Osvježeno 13 Januara, 2025 8:30 AM
mar 30, 2016 Adnan Huseinagić Audi, Polovni 2
Audi A6 C6 je jedan od najpopularnijih polovnih automobila više klase. Ukoliko ste kupac jednog, dijagnostički pregled u ovlaštenom servisu je definitivno neophodan, a preporuka je da birate modele nakon redizajna.
Tema realizovana u saradnji sa ovlaštenim servisom za Audi – Porsche BH doo Sarajevo
Možemo ga smatrati statusnim simbolom, limuzinom, praktičnim autom ili samo civilizovanim sedanom, ali činjenica je da je Audi A6 definitivno jedan od najcjenjenijih automobila u Bosni i Hercegovini. Naravno, nije baš najcjenjeniji na tržištu novih, jer je u vremenu dok se kao nov prodavao u BiH, prodat 681 primjerak (od juna 2004. do juna 2011. godine).
Onaj o kojem pričamo već je odslužio dio svog radnog vijeka u Zapadnoj Evropi, a sudeći prema onome što vidimo na cestama, u njemu je ostalo još dosta života. Govorimo o Audiju A6 Typ 4F – poznatijem kod nas kao C6, koji se proizvodio u Njemačkoj, u Neckarsulmu, od februara 2004. godine do juna 2011. godine. Njegov prethodnik, Audi A6 C5 kojeg smo također obrađivali u segmentu održavanja polovnih vozila, utabao je put za C6, koji ga je, moramo priznati, uspješno zamijenio.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Od početka produkcije (02/2004) Audi je imao mnoštvo verzija ovog automobila, a važno je znati da je i 12. avgusta 2008. godine debitirala i redizajnirana verzija. Nju je najjednostavnije prepoznati prema LED prednjim svjetlima i izduženim stražnjim svjetlima koji se protežu i na poklopac prtljažnika (što je i osnovna stilska razlika u odnosu na prethodnika).
Zbog specifičnih prilika na našem tržištu i vječne potrage za prihvatljivim luksuzom, modeli Audija A6 C6 koje najčešeće možemo sresti na prodajnim mjestima polovnih, u oglasnicima ili na cesti, pogonjeni su dizelskim motorima. U ovlaštenom servisu Audija u Sarajevu dobili smo podatke da su kod nas najčešći primjerci sa trolitarskim TDI motorima, slijede dvolitarski TDI motori, a minornu grupu predstavljaju oni sa 2,7-litarskim TDI motorima, te benzinci 2.4 i 3.2.
Dakle, Audi A6 je definitivno najpopularniji kao dizelaš i to posebno sa pogonom na četiri točka. Ukoliko se u njemu vidite kao budući vlasnik i ukoliko već “koketirate” sa konkretnim primjerkom, savjetujemo pregled u ovlaštenom servisu. Audi A6 ove generacije i dalje je moderan i kompleksan automobil, pun raznih tehničkih sistema koje nećete vidjeti ni na manjim ni na jeftinijim modelima, pa zbog toga i savjetujemo, oprez, te detaljan pregled.
Kako su na tržištu polovnjaka u Bosni i Hercegovini najčešće uvezeni primjerci sa velikom pređenom kilometražom, serviseri savjetuju kompletan pregled i to prije konačne odluke o kupovini. No, u ispravnost nekih stvari možete se uvjeriti čak i na licu mjesta. Insistirajte na probnoj vožnji. Time se, naprimjer, koliko-toliko možete uvjeriti u ispravnost kočnica. Naime, prilikom usporavanja i prilikom lakog pritiska na popučicu kočnice ne smije biti nikakvog vibriranja ili ujednačenog pomijeranja kočnice. Naime, u servisu su nas upoznali s tim da diskovi kod sličnih automobila i pri sličnim uslovima eksploatacije mogu dobiti takozvanu ovalnost. Pretpostavka je da je Audi A6 vožen velikim brzinama na autoputevima, gdje pritisak na kočnicu gotovo trenutno izaziva enormno povećanje temperature diskova i kočnih pločica. Takve nagle i česte temperaturne dilatacije vremenom će izazvati takozvanu “ovalnost”, čak i kad diskovi nisu potrošeni do te mjere da se trebaju zamijeniti. Audi A6 C6 i jeste najbolje prilagođen za duga putovanja autoputevima, prema tome većina vozila koji su na zapadu vozila potencijalno mogu imati ovaj problem. Jedino rješenje problema je zamjena diskova, barem samo prednjih, budući da će takvi izazivati neravnomijerno trošenje kočnih pločica. Zamjena prednjeg para diskova u ovlaštenom servisu košta 373 KM za model sa motorom 2.0 TDI, a 524 KM za model 3.0 TDI quattro.
⇑ Gotovo u pravilu eksploatacija Audija A6 na brzim njemačkim autoputevima ostaviće trag na kočnim diskovima. Na velikom broju uvezenih primjeraka lako se da otkriti takozvana ovalnost diskova. U tom slučaju računajte na minimalni trošak od 373 KM (2.0 TDI) ili 524 KM (3.0 TDI).
Velike kilometraže utječu i na osnovne elemente ovjesa, a kugle na lafetama, upornici poprečne torzijske opruge (poznatije kao balans-štanga), pa čak i manžetne homokinetičkog zgloba prvi su elementi na polovnim primjericima koji trebaju biti temeljno ispitani. Naime, takozvane gumice torzijske opruge (balans-štange) mogu izgubiti svoju elastičnost, ili se čak potpuno rasuti od starosti ili korištenja. U tom slučaju, javlja se tupi udarac ispod automobila prilikom naglog skretanja ili prelaska preko neravnine jednim točkom. Zamjena gumica nije komplikovana, a u ovlaštenom servisu za sanaciju ovog problema naplatiće 82 KM. Skuplje su svakako lafete sa kuglama. Dva elementa se ne mogu kupovati odvojeno, pa je sanacija svakako skuplja. U servisu naplaćuju 620 KM za zamjenu donje ravne lafete sa kuglom. Također, za zamjenu manžetne na homokinetičkim zglobovima naplaćuju oko 130 KM. Ukoliko na manžetnama postoje tragovi ulja ili čak jasno vidljivo oštećenje, jasno je da je potrebna zamjena.
Prilikom kupovine uvezenog polovnog primjerka potrebno je utvrditi stanje osnovnih elemenata na motoru. To je jedino moguće precizno napraviti u ovlaštenom servisu. Iskustva su pokazala da se na dvolitarskim, 2,7-litarskim i trolitarskim motorima TDI u automobilima koji su prešli više od 300.000 kilometara mogu pojaviti problemi sa diznama ili čak sa turbinom (mada rjeđe).
Naime, čak i tokom testne vožnje moguće je osjetiti neravnomjeran rad motora, prevelike vibracije na motoru i slično. Manifestacija ovog problema može biti i u dotrajaloj brizgaljki goriva (popularna dizna).
Ukoliko su otvori na dizni već prošireni iznad svih tolerancija, u cilindar ulazi više goriva. Više goriva će prouzrokovati sagorijevanje sa višom temperaturom, što u krajnjem slučaju može dovesti do progorijevanja čela klipa. Jedini “lijek” je preventiva i iskustvo servisera. Ukoliko se ispostavi da je potrebna samo zamjena dizne, ovlašteni servis naplaćuje oko 1.000 KM za jednu diznu.
Na modelima sa drugom generacijom automatskog mjenjača Tiptronic potrebna je zamjena ulja na svakih 60.000 kilometara (na modelima sa prvom generacijom mjenjača nije potrebna zamjena ulja).
Kupci starijih modela – onih prije redizajna i sa početka proizvodnje definitivno imaju daleko više razloga za dijagnostički pregled i za temeljno ispitivanje osnovnih elemenata. Naime, iskustva servisera i korisnika pokazala su da je je usisna grana prilično osjetljiva – posebno elektronski uređaj koji kontroliše “otvaranje ili zatvaranje” usisne grane. Neuravnotežen rad ovog elementa prouzrokuje nepravilno sagorijevanje u cilindrima. Praktično, cilindri se ne mogu snabdjevati zrakom prema unaprijed utvrđenim vrijednosima čime se gube karakteristike motora. Problem se obično javlja na modelima koji su prešli više od 200.000 kilometara (dakle, može se desiti na manje-više svim uvezenim primjercima), a ukoliko se ispostavi da je upravo oštećen uređaj koji omogućava ili zatvara usis zraka, iz servisa su potvrdili da je u tom slučaju jedini lijek zamjena kompletne usisne grane. Cijena ovog zahvata je čak 1.229 KM. Sreća u nesreći može biti to što se obično oštete polugice koje pridržavaju leptirasti zatvarač na usisnoj grani. U tom slučaju, zamjena je daleko jeftinija. Zamjena polugica u ovlaštenom servisu će koštati svega 106 KM.
Razlozi za opsežno istraživanje servisne historije o pojedinom automobilu su veliki. Naime, bilo koji neredovno održavani Audi A6 C6 sa motorom TDI može razviti daleko ozbiljnije probleme od modela koji su bili adekvatno održavani. Na modelima sa trolitarskim motorom TDI najveći problem može izazvati preskakanje lanca (ovo je dakle, motor bez zupčastog remena).
⇑ Trolitarski TDI nema zupčasti remen, nego nekoliko lanaca. U toku eksploatacije za njega je najvažnije redovno održavanje i primjena propisanog ulja. Ukoliko su preskakani redovni servisi, sigurno će doći do pojave određenih zazora, što se manifestuje kao “zvonjenje” lanca u prvih nekoliko sekundi rada motora. Konačno, lanac može pući ili “preskočiti” nekoliko zubaca. Tada je sanacija neisplativa.
Prilikom kupovine polovnog primjerka svakako je potrebno nekoliko puta uvjeriti se u ispravnost funkcionisanja opreme (posebno električnog paketa). U ovo spada i MMI (multimedijalni interfejs sa navigacionim uređajem).
Naime, pojedinci su prijavljivali da se zbog konstrukcijske greške provodnik za vodu za stražnje staklo može oštetiti tačno iznad prtljažnika – i to iznad kontrolnog modula MMI-ja i navigacionog uređaja.
U tom slučaju, tečnost koja bi trebala prolaziti do stražnjeg vjetrobranskog stakla obično pada na modul koji nije zatvoren u vodootpornu kutiju. Šteta može biti velika. Interesantno je da se ovi problemi najčešće dešavaju na modelima Avant.
Srećom, ukoliko se na vrijeme primijeti problem, lako ga je riješiti zamjenom provodnika i dodatnim učvršćivanjem.
⇑ Elektronski moduli MMI sistema i navigacije nalaze se skriveni u prljažniku, ali nisu dovoljno zaštićeni od vode. Svakako preporučujemo pregled.
Problem sa vratima prtljažnika je također jedan od onih zbog kojih pojedini primjerci mogu izgledati kao poluproizvod. Naime, na određenim modelima (većinom prije redizajna), problem se javlja sa zatvaranjem prtljažnika tokom hladnog vremena. Jednostavno, brava poklopca prtljažnika ne radi zbog čega nije moguće zatvoriti prtljažnik. Nisu rijetki razočarani vlasnici koji su i po 100 puta pokušavali “zalupiti” prtljažnik, a on se nije zatvarao. Problem se nalazi direktno na mehanizmu koji pomijera bravu. Naime, moguće ga je riješiti jedino skidanjem zaštitnih plastika i obloga sa poklopca prtljažnika i skidanjem mehanizma. Čak možete i sami riješiti problem uz malo vremena i volje. Naime, nakon skidanja obloga i mehanizma potrebno je samo osloboditi žicu koja povlači sistem za zaključavanje.
⇑ Na najstarijim primjercima problem je bio kod zatvaranja prtljažnika. Rješenje problema je banalno, ali je nerviralo vlasnike koji nisu očekivali ovakav konstrukcioni propust na ovako skupom autu.
U svakom slučaju, Audi A6 C6 i pored svih problema definitivno je jedan od onih automobila, koji će, uz pravilno održavanje dugo služiti. Istina, cijene određenih zamjenskih dijelova odgovaraju njegovom premijumskom karakteru, pa su opsežno istraživanje i provjere prije kupovine neophodne da bi se rizik kupovine mačka u vreći smanjio.
Sa ponudom novih Audija u Bosni i Hercegovini možete se upoznati ovdje.
Audi A6 C6 opozivan je dva puta.
Prvi opoziv izvršen je 11.11.2005. godine, a opozvano je ukupno 5.767 primjeraka proizvedenih od 01.02.2004. godine do 31.03.2005. godine. Greška se nalazila na procesoru i u softveru koji kontroliše zračne jastuke. Dešavalo se da se zračni jastuci prekasno aktiviraju nakon sudara. Problem je riješen reprogramiranjem kontrolne jedinice i ECU-a. Opozvani primjerci imaju broj šasije od WAUZZZ4F*6N000101 do WAUZZZ4F*6N006042, od LFVZZZ4F*53000001 do LFVZZZ4F*53000071, od WAUZZZ4F*5Z021628 do WAUZZZ4F*5Z074381, od WAUZZZ4F*5N000101 do WAUZZZ4F*5N109817 i od WAUZZZ4F*59057137 do WAUZZZ4F*59109522.
Drugi opoziv odnosio se na 8.468 primjeraka A6 Avant i Q7. Ova dva automobila dijele iste sisteme za automatsko motorizovano zatvaranje poklopca prtljažnika. Problem sa nekontrolisanim zatvaranjem poklopca zabilježen je na primjercima proizvedenim od 01.06.2004. godine do 31.07.2007. godine. Opoziv je započet 25.09. 2007. godine, a u sklopu sanacije, na svakom opozvanom vozilu promijenjen je električni motor koji otvara i zatvara poklopac prtljažnika. Opozvani su primjerci sa brojevima šasije od WAUZZZ4F#6N000101 do WAUZZZ4F#6N195117 i od WAUZZZ4F#5N000201 do WAUZZZ4F#5N000391.
⇑ Edin Rajkić, serviser u ovlaštenom servisu za Audi – Porsche BH doo Sarajevo, u svakom slučaju preporučuje pregled ovako kompleksnog automobila u servisu. Ovakav pregled nije skup, a potencijalni kupac polovnog Audija A6 sigurno će biti upoznat sa svim budućim eventualnim troškovima.
Audi A6 | ||||
Održavanje | 2.0 TDI (140 KS) | 3.0 TDI (225 KS) | ||
Osnovni servis | 266 KM | 452 KM | ||
Servisni interval | 15.000 km | 15.000 km | ||
Veliki servis | 732 KM | 641 KM | ||
. | ||||
Dijelovi | 2.0 TDI (140 KS) | 3.0 TDI (225 KS) | ||
Klinasti remen | 35 KM | 81 KM | ||
Grijači (komplet 4/6 kom.) | 150 KM | 225 KM | ||
Ulje za mjenjač (3 l) | 272 KM | 272 KM | ||
Ulje za kočnice (1 l) | 22 KM | 22 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila (2 kom.) | 40 KM | 134 KM | ||
Pumpa za vodu | 114 KM | 163 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 188 KM | 233 KM | ||
Disk – pločice / obloge (zadnje) | 169 KM | 195 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 373 KM | 524 KM | ||
Kočni diskovi zadnji (par) | 311 KM | 361 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 483 KM | 1.006 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 479 KM | 579 KM | ||
Kugle + donja ravna lafeta | 620 KM | 620 KM (x2) | ||
Krajnice | 243 KM | 243 KM | ||
Lafete | 4.206 KM | 4.206 KM | ||
Homokin. zglob (lijevi) | 429 KM | 429 KM | ||
Homokin. zglob (desni) | 429 KM | 429 KM | ||
Manžetne na hom. zgl. (par) | 128 KM | 136 KM | ||
Manžetne do mjenjača (par) | 110 KM | 110 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 574 KM | 578 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 635 KM | 635 KM | ||
Set kvačila | 661 KM | 724 KM | ||
Hladnjak motora | 403 KM | 385 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac; 1 kom.) | 744 KM + 732 KM | 732 KM (x2) | ||
Far (prednji) | 653 KM | 653 KM | ||
Far (zadnji) | 329 KM | 329 KM | ||
Vanjski retrovizor | 609 KM | 609 KM | ||
Vjetrobr. staklo (prednje) | 711 KM | 711 KM | ||
Vjetrobr. staklo (zadnje) | 594 KM | 594 KM | ||
Bočno staklo (prednje) | 156 KM | 156 KM | ||
Bočno staklo (zadnje) | 152 KM | 152 KM |
Sevisni interval (veliki servis) za 2.0 TDI: 180.000 km (2007.-2010.), 210.000 km (2011.)
Dijelovi koji su navedeni su isključivo originalni Volkswagen dijelovi koji imaju garanciju dvije godine bez ograničenja broja pređenih kilometara u periodu trajanja garancije. Radi se o dijelovima koji su identični originalnim dijelovima koji su korišteni prilikom proizvodnje vozila i samim tim idealno odgovaraju vozilu. U ponudi ovlaštenih Audijevih servisa postoji i grupa Economy dijelova namijenjenih vlasnicima vozila starijih od 5 godina. Economy dijelove također proizvodi Grupacija Volkswagen i za kvalitet istih garantuje dvogodišnjom garancijom, opet bez ograničenja broja pređenih kilometara u periodu trajanja garancije, ali su Economy dijelovi u odnosu na originalne jeftiniji i do 40%. Grupom Economy dijelova želi se dodatno pojeftiniji održavanje starijih vozila, ali uz zagarantovan kvalitet dijelova.
Izvor informacija: Porsche BH doo Sarajevo
⇑ U BiH su najčešći primjerci sa dvolitarskim TDI motorom i sa trolitarskim TDI motorom u varijanti quattro.
Audi A6 | 2.0 TDI (140 KS) | 3.0 TDI (225 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.968 | 2.967 | ||
Snaga motora kw/KS | 103 / 140 | 165 / 225 | ||
Obr. moment Nm (obr/min) | 320 / 1.750 | 450 / 1.400 | ||
Kočnice (naprijed/nazad) | disk / disk | disk / disk | ||
Međuos. rast. (mm) | 2.845 | |||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 4.915 / 1.855 / 1.460 | |||
Zapr. prtljaž. (l) | 546 | |||
Maks. brzina (km/h) | 210 | 240 | ||
Ubrz. 0-100 km/h (s) | 10,3 | 7,3 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 6,0 | 8,4 |
dec 31, 2024 0
dec 24, 2024 0
dec 24, 2024 0
dec 19, 2024 0
koliko kosta popravka elv kod va audi a6 4f 2006 godiste.desise nekad nema kontakt i moram pobrisati gresku dabi ga upalijo
VW Passat je zapravo Audi sa jednostavnijim dizajnom, razlika izmedu Passata i Audija kada je finalna obrada u pitanju je minimalna.