Osvježeno 13 Januara, 2025 8:30 AM
jun 09, 2014 Adnan Huseinagić Audi, Polovni 1
Kupovina polovnog Audija A4 (B7) može osigurati dugu i bezbrižnu budućnost prevoza. Najpopularniji su modeli sa dvolitarskim TDI motorom, ali prije kupovine potrebno je provjeriti stanje bregastih osovina. Pored toga, uvjerite se u ispravnost prednjeg ovjesa. Greške na prednjem ovjesu mogu biti skupe.
Tema realizovana u saradnji sa autoservisom Saradis Sarajevo
Još od samog predstavljanja 1994. godine, Audi A4 etablirao se kao jedan od najpopularnijih automobila srednje klase u Evropi. Trag koji je ostavljao kao novi mogao se jasno vidjeti i na tržištu polovnih atuomobila, pa je upravo na onim prostorima gdje je novo vozilo obično daleki san većine građana, Audi A4 predstavljao odličnu alternativu. Tako je i u BiH, a trenutna tržišna kretanja jasno pokazuju da su upravo polovni automobili stari od sedam do deset godina uvjerljivo najpopularniji. Upravo u ovaj krug spada i Audi A4 sa kodnom oznakom B7. Proizvodio se od 2004. do 2008. godine, a bio je dostupan u verzijama sa četverocilindarskim i šesterocilindarskim benzinskim i dizelskim motorima, dok je u pojedinim verzijama stizao opremljen i sa sistemom pogona na četiri točka – quattro. Popularnost Audija srednje klase svakako je nastavljena i sa ovim modelom, a s obzirom na to da Audi nosi titulu premijuma i Audi A4 (B7) morao je opravdati ovaj laskavi prefiks. Audi A4 (B7) baziran je na arhitekturi prethodnika B6. Iako je građen koristeći osnovna rješenja sa platforme PL46 (na kojoj je inicijalno građena generacija B6), Audi A4 (B7) ipak je dobio radikalno izmijenjene motore, sasvim novu kabinu, noviji i potpuniji ovjes, te unapređene infotainment sisteme.
Servisni interval 15.000 km
Zamjena ulja i tri filtera: za benzinca 241 KM; za dizela 270 KM
Uz tehnička i stilska unapređenja, Audija ove generacije možemo smatrati i kao radikalno redizajniranu verziju B6. S obzirom na to da je proizvodnja ovog modela završena još 2009. godine (posljednji primjerci proizvedeni su u Kini za kinesko tržište, dok je u Evropi posljednji proizveden 2008. godine), sa ove distance postaje jasno da je ovaj Audi vjerovatno jedan od najuspješnijih automobila koji su ikada izašli iz Audijevih tvornica. Kako u BiH nije prodat preveliki broj novih, većinu onih na tržištu polovnih čine primjerci uvezeni sa tržišta zapadne Evrope. Zahvaljujući snažnim motorima, natprosječnoj udobnosti i bogatim paketima opreme, ove automobile obično su kupovali vozači koji imaju potrebu za prelaskom većeg broja kilometara. Stoga su izuzetno rijetki primjerci koji su prešli manje od 200.000 kilometara, ali to uopšte ne mora značiti da je ovaj Audi dao sve što može dati.
Kao i na prethodnim verzijama Audija A4, ovjes na modelu koji se proizvodio od 2004. do 2008. godine gotovo u potpunosti napravljen je od aluminijuma. To praktično znači da su svi elementi (lafete, stabilizatori, spone i drugo) značajno podložniji trošenju nego u slučaju da su isti elementi napravljeni od nekog drugog čvršćeg metala. Da bi se na pravi način zaštitili od kupovine vozila sa istrošenim ovjesom, najpametnije je određeni automobil odvesti na detaljan pregled u opremljen servis. Čak i tokom vožnje može se utvrditi osnovno stanje, pa bilo kakvih zvukovi iz pravca ovjesa mogu označavati problem koji je izuzetno skupo sanirati. Zna se da čak i slobodni servisi za ispravnu i potpunu intervenciju na prednjem ovjesu naplaćuju i više od 1.000 KM. Naravno, ovakva intervencija uključuje mijenjanje aluminijumskih lafeta i ostalih pratećih elementa ovjesa. Ukoliko je potrebna intervencija, obavezno zahtjevajte smanjenje cijene ili sanaciju kompletnog ovjesa. Kako se radi o itekako kompleksnom ovjesu, Audi A4 (B7) smatra se jednim od najupravljivijih automobila, a kupovina modela sa oštećenim prednjim ovjesom lako se može pretvoriti u “noćnu moru”.
Sudeći prema riječima stručnih servisera, Audi A4 (B7) gotovo da i nema standardnih problema. Čak i primjerci koji su prešli daleko više od 200.000 kilometara uspješno odolijevaju zubu vremena, mada zahtijevaju nešto detaljnije održavanje, koje može uključivati i promjenu određenih elemenata prednjeg ovjesa. Kao što je i bio slučaj sa prethodnikom (Audi A4 B6), gotovo svi elementi prednjeg ovjesa napravljeni su od aluminijuma.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Također, na svim modelima radi se o prednjoj multilink vezi što je jedan od osnovnih preduslova za postizanje vrhunskih voznih osobina kakve ovaj Audi definitivno ima. Svi ovi elementi podložni su trošenju, a savjetujemo da stanje prednjeg ovjesa najbolje ispitate na uvezenim primjercima sa većim brojem pređenih kilometara. Kako se radi o vrhunskim tehničkim rješenjima, elementi prednjeg ovjesa su itekako skupi. Zamjena elemenata kao što su lafete, krajnice, silent-blokovi i stabilizatori može biti veća od 1.000 KM. Srećom, jednom zamijenjeni, osnovni elementi prednjeg ovjesa mogu potrajati i dosta više od 100.000 kilometara.
⇑ TDI su tri slova koja se mogu najčešće vidjeti na zadnjem dijelu Audija A4. Najpopularniji je dvolitarski TDI sa 140 KS, dok se na tržištu mogu pronaći i modeli sa 1,9-litarskim TDI-jem. Sa druge strane, dosta su rjeđi modeli sa benzinskim motorima. Ako baš morate, birajte 2.0 TFSI.
Zanimljivo je to da je napredni prednji ovjes karakteristika svakog Audija A4 (B7), ali procijenili smo da su na našem tržištu polovnjaka ipak najpopularniji modeli pokretani dvolitarskim TDI motorom i dvolitarskim turbobenzincem. Zapravo, većina modela dostupnih u BiH pogonjeni su upravo dvolitarskim dizelskim motorom snažnim 140 KS. Radi se o motoru izuzetno velike snage i visokog obrtnog momenta, koji u svakom slučaju daruje Audiju sportske osobine po kojima je i cijenjen.
No, serviseri polovnih Audija zabilježili su određene probleme sa ovim motorom. Prije svega mislimo na probleme sa bregastim osovinama. Procijenjeno je da se bregovi na bregastim osovinama dvolitarskog TDI motora iz prve generacije obično imaju značajno kraći eksploatacioni vijek od uobičajenog.
Audi A4 (B7) | 2.0 TFSI (200 KS) | 2.0 TDI (140 KS) | ||
Vodena pumpa | 325 KM | 359 KM | ||
Set kvačila | – | 617 KM | ||
Disk – pločice | 68 KM | 68 KM | ||
Prednji par diskova | 150 KM | 150 KM | ||
Zadnji par diskova | 58 KM | 58 KM | ||
Hladnjak motora | 186 KM | 186 KM | ||
Hladnjak klima – uređaja | 198 KM | 198 KM | ||
Amortizeri | 301 KM | 301 KM | ||
Svjećice | 34 KM | – | ||
Grijači | – | 31 KM | ||
Ležajevi | 157 KM | 157 KM | ||
Osnovni servis | 241 KM | 270 KM |
Prilikom kupovine polovnog primjerka sa ovim motorom obavezno se uvjerite da su bregaste osovine ispravne. Tokom testne vožnje potrebno je osluškivati rad motora, a ukoliko se pojavljuju ikakvi neobični tupi zvukovi udaranja metalnih elemenata jednih od druge, to može značiti da je upravo bregasta osovina istrošena. Kako je ova osovina odgovorna za pravilan rad ventila, ovaj problem direktno se odražava i na stanje drugih elemenata u motoru. S obzirom na to da vozači obično zanemaruju ovakve simptome ili ih kasno primijete, najbolje je utvrditi stanje motora u dobro opremljenom servisnom centru. Ukoliko se ispostavi da je potrebna zamjena bregaste osovine na dvolitarskom TDI motoru, servisni centar će naplatiti 1.425 KM za sanaciju. Također, prilikom kupovine primjerka sa ovim motorom potrebno je utvrditi i stanje vodene pumpe i brizgaljki.
S obzirom na to da se radi o luksuznom automobilu srednje klase, Audi A4 (B7) pun je elektronske dodatne opreme. Bez obzira na to o kojem nivou opreme se radilo, u kabini će te obično zateći dvozonski klima-uređaj, električne podizače stakala, radio/CD/mp3 plejer i slične sitnice. Najbitnije je detaljno ispitati funkcionisanje opreme.
Nije tajna da su pojedini primjerci sa početka proizvodnje imali problema sa pojedinim elektronskim uređajima, te da su se LE diode zadužene za osvjetljavanje simbola na tabli sa instrumentima uključivale i kada nije za to bilo potrebe.
Dakle, prilikom kupovine i tokom testne vožnje potrebno se uvjeriti u funkcionisanje kompletne dodatne opreme (i to nekoliko puta).
⇑ Osnovni elementi u kabini nisu osjetljivi. Ipak, tragovi korištenja najlakše se mogu primijetiti na tasterima za klima-uređaj, na ručici na vratima i na ručici ručne kočnice. Srećom, to su samo kozmetički nedostaci.
Za razliku od dvolitarskog TDI-ja koji pogoni većinu dostupnih polovnjaka u BiH, entuzijasti ili ljubitelji benzinskih motora obično su se opredjeljivali za dvolitarski TFSI motor. Radi se o gotovo istom motoru koji je pogonio i Golfa GTI-ja pete generacije, a do sada na ovom motoru nisu zabilježeni nikakvi standardni problemi. Jedino je bitno obratiti pažnju na ventil za otpuštanje pritiska prilikom otpuštanja gasa (Wastegate). Prilikom naglog puštanja gasa na većini turbobenzinaca jasno se čuje zvuk ispuštanja izduvnih gasova iz provodnika koji vode ka turbini. Upravo ovaj ventil zadužen je za ispuštanje izduvnih gasova, čime onemogućuje pristizanje gasova pod visokim pritiskom u turbinu. Ovaj sistem je ključan za održavanje dugotrajnosti turbine, a u slučaju otkazivanja, osovina turbine može postići puno veću brzinu okretanja u odnosu na onu za koju je konstruisana. Sa druge strane, ukoliko ventil ostane otvoren, lako je primijetiti nedostatak snage na nižim obrtajima. Bez obzira na to, ventil je najbolje u potpunosti zamijeniti.
⇑ Na benzinskim motorima potrebno je provjeriti takozvani Wastegate ventil (ili Diverter Valve) koji praktično djeluje kao odbrambeni mehanizam za turbinu.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Minimalan broj standardnih problema, te vrhunska obrada svih elemenata definitivno su osigurali dugotrajnost ovog automobila. Da se radi o vrhunskom primjeru njemačke inženjerske genijalnosti pokazuje i nešto viša cijena u odnosu na konkurente koji dolaze izvan Njemačke. Snažni motori, bogata oprema, te veliki broj različitih verzija dostupnih na tržištu polovnih osigurali su popularnost Audija, koji servisiranjem u slobodnim servisima uopšte ne mora biti “skup zalogaj”.
Audi A4 (B7) | 2.0 TFSI (200 KS) | 2.0 TDI (140 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.984 | 1.968 | ||
Snaga motora (kw/KS) | 147 / 200 | 103 / 140 | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 280 / 1.800 | 320 / 1.750 | ||
Kočnice (naprijed / nazad) | disk / disk | |||
Međuos. rast. (mm) | 2.650 | |||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 4.585 / 1.770 /1.430 | |||
Zapr. prtljaž. (l) | 460 / 720 | |||
Maks. brzina (km/h) | 235 | 212 | ||
Ubrz. 0-100 km/h (s) | 7,3 | 9,7 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 8,1 | 5,8 |
Pozitivno
Mali broj osnovnih problema i veliki izbor popularnih i pouzdanih motora, Audija A4 (B7) čine jednim od najboljih poluvnih automobila na tržištu.
Negativno
Problem sa prvim verzijama TDI motora i prilično skupo održavanje prednjeg ovjesa definitivno su najveći “minusi” ovog polovnog automobila.
dec 24, 2024 0
dec 24, 2024 0
dec 19, 2024 0
dec 19, 2024 0
Da li je moguce Audi A4 1.7 TDI S-line 2006 godiste prešao 187000..I na cemu bih trebao obratiti paznju pri kupovini u auto kuci?
Hvala.