjerke koji su pokretani najslabijim 2,5-litarskim TDI motorom. Problem može biti i Comfort modul koji osigurava pravilan rad el. opreme u kabini.
Audi A4 B6 opozvan je samo dva puta, a opozvano je manje od 13.000 primjeraka. Masovniji opoziv odnosio se na automobile proizvedene od 01.03.2004. godine do 31.08.2004. godine, a odnosio se na neispravnu pumpu za ubrizgavanje goriva. B6 je drugi put opozvan zbog neispravnog senzora za aktiviranje zračnih jastuka. Ovlašteni servisi su ispravili greške.
Međutim, prošlo je već sedam godina od posljednjeg proizvedenog Audija A4 B6. To praktično znači da auto koji je nekada koštao i više od 80.000 KM, danas, kao polovan, košta čak i manje od 13.000 KM. Međutim, upravo se u tako prihvatljivoj cijeni pojedinih primjeraka krije osnovna boljka ovog automobila. Stručni serviseri su jednoglasno za ovaj auto izjavili da je odličan, i da, uz pravilno i pravovremeno održavanje neće stvarati nikakve probleme vlasnicima. Međutim, naglasili su i to da kupci polovnog A4 B6 ipak moraju dobro obratiti pažnju na to da li kupuju mačka u vreći!? Praktično, ukoliko niste 100 posto sigurni u pravilnu servisnu historiju, možete slobodno odustati od kupovine ovog automobila. Štaviše, možete slobodno odustati od kupovine ovog Audija i kada sumnjate u to da je na pokazivaču pređenih kilometara korigovana vrijednost, jer su serviseri primijetili da se problemi na ovom automobilu najčešće javljaju tek nakon pređenih 250.000 kilometara. Najčešće verzije Audija A4 B6 na našem tržištu su one sa 1,9-litarskim TDI motorom (podjednako su zastupljene verzije sa 100 KS, sa 115 KS i sa 130 KS), i one sa 1,8-litarski TSI motorom sa 150 KS. Također, možete birati i između modela sa manuelnim mjenjačem i Audijevim Multitronicom.
Mešić Adis, serviser u ASA PVA je izjavio: Audi A4 B6 je jedan od najpouzdanijih polovnih automobila koji uopšte dolaze u naš servis. Malobrojni problemi na Audiju A4 B6 svode se na one primjerke koji su prešli više od 250.000 kilometara. Naime, na modelima sa 1,8-litarskim turbomotorom i sa velikim brojem pređenih kilometara (više od 250.000), neizostavno je potrebno provjeriti stanje zatezača zupčastog remena (pa i sam remen), kao i stanje turbopunjača. Ukoliko se ispostavi da su zatezači spremni za zamjenu, u kompletu sa njima ide i zupčasti remen. Također, potrebno je preventivno provjeriti i stanje turbine (i na benzincu i na dizelašu), čija zamjena, ukoliko je potrebna, košta više od 3.500 KM. |
Provjerite zupčasti remen na 1,8-litarskom turbobenzincu
Bez obzira na sve, serviseri naglašavaju da kupci biraju modele sa što manjim brojem pređenih kilometara i sa urednom servisnom historijom. Naime, na modelima sa 1,8-litarskim turbomotorom i sa velikim brojem pređenih kilometara (više od 250.000), neizostavno je potrebno provjeriti stanje zatezača zupčastog remena (pa i sam remen), kao i stanje turbopunjača. Ukoliko se ispostavi da su zatezači spremni za zamjenu, u kompletu sa njima ide i zupčasti remen. Ovlašteni servis će vam za ovu uslugu naplatiti oko 1.200 KM. Ukoliko postoji uredna servisna knjižica, zapravo ukoliko ste potpuno sigurni u servisnu historiju, ovaj trošak možda možete i prolongirati.
Također, potrebno je preventivno provjeriti i stanje turbine (i na benzincu i na dizelašu), čija zamjena, ukoliko je potrebna, košta više od 3.500 KM. Zanimljivo je to da serviseri navode ove probleme isključivo za modele koji su prešli više od 250.000 kilometara, te da su zapravo samo ovi problemi vezani direktno za motore.
2,5-litarski TDI evoluirao je čak pet puta. Prvi put se pojavio 1997. godine, a tada je razvijao 150 KS. Zbog određenih problema, Audi ga je 1999. godine unaprijedio i predstavio verziju sa 180 KS, koja je ujedno i najbolja. Nakon toga, zahtjevi tržišta su Audija natjerali da od 2001. godine do 2003. godine predstavi još tri verzije ovog motora. Verzija iz 2001. godine razvijala je 155 KS, već 2002. godine zamijenjena je motorom koji razvija 163 KS i 310 Nm, dok je konačno, 2003. godine, 2,5-litarski TDI imaov i 163 KS i 350 Nm obrtnog momenta. Ukoliko zaista želite voziti ovaj automobil sa 2,5-litarskim dizelskim motorom, puno bolje je birati primjerke sa motorom 180 KS, koji su se u Audi A4 B6 počeli ugrađivati od 2001. godine, a na kojima su otklonjeni svi problemi koji su se javljali na prvobitnom motoru V6 TDI. Kod ovih primjeraka nisu zabilježeni poznati problemi sa “preranim” trošenjem bregastih osovina.
Pored 1,9-litarskog TDI motora, Audi je u ovaj auto ugrađivao i 2,5-litarski šesterocilindarski TDI. Kako smo uspjeli zaključiti, taj motor u prvim varijantama i nije bio baš najpouzdaniji u svijetu grupe Volkswagen. Između ostalog, pumpa visokog pritiska je bila sklona kvarovima, a bregaste osovine su bile sklone preranom trošenju. U ovlaštenom servisnom centru, cijena zamjene pumpe visokog pritiska je 4.500 KM, što je svakako ogroman izdatak. Ukoliko se ispostavi da ova pumpa nije pretjerano oštećana, pomoćiće i reparacija koja košta do 1.000 KM. U svakom slučaju, najslabija verzija je i ona najproblematičnija. Serviseri preporučuju izbjegavanje modela sa ovim motorom od 155 KS. Nešto pouzdaniji je bio onaj sa 163 KS, ali je definitivno najpouzdaniji onaj sa 180 KS.
Audi A4 (B6) | ||||
– Preporučeni servis | ||||
Dijelovi | 1.8 T (150 KS) | 1.9 TDI (130 KS) | ||
Zupčasti remen i zatezači | 567 KM | 563 KM | ||
Klinasti remen | 113 KM | 101 KM | ||
Svjećice | 180 KM | – | ||
Grijači | – | 200 KM | ||
Motorno ulje (4 l) | 116 KM | 119 KM | ||
Uljni filter | 43 KM | 75 KM | ||
Zračni filter | 54 KM | 54 KM | ||
Filter za gorivo | 87 KM | 81 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 202 KM | 202 KM | ||
Disk – pločice / obloge (zadnje) | 146 KM | 146 KM | ||
Ukupno | 1.508 KM | 1.541 KM | ||
Preporučeni servis nakon kupovine polovnog automobila koji ne posjeduje servisnu knjižicu (cijene dijelova sa ugradnjom). | ||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.8 T (150 KS) | 1.9 TDI (130 KS) | ||
Ulje za mjenjač (2,25 l) | 183 KM | 183 KM | ||
Ulje za kočnice (1 l) | 85 KM | 85 KM | ||
Pumpa za vodu | 400 KM | 403 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 280 KM | 280 KM | ||
Kočni diskovi zadnji (par) | 241 KM | 241 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 553 KM | 553 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 465 KM | 465 KM | ||
Krajnice | 193 KM | 193 KM | ||
Lafete | 609 KM | 609 KM | ||
Homokin. zglob (lijevi) | 996 KM | 996 KM | ||
Homokin. zglob (desni) | 996 KM | 996 KM | ||
Manžetne na hom. zglobu (par) | 170 KM | 230 KM | ||
Manžetne do mjenjača | 223 KM | 227 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 731 KM | 731 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 830 KM | 830 KM | ||
Set kvačila | 915 KM | 881 KM | ||
Hladnjak motora | 593 KM | 656 KM | ||
Far (prednji) | 497 KM | 497 KM | ||
Far (zadnji) | 257 KM | 257 KM | ||
Vanjski retrovizor | 115 KM | 115 KM | ||
Vjetrobr. staklo (prednje) | 741 KM | 741 KM | ||
Vjetrobr. staklo (zadnje) | 617 KM | 617 KM | ||
Bočno staklo (prednje) | 240 KM | 240 KM | ||
Bočno staklo (zadnje) | 240 KM | 240 KM | ||
Izvor informacija: Ovlašteni servis za Audi – ASA PVA doo Sarajevo |
S obzirom na to da se radi o, sada već, prilično starom automobilu, većina vlasnika se odlučila na servisiranje svog Audija izvan ovlaštenih servisa. Iako to ne mora značiti nekvalitetniju uslugu, moguće je da servisi više nisu postali tako redovni kao prije. Čak nam je i potvrđeno da se većina vlasnika Audija A4 B6, odlučila za održavanje u neovlaštenim servisima, što smanjuje i mogućnost provjeravanja servisne historije. Ponovo se vraćamo na prihvatljivu cijenu ovog automobila. Istina je da se može kupiti i za manje od 12.000 KM, međutim, u tom slučaju, gotovo sigurno ćete morati potrošiti dodatih 3.000 ili 4.000 KM da biste ovaj auto doveli u potpuno ispravno tehničko stanje. Dakle, nema ništa od vožnje Audija ukoliko ga misite održavati samo onda kada se pokvari. Štaviše, bolje je izabrati skuplje automobile sa manjim brojem pređenih kilometara (bez obzira na godinu proizvodnje), nego kupovati “mačka u vreći” sa cijenom koja je prihvatljivija i od cijene za klasu manjeg Golfa.
⇑ U ovom autu se ni nakon većeg broja pređenih kilometara ne čuju neobični zvukovi trljanja plastičnih elemenata. Nosači poklopca pretinca ispred suvozača su prilično osjetljivi, pa mogu pući prilikom pritiskanja poklopca kada je otvoren.Eksploatacija je pokazala da je ovo izuzetno izdržljiv i pouzdan automobil. Problemi na motorima mahom su bili izraženi na onim modelima koji su prešli daleko više od 250.000 kilometara. Ostali elementi su, možemo reći, “audijevski” pouzdani. Aluminijumske lafete u našim uslovima traju i do 150.000 kilometara (obavezna je provjera prilikom kupovine polovnog), dok su i elementi u unutrašnjosti prilično izdržljivi. Štaviše, prema stanju istrošenosti (izlizanosti), tastera za električne podizače otprilike možete vidjeti koliko je automobil korišten. Pored toga, jedini mehanički sklop u unutrašnjosti koji je pao na ispitu pouzdanosti su nosači pretinca ispred suvozača. Laganim naslanjanjem na otvoren poklopac pretinca može doći do pucanja nosača. No, ni to nije sve. Na modelima sa početka proizvodnje voda je prolazila sve do, takozvanog Comfort Modula, koji se nalazi u podu ispred vozačkog sjedišta, a koji je zapravo odgovoran za pravilno funkcionisanje opreme kao što su električni podizači stakala, električni retrovizori i slično. Kratki spoj u Comfort Modulu svakako onemogućuje pravilan rad dodatne električne opreme, a u ovlaštenom servisu su napomenuli da je potrebna zamjena elektronskog elementa koja košta 400 do 500 KM.
⇑ Comfort modul nalazi se u podu ispred sjedišta vozača. Na primjercima sa početka proizvodnje, voda je uspijevala doći do modula i izazvati krakte spojeve među električnim provodnicima. To onemogućuje pravilan rad električnih podizača stakala i ostale elektronske opreme. Zamjena Comfort modula u ovlaštenom servisu košta od 400-500 KM.Audi A4 B6 je i danas vrlo cijenjen među kupcima polovnih, međutim, modeli koji koštaju manje od 15.000 KM, vjerovatno su već davno isluženi, tako da kupovinom takvog Audija zapravo kupujete i česte posjete servisu. Serviseri su upozorili i naglasili da je najbolje kupovati A4 B6 sa što manjim brojem pređenih kilometara.
Audi A4 (B6) | 1.8 T (150 KS) | 1.9 TDI (130 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.781 | 1.896 | ||
Snaga motora (kw/KS) | 110 / 150 | 96 / 131 | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 210 / 1.750 | 285 / 1.750 | ||
Kočnice (naprijed/nazad) | disk / disk | |||
Međuos. rast. (mm) | 2.650 | |||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 4.545 / 1.765 / 1.430 | |||
Zapr. prtljaž. (l) | 445 / 720 | |||
Maks. brzina (km/h) | 222 | 207 | ||
Ubrzanje 0-100 km/h (s) | 8,9 | 9,9 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 8,2 | 5,5 |
Pozitivno
Audi A4 B6 je automobil koji možda i najbolje održava cijenu u svijetu polovnih automobila. Pored toga, njegova najveća prenost je odlična opremljenost gotovo svih koji su na tržištu polovnih, kao i razgranata servisna mreža.
Negativno
Kupce najviše privlači niska cijena pojedinih primjeraka. Upravo se iza maske niske cijene može kriti sijaset skupih problema. Ovo je ipak premijumski Audi, pa je njegovo održavanje skuplje od održavanja sličnih auta.
mar 26, 2024 0
mar 25, 2024 0
mar 23, 2024 0
mar 22, 2024 0
Pozdrav
Imam problem na autu prijavljuje mi gresku (01262 – Solenoid Ventil za Kontrolu pritiska (N75) 26-00 – izlaz otvoren)
Rijec je o Audiju a4 1.8 turbo 110kw 1997 godina qvatro. Taj ventil je izvadjen i prebrikovan. Koja je funkcija tog ventila i dali moze da steti motoru ili turbini ako ga nema?