Osvježeno 6 Decembra, 2024 1:10 PM
feb 07, 2014 Adnan Huseinagić Fiat, Polovni 0
Uz poznate probleme, jeftine zamjenske dijelove i nisko početno ulaganje, Punto druge generacije će još dugo godina praviti kilometre na bh. putevima.
Tema realizirana sa Autoservisom Unitrade ASD Sarajevo
Gradski automobili sa malim motorima, niskim troškovima održavanja i niskom početnom cijenom uvijek su bili itekako cijenjeni na našem tržištu. Kupovinom polovnog automobila za nekoliko hiljada KM, vozači su uspijevali zadovoljiti osnovnu potrebu za prevozom, a jedan od specijalista koji je svakako našao svoje mjesto pod bh. nebom polovnih automobila je i Fiat Punto druge generacije.
Predstavljen u ljeto 1999. godine, Fiat Punto druge generacije donio je revolucionaran izgled, nešto više prostora u kabini u odnosu na konkurente, ali i prepoznatljivi Fiatov sportski stil. Zahvaljujući baznim jeftinim verzijama pokretanim 1,2-litarskim osmeroventilskim benzincem, nije trebalo dugo da Punto druge generacije osvoji simpatije stotina hiljada Evropljana, čime su gradovi i ceste starog kontinenta ispunjene ovim automobilom. I u Bosni i Hercegovini se nalazi veliki broj Punta druge generacije koji i danas predstavljaju itekako važnu kariku u dugom lancu polovnih automobila domaćeg tržišta.
Kako je Fiat Punto prije svega zamišljen kao mali i jeftini gradski automobil, možete očekivati određene nedostatke u kabini koji su prouzrokovani dužim periodom eksploatacije. Poznato je da se pojedini elementi (plastične ručice i tasteri), i ne mogu baš nositi sa godinama korištenja. Istina, na tržištu postoji veliki broj različitih verzija, pa se upornošću mogu pronaći modeli sa sasvim ugodno očuvanom kabinom. Također, Punto je opremljeniji od najbližih konkurenata.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Kreiran za vozače koji imaju potrebu za prevozom u urbanim sredinama, Fiat Punto druge generacije dostupan je sa više različitih nivoa opreme i sa velikim brojem različitih motora. Naše istraživanje pokazalo je da su najpopularniji modeli na našem tržištu ipak pogonjeni baznim 1,2-litarskim osmeroventilskim motorom koji razvija 60 KS. Iako se radi o motoru male ukupne snage, mala težina Punta osigurala je sasvim zadovoljavajuće performanse. Također, nisu rijetki ni oni opremljeni osnovnim 1,3-litarski MultiJet dizelskim motorom snažnim 70 KS.
⇑ Konektori i električne instalacije obično nisu adekvatno skrivene od utjecaja vanjskih faktora. Ispiranje motora snažnim pritiskom vode može oštetiti konektore, a voda će prodrijeti do žica, čime se stvaraju neugodni problemi. Najbolje je pažljivo postupati sa električnim instalacijama.
Veliki broj modela prisutnih na cestama širom Bosne i Hercegovine omogućio je da precizno otkrijemo osnovne nedostatke polovnih Fiata Punta druge generacije. Kao i kod svakog drugog automobila, problemi se ne mogu unificirati, ali iskustva vlasnika Punta i servisera nepogrešivo sugerišu na to da i ovaj Punto najviše boluje od problema sa električnim instalacijama.
Servisni interval 10.000 km
Zamjena ulja i tri filtera: za benzinca 87 KM; za dizela 141 KM
Kako se radi o automobilu sa savremenijim sistemima ubrizgavanja goriva i preciznim mehaničkim sklopovima kojima moraju upravljati kompjuteri, jedan od osnovnih problema koji je karakterstičan za Punta druge generacije je kvar procesora motora. Ovaj kvar je prilično jednostavno otkriti već nakon paljenja motora. Neujednačen rad, manjak snage prilikom ubrzavanja i nešto veća buka sugerišu na to da procesor motora ne proslijeđuje informacije visokonaponskom induktivnom kalemu (bobini) čime se prekida snabdijevanje strujom svjećica u dva cilindra. Ovako se praktično prekida sagorijevanje u dva cilindra, a gorivo se nastavlja ubrzgavati istim intenzitetom. Iako se radi o, na prvi pogled, prilično kompleksnom problemu, serviseri su potvrdili da se reparacijom procesora motora za 250 KM, može u potpunosti otkloniti problem. Ipak, ako želite biti potpuno sigurni, najbolje je zamijeniti procesor motora novim i to po cijeni od oko 800 KM.
⇑ Specijalni servovolan sa takozvanom funkcijom “City” je ahilova peta Punta druge generacije. S obzirom na to da se radi o čestom problemu, ispravljanje u servisnom centru košta od 100 do 150 KM.
Iako je problem sa procesorom prilično ozbiljan, neispravan rad servouređaja je potencijalno opasniji. S obzirom na to da je Fiat kreiranjem ovog Punta želio prestići pojedine konkurente u Evropi, Italijani su za njega pripremili pojedine savremene sisteme čime su se izdvajali od konkurencije. Jedan od tih sistema je i “pametni” servouređaj City Steering. Uključivanjem uređaja, volan gotovo prestaje pružati otpor prilikom skretanja. Ova ideja svakako je izvanredna, pa se korištenje automobila u gradskim sredinama dodatno olakšava. Nažalost, nakon određenog perioda korištenja uređaj prestaje adekvatno funkcionisati, a prvi simptomi su neuravnotežen i neravnomjeran rad servouređaja. Najveći problem predstavlja to što je moguće ostati bez servoasistencije u trenucima okretanja volana. Tako se odjednom javlja napor na koji nismo naviknuti. Još je veći problem povratak servoasistencije nekoliko trenutaka nakon gubitka, zbog čega vozač naglo i neočekivano okreće volan više nego što treba. Posljedice svakako mogu biti katastrofalne. Dakle, prilikom kupovine polovnog Punta obavezno provjerite servouređaj. Ukoliko je neispravan, reparacija sistema koji omogućava rad ovog uređaja košta 150 KM.
I pored toga što se na cesti nalazi veliki broj Punta druge generacije, generalno mišljenje o ovom automobilu je podijeljeno. Dok neki ne mogu oprostiti banalne probleme kao što je pucanje polugica ispod brisača (koje zahtijeva zamjenu kompletnog sisema brisača sa motorom), curenje ulja zbog lošeg kvaliteta zaptivnog prstena na bregastoj osovini ili na nešto kraćem eksploatacionom vijeku kugli na lafetama, drugi su oduševljeni bogatom opremom i izgledom Punta. Ipak, činjenica je da se uz jeftine dijelove, dostupne u gotovo svakoj prodavnici automobilskih dijelova, Punto može jednostavno i prilično jeftino održavati. Prilikom kupovine najbitnije je birati što mlađe modele sa malim brojem pređenih kilometara, a najbolje je izbjeći modele koji su izvan Bosne i Hercegovine služili kao dostavna vozila. Obično ih možete prepoznati po crnim odbojnicima i bijeloj boji.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
U svakom slučaju, druga generacija Fiata Punta definitivno nije automobil bez problema, ali zahvaljujući jednostavnoj konstrukciji, dostupnim i jeftinim dijelovima, te serviserima upoznatim sa osnovnim problemima ovog modela, održavanje je povoljno i brzo.
Fiat Punto | 1.2 8v (60 KS) | 1.3 MultiJet (70 KS) | ||
Set. zup. remena (sa vod. pumpom) | 135 KM | – | ||
Vodena pumpa | – | 119 KM | ||
Set kvačila | 268 KM | 400 KM | ||
Disk – pločice | 52 KM | 73 KM | ||
Prednji par diskova | 72 KM | 132 KM | ||
Zadnji par kočnica (komplet) | 63 KM | 73 KM | ||
Hladnjak klima – uređaja | 255 KM | 270 KM | ||
Amortizeri (prednji) | 182 KM | 182 KM | ||
Amortizeri (zadnji) | 128 KM | 128 KM | ||
Lafete i kugle | 122 KM | 122 KM | ||
Krajnice | 60 KM | 60 KM | ||
Ispušni lonac | 217 KM | 260 KM | ||
Svjećice | 64 KM | – | ||
Grijači | – | 118 KM | ||
Ležajevi prednji | 82 KM | 96 KM | ||
Ležajevi zadnji | 153 KM | 138 KM | ||
Osnovni servis | 87 KM | 141 KM |
Cijene dobivene iz Unitrade ASD servisa
Curenje ulja ispod zaptivača glave motora
Prilikom kupovine polovnog Fiata Punta druge generacije najvažnije je detaljno ispitati motor i prostor oko motora. Ukoliko su primijetni jasni tragovi ulja, izvjesno je da se radi o oštećenoj ili zastarjelom zaptivaču motora ili prstenastom zaptivaču na bregastoj osovini. S obzirom na to da se radi o potrošnim elementima, cijena novog zaptivača na bregastoj osovini sa zamjenom iznosi tek 15 KM. Naravno, nakon kupovine Punta druge generacije najbolje je izvršiti provjeru u servisnom centru. Izraženi problemi sa curenjem ulja su najčešći na starijim modelima i na onim koji su prešli veći broj kilometara. S toga izbjegavajte uvezene primjerke koji su nekada služili kao dostavni automobili. Najlakše ćete ih prepoznati po crnim odbojnicima, siromašnom opremom i bijelom bojom. Kako se radi o automobilima koji su obično prešli više od 150.000 kilometara, potrebno je opsežno saniranje osnovnih elemenata ovjesa, kao i pregled ostalih dijelova automobila. Iako je ovo mali automobil, određeni elementi ovjesa su formirani kao na većim automobilima. Lafete i kugle moguće je zamijeniti samo zajedno, a zamjena oba sklopa u slobodnom servisu košta oko 120 KM.
Veliki broj polovnjaka dostupnih na našem tržištu označava i to da je moguće pronaći gotovo bilo koju verziju Punta koja se ikada proizvodila. Svakako da su skuplji i mlađi modeli najsigurniji za kupovinu, ali nešto viša cijena, koja je nerijetko veoma bliska pojedinim većim kompaktima njemačke proizvodnje definitivno će odbiti pojedince. Ukoliko ipak raspolažete sa nešto manjim budžetom od 3 do 5 hiljada KM, kupovinom Punta druge generacije moguće je kvalitetno zadovoljiti svoju potrebu za transportom. Prilikom kupovine obavezno zahtijevajte testnu vožnju kada je moguće da se detaljno upoznate sa osnovnim karakteristikama. Obratite pažnju na ponašanje motora prilikom ubrzavanja i usporavanja, a slobodno provjerite i sve nosače motora od kojih se jedan nalazi doslovno ispod automobila. Upravo je taj nosač, zbog svoje pozicije na kojoj je direktno izložen vanjskim utjecajima, najosjetljiviji.
⇑ Na starijim modelima nije neobično da se pojave tragovi hrđe. Najbolje je da hrđu tražite na blatobranima i na mjestima gdje se zadržava voda, kao što je mjesto ispod antene. Obično se radi o malim površinama zahvaćenim hrđom.
Zbog bogate opreme, pouzdanih motora i niske cijene, Punto druge generacije je jedan od najpovoljnijih i najpoželjnijih polovnih automobila. Niska cijena održavanja i prilično štedljivi motori osiguravaju mu prosperitet na tržištu polovnih vozila u našoj zemlji, što znači da će ovaj Punto još dugo biti izbor velikog broja vozača.
Fiat Punto | 1.2 8v (60 KS) | 1.3 MultiJet (70 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.242 | 1.251 | ||
Snaga motora (kw/KS) | 44 / 60 | 51 / 70 | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 102 / 2.500 | 180 / 1.750 | ||
Kočnice (naprijed / nazad) | disk / doboš | |||
Međuos. rast. (mm) | 2.460 | |||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 3.865 / 1.660 / 1.480 | |||
Zapr. prtljaž. (l) | 265/1.080 | |||
Maks. brzina (km/h) | 155 | 164 | ||
Ubrz. 0-100 km/h (s) | 14,3 | 13,4 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 5,5 | 4,5 |
Pozitivno
Velika rasprostranjenost dijelova i niska osnovna cijena su najveći aduti Fiata Punta druge generacije. Posebno je bitna i bogata dodatna oprema.
Negativno
Relativno veliki broj standardnih problema označava češću posjetu serviseru. Najveći problem je neispravan servovolan opremljen funkcijom “City”.
dec 03, 2024 0
nov 27, 2024 0
nov 25, 2024 0
nov 22, 2024 0