Osvježeno 13 Januara, 2025 8:30 AM
nov 22, 2010 Adnan Huseinagić Audi, Polovni 1
Evropski nekrunisani kralj pogona na četiri točka – Audi, 1998. godine u svoje redove je doveo drugu generaciju elegantne limuzine A6. Nakon šest godina proizvodnje, A6 je zamijenjen trećom generacijom, ali je ostao veoma cijenjen među kupcima polovnih automobila, pa se i danas vrlo često može naći u oglasima i na izložbenim prostorima prodavača polovnih automobila. Najzanimljiviji modeli su pokretani 2,5-litarskim TDI motorom, dok na stražnjem poklopcu benzinskih verzija najčešće stoji 2.4. Uz određene probleme koji su karakteristični za modele sa početka proizvodnje pokretane 2,5-litarskim TDI motorom i probleme na prednjem ovjesu, ovaj Audi nema gotovo nikakvih drugih problema. Prilikom kupovine potrebno je obratiti posebnu pažnju na servisnu historiju, a ukoliko ste u nešto “zdravijoj” finansijskoj mogućnosti, primarni izbor bi trebali biti modeli nakon redizajna 2001. godine.
Tema realizovana u saradnji sa ovlaštenim servisom za Audi – ASA PVA doo Sarajevo
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
U doba finansijske krize koja je dodatno podgrijana bombastičnim napisima u medijima, čini se da je najteže breme na proizvođačima automobila. Prodaja je degradirana, pa se potreba 21. vijeka u najčešćem broju slučajeva svodi na nabavku polovnog automobila. Među automobilima, oni koji imaju takav predznak imaju puno više šanse da promijene vlasnika ili da izađu sa pijeska jednog od brojnih “salona” polovnih automobila.
Društvu polovnih automobila se 2004. godine, pridružila i druga generacija Audija A6. Luksuzna i elegantna limuzina, čija je druga generacija predstavljena 1998. godine, nakon šest godina proizvodnje otišla je u zasluženu penziju, a svoje avanture nastavila je na tržištu polovnih.
Kao što je slučaj i sa ostalim Audijima, A6 je svoje postojanje na tržištu prebrodio bez većih turbulencija, a zbog pouzdanosti određenih modela našao se na vrhu liste želja onih koji traže polovan automobil. Modeli koji su najzastupljeniji na našem tržištu (neočekivano), nisu pogonjeni 1,9-litarskim TDI-jem. Naime, ovaj model je bio puno popularniji u verzijama sa 2,5-litarskim TDI motorom i sa 2,4-litarskim benzincem.
⇑ Koliko se ovaj automobil kupovao zbog luksuza i udobnosti na prednjim sjedištima, više je kupovan kao poslovna limuzina i zbog prostora na stražnjim sjedištima. Najvažnije je to što su takvi automobili u pravilu kvalitetnije održavani.
Pored toga što je u prilično velikom broju prodat u Bosni i Hercegovini, većina primjeraka koji se prodaju kao polovni na našem tržištu, ipak, su naknadno uvezeni. Upravo je zbog toga, prije kupovine ovakvog primjerka, važno znati servisnu historiju konkretnog primjerka. Ukoliko određeni primjerak ne posjeduje servisnu knjižicu, možda je bolje preskočiti kupovinu, jer ako nije adekvatno održavan, A6 može stvoriti veoma skupe probleme. Prije svega, model koji je pokretan 2,5-litarskim TDI-jem posebno je osjetljiv ispod prednjeg poklopca, pa brojnim vlasnicima nisu strani problemi sa bregastim osovinama, turbinom, visokotlačnim brizgaljkama, pa čak i sa osnovnom “elektronikom” koja upravlja motorom. Statistika je na najrazvijenijim evropskim tržištima zabilježila i pretjerano trošenje bregastih osovina na modelima koji su imali ove motore u verzijama sa 150 KS, sa 155 KS i sa 163 KS. Problemi su, dakako, bili izraženiji na primjercima koji su trpjeli česte i dugotrajne torture na visokim brojevima obrtaja. Također, na takvim primjercima zabilježena su i oštećenja lopatica turbopunjača. Dakle, radi se o primjercima koji su uglavnom voženi po širokim njemačkim autocestama.
⇑ Na 2,5-litarskim TDI motorima koji razvijaju 150 KS i 163 KS, jedan od uobičajenih problema je trošenje brjegova na bregastoj osovini. Taj problem je prevaziđen na verziji koja razvija 180 KS, ali na slabijim verzijama, problem je ostao prisutan i nakon redizajna.
Uobičajen problem kod TDI motora je i otkazivanje senzora za količinu protoka zraka, posebno na prvim verzijama. Kvar ovog dijela prouzrokuje neravnomjeran rad motora i povećanje potrošnje goriva. U ovlašetnom servisu taj problem se isključivo rješava zamjenom senzora, ali se također nudi i neuobičajena zamjena starog senzora za novi, što smanjuje visinu investicije. Ukoliko se kupuje novi senzor, cijena novog dijela sa zamjenom u ovlaštenom servisu košta oko 300 KM.
⇑ Na prvim verzijama bio je izražen problem sa senzorom protoka količine zraka. Naime, senzor se zbog prljavštine lako zaprlja, a kupovina novog i zamjena u ovlaštenom servisu košta oko 300 KM. Servis omogućava i zamjenu starog senzora sa novim što “olakšava” investiciju.
Tokom svog “boravka” u Audiju A6, 2,5-litarski TDI evoluirao je čak pet puta. Prvi put se ispod poklopca pojavio 1997. godine, a tada je razvijao 150 KS. Zbog određenih problema sa kojima se ovaj motor često susretao, Audi ga je 1999. godine unaprijedio i predstavio verziju sa 180 KS, koja je ujedno i najbolja. Nakon toga, zahtjevi tržišta su Audija natjerali da od 2001. godine do 2003. godine predstavi još tri verzije ovog motora.
Verzija iz 2001. godine razvijala je 155 KS, već 2002. godine zamijenjena je motorom koji razvija 163 KS i 310 Nm, dok je konačno, 2003. godine, A6 dobio 2,5-litarski TDI sa 163 KS i 350 Nm obrtnog momenta.
Ukoliko zaista želite voziti ovaj automobil sa 2,5-litarskim dizelskim motorom, puno bolje je birati primjerke sa motorom 180 KS, koji su se počeli prodavati od 1999. godine, a na kojima su otklonjeni svi problemi koji su se javljali na prvobitnom motoru V6 TDI. Kod ovih primjeraka nisu zabilježeni poznati problemi sa “preranim” trošenjem bregastih osovina.
Sa benzinske strane najčešći primjerci su pogonjeni 2,4-litarskim motorom, koji je sa svojih 165 KS, vjerovatno i najbolji izbor za ovaj automobil. Tokom eksploatacije, nisu primijećeni nikakvi bitniji problemi na ovom motoru. Naravno, potrebno je redovno održavanje, a ukoliko se malo pripazi na pritiskanje desnom nogom na desnu papučicu, ni potrošnja neće biti pretjerana. Također, većina modela koja se nalazi na našem tržištu, snagu motora prenosi na podlogu putem legendarnog Audijevog sistema Quattro. Zanimljivo je to da na ovom modelu zapravo nikada nije bilo problema sa pogonom na četiri točka, pa za vrijeme svog cijelog eksploatacionog vijeka, nema nikakve potrebe za održavanjem Quattro sistema.
⇑ Većina primjeraka koji se prodaju na našem tržištu ima pogon na četiri točka – Quattro. Specifična konstrukcija sistema osigurala je dugotrajnost bez ikakvog održavanja.
Međutim, problemi koji su karakteristika samo određenih modela, lako se mogu prevazići jednostavnim izborom neke druge verzije, ali svaki A6 ima samo jedan problem koji je jedinstven za sve modele koji su izašli iz tvornice. Naime, lafete na prednjim točkovima, koje vežu točkove sa konstrukcijom, napravljene su od aluminijuma. Naravno, takvi “high tech” elementi su odlično rješenje na putevima zapada, pa veća apsorpcija vanjskih udara svakako doprinosi većoj udobnosti u samom automobilu.
Međutim, aluminijumske lafete prve počinju osjećati artiljerijsku paljbu ministarstva saobraćaja, koje je dozvolilo da ceste izgledaju kao poligon za testiranje protivtenkovskih mina, te se moraju relativno često mijenjati.
Do sada je zabilježeno da je u bosanskohercegovačkim uslovima zamjenu lafeta potrebno vršiti na 35.000 do 50.000 kilometara. Osnovna zamjena prednjih lafeta olakšaće džep za oko 400 KM, ali ukoliko je potrebno zamijeniti cijeli paket, sa krajnicama, upornicima poprečne torzijske opruge (balans-štanga) i svim lafetama, investicija će se popeti na dosta više od 2.000 KM.
⇑ Iako je A6 velika i robustna limuzina, lafete na prednjim točkovima ipak nisu dorasle izazovima koje im priređuju bh. putevi. S obzirom na to da su napravljene od aluminijuma, vijek trajanja im je kraći, pa se mijenjaju na svakih četrdesetak hiljada kilometara.
Naravno, premijumski automobil zahtijeva i premijumski skupe dijelove, ali ukoliko se pravilno održava, polovan A6 dugo godina može služiti kao i nov automobil.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Važna je i činjenica da se Audi A6 uglavnom kupovao kao srednja poslovna limuzina i za potrebe preduzeća, pa je i pretpostavka o redovnom održavanju svakog primjerka voma bliska istini. Isto važi i za primjerke koji su kupljeni i voženi u BiH, pa zapravo većina primjeraka na koje možemo naići posjeduje knjižicu sa evidentiranom servisnom historijiom.
⇑ Modele bez servisne knjižice ili poznate servisne historije najbolje je izbjegavati. Ukoliko nije pravilno održavan, ovaj Audi može zadati zaista skupe glavobolje kojih se možda nećete nikada riješiti.
Jedna od najpoznatijih biznis limuzina, Audi A6, za šest godina koliko je bila na tržištu novih automobila, opozvana je samo tri puta.
– Prvi opoziv zabilježen je početkom 1998. godine. Na 1.097 opozvanih prmjeraka kvar se maifestovao na mehaničkom uređaju za podešavanje visine pojasa za vezanje. Uređaj za podešavanje visine pojasa za vezanje je promijenjen na svim opozvanim primjercima.
– Audi je drugi put opozvao A6 sredinom 1998. godine, kada su neplanirani servis posjetili i A4 i A8 pogonjeni šesterocilindričnim motorima. Opozvana su ukupno 4.574 primjerka, na kojima je problem bio izražen na senzoru za protok zraka. Zbog većih vibracija, senzor za protok zraka se mogao odvojiti od sistema, što je dovodilo do neuravnoteženog rada motora i povećanja broja obrtaja. Problem je riješen na svim modelima postavljanjem sigornosnog steznika oko senzora.
– Posljednji opoziv je napravljen u novembru 1999. godine, kada je opozvano 21.339 primjeraka. Loši spojevi na krajnicama su dovodili do preuranjenog “trošenja” spona, što je dalje utjecalo na upravljački sistem. Audi je problem primijetio i na modelima A4 i A8, a na svim opozvanim modelima zamijenjenu su spone, postavljene su i ispravne krajnice.
Audi A6 (C5) | 2.4 30v (165 KS) | 2.5 TDI V6 (150 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 2.393 | 2.496 | ||
Snaga motora (kw/KS) | 121 / 165 | 110 / 150 | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 230 / 3.200 | 310 / 1.500 | ||
Kočnice (naprijed / nazad) | disk / disk | |||
Međuos. rast. (mm) | 2.760 | |||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 4.795 / 1.810 / 1.450 | |||
Zapr. prtljaž. (l) | 550 / 1.800 | |||
Maks. brzina (km/h) | 222 | 215 | ||
Ubrz. 0-100 km/h (s) | 9,4 | 10,0 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 9,9 | 7,0 |
Audi A6 (C5) |
||||
– Preporučeni servis | ||||
Dijelovi | 2.4 30v (165 KS) | 2.5 TDI V6 (150 KS) | ||
Zupčasti remen i zatezači | 577 KM | 741 KM | ||
Klinasti remen | 221 KM | 245 KM | ||
Svjećice | 183 KM | – | ||
Grijači | – | 291 KM | ||
Motorno ulje (5,7 i / 5,3 l) | 168 KM | 189 KM | ||
Uljni filter | 192 KM | 212 KM | ||
Zračni filter | 45 KM | 46 KM | ||
Filter za gorivo | 60 KM | 98 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 202 KM | 223 KM | ||
Ukupno | 1.648 KM | 2.045 KM | ||
Preporučeni servis nakon kupovine polovnog automobila koji ne posjeduje servisnu knjižicu (cijene dijelova sa ugradnjom). | ||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 2.4 30v (165 KS) | 1.9 dCi (102 KS) | ||
Ulje za mjenjač (2,75 l / 2,5 l) | 231 KM | 221 KM | ||
Ulje za kočnice (1 l) | 80 KM | 80 KM | ||
Pumpa za vodu | 349 KM | 349 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 130 KM | 92 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 352 KM | 286 KM | ||
Kočni diskovi zadnji (par) | 233 KM | 233 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 490 KM | 490 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 512 KM | 512 KM | ||
Disk – pločice (zadnje) | 132 KM | 132 KM | ||
Krajnice (par) | 212 KM | 212 KM | ||
Lafete (par) | 400 KM | 400 KM | ||
Homokin. zglob (lijevi) | 437 KM | 437 KM | ||
Homokin. zglob (desni) | 437 KM | 437 KM | ||
Manžetne na hom. zgl. (par) | 246 KM | 246 KM | ||
Manžetne do mjenjača (par) | 228 KM | 228 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 506 KM | 506 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 512 KM | 512 KM | ||
Set kvačila | 728 KM | 754 KM | ||
Hladnjak motora | 565 KM | 502 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 591 KM | 673 KM | ||
Far (prednji) | 584 KM | 584 KM | ||
Far (zadnji) | 185 KM | 185 KM | ||
Vanjski retrovizor | 94 KM | 94 KM | ||
Vjetrobr. staklo (prednje) | 764 KM | 764 KM | ||
Vjetrobr. staklo (zadnje) | 676 KM | 676 KM | ||
Bočno staklo (prednje) | 152 KM | 152 KM | ||
Bočno staklo (zadnje) | 154 KM | 154 KM | ||
Izvor informacija: Ovlašteni servis za Audi – ASA PVA doo Sarajevo |
dec 24, 2024 0
dec 24, 2024 0
dec 19, 2024 0
dec 19, 2024 0
Da li su ove cijene dijelova iste jos uvijek?