Osvježeno 18 Januara, 2025 5:43 PM
aug 25, 2010 Adnan Huseinagić Fiat, Polovni 0
Prestankom proizvodnje Stilo kao da je postao interesantniji za kupovinu. Evidentirali smo povećano prisustvo Stila svih karoserijskih izvedbi u malim oglasima i kod malih uvoznika polovnih automobila. Stoga donosimo najinteresantnije detalje za kupovinu. Kod benzinaca savjetujemo provjeru “bobina”, a kod dizela provjeru zaptivnih ležajeva na bregastoj osovini. Lijek će se u ovlaštenom servisu svakako pronaći i za sva suvišna i poznata treperenja brojnih lampica na instrument-tabli.
Tema realizovana u saradnji sa ovlaštenim servisom za Fiat
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
“Zašto kupiti ‘italijana’ pored tako dobrog i hvaljenog ‘nijemca’?” Obično ovako započinje razgovor dvojice neistomišljenika. Teško je pomiriti suprotnosti, i vjerovatno se razgovori dvojice pristalica suprotnih filozofija nikada ne mogu završiti kompromisom, pa taman on bio čak i “francuz”.
Historija je pokazala da bh. kupci u većini slučajeva vjeruju samo onima koji dolaze iz Njemačke. To je i očekivano s obzirom na to da je njemačka autoindustrija odavno prigrlila srca, kuće, garaže i džepove većine Balkanaca.
Međutim, njemačka stega u posljednjih nekoliko godina prilično popušta, a za sve su krivi upravo “francuzi” i “italijani”, čije su cijene u pravilu povoljnije. Ukoliko smo do prije deset ili dvadeset godina bili zemlja Golfa druge generacije, utoliko sada postajemo zemlja Punta “jedan” ili, u najboljem slučaju, Punta “dva”! “Stanje na terenu” to zorno ilustruje. Mali oglasi već su prepuni Punta, a lageri malih uvozničkih kuća obično se pune ovim malim automobilom, najčešće benzinske motorizacije. Cijena ili nešto drugo(?), ostaće pitanje na koje će odgovor stići možda tek za nekoliko godina.
⇑ Za razliku od prethodnika Brava na kojem su šteke bile vrlo lošeg kvaliteta, kod Stila je situacija mnogo bolja. Kruta i izdržljiva plastika garantuju dugotrajnost šteka.
Uglavnom, toliko o priči o italijanskim automobilima, nepouzdanosti, neizlascima iz servisa i konačno opravdanim nervirajućim lampicama na instrument-tabli. Davno smo (vizionarski) govorili o “izgaženom” Puntu i rekli da zapravo, problemi iskrsavaju već na prvim kilometrima kada povremeni “šlamperaj” isplivava u vidu nelogičnog paljenja poneke lampice na instrument-tabli. Da li smeta? Pa smeta, sasvim sigurno, ali prema stanju ponude i potražnje na našem tržištu čini se da je to sve manje važno. Obično je kod nas najvažnije stanje motora i stanje lima koje daje opšti vizuelni utisak. Možda se slično “pretakanje” upravo dešava, budući da predmet interesovanja kod Bosanaca i Hercegovaca konačno postaje i Stilo. Nije još jasno da li se radi o natprosječnoj zainteresovanosti kupaca za ovaj automobil i samo o poboljšanju ponude, ali je evidentno da Stila sve češće viđamo na našim cestama.
⇑ Stanje nekih površina u unutrašnjosti prikazuje odnos prijašnjeg vlasnika prema automobilu, a “izlizanost“ sjedišta može aproksimativno prikazati koliko je i kako Stilo vožen.
FIAT je odmah predstavio dvije karoserijske izvedbe Stila, jednu sa pet i jednu sa troje vrata. Rijetko se sreće automobil kojem broj vrata apsolutno diferencira kupce. Naravno, mlađim i “single” kupcima bio je interesantniji onaj sa troje vrata, a kutijasti Stilo sa pet vrata bio je odličan izbor za već umirene i porodične. Nešto kasnije stigla je i verzija “Weekend” ili karavan.
⇑ FIAT je, prilikom predstavljanja 2001. godine, Stila ponudio u verziji sa troje i petero vrata. “Manja” verzija, primjerenija je mlađim vozačima zbog agresivnijeg izgleda, dok verziju sa pet vrata većinom kupuju oni kojima je potrebno više prostora na stražnjim sjedištima i u prtljažniku.
Primarno kod nepopravljivih bh. mrzitelja “hladnih” njemačkih automobila, svakako su izgled automobila i izbog motora. Tu Italijani nisu podbacili, pa su ovo glavni aduti kod automobila kojeg sve češće viđamo iza ograda malih dilera polovnim automobilima. Naravno najviše je onih sa pet vrata, ali je impozantna količina karavana. Nažalost, za sada najmanje viđamo onoga sa troje vrata.
Određena prednost u odnosu na neke konkurente, najbolje se ogleda u postojećim pogonskim jedinicama. Za razliku od većine konkurenata FIAT je u Stila, između ostalih, ugradio jedan provjereni, stari motor, i kako će se kasnije ispostaviti bio je to ispravan potez. Iskustvo i statistički podaci pokazali su da se na našem tržištu najviše trguje sa onim koji imaju 1,6-litarski benzinac ili 1,9-litarski dizelski motor. Iako je benzinac, 1,6-litarski 16-ventilac sa solidne 103 KS, već je uradio briljantan posao u prethodniku Bravo/Brava. Provjereni agregat bez bitnijih izmjena našao je mjesto i u Stilu. Dobro je poznat svim serviserima, a zbog dugogodišnjeg “staža” na tržištu, većina serijskih problema otklonjena je još davno. Da li zbog remenice ili zbog upotrebe neoriginalnih dijelova, zabilježeni su slučajevi češćeg otkaza remena koji pokreće pumpu rashladne tečnosti. Preporučuje se češća provjera i zamjena prema vizuelnoj provjeri.
⇑ Spojna šipka stabilizatora jedan je od najvećih problema ovjesa na Stilu. Problem je posebno izražen na modelima koji su većinu svog radnog vijeka proveli u našoj zemlji. Oni koji se odluče na kupovinu polovnog Stila trebaju biti spremni na relativno česte promjene šipke stabilizatora, na koje direktno utječu loši putevi. Servisna intervencija zamjene nije preskupa, a udobnost i sigurnost sigurno će podići na viši nivo.
Također, zabilježeni su slučajevi nešto češćih otkaza visokonaponskih induktivnih kalema, u mehaničarskoj terminologiji poznatijih kao bobina. Čak i statistički, pošto benzinski motori imaju po četiri “bobine”, nije isključeno da će poslušnost početi otkazivati nakon nekoliko godina ili nakon pređenih stotinjak hiljada kilometara. Ovlašteni servisi su ovoga itekako svjesni pa su u većini slučajeva dobro opremljeni ovim dijelovima. Kvar se manifestuje povećanjem potrošnje goriva i slabijom vučom. Intervencija servisa za otklanjanje tog problema i nije preskupa, a iznosi 130 KM po zamijenjenom komadu.
⇑ Kod FIAT-vih benzinskih izvedbi Stila servisi su zabilježili sporadične otkaze visokonaponskih kalema (bobina). Otkazi su češći na primjercima koji u “točkovima” imaju više od 100.000 pređenih kilometara. Sanacija kvara u ovlaštenom servisu je 130 KM.
S obzirom na to da kupci na ovim prostorima više vole “naftu”, možda je na bh. tržištu polovnih automobila bolji izbor dizelska opcija. Iako je u Stila najčešće ugrađivan JTD od 115 KS, možda je sasvim nepravedno zapostavljen onaj od 80 KS. Namijenjen je umjerenijim vozačima, a Stilo sa ovim motorom u startu je bio značajno jeftiniji od snažnijih dizelskih verzija. Pokazalo se da je nenapregnut motor u dugotrajnoj eksploataciji čak i nakon više stotina hiljada kilometara i dalje bio sasvim upotrebljiv.
Statistike su zabilježile i veoma mali broj kvarova na ovom motoru. Indikativno je to da je svim dizelskim verzijama, zapravo, najslabija karika zaptivni ležaj (prsten) na bregastoj osovini (semering), koji vrlo lako popusti.
Problem je izraženiji kod snažnijih verzija i manifestuje se pojavom masnih naslaga na spoju mjenjača i motora. Ako dođe do takvog problema jedini spas je odlazak u servis, koji će za intervenciju na bregastoj osovini naplatiti 280 KM.
I pored nešto slabijih performansi naša sugestija bi upravo išla prema ovoj varijanti. Vrlo izdržljiv, a uz propisano redovno održavanje pouzdanost neće doći u pitanje.
⇑ Na dizelskoj verziji Stila najizraženiji problem na motoru je zaptivni ležaj na radilici motora, poznatiji kao semering. Indikator dotrajalosti je masna mrlja na spoju motora i mjenjača. Cijena zamjene ovog dijela je 280 KM.
Kako je iskustvo pokazalo Fiati najmanje problema imaju na motorima. Problemi najčešće iskrsavaju na elektroinstalacijama. Srećom, ne radi se o problemima koji će vas beznadežne u sred noći ostaviti daleko od civilizacije. Zapravo su najčešći problemi oni koji bespotrebno nerviraju, a na njih obično Fiatovi automobili nisu imuni.
Neki od problema koji ne zaobilaze gotovo ni jednog italijana su greške na elektroinstalacijama. Stilo je jedan od onih koji ima upravo te probleme, a one se ogledaju u čestim upozorenjima na komandnoj tabli. Upozorenja su najčešće prouzrokovana prekinutim ili oštećenim provodnicima, koji grešku prikazuje na komandnoj tabli. Ti problemi su relativno česti, a upravo zbog toga njihovo otklanjanje je jeftino i brzo.
Nerviraće povremena ili stalna paljenja pojedinih lampica na instrument-tabli koja su uzrokovana banalnostima kao što su loši spojevi ili čak presječeni kablovi brojnih električnih instalacija. Ogromno dosadašnje iskustvo ovlaštenih servisa na rješavanju sličnih problema jedno je od rješenja, pa je u sličnim prilikama najjeftinija posjeta ovlaštenom servisu.
Najčešće se aktivira indikator neispravnog zračnog jastuka. Kvar je prouzrokovan iskapčanjem konektora ispod vozačevog sjedišta.
Također, slično se dešava i sa indikatorom prikaza neispravnosti servosistema, koji je također prouzrokovan lošim spojem na već poznatom mjestu. Indikacija takozvane “chek kontrole” motora često se aktivira zbog zaprljanosti lambda sonde, što je obično uzrokovano upotrebom lošeg goriva ili čak zbog zaprljanosti senzora količine protorka zraka. Ovaj senzor može otkazati upravo zbog povećanog prisustva prljavštine u zraku.
⇑ Jedan od sklopova koji nije otporan na prljavštinu je senzor količine protoka zraka. Problem je poznat i jako izražen na našim prostorima. Ponekad je moguće problem riješti čišćenjem, ali u većini slučajeva senzor je potrebno zamijeniti. Intervencija je oko 150 KM.
Pratite nas i podijelite vijest: |
[DISPLAY_ULTIMATE_SOCIAL_ICONS] |
Prema dosadašnjoj ponudi polovnog Stila, bitno je naglasiti da na naše tržiše obično stižu prilično opremljeni primjerci što je za ponuđenu cijenu, svako, odličan adut zagovornicima italijanskih polovnjaka.
⇑ Prilikom kupovine polovnog Stila, od prijašnjeg vlasnika potrebno je tražiti dva ključa i karticu za dekodiranje. Ukoliko vlasnik ne posjeduje dva ključa bolje je odustati od kupovine.
Početak proizvodnje Stila bio je 2001. godine, a on je trebao biti prekratnica lošeg poslovanja FIAT-a. Automobil kojeg je zamijenio bio je Fiat Bravo, a na tržištu se zadržao, također, do dolaska novog Brava, tačnije do 2007. godine. Kako se čini Stilo je bio prelazni period između dvije generacije Brava. S obzirom na moderniju tehnologiju koja je korištena prilikom razvoja Stilo je opozivan samo četiri puta.
Fiat Stilo | 1.6 16v (103 KS) | 1.9 JTD (80 KS) | ||
Zapr. motora (ccm) | 1.596 | 1.910 | ||
Snaga motora (kw/KS) | 76 / 103 | 59 / 80 | ||
Obr. moment (Nm – obr/min) | 145 / 4.000 | 196 / 1.500 | ||
Kočnice (naprijed / nazad) | disk / disk | |||
Međuos. rast. (mm) | 2.600 | |||
Dimenzije D/Š/V (mm) | 4.255 / 1.755 / 1.625 | |||
Zapr. prtljaž. (l) | 305 | |||
Maks. brzina (km/h) | 183 | 170 | ||
Ubrz. 0-100 km/h (s) | 10,9 | 13,3 | ||
Prosj. potr. (l/100 km) | 7,4 | 5,6 |
Fiat Stilo |
||||
– Preporučeni servis | ||||
Dijelovi | 1.6 16v (103 KS) | 1.9 JTD (80 KS) | ||
Zupčasti remen i zatezači | 340 KM | 390 KM | ||
Klinasti remen | 45 KM | 65 KM | ||
Svjećice | 65 KM | – | ||
Grijači | – | 225 KM | ||
Mot. ulje | 75 KM | 66 KM | ||
Uljni filter | 23 KM | 20 KM | ||
Zračni filter | 22 KM | 24 KM | ||
Filter za gorivo | – | 65 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 155 KM | 155 KM | ||
Ukupno | 725 KM | 1.010 KM | ||
Preporučeni servis nakon kupovine polovnog automobila koji ne posjeduje servisnu knjižicu (cijene dijelova sa ugradnjom). | ||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.6 16v (103 KS) | 1.9 JTD (80 KS) | ||
Ulje za mjenjač | 17 KM | 17 KM | ||
Ulje za kočnice | 16 KM | 16 KM | ||
Pumpa za vodu | 185 KM | 160 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 190 KM | 35 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | 400 KM | 440 KM | ||
Kočni diskovi zadnji (par) | 220 KM | 220 KM | ||
Disk – pločice / obloge (zadnje) | 130 KM | 130 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 340 KM | 430 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 290 KM | 290 KM | ||
Krajnice (par) | 300 KM | 300 KM | ||
Lafete | 490 KM | 490 KM | ||
Homoki. zglob (lijevi) | 255 KM | 290 KM | ||
Homokin. zglob (desni) | 255 KM | 290 KM | ||
Manžetne na hom. zgl. (par) | 55 KM | 45 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 380 KM | 380 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 455 KM | 455 KM | ||
Set kvačila | 510 KM | 540 KM | ||
Hladnjak motora | 435 KM | 585 KM | ||
Auspuh (zadnji lonac) | 340 KM | 435 KM | ||
Far (prednji) | 340 KM | 340 KM | ||
Far (zadnji) | 225 KM | 225 KM | ||
Vjetrobr. staklo (prednje) | 570 KM | 570 KM | ||
Vjetrobr. staklo (zadnje) | 385 KM | 385 KM | ||
Bočno staklo (prednje) | 190 KM | 190 KM | ||
Bočno staklo (zadnje) | 145 KM | 145 KM | ||
Izvor informacija: Ovlašteni servis za Fiat |
Fiat Stilo |
||||
– Troškovi održavanja | ||||
Dijelovi | 1.6 16v (103 KS) | 1.9 JTD (80 KS) | ||
Zupčasti remen i zatezači | 216 KM | 271 KM | ||
Mikro remen | 12 KM | 13 KM | ||
Svjećice | 18 KM | – | ||
Grijači | – | 79 KM | ||
Mot. ulje (4 l) | 39 KM | 39 KM | ||
Uljni filter | 5 KM | 11 KM | ||
Zračni filter | 14 KM | 15 KM | ||
Filter za gorivo | – | 20 KM | ||
Ulje za kočnice | 7 KM | 7 KM | ||
Zaptivač poklopca ventila | 13 KM | – | ||
Pumpa za vodu | 81 KM | 58 KM | ||
Disk – pločice (prednje) | 138 KM | 138 KM | ||
Disk – pločice / obloge (zadnje) | 76 KM | 76 KM | ||
Kočni diskovi prednji (par) | – | 130 KM | ||
Kočni diskovi zadnji (par) | 78 KM | 78 KM | ||
Amortizeri (prednji par) | 188 KM | 175 KM | ||
Amortizeri (zadnji par) | 173 KM | 173 KM | ||
Krajnice (par) | 42 KM | 42 KM | ||
Lafete | 179 KM | 179 KM | ||
Ležajevi (prednji par) | 137 KM | 137 KM | ||
Ležajevi (zadnji par) | 190 KM | 190 KM | ||
Set kvačila | 312 KM | 282 KM | ||
Hladnjak motora | 305 KM | 350 KM | ||
Far (prednji) | 97 KM | 97 KM | ||
Vanjski retrovizor | 72 – 95 KM | 72 – 95 KM |
Fiat Stilo 1.6 16v (103 KS) i 1.9 JTD (80 KS) | Cijena | ||
Castrol GTX3 Magnatec (4 l) | 49 KM | ||
Optima Power HC (4 l) | 46 KM | ||
Shell Helix Plus (4 l) | 46 KM | ||
Liqui Moly Leichtlauf (4 l) | 44 KM | ||
Mobil 1 Super 3 (4 l) | 58 KM | ||
Total Quartz 7000 (4 l) | 64 KM |
U slučaju oba najčešća motora kod Fiata Stila zbog jednostavnosti konstrukcije moguće je koristiti i jeftinija polusintetička ulja. Preporučeni viskozitet je 10W40, a za oba motora potrebno je obezbijediti četiri litra ulja. Intervali zamjene ulja kreću se od 10.000 do 15.000 kilometara, zavisno od kvaliteta ulja.
dec 27, 2024 0
dec 24, 2024 0
dec 18, 2024 0
dec 09, 2024 0